Sayfa 356/501 İlkİlk ... 256306346354355356357358366406456 ... SonSon
Arama sonucu : 4002 madde; 2,841 - 2,848 arası.

Konu: AKENR - Akenerji Elektrik Üretim A.Ş.

  1. #2841
    Ilk 9 aydaki üretime bakalım

    Erzin santralimizin , 2023 yılı ilk dokuz ay
    elektrik üretimi 2.618.635.226 kWh,olarak gerçekleşmiştir.
    Gerçekleşen üretime göre kapasite kullanım oranı %44,27’dir. Geçen yılın aynı dönemine göre elektrik üretiminde %27,13
    artış gerçekleşmiştir.
    - Balıkesir Ayyıldız RES santralimizin 2023 yılı ilk dokuz ayında elektrik üretimi 64.554.863 kWh olarak gerçekleşmiştir.
    Gerçekleşen üretime göre kapasite kullanım oranı %34,95’tir. Geçen yılın aynı dönemine göre elektrik üretiminde %10,02 artış
    gerçekleşmiştir.
    - Bulam HES santralimizin 2023 yılı ilk dokuz ayında elektrik üretimi 21.387.935 kWh olarak gerçekleşmiştir.
    Gerçekleşen üretime göre kapasite kullanım oranı %46,38’dir. Geçen yılın aynı dönemine göre elektrik üretiminde %7,59 artış
    gerçekleşmiştir.
    - Uluabat HES santralimizin , 2023 yılı ilk dokuz ayında elektrik üretimi 208.683.000 kWh olarak gerçekleşmiştir.
    Gerçekleşen üretime göre kapasite kullanım oranı %31,73’tür. Geçen yılın aynı dönemine göre elektrik üretiminde %32,36 artış
    gerçekleşmiştir.
    - Burç HES santralimizin üretim tipi, Nehir tipi HES enerjisine bağlı elektrik üretimi olup,
    2023 yılı ilk dokuz ayında elektrik üretimi 57.096.120 kWh olarak gerçekleşmiştir.
    Gerçekleşen üretime göre kapasite kullanım oranı %31,88’dir. Geçen yılın aynı dönemine göre elektrik üretiminde %15,43 artış
    gerçekleşmiştir.
    - Feke II HES santralimizin üretim tipi, Rezervuarlı Hidrolik enerjisine bağlı elektrik üretimi
    olup, 2023 yılı ilk dokuz ayında elektrik üretimi 100.487.500 kWh olarak gerçekleşmiştir.
    Gerçekleşen üretime göre kapasite kullanım oranı %22,03’tür. Geçen yılın aynı dönemine göre elektrik üretiminde %14,81 azalış
    gerçekleşmiştir.

    Himmetli HES santralimizin , 2023 yılı ilk dokuz ayında elektrik üretimi 71.486.540 kWh olarak gerçekleşmiştir.
    Gerçekleşen üretime göre kapasite kullanım oranı %40,41’dir. Santralimizin üretim konusu
    elektrik üretimidir. Geçen yılın aynı dönemine göre elektrik üretiminde %5,58 azalış
    gerçekleşmiştir.
    - Feke I HES santralimizin üretim tipi, Kanal tipi Hidrolik enerjisine bağlı elektrik üretimi
    olup, 2023 yılı ilk dokuz ayında elektrik üretimi 75.582.720 kWh olarak gerçekleşmiştir.
    Gerçekleşen üretime göre kapasite kullanım oranı %39,21’dir. Santralimizin üretim konusu
    elektrik üretimidir. Geçen yılın aynı dönemine göre elektrik üretiminde %7,40 azalış
    gerçekleşmiştir.
    - Gökkaya HES santralimizin üretim tipi, Rezervuarlı Hidrolik enerjisine bağlı elektrik
    üretimi olup, 2023 yılı ilk dokuz ayında elektrik üretimi 67.527.170 kWh olarak
    gerçekleşmiştir. Gerçekleşen üretime göre kapasite kullanım oranı %36,11’dir.
    Geçen yılın aynı dönemine göre elektrik
    üretiminde %11,13 azalış gerçekleşmiştir.

  2. #2842

  3. #2843
    . 2008 yılında kurulan ilk elektrikli araçlar şarj istasyonu oyuncusu olarak firma, 75’ten fazla şehirde yaklaşık 600'ü yüksek hızlı (DC) olmak üzere toplam 800 istasyona ulaştı. İstasyonlarında bir 400 üzerinde soket ve 50 MWh’in üzerinde kurulu güce sahip olan firma, global markaların elektrikli araç modelleri ile Türkiye’nin ilk yerli otomobili Togg’un satışlarının artması ile birlikte artan şarj istasyonu ihtiyacına da hızlıca cevap veriyor. Ankara’daki 200’ün üzerinde hızlı şarj istasyonu soketinden 100’den fazlasına sahip olan firma, AVM’nin açık ve kapalı otoparklarında kurduğu istasyonda 9 DC ve 2 AC şarj cihazı ile toplamda 1 MWh kurulu güce sahip cihazlarla aynı anda 20 araca şarjlanma hizmeti verebilecek. İstasyonda farklı kW’larda cihazlar bulunurken, elektrikli araç sahipleri ağırlıklı olarak 120kW gücünde cihazlarla şarjlanma deneyimini tecrübe edebilecekler...

    Türkiye elektrikli araç şarj istasyonu ağının yüzde 20’sini biz yönetiyoruz

    EPDK’nın son verilerine göre Türkiye’de yaklaşık her 14 araca bir DC şarj noktası düşüyor ve araç başına düşen DC şarj noktası açısından Türkiye, Avrupa genelinde birinci sırada bulunuyor. Bununla beraber 60 binin üzerinde elektrikli araç parkı bulunuyor*

  4. #2844
    [QUOTE=Siesta;6628664]Yukardaki basın açıklamasindan çıkarimlar...

    Öncelikle Turkiyede 60bin elektrikli araç kismı hikaye... şarj olamayan elektrikli araçları elektrikli sayip buna elektrikli bisikletleri falan eklesen anca 60bin eder.

    Ama EPDK istatistiği buradan referans aldigi icin.
    60bin/14= 4000 araç şarj soketi olduğu

    Bunun %20'sinin yani 800 tanesinin de eşarj'a yani enerjisaya ait olduğunu hesapliyoruz.

    Bültene göre eşarjdaki 800soketin 600tanesi DC yuksek hizli, 200 tanesi ise dusuk hizli AC
    (Ortalamada 1*ac sokete karsilik 3*dc soket planlamasi var gibi gozukuyor.)
    600dc+200ac = 800 tane sokette toplam 50mw kurulu guc oldugu yazılmiş.
    Ankarada yeni açılan istasyonda ise 9dc+2ac=11sokette toplam 1mw kurulu güç.

    Bu istasyonlar türkiye toplaminin %20'si dendigine göre
    50/ 0.20= 250mw şarj istasyonu var denilebilir.

    4000 tane de soket oldugunu epdk verisi açıklıyor.

    Ayni anda 4000arac sistemden 250mw elektrik cekiyor.

    20 arac 1mw cekiyorsa ortalama 1 arac 1 saat sarjda 50kwh tuketiyor.

    2025'ten sonra Türkiyede her yıl %100 elektrikli (togg, tesla vb) 100bin araba satilsa..
    Bunlar haftada 1 sarj istasyonuna gitse... Araç başı ortalama 1 saat elektrik çekseler günlük

    2025yilı = 100.000araç/7gün×50kwh = 715mwh
    2026yili = 200.000araç /7günx50kwh = 1430mwh
    2027yili = 300.000arac /7gün x50kwh= 2145mwh...
    Seklinde gunluk talep gelir

    Gunpuk talebin buyuk cogunlugunun da gunduz saatlerinde olacaktir.. sabah8-aksam8

  5. #2845
    [QUOTE=Siesta;6628668]
     Alıntı Originally Posted by Siesta Yazıyı Oku
    Yukardaki basın açıklamasindan çıkarimlar...

    Öncelikle Turkiyede 60bin elektrikli araç kismı hikaye... şarj olamayan elektrikli araçları elektrikli sayip buna elektrikli bisikletleri falan eklesen anca 60bin eder.

    Ama EPDK istatistiği buradan referans aldigi icin.
    60bin/14= 4000 araç şarj soketi olduğu

    Bunun %20'sinin yani 800 tanesinin de eşarj'a yani enerjisaya ait olduğunu hesapliyoruz.

    Bültene göre eşarjdaki 800soketin 600tanesi DC yuksek hizli, 200 tanesi ise dusuk hizli AC
    (Ortalamada 1*ac sokete karsilik 3*dc soket planlamasi var gibi gozukuyor.)
    600dc+200ac = 800 tane sokette toplam 50mw kurulu guc oldugu yazılmiş.
    Ankarada yeni açılan istasyonda ise 9dc+2ac=11sokette toplam 1mw kurulu güç.

    Bu istasyonlar türkiye toplaminin %20'si dendigine göre
    50/ 0.20= 250mw şarj istasyonu var denilebilir.

    4000 tane de soket oldugunu epdk verisi açıklıyor.

    Ayni anda 4000arac sistemden 250mw elektrik cekiyor.

    20 arac 1mw cekiyorsa ortalama 1 arac 1 saat sarjda 50kwh tuketiyor.

    2025'ten sonra Türkiyede her yıl %100 elektrikli (togg, tesla vb) 100bin araba satilsa..
    Bunlar haftada 1 sarj istasyonuna gitse... Araç başı ortalama 1 saat elektrik çekseler günlük

    2025yilı = 100.000araç/7gün×50kwh = 715mwh
    2026yili = 200.000araç /7günx50kwh = 1430mwh
    2027yili = 300.000arac /7gün x50kwh= 2145mwh...
    Seklinde gunluk talep gelir

    Gunpuk talebin buyuk cogunlugunun da gunduz saatlerinde olacaktir.. sabah8-aksam8
    100bin araclik parki haftada1 sarj etme varsayimiyla 15bin sarj operasyonu gerekiyor. 4000 dc soketle bunu en az 4 saatte gerceklestirebilirsiniz. Aradaki zaman kayiplari,yavas suren ac sarj ile...

    Tahmin etmesi guc ama
    Satilacak Her 100bin elektrikli arac icin 4000 adet de soket gerekebilir.

    Yani her yil 250mw ilave kurulu güç..

    Bu rakamlara ticari araclar eklenirse tüketim katlanarak artar.

  6. #2846
    2023 ocak-eylül döneminde Elektrikli otomobil satışları ise 39 bin 51 adet oldu.

    Geçen yılın ocak-eylül döneminde 4 bin 56 elektrikli otomobil satılmıştı.

    ...

    Türkiye otomobil pazarında, bu yılın ilk 9 ayında benzinli otomobiller 448 bin 152 adet satışla birinci, dizel otomobiller ise 102 bin 184 adetle ikinci sırada yer aldı.

    Hibrit otomobil satışları 70 bin 72, otogazlı otomobil satışları da 7 bin 431 adet oldu.

  7. #2847
    slm.
    ak enerji ile ilgili ota vade bir şeylerin olacağı kanısındayım bu şirketi bilançolarının düzelmesi için şirketin bu yönde bir çalışma var mı şirketi tanıyorsanız bununla ilgili bilgi paylaşabilirmisiniz.Biraz araştırınca şirketin doğalgazdan elektrik üretince bilançoları zarar yazıyor. bunu aşmak için yenilebilir enerjiye yönelim olabilir mi?
    Paşam size özel yönetici özeti geçeriz tabi ki... sakın ha zahmet edip geçmiş yazılarımı okumayın

  8. #2848
     Alıntı Originally Posted by Siesta Yazıyı Oku

    1)ak enerji ile ilgili ota vade bir şeylerin olacağı kanısındayım

    2) bu şirketi bilançolarının düzelmesi için şirketin bu yönde bir çalışma var mı


    3)Biraz araştırınca şirketin doğalgazdan elektrik üretince bilançoları zarar yazıyor.

    4)bunu aşmak için yenilebilir enerjiye yönelim olabilir mi?
    1) bir sey olacaksa bu yerel secimlerden once olmali. Sonra yine klasik senaryo doviz ucacak bizim borçlar kabaracak

    2) şirket çalisiyor ama kar etmesine reis musade etmiyor.

    3)dogalgaz santralinde favök marji %10 ise yenilenebilirde bu %90.
    300mw yenilenebilirvsantralimiz ortalama 100mw uretse bunun 90i kar.
    Dogalgazin 90 kar etmesi icin 900mw uretmesi lazim. Maalesef ortalamada 500-600u gecemiyor hatta bu sene deprem etkisiyle talep iyice azaldi.

    4) kemah engelini aşarsa ihya olacak ama reis dinçkoklere yedirmez.

Sayfa 356/501 İlkİlk ... 256306346354355356357358366406456 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •