24 milyoN sermaye otkar olurmu ? GELİYOR..
|
|
https://www.otokar.com.tr/getmedia/c...oru-31-03-2021
faaliyet raporu devamı linkte . y t d
24 milyoN sermaye otkar olurmu ? GELİYOR..
Sermaye artırımı yapmaya ihtiyacı yok. Koç Holding tüm teminatlarına ihtiyaç halinde kefildir. Birçok projede süresiz teminat mektupları veriyordur zaten.
Bilanço birçok açıdan olumlu. Her kaleme baktığınızda nispeten kötüye gitmiş parametreleri de var. Bu bilançoyla FK 11'lere indi. Bedelsiz sermaye artırımı potansiyeli olan diğer halka açık şirketler arasında karlılık, FAVÖK, PD/DD, FK gibi rasyoları düşününce parıl parıl parlamaya devam ediyor. 3-4 sene önce bir yılda yaptığı karı sadece ilk çeyrekte yaptı. Benzer bir performansı 3-4 sene boyunca göstereceğini düşünmek zor ancak bunun çeyreğini gösterse bile iyi yerlere geliriz. Her zaman yazdığım gibi bizim gibi çift haneli maliyetleri olan ortaklar için MKK'dan hisselere blokaj koydurup KAP'a düşen/düşecek haberleri takip etmek yeterli. 460 liradan satmadığımız gibi 320 liradan da satmayız. Bir gün BOFA'nın da kulağından yakalayıp anahtarını alan biri çıkar. Bir haber gelir.
Güzel ülkemizde ilgi çekici olaylar olmaya devam ediyor. Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin en büyük askeri ihalesini alan firma olan BMC'nin nın büyük ortağı, BMC'deki %25 payını satmak için Tosyalı ile görüşüyor. Zaten BMC'nin %50'ye yakını Katar Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfına ait. O zaman Altay tankı ihalesini neden aldın diye soran bir Allah'ın kulu yok. Altay tankı ihalesini aldıktan sonra ortada paletli zırhlı üretim yapan fabrika olmadığını görünce Adapazarı Tank Palet fabrikasını BMC'ye vermişlerdi. Aradan 2-3 yıl geçti ortada tank yok. Motor alamıyoruz dediler, BMC'ye motor tasarlayıp üretmesi için 500 milyon USD'lik proje verdiler. Ortada motor yok. Alman vermedi Güney Kore dediler, Güney Kore vermedi Ukrayna dediler. 2023'te seçim var. 2 sene daha tank teslimatı olmazsa bu ihale yenilenir inşallah.
değerlendirmen oldukça önemli sn mzffr, katılmadığım bir kaç nokta var. mesela sermaye artırımına ihtiyaçı olmalı bir firmanın, kaynakları doğru kullanılmalı ,
15 tl temettü verip borçlarını artırıp, özkaynaklarını azaltmamalı... koç holdinge sırtını dayayıp halvurup harman savurmak gibi bir luksu olmamalı... geçen yıl elde edilen başarı her yıl olacak diye bir durum gerçekleşmeyebilir her zaman firma yönetim giderlerinden tutun pazalma giderlerine kadar nasıl bir savurganlıktır
bu çeyrek bilançoya henüz bakamadım ancak 2020 yıllık bilançodan copy paste olarak aşşağıda paylaştığım kalemlere bakın,
"BRÜT KAR (ZARAR)--------------------------> 1.194.144.000
Pazarlama, Satış ve Dağıtım Giderleri (-)----> -382.208.000
Genel Yönetim Giderleri (-)-------------------> -149.634.00
Araştırma ve Geliştirme Giderleri (-)--------> -87.325.000
gelelim diğer konuya,
Altay tankını otokar yapabilyor yeterliliğe sahipken tutup katar BMC ye verilmesinin affedilir bir tarafı yoktur,
kaç yıl geçti ortada tank yok, yatırım yok hiç bir şey yok... dediğiniz gibi inşaAllah hatalarını yada içinde bulundukları ruh haleti değişirde tekrardan Otokar alır diye ümit ediyoruz.
işyatırma bilanço düşerse kendi penceremden bakar bir yorum daha yaparım. hayırlısı olsun.
https://www.otokar.com.tr/getmedia/f..._2021_Sunum_TR
2021 ilk çeyrek sunum raporları linki grafiklerle herkesin anlayacağı şekilde belirtmişler her yatırımcını okuması gerekli bilgiler mevcut şirket kapasitesinin çok altında üretim yapıyor tam kapasite üretim yaptığında cirosu artacak ama 2021 de son çeyreğinde iveco antlaşması devreye girince üretim ve ciro artışı hız kazanacak esas üretim ve ciro artışını 2022 yılında gösterecektir 2023 yılı otokar için dönüm noktası olacaktır
yatırım tavsiyesi değildir
https://www.otokar.com.tr/getmedia/9...KAR-31-03-2021
2021 ilk çeyrek 40 sayfalık ayrıntılı bilançosu okuyup inceleyebilirsiniz . y t d
Yer İmleri