Sayfa 92/110 İlkİlk ... 42829091929394102 ... SonSon
Arama sonucu : 878 madde; 729 - 736 arası.

Konu: MGROS - Migros Ticaret

  1. Bilançoyu biraz daha inceledim...

    aslında geçen yıla göre bütün rasyolar daha iyi ama yeni muhasebe standartlarına göre kar düşük görünüyor...

    onun dışında enflasyon muhasebesi hariç satışlar çevrekte %73 artmış 9 aylıkta %82...

    bu kriz ortamında güzel bir bilanço ile büyüme devam ediyor

    hatta büyüme hedeflerini yine artırdılar 2 puan
    Söylediklerim kendi fikirlerim olup yatırımcı tavsiyesi kapsamında değildir.

  2. DENİZ YATIRIM RAPORU

    Migros Ticaret (MGROS TI)
    3Ç24 Bilanço Değerlendirme
    Değerlendirme: Olumlu

    Migros Ticaret, 3Ç24’te 74.487 milyon TL gelir (Konsensus: 75.042 milyon TL /
    Deniz Yatırım: 71.837 milyon TL), 5.685 milyon TL FAVÖK (Konsensus: 4.227
    milyon TL / Deniz Yatırım: 4.105 milyon TL) ve 3.157 milyon TL net kar
    (Konsensus: 2.016 milyon TL / Deniz Yatırım: 1.781 milyon TL) açıkladı. Muhasebe
    değişikliği nedeniyle 3Ç24 finansallarında, parasal kazanç/kayıp kalemi altında
    4.098 milyon TL’lik olumlu etki oluştu.
    ■ Bilançoda olumlu okuduğumuz detaylar
    ✓ Satış gelirlerinin büyümesi, FAVÖK tarafındaki güçlü artış, serbest nakit
    yaratımının korunması ve beklentilerdei yukarı yönlü revize yapılması
    ■ Bilançoda olumsuz okuduğumuz detaylar
     Vadeli alım faiz giderinin yüksek seyri
    ■ Bilançoya dair kısa değerlendirmemiz
    → 3Ç24 finansallarını, hem satış gelirlerinin büyümesi hem de FAVÖK
    tarafındaki güçlü sonuçlar sebebiyle olumlu olarak değerlendiriyoruz.
    Ancak, vadeli alımlar faiz giderinin yüksek seyrini devam ettirmesinin
    göz ardı edilmemesi gereken risk faktörü olarak da belirtmek isteriz.
    Ayrıca, beklentilerde yukarı yönlü revize yapılmasının yatırımcı algısı
    üzerinde olumlu etki yaratmasını beklemekteyiz.
    ■ Migros Ticaret’in satış geliri, 3Ç24’te yıllık bazda %12 artarak 74.487 milyon TL
    olarak gerçekleşti. 9A24’te satış alanı m2 bazında %5,7 artarken, 345 adet
    mağaza artışı görüldü. Ayrıca, online hizmet veren mağaza sayısı ise 236 adet
    arttı. Pazar payı ise 60 baz puan artarak %16,9 olarak gerçekleşti.
    ■ 3Ç24’te FAVÖK yıllık bazda %693 artarak 5.685 milyon TL seviyesinde
    gerçekleşirken, FAVÖK marjı 6,9 puan artarak %7,6 olarak gerçekleşti.
    ■ Şirket, 3Ç24’te 3.157 milyon TL net kar açıkladı. Net kar marjı 3,4 puan azalarak
    %4,2 olarak gerçekleşti. Ayrıca, muhasebe değişikliği nedeniyle parasal
    kazanç/kayıp kalemi altında 4.098 milyon TL’lik olumlu etki oluştu. Vadeli alım
    faiz gideri kalemi, net karı baskılayan en önemli faktör olarak öne çıkmaya
    devam etti.
    ■ 9A24 döneminde 6.072 milyon TL’lik yatırım harcaması yapılırken, 13.173
    milyon TL’lik serbest nakit akışı yaratıldı.
    ■ 3Ç24 dönem sonu itibariyle Şirket’in 4.418 milyon TL net nakit pozisyonu
    bulunmaktadır (2Ç24: 2.220 milyon TL net nakit). Net nakit/FAVÖK oranı ise
    3Ç24 sonu itibariyle 0,4x seviyesindedir (2Ç24: 1,5x net nakit/FAVÖK).
    DENİZ YATIRIM STRATEJİ & ARAŞTIRMA
    TÜRKİYE | BİLANÇO DEĞERLENDİRME
    06.11.2024 08:48:27
    DENİZ YATIRIM ARAŞTIRMA BİLANÇO DEĞERLENDİRME
    TMS 29 etkisi hariç verilere göre:
    ■ Migros Ticaret’in satış geliri, 3Ç24’te yıllık bazda %73 artarak 72.232 milyon TL
    olarak gerçekleşti.
    ■ 3Ç24’te FAVÖK yıllık bazda %153 artışla 7.630 milyon TL seviyesine yükselirken,
    FAVÖK marjı %10,6 seviyesinde gerçekleşti.
    ■ Şirket, 3Ç24’te yıllık bazda %52 artışla 3.322 milyon TL net kar elde etmiştir.
    ■ Şirket 2024 yılına ait beklentilerini anlaşılabilir olması açısından hem enflasyon
    muhasebesi dahil hem de enflasyon muhasebesiz olarak paylaşmıştı. 3Ç24
    sonuçlarıyla birlikte beklentilerini yukarı yönlü güncelledi. Enflasyon
    muhasebesi dahil beklentiler; i) yaklaşık %10-12 satış geliri büyümesi ii) %5,0
    FAVÖK marjı yönündedir. Enflasyon muhasebesiz beklentileri ise; i) yaklaşık
    %76-78 satış geliri büyümesi ii) yaklaşık %9,0 FAVÖK marjı iii) yaklaşık 8 milyar TL
    yatırım harcaması yönündedir. Bunun yanı sıra Şirket, 2024 yılında yaklaşık 350
    mağaza açmayı planladıklarını duyurdu.

    Genel değerlendirme Mevcut durumda, Migros Ticaret için 12-aylık hedef
    fiyatımız 774,90 TL, önerimiz ise AL yönündedir.
    Hisse, yıl başından itibaren BIST
    100 endeksinin %5 üzerinde performans göstermiştir. Geriye dönük 12 aylık
    verilere göre hisse 11,3x F/K ve 6,7x FD/FAVÖK çarpanlarından işlem
    görmektedir.
    Söylediklerim kendi fikirlerim olup yatırımcı tavsiyesi kapsamında değildir.

  3. GCM YATIRIM MİGROS RAPORU :

    Migros enflasyon muhasebesi sonuçlarına göre 3Ç24'de beklentilerin oldukça üzerinde 3,157mn TL net kâr açıkladı. Analist beklentileri 2,000 mnTL seviyesindeydi. Net kâr çeyreklik 422.37% artarken, geçen yıl aynı döneme göre yıllık -37.60% düşüş gösterdi. Net kâr marjı 3Ç24'de 4.24% olurken, önceki çeyrekte 0.94% ve geçen yıl aynı çeyrekte 7.63% olmuştu. Net kardaki artışta brüt kar marjındaki 6.4 puanlık yükselişin büyük etkisi olmuş görünüyor.

    Satış gelirleri 3Ç24'de beklentilere paralel 74487mn TL seviyesinde gerçekleşti. Satışlar önceki çeyreğe göre -0.69% azalırken, geçen yıl aynı döneme göre yıllık 12.31% büyüdü. Brüt kâr marjı 3Ç24'de 24.12% oldu. Önceki çeyrekte 22.87% ve geçen yıl aynı dönem 17.70% olmuştu. Genel olarak enflasyonun üzerinde büyüme devam ediyor.

    Favök aynı dönemde 4,500mnTL olan beklentilerin çok üzerinde 6,034mn TL olurken, yıllık bazda 492.77% artış gösterdi. Çeyreklik 78.09% büyüdü. Favök marjı aynı dönemde 8.10% seviyesinde oluştu. Önceki çeyrekte 5.27% , geçen yıl aynı dönemde 1.53% olmuştu. Favök artışında brüt kar marjındaki yükseliş etkili oldu.

