Birde Turkiyjin ortasında ihracat yapamayan şirket iddiasina biseylwr söylemek istiyorum. Dövizin 3 lt lerden önce 8 lere sonra 16 lara gelme sürecinde ki bu süre 2017-22 yıllarını kapsar ihracatçı formalar büyük avantaj sağladılar ve karliliklarinj maximize ettiler. Bundaki en büyük neden görece düşük enflasyon ve ic fiyatkarin baskilanmasi. Pandemi döneminde her şey baskilandi,ihtiyaçlar ertelendi. Ama sonrasında iç piyasada fiyatlar patladı, döviz ise seçim nedeniyle baskilanmasi ile gayrimekul ytirim araclarindan biri oldu. Buda durumun tam tersine dönmesine neden oldu. İhracatçı firmalar artan maliyetlerini fiyata yamsitamadi. Yansıtmak isteyende müşteri kaybına uğradı. Eğer seçim yıl sonu olacak olsaydı birçok ihracatçı forma topu dikecekti. Dönelim şimdiye, yaşanan büyük deprem felaketi ve yaklastigisoykenen İstanbul depremi sonrasında yerel seçim stratejisini kentsel dönüşüm üzerine kuran bir iktidar var ve seçimlere inanılmaz asiliyor. Türkiye yeniden inşaa edilecek ve ihracat için dezavantajlı konumda olan Konya cimento lokasyonj itibariyla avantajlı bir konumda olacaktır. Gerek deprem bölgesine gerekse otoyol ve demiryolu avantajı ile İstanbul a ulaşım noktasında. Fiyatlar zaten malumunuz, son iki ayda beton %55 artmış. Burada ürünün işlenerek satılması dirirmu sozkonisuki karlılığı arttıran bir durum. Yani daha belirgin örnekle fındık satmıyoruz işleyerek Nutella satiyoruz. Önümüzdeki 3-5 yıllı k sürede iç piyasa tüm üretimi cekecek potansoyeldedir. Ben ihracatcilarinda fiyat avantajı dolayısıyla iç piyasaya yöneteceği bir süreci izleyeceğiz. Özetle rüzgar arkamizda. Kaptan ne yapacak acaba.
Yer İmleri