Alıntı Originally Posted by tosunpasa Yazıyı Oku
Aynı gemideyiz ancak şöyle de bir gerçek var ki otomotivdeki rüzgar bitti.
Esas sorun bu hissenin şu an debelenmesi değil, dört hanelilere yaklaşıp şu an normal olarak patinaja düşmesi gerekiyordu.
Fiyatın neden oralara gitmediğini tekrar tekrar yazmaya gerek yok.
Seneye ikinci çeyreğe kadar abartılı bir fiyat hareketi zor gibi bu pencereden bakınca.
Doas her türlü satışını yapar iyi de temettü verir ama bu kâr marjinı yakalaması biraz zor gibi artık.
Daha uygun bir hisse bulursam pozisyonumu oraya taşımayı düşünüyorum ama bir üçüncü çeyreği de görmek istiyorum üçüncü çeyrekden sonra artık beklenti bitti diye hepten verebilirler öyle bir ihtimal de var.
Sorun şu ki bu kadar akarı kokarı olmayan bir şirketin böyle kelepir bir fiyatta olması.
Ama gyo, patron satışı ve malum sebepler tepetaklak etti,sağlık olsun umarım yanılırım.
Pozisyonum hala sabit, daha düşünme aşamasındayım belki seneye ikinci çeyreğe kadar da tutabilirim,insanları kötü etkilemek istemem,benim ki sadece bir fikir, ancak borsa eşittir beklenti,o beklenti de bitti gibi görünüyor.
Mazot bitti.
Saygılar.
Üstad, Türkiye'de otomotiv rüzgarı bitmez. Kaldı ki Doas net karının bir kısmı da ikinci el ve tüvtürk gelirlerinden geliyor. Üzerine para harcadığımız GYO yeniden değerlemesi de gelecek. Bir sefer mahsus stopajı kesilmiş 3,9 milyar TL hisse satış karı da eklenecek bilançoya. Sadece bu bile hisse başı 18 lira temettü demek. Yani %6,5 civarı temettü verimliliğine işaret ediyor. Şirket ilk 6 ayda %19,44 net kar marjı ile satış yaptı. Üçüncü çeyrekte de benzer bir marj bekliyorum. Araç satışları düştüğünde bu marj %10'un altına düşmeyecektir. Finansal giderlerdeki artış ise GYO'nun alınması ve temettü çıkışı sayesinde gerçekleşti. 2023'te bir daha büyük ihtimalle temettü çıkışı olmayacaktır ve sene sonu GYO yeniden değerlemeden pozitif etki gelecektir. Şirketin öz sermayesi 19 milyar TL. İlk 6 ayda finansman gideri 1,8 milyar TL seviyesinde. Zaten dönem sonu nakiti 2,4 milyar TL. Toplam 46,5 milyar TL satış yapmış. 33,2 milyar TL'si binek araçlar + 8 milyar TL'si ticari araçlar + 5,4 milyar TL diğer gelirler. Yaklaşık karlar ise binek araçlarda 7 milyar TL + ticari araçlarda 2 milyar TL + diğer bölümlrede 1 milyar TL. Düşse düşse 33,2 milyar TL ticari araç satışı yarıya düşer. Ancak enflasyodaki artış bu gelir kaybının en az %30'unu telafi eder. Enflasyon iki ayda %20 geldi. Ticari segment devam eder. Diğer gelirler ise hep artmaya devam edecek.

Temel göstergeleri gayet iyi. Haberleri beraber takip ediyoruz. Neden fiyatlanmıyor kısmına gelince, üçüncü çeyrek dün itibariyle bitti. Finansallar dijital ortamda belirginleşecektir birkaç hafta içerisinde. Dramatik bir değersizleşme yoksa yıl sonuna kadar en az iki katına gitmesini beklerim. 262,5 satışı sonrası suların durulması gerekiyordu ve bence bu dinginleşmenin sonundayız. Bu fiyatları fırsat olarak görüp portföyü %20 civarında daha artırmayı planlıyorum. Sonra en az 2-3 çeyrek nadasa bırakacağım.