
Originally Posted by
Siesta
Yukardaki basın açıklamasindan çıkarimlar...
Öncelikle Turkiyede 60bin elektrikli araç kismı hikaye... şarj olamayan elektrikli araçları elektrikli sayip buna elektrikli bisikletleri falan eklesen anca 60bin eder.
Ama EPDK istatistiği buradan referans aldigi icin.
60bin/14= 4000 araç şarj soketi olduğu
Bunun %20'sinin yani 800 tanesinin de eşarj'a yani enerjisaya ait olduğunu hesapliyoruz.
Bültene göre eşarjdaki 800soketin 600tanesi DC yuksek hizli, 200 tanesi ise dusuk hizli AC
(Ortalamada 1*ac sokete karsilik 3*dc soket planlamasi var gibi gozukuyor.)
600dc+200ac = 800 tane sokette toplam 50mw kurulu guc oldugu yazılmiş.
Ankarada yeni açılan istasyonda ise 9dc+2ac=11sokette toplam 1mw kurulu güç.
Bu istasyonlar türkiye toplaminin %20'si dendigine göre
50/ 0.20= 250mw şarj istasyonu var denilebilir.
4000 tane de soket oldugunu epdk verisi açıklıyor.
Ayni anda 4000arac sistemden 250mw elektrik cekiyor.
20 arac 1mw cekiyorsa ortalama 1 arac 1 saat sarjda 50kwh tuketiyor.
2025'ten sonra Türkiyede her yıl %100 elektrikli (togg, tesla vb) 100bin araba satilsa..
Bunlar haftada 1 sarj istasyonuna gitse... Araç başı ortalama 1 saat elektrik çekseler günlük
2025yilı = 100.000araç/7gün×50kwh = 715mwh
2026yili = 200.000araç /7günx50kwh = 1430mwh
2027yili = 300.000arac /7gün x50kwh= 2145mwh...
Seklinde gunluk talep gelir
Gunpuk talebin buyuk cogunlugunun da gunduz saatlerinde olacaktir.. sabah8-aksam8
Yer İmleri