    9 Aylık Sonuçlar
    Yılın ilk 9 ayında şirket 5,278 mn TL net kâr açıkladı. Net kâr geçen yıl aynı döneme göre -51.63% küçüldü. Bu dönemde şirket 206,300 mn TL satış geliri elde ederken satış gelirleri yıllık 11.51% artış gösterdi. FAVÖK 10,081 milyon TL oldu ve yıllık bazda 133.18% arttı.

    Yılın ilk 9 ayında şirket 22.54% brüt kâr marjı ile çalıştı. Geçen yıl aynı dönemde 19.11% olmuştu. Favök marjı 4.89% seviyesinde olurken, geçen yıl 2.34% olmuştu. Net kâr marjı 2.56% oldu. Geçen yıl aynı dönemde 5.90% olmuştu.

    Şirketin borç kaynak oranı 59.73% seviyesinde. Geçen yıl aynı dönemde 85.34% seviyesindeydi. Sektör ortalaması borç kaynak oranı için 56.79% seviyesinde bulunuyor.

    MGROS bu dönemde 11.3 milyar TL serbest nakit akışı elde etti. Güçlü nakit akışları devam ediyor.

    Finansman giderlerinin net satışlara oranı 0.55% olurken, geçen yıl aynı dönemde -0.20% olmuştu. Şirket 3Ç döneminde net finansman geliri elde etti. Yılsonunda gelir bölgesine yakınsayabilir.

    Nakit döndürme süresi bu dönemin sonunda -26.41 gün olarak gerçekleşti. Sektör ortalaması ise -2.88 gün seviyesinde bulunuyor.

    Şirket son kapanışa göre 67,642 mn TL firma değerinde bulunuyor. Son duruma göre 11.33x F/K (sektör 13.39x), 8.55x FD/FAVÖK (sektör 19.36x) ve 1.33x PD/DD (sektör2.68x) piyasa çarpanlarıyla işlem görüyor. Beklentilerin çok üzerinde kar gelmesi nedeni ile hisse kısa vadede pozitif etkilenebilir.
    Söylediklerim kendi fikirlerim olup yatırımcı tavsiyesi kapsamında değildir.

  4. GARANTİ YATIRIM MİGROS RAPORU :

    Güçlü Sonuçlar
    Migros, 3Ç24’te 1,942mn TL olan piyasa beklentisinin oldukça üzerinde 3,157mn TL net kâr
    açıklamıştır. Yüksek brüt gelir ve yüksek operasyonel verimlilik net karın beklentiler üzerine
    çıkmasında etkili olmuştur.
    Migros, 3Ç24’te 5,685mn TL FVAÖK açıklarken, FVAÖK marjı ise %7.6 olarak gerçekleşmiştir.
    Piyasa beklentisi 4,623mn TL (GY beklenti: 1,536mn TL) olması yönündeydi. Yıllık bakıldığında,
    FVAÖK’te %693 büyüme (3Ç23: 717mnTL) ve FVAÖK marjında 6.6pp iyileşme dikkat
    çekmektedir. Çeyreklik olarak ise FVAÖK marjı 2.4pp iyileşmiştir.
    Şirketin satış gelirleri 74,657mn TL olan piyasa beklentilerine paraleldir (GY beklenti: 73,621mn
    TL). Satışlar yıllık bazda %12 ve önceki çeyreğe göre %16 büyüme kaydetmiştir. Mevsimsel
    etkiyle fiziki mağazalar ve online kanallarda artan müşteri trafiği, yeni mağaza açılışları ve
    rekabetçi fiyatlama stratejisi güçlü satış büyümesinin ana unsurları oldu.
    3Ç24 itibariyle şirketin toplam mağaza sayısı 3.550'dir. Şirketin toplam net satış alanı 2 milyon 5
    bin metrekareye ulaşmıştır.
    Piyasa etkisinin olumlu olmasını bekliyoruz
    Sonuçlar tümüyle beklentileri aşmıştır. 3Ç24 sonuçlarının hisse etkisini olumlu olarak
    değerlendiriyoruz

    Şirket için “Endeks Üzeri” olan tavsiyemizi ve 704.6 TL olan hedef fiyatımızı koruyoruz.
    Söylediklerim kendi fikirlerim olup yatırımcı tavsiyesi kapsamında değildir.

  5. VAKIF YATIRIM MİGROS RAPORU :

    (+) Migros (MGROS): Şirket, yılın üçüncü çeyreğini, piyasa beklentisinin (2 mlr TL) üzerinde yıllık %38 düşüşle 3,2
    mlr TL net kar ile tamamladı. Üçüncü çeyrekte gerçekleşen maddi duran varlık satış karı ve net parasal pozisyon
    kazançları, 684 mn TL tutarındaki ertelenmiş vergi giderine rağmen net karı destekleyen unsurlar olarak öne çıktı.
    Migros’un satış gelirleri 3Ç24’te yıllık %12 artış ile 74,5 mlr TL seviyesine ulaştı. Toplam mağaza sayısı 9A24
    döneminde 3.550’ye (9A23: 3.205) yükselirken, satış alanı ise yıllık %5,7 artışla 2.005 bin metrekareye ulaştı.
    Şirketin online hizmet veren mağaza sayısı 1.289’a (9A23: 1.053) yükseldi, online satışların toplam satışlar içindeki
    payı ise, tütün ve alkol ürünleri hariç, 3Ç24 döneminde %12,8 olarak gerçekleşti. Migros’un toplam gıda perakende
    tarafında pazar payı yılın ilk dokuz ayında %9,8’e (9A23: %9,4) ulaşarak yıllık 40 baz puan artış gösterdi. Şirketin
    FAVÖK’ü, 3Ç24 döneminde, beklentilerin üzerinde yıllık %693 artışla 5,7 mlr TL’ye ulaşırken, FAVÖK marjı yıllık 6,6
    puan artarak %7,6 oldu. Yatırım harcamaları ise ağırlıklı olarak yeni mağaza açılışlarının etkisiyle 9A24’te 6.072 mn
    TL (9A23: 5.596 mn TL) seviyesinde gerçekleşti. Migros’un 2Ç24’teki 2,04 mlr TL’lik net nakit pozisyonu, 3Ç24
    döneminde 4,42 mlr TL oldu. Ayrıca şirket, 2024 yıl sonuna dair satış geliri büyümesini %10-12, FAVÖK marjı
    beklentisini ise ~%5 olarak yukarı yönlü güncellerken, ~350 yeni mağaza açılışı hedefini korudu. Yorum: Finansalları
    öncesinde son bir ayda şirket hisseleri endeksten %4,2, son üç ayda ise %13,4 negatif ayrıştı. Beklentilerin üzerinde
    gerçekleşen operasyonel performansa piyasa tepkisinin pozitif olmasını bekleriz.

    Finansalların ardından Migros için814 TL olan hisse başı hedef fiyatımızı, kısa vadeli “Endeksin Üzerinde Getiri” ve uzun vadeli “AL” olan önerilerimizikoruyoruz.
    Söylediklerim kendi fikirlerim olup yatırımcı tavsiyesi kapsamında değildir.

  6. HALK YATIRIM MİGROS RAPORU :

    Migros
    AL
    Hisse Fiyatı: 398,00 TL
    Hedef Fiyat: 731,30 TL
    Getiri Potansiyeli: %84
    Fiyat Performansı
    Analist: İlknur TURHAN
    iturhan@halkyatirim.com.tr
    ✔ Beklentilerin üzerinde net kar. Migros, 3Ç24’te beklentimiz olan 2.493 mn TL ve
    piyasa ortalama beklentisi olan 2.089 mn TL’nin üzerinde yıllık bazda %37,6 düşüşle
    3.157 mn TL net kar açıkladı. Beklentimizin üzerinde gerçekleşen net karda,
    beklentimizin üzerinde gerçekleşen operasyonel karlığın yanı sıra beklentimizin
    üzerinde gerçekleşen net parasal kazanç etkili oldu. TMS 29 uygulaması
    kapsamında endeksleme etkisi sonucu kaydedilen parasal kazancı geçen çeyrekteki
    3.320 mn TL seviyesinden 4.098 mn TL seviyesine yükseldi. Ayrıca, yatırım
    faaliyetlerinden 545,3 mn TL’lik gelir ve bir önceki çeyreğin aksine 210,9 mn TL’lik
    net finansman geliri kaydedilmesi net karı destekledi. Operasyonel tarafta ise
    Migros, iyileşen brüt karlılık ve yıl ortasında asgari ücret artışının olmaması
    doğrultusunda operasyonel giderler marjında hem yıllık hem çeyreklik bazda
    yaşanan düşüşün desteğiyle, 3Ç24’te yıllık bazda 6,1 puan artışla %7,6 FAVÖK
    marjı ve yıllık %458 artışla 5.676 mn TL FAVÖK kaydetti. Ek olarak, Migros 1 TL
    nominal değerdeki pay için brüt 2,87 TL; net 2,58 TL şeklinde kar payı avansı
    ödenmesine ve kar payı avansı dağıtımına 13 Kasım 2024 tarihinde başlanmasına
    karar verildiğini açıkladı. Temettü verimliliği son kapanış fiyatına göre %0,7’ye işaret
    ediyor. Özetle; hem beklentimizin üzerinde güçlü operasyonel marjlara işaret eden
    finansal sonuçlar ve güçlü net nakit pozisyonu hem de açıklanan temettü dağıtım
    kararının hisse performansına yansımasını ‘pozitif’ olarak değerlendiriyoruz.
    ✔ Kurum beklentimizi karşılayan satış gelirleri. Migros, 3Ç24’te hem bizim hem
    piyasa ortalama beklentisi ile uyumlu, yıllık %12,3 reel büyüme kaydederek 74.487
    mn TL net satış geliri kaydetti. 2024 yılının ilk yarısındaki güçlü satış büyüme ivmesi
    3Ç24’te de devam etti. Güçlü birebir mağaza satışları, fiziksel mağazalar ve online
    kanallardaki trafik artışı, turistik destinasyonlardaki sezonluk mağazaların satış
    performansı, yeni mağaza açılışları ve rekabetçi fiyatlandırma stratejisi güçlü satış
    büyümesinin ana unsurları oldu.
    ✔ Üçüncü çeyrekte 60 yeni mağaza açılışı gerçekleşti. Migros, yılın üçüncü
    çeyreğinde 60 yeni mağaza açtı. Şirketin toplam mağaza sayısı 3.550’ye ulaştı. 30
    Eylül 2023 itibarıyla 1.053 olan online alışveriş hizmeti sunulan mağaza sayısı, 30
    Eylül 2024 itibarıyla 1.289’a yükseldi. Satış alanı da 9A24 itibariyle, yıllık %5,7
    artarak 2.005 (bin m2) oldu.
    ✔ Operasyonel marjlarda iyileşme. 3Ç24’te maliyet artışlarının ciro artışına kıyasla
    sınırlı kalması paralelinde iyileşen brüt karlılık ve yıl ortasında asgari ücret artışının
    yapılmaması doğrultusunda operasyonel giderler marjında hem yıllık hem çeyreklik
    bazda yaşanan düşüş, Migros’un operasyonel karlılığını destekledi. Bu doğrultuda,
    3Ç24’te FAVÖK kurum beklentimiz olan 4.491 mn TL ve piyasa ortalama beklentisi
    olan 4.675 mn TL’nin oldukça üzerinde yıllık %458 artışla 5.676 mn TL seviyesinde
    gerçekleşti. FAVÖK marjı yıllık bazda 6,1 puan artışla %7,6 seviyesine yükseldi.
    ✔ Güçlü net nakit pozisyonu. Şirketin Eylül 2024 sonu itibariyle 21,33 mlr TL net
    nakit pozisyonu bulunuyor. Haziran 2024 sonu itibariyle 15,03 mlr TL net nakit
    pozisyonu bulunuyordu. Eylül 2023’te ise 18,08 mlr TL seviyesinde net nakit
    pozisyonu bulunuyordu.
    ✔ Migros finansalların ardından, 2024 yıl sonu beklentilerini güncellendi. TMS 29
    enflasyon muhasebesine göre, 2024 yılı reel konsolide satış büyümesi hedefini
    ~%10'dan %10-12'ye yükseltilirken, TMS 29 etkisi dahil konsolide FAVÖK marjı
    beklentisi ise %4,5-5,0'ten ~%5,0'e yükseltildi. Migros’un 2024 yılı için yeni mağaza
    açılış hedefi ~350 mağaza ve TMS 29 etkisi hariç, yatırım harcaması hedefi ise ~8,0
    milyar TL olarak korundu.
    Migros için 731,30 TL seviyesinde bulunan hedef fiyatımızı ve ‘AL’ tavsiyemizi
    sürdürüyoruz. Genel olarak beklentimizi karşılayan olumlu finansal sonuçların
    ardından, Migros için 731,30 TL seviyesinde bulunan hedef fiyatımızı ve ‘AL’
    tavsiyemizi sürdürüyoruz.
    Söylediklerim kendi fikirlerim olup yatırımcı tavsiyesi kapsamında değildir.

  7. ŞEKER YATIRIM MİGROS RAPORU :

    2024 yılı beklentileri yukarı yönlü revize edildi…

    Migros 3Ç24’te TMS-29 enflasyon muhasebesi etkileri dahil 3.157mn TL
    net kar açıkladı (3Ç23: 5.059mn TL net kar). 3Ç24’teki 4.098mn TL’lik
    yüksek parasal kazanca rağmen 3Ç23’e göre düşüş gösteren parasal kazanç,
    artan faaliyet giderleri ve yüksek vadeli alım faiz giderleri nedeniyle elde
    edilen faaliyet zararı, Şirket’in 3Ç24’te yıllık %37,6’lık düşüşle 3.157mn
    TL’lik net kar açıklamasında etkili olmuştur.
    Satış gelirleri tarafında Şirket; TMS-29 enflasyon muhasebesi etkileri dahil
    yıllık %12’lik artışla 74.487mn TL net satış geliri elde etmiştir (3Ç23:
    66.322mn TL). 3Ç24’te; artan mağaza sayısı & bunun sağladığı destekle
    satış alanlarının büyümesi, fiyat indirim kampanyaları, e-ticaret
    kanallarının net satışlar üzerindeki pozitif katkısını (tütün & alkol hariç
    3Ç24’te toplam satışlardaki payı: %18,2) sürdürmesi ile birlikte Şirket,
    3Ç24’te satış gelirlerini yıllık %12 oranında artırmıştır. Online satış
    kanallarda büyümenin devam etmesi, online hizmet veren mağaza sayısında
    (9A24: 1.053 adet, 9A23: 1.289 adet, +236 adet) gözlemlenen artış ve
    fiziksel mağazaların başarılı operasyonları ile Şirket, satış gelirlerini
    3Ç24’te artırabilmiştir.
    Şirket’in FMCG Pazar payı gelişimine bakıldığında; fiyat indirimleri &
    çoklu kanallarda büyüme stratejisiyle modern FMCG pazarında Şirket
    9A24’te %16,9’luk (9A23: %16,3), toplam FMCG pazarında ise %9,8’lik
    (9A23: %9,4) pazar payına sahip olmuştur. Ek olarak; Şirket’in net mağaza
    sayısı 9A23’e göre 345 adet artış göstererek 9A24’te 3.550 adet olmuştur.
    Bu gelişmeye paralel olarak Şirket’in satış alanı 9A24’te yıllık %5,7’lik
    yükseliş göstermiştir.
    Şirket, TMS-29 enflasyon muhasebesi etkileri dahil 3Ç24’te yıllık
    %693’lük artışla 5.685mn TL’lik FAVÖK rakamı açıklamıştır (3Ç23: 717mn
    TL). Şirket’in 3Ç24’te elde etmiş olduğu FAVÖK marjı 3Ç23’teki %1,1
    seviyesinden %7,6 seviyesine yükselmiştir. Şirket’in brüt kar marjı ise geçen
    seneye göre artış göstererek 3Ç24’te %24,1 olarak gerçekleşmiştir.
    Şirket’in borçluluk tarafına bakıldığında; operasyonlardan yaratılan güçlü
    nakit akışı sayesinde net borç pozisyonunda önemli ölçüde iyileşme
    sağlayan Migros’a olan olumlu bakışımızı korumaya devam ediyoruz.
    Şirket'in 9A24 sonunda 9A23’e göre toplam finansal borcu (TMS-29 Etkisi
    dahil, TFRS-16 etkisi hariç) yıllık %61 düşüş göstererek 1.585mn TL
    seviyesinde gerçekleşmiştir (9A23: 4.015mn TL). 9A24 sonu itibariyle de
    Şirket net nakit pozisyonu artış göstermiş olup yıllık %18 yükseliş göstererek
    21.325mn TL seviyesine ulaşmıştır (TRFS 16 etkisi hariç). Şirket’in serbest
    nakit akımları da 3Ç24 sonunda enflasyon muhasebesi etkisi dahil 6.612mn
    TL’ye ulaşmıştır (3Ç23: 4.480mn TL).
    2024 Beklentileri: Migros, 2024 yılı beklentilerini yukarı yönlü
    güncellemiştir. Buna gçre; Şirket, 2024 yılında TMS-29 enflasyon
    muhasebesi etkileri dahil %10-%12’lİk reel satış büyümesi (Önceki: ~%10)
    beklemektedir. Şirket, TMS-29 dahil %5,0 aralığında FAVÖK marjı
    beklemektedir (Önceki: %4,5-%5,0). Şirket’in TMS-29 enflasyon muhasebesi
    etkileri hariç satış büyümesi beklentisi +%76-%78 (Önceki: +%75) olup
    FAVÖK marjı beklentisini ise ~%9,0 (Önceki: ~%8,0-%8,5) aralığındadır.
    Migros, aynı zamanda 2024 yılı sonundaki yeni mağaza açma hedefini ~350
    mağaza olarak korumuş olup yatırım harcaması beklentisini ise ~8.000mn
    TL’dir (TMS-29 hariç).
    Operasyonel olarak hem satış gelirleri hem de online faaliyetler
    açısından büyümesini takdir ettiğimiz Migros’un operasyonlardan
    yaratılan güçlü nakit akışının getirdiği olumlu katkının Şirket için pozitif
    bir hava yarattığını düşünüyoruz. Diğer taraftan; Şirket’in yüksek
    enflasyon ortamında rekabetçi pazar koşullarına rağmen FMCG pazar
    payını koruyabilmesini/artırmasını olumlu buluyoruz. Ayrıca; online
    kanalları oldukça etkin şekilde kullanabilen Migros’un çeşitli
    iştirakleriyle yaratmış olduğu iş kollarının da ilerleyen dönemlerde
    katkılarının artarak devam edeceğini düşünüyoruz.

    Tavsiye : AL
    Hedef Fiyat : 685 TL
    Söylediklerim kendi fikirlerim olup yatırımcı tavsiyesi kapsamında değildir.

  8. GEDİK YATIRIM MİGROS RAPORU :

    3Ç24 Finansal Sonuçları Endeksin Üzerinde Getiri
    3Ç24 Finansal Sonuçları
    Hisse Bilgileri
    Sektör GIDA PERAKENDECİSİ
    Bloomberg / Reuters Kodu MGROS:TI/MGROS:IS
    Fiyat (TL/hisse) 398,00
    Hedef Fiyat 799
    Potansiyel Getiri %100,75
    52-Haftalık Fiyat Aralığı(TL) 317,71-584,00
    Piyasa Değeri(milyon TL) 72.060
    Firma Değeri(milyon TL) 67.642
    Fiili Dolaşım PD(milyon TL) 36.750
    Ödenmiş Sermaye(milyon TL) 181
    Dolaşımdaki Paylar (%) 51,00
    Yabancı Oranı (Dolaşımdaki Pay %/En Son) %32,10
    Yabancı Oranı (Dolaşımdaki Pay %/3 Ay Önce) %40,80
    Şirketin açıklanan son finansal sonuçları 2024/09 dönemine aittir. Bu sonuçlar itibariyle şirketin:
    Net satışları 3. çeyrekte geçen yılın aynı çeyreğine göre %12,31 artışla 74.487 milyon TL olmuştur.
    FAVÖK‘ü 3. çeyrekte geçen yılın aynı çeyreğine göre %692,93 artışla 5.685 milyon TL olmuştur.
    FAVÖK marjı 3. çeyrekte geçen yılın aynı çeyreğine göre 655 baz puan artışla %7,6 olmuştur.
    Net karı 3. çeyrekte geçen yılın aynı çeyreğine göre %37,60 azalışla 3.157 milyon TL olmuştur.
    İşlem Hacmi 1H 1A 3A 12A
    Ortalama İşlem Miktarı(000) 1.299 1.468 1.486 1.628
    Ortalama İşlem Hacmi (000 TL) 534.257 613.798 692.721 724.166
    Fiyat Aralığı(TL/hisse) 398,0-416,0 398,0-447,0 398,0-532,5 323,6-581,5
    Hisse Performans (%) 1A 3A 6A 12A
    Nominal Getiri -9 -25 -13 10
    BIST 100'e Göre Rölatif Getiri -4 -14 3
    Sonuç:
    Şirket, 3Ç24’te 74.487 mn TL satış geliri (kons: 75.042 mn TL; Gedik: 76.214 mn TL; yıllık: +%12); 5.685 mn
    TL FAVÖK (kons: 4.277 mn TL; Gedik: 4.268 mn TL; yıllık: +%693) ve 3.157 mn TL net kar (kons: 2.016 mn
    TL; Gedik: 1.978 mn TL; yıllık: -%38) açıklamıştır. Şirketin FAVÖK marjı yıllık 655bp ve çeyreklik 236bp’lık
    artışla %7,6 olarak gerçekleşmiştir. Marj iyileşmesinin ana nedeni, brüt kar marjında çeyreksel bazda
    124bp’lık iyileşme olup; bu iyileşmenin neredeyse yarısını oluştururken, personel giderlerindeki düşüş de
    diğer yarısını oluşturmaktadır. Diğer yandan, yüksek kredi kartı komisyon giderleri (faiz oranlarının bir
    fonksiyonu) ile birlikte düşük parasal kazançlar nedeniyle net kar yıllık bazda %37,6 düşüş göstermiştir
    (çeyreklik: +%379,6). Şirketin net nakit pozisyonu güçlü nakit üretimi sonrası 4.418 milyon TL (2Ç24: 2.038
    mn TL) olmuştur. Öte yandan, net finansal nakdi 2Ç24’teki 15,5 milyar TL’ye kıyasla 3Ç24’te 21,7 milyar
    TL’ye yükselmiştir. Buarada şirket beklentilerimize paralel ancak erken bir zamanda 1 TL nominal değerli
    pay için brüt 2,8721 TL (verim: %0,7), net 2,5849 TL kar payı avansı dağıtılmasına karar vermiştir. Şirketin
    2024 yılı beklentilerini hatırlatmak gerekirse; satış gelirlerinin ~%10 büyümesi (bizim beklentimizden 2 puan
    daha düşük), FAVÖK marjının %4,5-5,0 olması (önceki: %1,8; Gedik: %2,9), yatırım harcamalarının 8,0
    milyar TL (önceki: 8,5 milyar TL) olması ve yeni mağaza açılışı hedefi ~350 (önceki: 250 mağaza)
    şeklindedir. 2024 yılı beklentilerine göre hisse 4,7x FD/FAVÖK ve 10,4x F/K ile işlem görmektedir. Finansal
    sonuçların hisse üzerindeki etkisini pozitif olarak değerlendiriyoruz

    HEDEF FİYAT : 799 TL
    Söylediklerim kendi fikirlerim olup yatırımcı tavsiyesi kapsamında değildir.

Sayfa 92/110 İlkİlk ... 42829091929394102 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •