Alıntı Originally Posted by Kelebek14 Yazıyı Oku
Geçen sene ve bu senenin başında kârlar beklenenden yüksek gelirken çip krizi yoktu.Faizlerde kampanyalar vardı(Koronadan dolayi) buda araba satışlarını pozitif anlamda etkiledi.Ve bence en önemlisi hammadde maliyeti bu kadar yüksek değildi.Geçen sene kauçuk fiyatlariyla bu seneki kaucuk fiyatları arasında dağlar kadar fark var petrol keža öyle.Bugun goodynin bilancosuna baktım.Beklentilerden çok düşük kâr açıklamış.Elbette benden daha iyi okuyan üstadlar vardır ama dikkatimi çeken başlıca unsurlar satışların arttığı hasılatın yükseldiği ( tabiki bunda doların yükselmesinin çok payı var ) fakat marjların ve kârın ciddi anlamda düştüğü.Bilançodaki maliyet kalemlerinde %125 artış var.Kârın ve marjların düşmesinde en etkili olan budur kanaatimce.Bu aynı sektörde oldukları için brisadada böyle gelecektir.Dilerim yanılırım.Bunun dışında doların biran önce belli bir çizgide kalması lazım diyeceğim ama eminim güleceksiniz.Çünkü gerçekten gülüncek durumdayız ülkece.Ve günden güne fakirleşiyoruz ALLAH yardımcımız olsun.
Türkiye'nin kaderi bu. Mesele sadece bu yönetim değil. Her zaman böyleydi, bundan sonra da her zaman böyle olacak. Halk bu durumdan şikayetçi değil zaten. Benim 2030 usd hedeflerim çok yukarılarda, ona göre yaparım bütün hesaplamalarımı.

Şirketin satışları konusuna gelirsek... Bütün maliyet artışlarını satış rakamlarına yansıtmaları gerekir. Bunu bütün büyük şirketler aralarında anlaşarak yükseltmeli. Çevrede gördüğüm araçlar arasında milyon liranın altında bedeli olan araç neredeyse yok. Ama lastikler? Aylar önce lastik taktırmıştım, tanesi 550 tl idi. Bugün 500 liraya yemek yiyemezsiniz, kovarlar sizi restauranttan. Torik'in söylediği gibi tatlı falan da sipariş edemezsiniz. Ama milyon liralık aracınıza 500 liraya lastik taktırabiliyorsunuz. En düşük segmentteki lastiğin fiyatı 1.500-2.000 tl bandına gelmeli artık. Millette para bol, biraz bol keseden harcasınlar artık paraları; 300-500 tlnin hesabı yapılmaz, hepimiz aynı gemideyiz. Ortalama 3 yılda bir değişen bir parça bu. Aracın sahibi de bir zahmet toplamda 1.000 dolara yakın para versin lastiklere.