VW grubunun %50 oranında ortak olduğu katı hal pil teknolojisi üzerine AR&GE yapan QuantumScape firmasının alfa ve beta sürümü prototiplerin testleri başarılı şekilde tamamlandı.

Yeni nesil katı hal pillerde şarj süresi %5 den %95 e 10~12 dakika, menzil %35~42 arası daha uzun.
Seperatorlu fiziki yapı dolayısıyla kaza, çevresel felaketler v.b. nedenlerle oluşabilecek şiddetli darbelerde patlamaya ve yanmaya karşı dayanıklı.
Bu batarya teknolojisinin bana göre en büyük avantajı ise 65.000 saat (7.5 yıl) aktif kullanım ve 1000 şarj-deşarj çevrimi sonrasında hala ilk günkü depolama kapasitesinin %92 sini koruyabilir olması. Bu bir taahhüt değil, yaşlandırma test sonuçlarının çıktısı.

2 milyar dolar üzerinde yatırım alan firma, 11 temmuz da VW grubun pil üreticisi olan Power Co. ya yeni nesil katı hal pillerinin endüstriyelleştirilmesi ve dünya geneline yayılı üretim tesislerinde seri üretimi için lisans verdi.

Bütün bu gelişmelerin benim de yatırımcısı olduğum Quantum Scape-e ve VW grubuna önmümüzdeki çeyrekte olmasa bile yıllarda önemli bir teknik liderlik getirececeğini düşünüyorum. Elbette fiyat avantajı olan çin menşeili EV üreticilerinin pazarı için tehdit edici değil ama özellikle bu konuda TESLA, BYD ve Mercedes den önde görünüyorlar şimdilik. Mercedes in yatırım yaptığı Factorial in benzer prototipleri henüz Haziran da test edilmeye gönderildi. Burada test süreçleri, iyileştirme ve sertifikalandırma süreçleri nedeniyle mercedes min. 1-1.5 yıl geriden geliyor.

Dolayısıyla VW grubu bünyesindeki markaların önümüzdeki yıllarda orta üst ve premium segment araçlarda elektrikli pazarını hem platform(baz elektrikli otomobil), hem platform üzerinde koşan geniş eğlence, otonom sürüş(lidar v.b.) yazılımları hem de kullanıcıya acaba dedirtmeyen yeni nesil enerji depolama teknolojisi ile domine etmesi muhtemel.

Doas a bir de böyle bakılabilir...