son 5 yıldır karlılıktaki büyüme ortalama yüzde 50 üzerinde. önemli olan bu son 5 yıldaki büyümeyi önümüzdeki dönemlerde devam ettirip ettiremeyeceği. çünkü şirket büyürse herkesin portfoyu er veya geç büyür. şirket büyümezse doğru yerde alıp satan küçük bir grubun portfoyu büyür, büyük çoğunluğun portfoyu de küçülür bu durumda. şirket bu yıl için de son 6 aylık bilançoda geçtiğimiz yılın 6 aylık bilançosunu karlılık açısından 2 ye katlamış durumda. pekçok haber içeriği bana şirketin bir kuluçka evresinde olduğunu düşündürüyor. aynı zamanda bu önümüzdeki dönemlerde ciroya olumlu katkısı olacak kesinlik kazanmış teslimatlar da var. 50cng otobüs azerbaycan, 100 otobüs istanbul, 28 otobüs ankara ego, 40 otobüs bratislava, henüz teslimatları devam eden bae arma, geçtiğimiz yıl imzalanan ve deavm eden 110 milyon dolar afrika zırhlı siparişi. yakın zamanda başlayacağını düşündüğümüz iveco. karlılığın devam etmesi için yeterli diye düşünüyorum. bu aşamada karlılığın seyri için kaygı duyduğum bi durum yok. fakat şu testlerden gelebilecek uzun yıllara yayılmış büyük montanlı satış haberlerini de heyecanla bekliyoruz. büyümek için yeterli nedenler yeterince var. körfezin en zengin ülkesinde, orta asyanın en zengin ülkesinde olmak üzere 2 şirket kurmuş otokar. araçlar buralarda test edilmiş, daha önce birinden ülke savunma sanayinin tek kalemde imzalanan en büyük ihracat anlaşması gelmiş, fiyat düşüyor diye niye umutsuz olayımki üstelik 10 fiyat kazanç oranının altında. 50fk ya 200 fk ya fiyatlanan doğru düzgün yıllardır kar açıklamamış temettü dağıtmamış şirketleri alanlar düşünsün. martta nisanda alırım temettüyü çekilirim köşeye. yazdıklarım yatırım tavsiyesi değildir. selametle...
Yer İmleri