Sayfa 169/180 İlkİlk ... 69119159167168169170171179 ... SonSon
Arama sonucu : 1437 madde; 1,345 - 1,352 arası.

Konu: ANSGR - Anadolu Anonim Türk Sigorta Şirketi

  1. aylık brüt prim üretimleri gelmiş. yorumlamam şu şekilde:

    - sağlık branşındaki büyüme umut verici.
    - yangın branşındaki büyüme reasürans primleri yüzünden artış oranı çok fazla görünüyor. büyük ihtimalle q1 bilançosunda reasüröre devredilen primler kısmında çok büyük artış göreceğiz.
    - kara araçları sorumluluk branşındaki sınırlı büyüme güzel.

    şirket istese %83'ün üzerinde bir büyüme sağlayabilirdi trafik branşı sayesinde ancak seçiçi davranmaya devam ettiklerini görüyoruz.

    2024q1 bilançosunu sabırla beklicem.

  2. İyi akşamlar hocam size bir sorum olacaktı,

    2023Q4 yatırım gelirleri miz var teknik denge hafif de olsa karda 5.7 milyarlık karşılık kazanılan filmlerden kaynaklı. Peki bizim yatırım karlarımıza ne oldu neden bilanço'da göremedik.



     Alıntı Originally Posted by tml Yazıyı Oku
    aylık brüt prim üretimleri gelmiş. yorumlamam şu şekilde:

    - sağlık branşındaki büyüme umut verici.
    - yangın branşındaki büyüme reasürans primleri yüzünden artış oranı çok fazla görünüyor. büyük ihtimalle q1 bilançosunda reasüröre devredilen primler kısmında çok büyük artış göreceğiz.
    - kara araçları sorumluluk branşındaki sınırlı büyüme güzel.

    şirket istese %83'ün üzerinde bir büyüme sağlayabilirdi trafik branşı sayesinde ancak seçiçi davranmaya devam ettiklerini görüyoruz.

    2024q1 bilançosunu sabırla beklicem.

  3. #1347
     Alıntı Originally Posted by tml Yazıyı Oku
    aylık brüt prim üretimleri gelmiş. yorumlamam şu şekilde:

    - sağlık branşındaki büyüme umut verici.
    - yangın branşındaki büyüme reasürans primleri yüzünden artış oranı çok fazla görünüyor. büyük ihtimalle q1 bilançosunda reasüröre devredilen primler kısmında çok büyük artış göreceğiz.
    - kara araçları sorumluluk branşındaki sınırlı büyüme güzel.

    şirket istese %83'ün üzerinde bir büyüme sağlayabilirdi trafik branşı sayesinde ancak seçiçi davranmaya devam ettiklerini görüyoruz.

    2024q1 bilançosunu sabırla beklicem.
    Bekleriz lakin çoğunlukta sıfır maliyet var daha öncede yazdım zayıf çeyrek açıklaması hissede baskı oluşturabilir anadolu sigorta ucuz hisse fakat piyasa ucuz fiyattan fiyatlıyor ciddi düşüş olmaz sektörü kuvvetli olduğu için ayrıca aracı kurumlarda hedef düşürdü beğenenler biriktirsin o ayrı konu şuan negatif durumda ytd.Bol şanslar.

  4.  Alıntı Originally Posted by Keremaras Yazıyı Oku
    İyi akşamlar hocam size bir sorum olacaktı,

    2023Q4 yatırım gelirleri miz var teknik denge hafif de olsa karda 5.7 milyarlık karşılık kazanılan filmlerden kaynaklı. Peki bizim yatırım karlarımıza ne oldu neden bilanço'da göremedik.
    picture.jpg


    hocam teknik denge neye göre hafif de olsa artıda?
    yatırım gelirleriyle birlikte gösterilen teknik denge doğru yorum yaptırmaz hocam. sigortacılıkta hem basit hem de çok şey anlatan doğru tablo budur. twitter alemine bakmayın lütfen. teknik denge dediğimiz kalem öncelikle yatırım gelirleri hariç incelenmelidir. çünkü yatırım hariç teknik denge şirketin faaliyet kârıdır esas anlamda. anadolu sigorta 4.4 milyar teknik zarar yazmıştır. bunun 2.1 milyarı son çeyrekten geliyor. bunun da en büyük sebebi kara araçları sorumluluk ve diğer branşının içinde yer alan genel sorumluluk branşlarındaki ciddi ibnr artışlarıdır. ayrıca şirket eski iskonto oranından (%28) ibnr'ı hesaplamıştır. yeni yılda %35'ten hesaplanacak. şirketin q4 döneminde yatırım gelirinin önceki 2 çeyreğe göre azaldığını görüyoruz. bunun da en büyük sebebi eurobondlardır. cds'lerin sabit kalmasından kaynaklı önceki çeyreklere nazaran çok fazla kazanç sağlamadı.

