Sayfa 150/419 İlkİlk ... 50100140148149150151152160200250 ... SonSon
Arama sonucu : 3348 madde; 1,193 - 1,200 arası.

Konu: GSDHO - GSD Holding

  1.  Alıntı Originally Posted by Zübük Zade Yazıyı Oku
    Selam arkadaşlar, hisseye yeni girmeyi düşünüyorum holdingin faliyet alanlarını iştiraklerni ve 1 milyarın üstünde yatırım yaptigi soyleniyor bunlarin neler oldugunu bilen var mi?
    Bence yatırımcı sunumu sorularınız için yeterli olur.

    https://www.gsdholding.com.tr/assets...1%20-%20TR.pdf
    "Su gibi olmalısın. Kırılmamak için bükül, düz olmak için eğril, dolmak için boşal, parçalan ki yenilen." Lao Tzu


  2. Gselman kardeşim inşallah malın vardır kağıtta.

  3.  Alıntı Originally Posted by vyslctn Yazıyı Oku
    Gselman kardeşim inşallah malın vardır kağıtta.
    Sn veysel çetin,
    Bugün itibarı ile önceden yazdığım gibi 3.7x 3.70 ten ilk çeyreği verdik.Hayrını görelim inş.Kalanlar 4.00-50 ve 5.XX lerde.
    Malınızın hayrını görün.
    .
    Syg
    Burada verdiğim bilgiler amatörce bilgilendirme amaçlı olup yatırım tavsiyesi kapsamında değerlendirilmemelidir ve her türlü alım satım işlemlerinizde yatırım danışmanınıza danışarak karar vermeniz önerilir.

  4. Sizinde görmeniz dileğiyle.

  5. Gsd Holding 2022 1.çeyrek taslak çalışmam.
    2021 yılı denizcilik hasılatı 563 mn TL, giderler 217mn TL idi. Brüt kâr 346 mn, Net denizcilik kârı 348 mn TL olarak gerçekleşmişti.
    Bankacılık ve faktöring net kârı ise 90 mn TL olmuştu.
    Denizcilik hasılatı 2022 1.çeyrek için 220mn TL
    olursa giderler de 70 mn TL olursa 150mn TL civarında denizcilik kârı olacaktır. Bu şartlarda yıl devam eder ise 600mn TL yıllık denizcilik kârı beklerim.
    Banka ve faktoring için 120mn TL yıllık kâr olursa toplam 720mn TL esas faaliyet kârı olur.

    Navlun fiyatlarındaki olası artışlar, 2023 yılında filoya eklenecek olan 2 adet handysize kuru yük gemisi de değerlendirildiğinde halen 7 olan gemi sayısı 9 olacak olup kârlılıkta önemli katkı oluşturabilir.
    Şirketin döviz kurunun %10 artması halinde kârlılığın 141 mn TL artacağına dair beklentisini hesaplamaya katmadım. Ayrıca havacılık şirketinin satışı olmuştu bunun gibi sürdürülemez şekilde kârlılığa katkı sağlayan hususları değerlendirmiyorum. Şirketin holding olması ve farklı sektörlerde faaliyetleri sebebiyle öngörülemeyecek durumlar olabilir. Tamamen amatör bir çalışmadır. Yatırım tavsiyesi içermez.

  6. Uzun süredir ana mottomuz sabır oldu. Fakat biz sabrederken dünyadaki denizcilik firmaları pandemi dibinden usd bazlı 5 kat getiri sundu. Bizimki pandemiden beri "tl" bazlı anca 4 kat getiri. Usd bazlı ise dişe dokunur bir getiri sunmamış. Zor bir borsamız var. Yurtdışına açılmak şart. Dünyada yükselen bir sektör olduğunda bir daha kenardan böyle izlemek istemem açıkçası.

  7.  Alıntı Originally Posted by meteor78 Yazıyı Oku
    Geçmişte de benzer paylaşımım olmuştu. 5 yıllık Handysize gemilerin değeri 25 milyon dolardan 30 milyon dolara doğru yola çıkmış. (Orta nokta olarak 27.5 milyon dolar denilebilir.) Bizim Ultramax gemilerin kirası Supramax (büyüklük olarak Handymax ile Panamax arasında kalıyor) gemilere göre %9.5 daha fazla. Mantıken değeri de Supramax’a göre %9.5 daha fazla denilebilir. Buna göre 5 yıllık Ultramax gemilerin değeri 35 milyon dolar civarında denilebilir.

    https://www.ssyonline.com/free-chart...-ship-values/#

    Gsdho’nun filosu oldukça yeni olduğundan yukarıdaki rakamları kullanacağım.

    2 Ultramax gemi Gsd Shipping’e ait ve yaklaşık 70 milyon dolar eder denilebilir.

    3 Handysize gemi Gsd Shipping’e ait ve yaklaşık 82.5 milyon dolar eder denilebilir.

    1 Handysize gemi Gsdde’ye ait ve %68 ortaklığımıza göre yaklaşık 18.5 milyon dolar eder denilebilir.

    1 Ultramax gemi Gsdde’ye ait ve %68 ortaklığımıza göre 23.5 milyon dolar eder denilebilir.

    Toplamda 194.5 milyon dolar gibi bir rakam olur. En son bilançoda 120 milyon dolar olarak gösterilmişti galiba.

    Gemilerin şöyle bir avantajı var, patron piyasa fiyatına rahatlıkla bu gemileri satıp nakde çevrilebilir. Türkiye’de çakılı yatırım olmadığı için de TL’nin değeri düştükçe yapılan yatırımın değerinin düşmesi gibi bir durum da yok. Mesela Silopi Elektrik son dönemdeki yüksek karlılığı ile oldukça önem kazandı ama yatırım yapılan dönemden bugüne TL’de büyük değer kaybı olması nedeniyle oldukça değer kaybetmişti. Eğer son zamanlardaki yüksek ptf’ler kalıcı olursa, kaybedilen bu değer kısmen veya tamamen geri kazanılabilir. Silopi’nin ilk çeyrekteki tahmini cirosu 62 milyon dolardı. MWh başına maliyeti 30-35 dolar civarı olsa 41-44 milyon dolar civarı favök getirmesi muhtemel. İkinci çeyrek itibariyle yüksek kar marjına sınırlama getirilse de ithal kaynakla elektrik üretiminin yüksek maliyetinden dolayı bu seneyi çok iyi bir favök ile kapatacak gibi. Bu da gelecek sene içinde Silopi’nin halka arz edilmesi için beni umutlandırıyor açıkçası.

    https://twitter.com/brs_ylmz/status/...d9agX41piJ6qBw
    1. çeyrekte Silopi’nin bir tık altında elektrik üretimi yapmış Çan 2 termik santrali için favök artışı beklendiği gibi çok yüksek. İthal kaynak (doğalgaz ve kömür) fiyatlarındaki inanılmaz artıştan sonra artık yerli kaynak kullanan santraller altın değerinde. (Yapılan düzenleme ile yerli kömür santralleri için 1200 TL tavan fiyat getirilmesi nedeniyle 1. çeyrek sonrası favök bu kadar olmaz ama yine de geçen seneye göre inanılmaz yüksek olacak.)

    https://twitter.com/fintables/status...Z-TDCaLxkzUGpA

Sayfa 150/419 İlkİlk ... 50100140148149150151152160200250 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •