halil hocam listesine almış bizim otobüsü
https://halilbuhur.com/buhur25-uzun-...istesi-12.html
halil hocam listesine almış bizim otobüsü
https://halilbuhur.com/buhur25-uzun-...istesi-12.html
İş ve oyak Yine yanılacaklar; çünkü analizcileri çok yetersiz. Bae teslimatlarının hızlandığını syn otokar yazdı. Bu çeyrek kara büyük katkı geldi buradan. Bu yıl muhtemelen siparişler bitecek ve tarihi yıllık kar gelecek; ancak derhal yeni savunma sanayi siparişi lazım.
Ben herkesin listesinden çıkardığı hatta herkesin sattığı hatta bilançoların çok kötü geldiği 3 çeyrek üst üste zarar açıkladığı ve zararın bir önceki yıllık kar düzeyine ulaştığı ve en büyük beklenti olan Altay ihalesinin kaybedildiği nerdeyse çoğu aracı kurumun olumsuz rapor yayınladığı bir dönemde aldım otokarı. Birilerinin listesine alması veya çıkarması, aracı kurumların olumlu veya olumsuz görüş belirtmesi beni çok ilgilendirmiyor fakat şirketle ilgili her aracı kurum raporunu, her teknik ve temel analizi, her görüşü olumlu veya olumsuz hiç farketmez okurum, çoğu aracı kurum beklenti vs de burda paylaşırım hatta çoğu paylaşımımda aracı kurum raporlarına güvenilmeyeceğini belirtirim. Bunları okuyup paylaşmamın sebebiyse acaba benim görmediğim fakat başkalarının gördüğü veya öngördüğü bir durum varmı veya benim gördüğümü destekleyen durumlarmı yoksa düşüncemde yalnızmıyım sorusudur. Benim bakış açımda değişen bişey yok herhangi birinin listesine girmesi veya çıkmasında veya herhangi bir aracı kurumun model portfoyune girip çıkmasında veya olumlu olumsuz yorum yapmasında. Herkesi okurum ama kendi analizimi kendi bilgilerim doğrultusunda yaparım. Görüşlerimi de burda iyi gün de de kötü günde de herhangi bir kurumun veya kişinin görüş ve raporundan baz alarak değil kendi bilgim ve bakış açımla paylaşırım. Umarım sorunuza cevap olmuştur
tuncay tursucu otokar analizi
https://tuncaytursucu.com/otkar-otok...lanco-analizi/
Şirketle 2 ay önce yaptığım görüşmede bae teslimatlarının hızlandırıldığı karşı tarafın hızlı teslimat istediği belirtilmişti. Ve teslimatları 2022 yılında tamamlamayı hedeflediklerini belirttiler. Bunu sormamın sebebi karlılığın son 3 yıldır artmasında buraya yapılan satışların önemli katkı sunması ve geçen yılki hasılatın yaklaşık yüzde 43 ünün burdan gelmesi ve bir önceki yıla göre yüzde 50 yapılan satışlarda artış olmasıydı. Buraya yapılan teslimatlar tamamlandığında ve yerine yeni bir anlaşma yapılmadığında karlılıkta ciddi bir gerileme yaşanabilir.
al jasoor : otokar(%49)-tawazun(%51) ortaklığıyla bae de 2017 de kurulan şirket.
2017 de şirketin imzaladığı anlaşmayla ilgili kap haberine linkten ulaşabilirsiniz
https://www.otokar.com.tr/getmedia/c...rmu-20-02-2017
bae de kurulan al jasoor şirketi buradaki fabrikada üretilen arma(rabdan)ların sadece satışını hedeflememektedir. Aynı zamanda teknoloji transferini üretimin bae ye kaydırılması hedeflenmektedir. Ve sadece kurulduğu ülkeye satış yapma amacıyla değil bulunduğu bölgelerdeki diğer körfez ülkelerine de satış yapmayı amaçlamaktadır.
2020 faaliyet raporuna linkten ulaşabilirsiniz
https://www.otokar.com.tr/getmedia/6...aaliyet-raporu
2020 faaliyet raporunun 40.sayfasındaki son cümleyle başlayan satırlarda sunlar yer almaktadır.
Proje kapsamında Rabdan araçlarının, Otokar’ın Birleşik Arap Emirlikleri’ndeki ortak girişim şirketi Al Jasoor bünyesinde üretim imkanlarını değerlendirmek üzere çalışmalar da başlamıştır.
Açıkçası aljasoor un diğer ortağını da incelediğimde, faaliyet raporundaki bu ifadeye dayanarak burada kurulan şirketin uzun yıllar faaliyet göstereceğini, yeni anlaşmalar yapılacağını düşünüyorum. Hızlı teslimat istenmesini de şirketin diğer zırhlı araçlarının beğenildiği (özellikle tulpar) ve bu araçlarla ilgili bir anlaşma yapılabileceği görüşündeyim.