    ben şirketten umutluyum. en azından q1 bilançosunu beklemeyi hak ediyor şu yüksek faiz ortamında

    diğer umutlu olduğum noktalar:

    - kara araçları branşında teknik anlamda bu sene çok daha fazla kâr bekliyorum. parça döviz maliyetleri ve işçilik maliyetleri stabil olacak çoğunlukla.
    - yangın branşı için eğer bir ciddi bir doğal afet hasarı yaşanmazsa 2023'te edilen zarar 2024'te kâr olarak karşımıza çıkacaktır.
    - yeni yıla agresif şekilde büyümeyle başlanan sağlık branşı. q1 için kârını çok merak etmekteyim.
    - ibnr iskonto oranının %35'ten hesaplanacak olması.
    - trafik prim artışlarının enflasyonun üzerinde yapılması. ocak ve şubat için %10'ar, mart için %5 olarak açıklandı. mayıstan sonra endeks hesabına geçilecek ve parça maliyeti, işçilik maliyeti, asgari ücret vb. kalemler dikkate alınacak.

    son maddeyi aşırı önemsiyorum. çünkü bu trafik prim artışları geçmiş hasarları çok çabuk eritecek. bunu basit bir dille şöyle açıklamak istiyorum: 2019 yılında yapılan bir trafik sigortasında bedeni zarara uğramış bir sigortalının bedeni teminat tutarı 360.000-TL'dir. o yıllarda çok komik tutarlardan trafik sigortası primleri vardı. sallıyorum o yılki ortalama prim 600-TL olsun. bu hasarı kompanse etmen için 600 adet trafik poliçesi kesmen lazımken o dönemde, şimdi ise ortalama prim 6.000-TL'den 60 adet trafik poliçesi kesmen gerekecek. sektörün kesinlikle lehine bir gelişmedir bu.

    haklının acelesi yok arkadaşlar. aynı gemideyiz burada

  5. Hocam çok çok teşekkür ederim çok açıklayıcı ve net bir bilgeseli oldu. Elinize emeğinize sağlık.
    Saygılarımla

     Alıntı Originally Posted by tml Yazıyı Oku
    picture.jpg


    hocam teknik denge neye göre hafif de olsa artıda?
    yatırım gelirleriyle birlikte gösterilen teknik denge doğru yorum yaptırmaz hocam. sigortacılıkta hem basit hem de çok şey anlatan doğru tablo budur. twitter alemine bakmayın lütfen. teknik denge dediğimiz kalem öncelikle yatırım gelirleri hariç incelenmelidir. çünkü yatırım hariç teknik denge şirketin faaliyet kârıdır esas anlamda. anadolu sigorta 4.4 milyar teknik zarar yazmıştır. bunun 2.1 milyarı son çeyrekten geliyor. bunun da en büyük sebebi kara araçları sorumluluk ve diğer branşının içinde yer alan genel sorumluluk branşlarındaki ciddi ibnr artışlarıdır. ayrıca şirket eski iskonto oranından (%28) ibnr'ı hesaplamıştır. yeni yılda %35'ten hesaplanacak. şirketin q4 döneminde yatırım gelirinin önceki 2 çeyreğe göre azaldığını görüyoruz. bunun da en büyük sebebi eurobondlardır. cds'lerin sabit kalmasından kaynaklı önceki çeyreklere nazaran çok fazla kazanç sağlamadı.

    ben şirketten umutluyum. en azından q1 bilançosunu beklemeyi hak ediyor şu yüksek faiz ortamında

    diğer umutlu olduğum noktalar:

    - kara araçları branşında teknik anlamda bu sene çok daha fazla kâr bekliyorum. parça döviz maliyetleri ve işçilik maliyetleri stabil olacak çoğunlukla.
    - yangın branşı için eğer bir ciddi bir doğal afet hasarı yaşanmazsa 2023'te edilen zarar 2024'te kâr olarak karşımıza çıkacaktır.
    - yeni yıla agresif şekilde büyümeyle başlanan sağlık branşı. q1 için kârını çok merak etmekteyim.
    - ibnr iskonto oranının %35'ten hesaplanacak olması.
    - trafik prim artışlarının enflasyonun üzerinde yapılması. ocak ve şubat için %10'ar, mart için %5 olarak açıklandı. mayıstan sonra endeks hesabına geçilecek ve parça maliyeti, işçilik maliyeti, asgari ücret vb. kalemler dikkate alınacak.

    son maddeyi aşırı önemsiyorum. çünkü bu trafik prim artışları geçmiş hasarları çok çabuk eritecek. bunu basit bir dille şöyle açıklamak istiyorum: 2019 yılında yapılan bir trafik sigortasında bedeni zarara uğramış bir sigortalının bedeni teminat tutarı 360.000-TL'dir. o yıllarda çok komik tutarlardan trafik sigortası primleri vardı. sallıyorum o yılki ortalama prim 600-TL olsun. bu hasarı kompanse etmen için 600 adet trafik poliçesi kesmen lazımken o dönemde, şimdi ise ortalama prim 6.000-TL'den 60 adet trafik poliçesi kesmen gerekecek. sektörün kesinlikle lehine bir gelişmedir bu.

    haklının acelesi yok arkadaşlar. aynı gemideyiz burada

  6. Bilgi icin tsk.lerde.Bedeni teminat tutari artmadimi bu ornektedi..prim artarken.Ayrica bu primler gun gelecek milleti kasko yapmaz hale getirecek ozellikle 5/6 yas alti arabalarda...Ama mal canin yongasi yaptiriyoruz.Zaten maile gelen kredi karti ekstresinde yarisi cesitli brans sigorta taksitleri
     Alıntı Originally Posted by tml Yazıyı Oku
    picture.jpg


    hocam teknik denge neye göre hafif de olsa artıda?
    yatırım gelirleriyle birlikte gösterilen teknik denge doğru yorum yaptırmaz hocam. sigortacılıkta hem basit hem de çok şey anlatan doğru tablo budur. twitter alemine bakmayın lütfen. teknik denge dediğimiz kalem öncelikle yatırım gelirleri hariç incelenmelidir. çünkü yatırım hariç teknik denge şirketin faaliyet kârıdır esas anlamda. anadolu sigorta 4.4 milyar teknik zarar yazmıştır. bunun 2.1 milyarı son çeyrekten geliyor. bunun da en büyük sebebi kara araçları sorumluluk ve diğer branşının içinde yer alan genel sorumluluk branşlarındaki ciddi ibnr artışlarıdır. ayrıca şirket eski iskonto oranından (%28) ibnr'ı hesaplamıştır. yeni yılda %35'ten hesaplanacak. şirketin q4 döneminde yatırım gelirinin önceki 2 çeyreğe göre azaldığını görüyoruz. bunun da en büyük sebebi eurobondlardır. cds'lerin sabit kalmasından kaynaklı önceki çeyreklere nazaran çok fazla kazanç sağlamadı.

    ben şirketten umutluyum. en azından q1 bilançosunu beklemeyi hak ediyor şu yüksek faiz ortamında

    diğer umutlu olduğum noktalar:

    - kara araçları branşında teknik anlamda bu sene çok daha fazla kâr bekliyorum. parça döviz maliyetleri ve işçilik maliyetleri stabil olacak çoğunlukla.
    - yangın branşı için eğer bir ciddi bir doğal afet hasarı yaşanmazsa 2023'te edilen zarar 2024'te kâr olarak karşımıza çıkacaktır.
    - yeni yıla agresif şekilde büyümeyle başlanan sağlık branşı. q1 için kârını çok merak etmekteyim.
    - ibnr iskonto oranının %35'ten hesaplanacak olması.
    - trafik prim artışlarının enflasyonun üzerinde yapılması. ocak ve şubat için %10'ar, mart için %5 olarak açıklandı. mayıstan sonra endeks hesabına geçilecek ve parça maliyeti, işçilik maliyeti, asgari ücret vb. kalemler dikkate alınacak.