Al jasoorun diğer ortağı tawazunda büyük bir şirket ve büyümeyi hedefleyen bir şirket. Bulunduğu ülkenin savunma sanayi ürün alma yetkilisi. Dünya savunma sanayi şirketleri içinde 24.sırada. Edge grup olarak geçiyor. En büyük 100 savunma sanayi şirketi listesine linkten ulaşabilirsiniz. Aselsanda 48. sırada
https://people.defensenews.com/top-100/
Edge otokar arma(rabdan) tanıtım vidosu twitter linki
https://twitter.com/_edgegroup/statu...337474561?s=20
Otokar arma bu açıdan global marka olma yolunda ilerliyor. Zaten son dönemde yazılan makalelerde özellikle yurtdışı kaynaklar otokarın ürünlerinin tanınırlığının arttığından ve sektörde önemli bir şirket olduğundan bahsediyor. Zaten genel müdür serdar görgüçte sürekli açıklamalarında global marka olmayı hedeflediklerinden bahsediyor. Sitede yayınlanan 6 aylık finansal sonuçlar kısmında serdar görgüçün bu konudaki ifadelerini bulabilirsiniz
https://www.otokar.com.tr/haberler/g...clar-aciklandi
Al jasoorun büyümesini armanın tanıtımının ve satışının yapılmasını sadece otokar değil diğer ortak şirkette bu konuda çaba sarfediyor. Otokarın zaten yaptığı bu anlaşmayla devler ligine adım attığını Ali Koç 2017 deki anlaşmayla ilgili yaptığı açıklamada bahsetmişti. İlgili videoyu linkten izleyebilirsiniz.
https://www.youtube.com/watch?v=t6ri7o9ESd8
Bunun dışında armayı kazakistan 4yıldır test ediyor ve yakın zamanda da tulparı test etmeye başladı. Kimse almayacağı aracı 4 yıl test etmez. Ürünü beğenmemiş yeterli bulmamışsa da aynı şirketin farklı bir aracını teste çağırmaz. Hiçbi şirkette satış yapmayacağı aracını 4 yıl bir ülkede test için bekletmez.
Gerek kazakistanda gerek bae imzalar atıldı bile belkide.
Gene bi süre önce letonya savunma bakanı otokarı ziyaret etti. Letonya 2019da 6x6 ve 8x8 zırhlı ihalesi açmıştı. Otokarda teklif vermişti bu ihaleye fakat farklı bir firma kazanmıstı. Bu ihale daha sonra iptal edildi. https://twitter.com/Pabriks/status/1...127198210?s=20
Benzer şekilde afrikada da otokarın savunma sanayi sektöründe bir pazarı var kobrayla başlayan kobra2 ve armayla devam eden.
Bu açılardan bakınca zırhlı kısmıyla ilgili otokarın satış veya yeni anlaşmalarla ilgili sorun yaşayacağını düşünmüyorum.
Otobüs tarafında zaten iveco beklentisi güzel bir ivme katacaktır. 2018 yılından bu yana hem kur hem faizler genel olarak yüksek seyretti iç piyasa satışları genel olarak iyi değildi uygun şartlar oluştuğunda burda da biriken bir talep var.
ağustos ayında ibb 160 otobüslük otobüs ihalesi düzenleyecek
2019 yılında gürseller amman şehiriçi toplu taşıma ihalesini almıştı. otokardan amman için 286 otobüs gönderilmiş o dönemde. Birkaç gün önce yapılan haberde burdaki metrobüs kısmıda gürsellere verlmiş. Bakarsınız metrobüsleri otokardan alırlar İlgili haber linki
https://www.dunya.com/sirketler/gurs...-haberi-629028
Bu da otokarın 2020 de ürettiği metrobüs
https://haber.magazinulasim.com/otok...timi-2927.html
Kısacası benim iş akışı anlamında gördüğüm negatif bir durum yok faizlerin ve kurun yüksek seyrinin dışında. Daha önce yazmış olsam da yukarıda belirttiklerimi aljasoorla ilgili bir önceki paylaşımımdan dolayı tekrar yazma gereksinimi duydum
Yazdıklarım kişisel görüşlerimdir. Yatrım tavsiyesi içermez. Selametle...
Sn. Otokar, bilgilendirici özetlemeniz için çok teşekkürler. Potansiyel yeni ortaklarımız için faydalı bir paylaşım oldu. Gelen 6 aylık bilanço ile işlerin sandığımızdan daha iyi gittiği, BAE'deki ortaklığımızın net fayda yaratmaya başladığı, kurlardaki artışın bilançoyu olumlu etkilediği ve ihracat performansımın devam ettiği görüldü. 2022'de hisse başı 15 liralar büyük bir aksilik olmazsa garanti diyebiliriz. Bu rakam bile kötümser bir tahmin olmasına rağmen %5'in üzerinde temettü verimliliğine işaret ediyor. Halil Hoca'da bu durumu gördü ve orta-uzun vadeli olarak Otokar'ın mevcut fiyatlarının gelecek yıllar için ucuz olduğuna kanaat getirip, girmesi de çıkması da zor olan Buhur25 hisse listesine Otokar'ı aldı. Halil Hoca sektörde başarılı analiz ve çalışmaları ile küçük yatırımcılara herhangi bir fayda beklemeksizin ışık tutmaya çalışan, manipülasyondan uzak duran ve sanılanın aksine oldukça fazla takipçisi olan bir beyefendidir. Kendisini şahsen tanımam ancak sosyal medya paylaşımlarından mütevazi bir yapıya sahip olduğunu ve öğretmenlik mesleğinin getirdiği sabrı barındırdığını kolayca anlayabilirsiniz. Kuşlu sitede 130.000'den fazla takipçisi vardır ve Buhur25 listesi itibar görür. Dolayısıyla arz talep dengesi açısından mutlaka faydası olacaktır.
Gelelim risklere. İki büyük riskimiz var ve biri Şirket'e bağlı olduğu için şu ana kadar Şirket başarıyla yönetti ancak diğer riskimiz maalesef ülkedeki güven, liyakat, hukuk ve adalet ortamına bağlı. Şirket'in yönettiği risk ihracat performansının ve savunma sanayi ürünleri ile endüstriyel ürünlerin arasındaki karlılık farkları. Şirket, savunma sanayi alanında sizin ve Sn. Genel Müdür'ün de ifade ettiği gibi global marka olma stratejisini koruyor. Pandemi dönemi normal olarak birçok tedarik makamı için -ki savunma sanayinde genelde tedarik makamları devletler oluyor- buralara ayrılan bütçelerin sağlık sektörüne kaydırıldığı ve hatta sıkıntıya düşen hizmet sektörünün ilave nakit üretilmesi ile ayakta tutulmaya çalışıldığı bir dönem oldu. İster istemez tüm savunma sanayi ihtiyaçları birçok ülke tarafından ertelendi. Aşılanma oranlarının yükselmesiyle her ne kadar pandemi bitecek gibi görünmese de normale dönmeye bir miktar daha yakınız diyebiliriz. Bu durum yakın vadede Otokar'ın özgün ve başarılı ürünlerinin yeni ihracat bağlantılarıyla taçlandırılmasını sağlayacaktır. Dolayısıyla bu risk şirket tarafından başarıyla yönetiliyor. İkinci risk ise yabancı kurumsal yatırımcıların ve fonların dünyadaki nakit bolluğuna rağmen Türkiye'den ısrarla uzak durması. 25'lerde dolaşan Otokar yabancı payının 9'lara düşmesi ve BIST'in dolar bazlı bakıldığında diplerine yakın seviyelerde seyretmesi bunun en büyük kanıtı. Tahminim 2023 yılında yapılması planlanan seçim sonuçlarının 2022 yılı ortalarından itibaren satın alınmaya başlanacağı şeklinde. Bu yazımız burada dursun seçimlere girerken Otokar'da %30 bandına çıkan bir yabancı payı görebiliriz. Bu tahminim birçok temettü verimliliği yüksek, sürdürülebilir karlılık ve net kar artışını sağlamış, global firmalarımız için de geçerli.
Ancak, benim esas bahsetmek istediğim konu Altay tankı projesi. Altay tankı projesinin T0'ı halen başlamadı. Bildiğiniz üzere yapılan ihale sonrası proje BMC'ye verildi, BMC'nın paletli araç üretme kabiliyeti ve altyapısı olmadığı görüldü, üzerine Adapazarı Tank Palet fabrikası 25 yıllığına 50 milyon USD gibi komik bir rakam karşılığında BMC'ye tahsis edildi ve tüm bunlara rağmen BMC bir arpa boyu yol alamayınca BMC'nin yerli hisseleri Sancak grubundan alındı ve Tosyalı Holding'e satıldı. Şimdi şunu düşünelim. Altay tankı ihalesini Otokar almış olsaydı, üzerine Adapazarı Tank Palet fabrikası Otokar'a verilmiş olsaydı, tüm bunların üzerine Koç grubu Otokar'daki hisselerini Tosyalı Holding'e satmış olsaydı ne olurdu acaba. Sonuç itibariyle; 2023 yılında iktidarın değişmesiyle birlikte yandaşa verilen birçok hukuksuz ihale iptal edilecek ve halk yararına olacak şekilde tekrar düzenlenecektir. Sadece böyle bir konunun telaffuz edilmesi bile Otokar'ı çok farklı noktalara taşır.
Yer İmleri