    son maddeyi aşırı önemsiyorum. çünkü bu trafik prim artışları geçmiş hasarları çok çabuk eritecek. bunu basit bir dille şöyle açıklamak istiyorum: 2019 yılında yapılan bir trafik sigortasında bedeni zarara uğramış bir sigortalının bedeni teminat tutarı 360.000-TL'dir. o yıllarda çok komik tutarlardan trafik sigortası primleri vardı. sallıyorum o yılki ortalama prim 600-TL olsun. bu hasarı kompanse etmen için 600 adet trafik poliçesi kesmen lazımken o dönemde, şimdi ise ortalama prim 6.000-TL'den 60 adet trafik poliçesi kesmen gerekecek. sektörün kesinlikle lehine bir gelişmedir bu.

    haklının acelesi yok arkadaşlar. aynı gemideyiz burada
    CPH1931 cihazımdan hisse.net mobile app kullanarak gönderildi.

  7.  Alıntı Originally Posted by Arif Turgay Yazıyı Oku
    Bilgi icin tsk.lerde.Bedeni teminat tutari artmadimi bu ornektedi..prim artarken.Ayrica bu primler gun gelecek milleti kasko yapmaz hale getirecek ozellikle 5/6 yas alti arabalarda...Ama mal canin yongasi yaptiriyoruz.Zaten maile gelen kredi karti ekstresinde yarisi cesitli brans sigorta taksitleri

    CPH1931 cihazımdan hisse.net mobile app kullanarak gönderildi.
    hocam ibnr şirketin eski dönem poliçeleri esas alınarak hesaplanır. örnek vermemin amacı oydu. yoksa dediğiniz doğru, teminatlar hep artıyor zaten.

    valla hocam sektör trafik sigortasını isteyerek yapmıyor zaten. inanılmaz zarar yazdıran branş, anadolu sigortada görüyorsunuz zaten. yatırım gelirleri olmasa sektörün işi çok zor. bu noktada anadolu sigortanın trafik branşında seçici davranmasını ve sınırlı büyümesini olumlu buluyorum.

    kasko primlerine gelecek olursak evet haklısınız primler yüksek ancak araç fiyatlarının ne halde olduğunu hepimiz görüyoruz. biri artarken diğerinin sabit kalması eşyanın tabiatına aykırı. 2023 yılında kaskoda ortalama hasar maliyeti 35-40 bin civarlarındaydı. bunun sorumlusu sektör değil maalesef. herkes kâr etmek için iş yapar.

    her şeyin tek bir nedeni var aslında, geri kalanı sonuçtur. tıpkı enflasyon neden faiz sonuçtur denklemi gibi

    iyi hafta sonları

  8. Tsk.ler.
     Alıntı Originally Posted by tml Yazıyı Oku
    hocam ibnr şirketin eski dönem poliçeleri esas alınarak hesaplanır. örnek vermemin amacı oydu. yoksa dediğiniz doğru, teminatlar hep artıyor zaten.

    valla hocam sektör trafik sigortasını isteyerek yapmıyor zaten. inanılmaz zarar yazdıran branş, anadolu sigortada görüyorsunuz zaten. yatırım gelirleri olmasa sektörün işi çok zor. bu noktada anadolu sigortanın trafik branşında seçici davranmasını ve sınırlı büyümesini olumlu buluyorum.

    kasko primlerine gelecek olursak evet haklısınız primler yüksek ancak araç fiyatlarının ne halde olduğunu hepimiz görüyoruz. biri artarken diğerinin sabit kalması eşyanın tabiatına aykırı. 2023 yılında kaskoda ortalama hasar maliyeti 35-40 bin civarlarındaydı. bunun sorumlusu sektör değil maalesef. herkes kâr etmek için iş yapar.

    her şeyin tek bir nedeni var aslında, geri kalanı sonuçtur. tıpkı enflasyon neden faiz sonuçtur denklemi gibi

    iyi hafta sonları
    NETİCE..5 senede herseyin fiyatini 5 katina yukselten yanlis ekonomi politikalari bizi bu hale getirdi.Zincirleme trafik kazasi.Simdide 2028 yilinda hersey guzel olacak istikrar saglanacak diyorlar.İsci emekliye öl fermani.Kendileri yag bal baklava borek yerken.

    CPH1931 cihazımdan hisse.net mobile app kullanarak gönderildi.

Sayfa 169/180 İlkİlk ... 69119159167168169170171179 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •