Sayfa 646/656 İlkİlk ... 146546596636644645646647648 ... SonSon
Arama sonucu : 5244 madde; 5,161 - 5,168 arası.

Konu: FROTO - Ford Otosan

  1. FROTO cular piyasaya şükretsin demiştim, doğru demişim. Eğer piyasa VW ye uyguladığı PD/DD rasyosunu FROTO ya uygulansaydı hisse 80 TL değil 8 TL olacaktı. Allah'tan piyasa VW ye 0.24xDD değer biçiyorken FROTO ya bunun 10 katı 2.3xDD değer biçiyor. Vardır bunun bir hikmeti. Demek ki FROTO pırlanta ayarında bir şirket ki DD bağlamında VW nin tam 10 katı değer biçilmiş.
    20 Mart 2025'te 27.80 maliyetle YKBNK aldım (tek kağıt, ful borsadayım). 30.4.2025 vadeli hedge pozisyonum %10 zarar ile kapandı.

  2. Piyasaya göre ABD li FORD da kaka bir şirket aynen VW gibi. FORD a yıllık cironun %20 si kadar değer biçiyorken FROTO ya yıllık cironun %50 si layık görülmüş. Piyasaya göre FROTO, ABD li FORD un 2.5 katı değerinde PD/Ciro açısından. PD/DD açısından ise ABD li FORD un yine 2.5 kat değerinde. Eh, FROTO işte böyle emsalsiz bir şirket, VW ye 10 kat FORD a 2.5 kat fark atıyor hem de 80 TL ye inmiş haliyle. 😊
    20 Mart 2025'te 27.80 maliyetle YKBNK aldım (tek kağıt, ful borsadayım). 30.4.2025 vadeli hedge pozisyonum %10 zarar ile kapandı.

  3.  Alıntı Originally Posted by TRENDHOUND Yazıyı Oku
    FROTO cular piyasaya şükretsin demiştim, doğru demişim. Eğer piyasa VW ye uyguladığı PD/DD rasyosunu FROTO ya uygulansaydı hisse 80 TL değil 8 TL olacaktı. Allah'tan piyasa VW ye 0.24xDD değer biçiyorken FROTO ya bunun 10 katı 2.3xDD değer biçiyor. Vardır bunun bir hikmeti. Demek ki FROTO pırlanta ayarında bir şirket ki DD bağlamında VW nin tam 10 katı değer biçilmiş.
    Froto’yu satıp direkt eurobond mu alalım diyorsun ?

    US900123DQ00

    Hiç uğraşmayalım fiyat indi mi bindi mi , kaç araç satıldı satılacak diye ?

    %7.25 kupon faizi, %40’ı vergiye gitse

    Temiz %4.35 net cebe girer.

    Çin’li minli hiç uğraşmayız.

  4.  Alıntı Originally Posted by kiwi Yazıyı Oku
    Froto’yu satıp direkt eurobond mu alalım diyorsun ?

    US900123DQ00

    Hiç uğraşmayalım fiyat indi mi bindi mi , kaç araç satıldı satılacak diye ?

    %7.25 kupon faizi, %40’ı vergiye gitse

    Temiz %4.35 net cebe girer.

    Çin’li minli hiç uğraşmayız.
    Eurobond almak yerine VW imtiyazlı hisselerden satın al. Tenettüsü düz hisselerden 6 cent daha fazla, hisse fiyatı da 2 euro daha düşük (95 e karşı 93 euro). Geçen sene hisse başına 6.36 euro temettü ödediler. Bu sene 6.5 euro olur. 6 5 : 93= %7 yapıyor ama vergi oranı %40 dan daha düşük. Eğer olur da hisse fiyatı 93 eurodan daha aşağılara gelirse temettü verimi %8 olur. Ayrıca defter değerinin 4 te 1 inden bile daha az bir fiyattan VW hissesi almış oluyorsun yani hissenin çıkış potansiyeli çok yüksek. Hisse 0 5XDD ye çıkarsa senin hisse %100 den fazla prim yapmış olur yani 2 kattan fazlaya çıkmış olur. Burada çifte avantaj var, hem muazzam bir euro bazlı temettü alıyorsun hem de 0.24xDD gibi kelepir bir fiyattan hisseye sahip oluyorsun.
    20 Mart 2025'te 27.80 maliyetle YKBNK aldım (tek kağıt, ful borsadayım). 30.4.2025 vadeli hedge pozisyonum %10 zarar ile kapandı.

  5. Porsche uyanıklık yaptı. VW nin sermayesinin %31.9 una sahip olmasına rağmen oy kullanma haklarının %53.3 üne sahip. Kontrol Porsche'de. Çünkü ellierndeki hisselerin tümü oy hakkına sahip düz (imtiyazsız) hisse. İmtiyazlıların oy kullanma hakları yok. Dediğim gibi İmtiyazlıların oy hakları yok ama hem fiyatı 2 euro daha düşük hem de temettüsü daha fazla. VW imtiyazlı hisseler TR Eurobondlarına ciddi bir alternatif sunuyor, % getiriler kafa kafaya ama hisse yıllık getiriye ek olarak prim yapma potansiyeli sunuyor.
    20 Mart 2025'te 27.80 maliyetle YKBNK aldım (tek kağıt, ful borsadayım). 30.4.2025 vadeli hedge pozisyonum %10 zarar ile kapandı.

  6. 400 euro defter değeri olan VW imtiyazlı hisseyi 93 eurodan alıp her yıl 6.5 euro (%7 ediyor) temettüyü de cebe atmak nedir yahu? Acaba VW batıyor mu? Eğer batarlarsa FROTO ihya olur. 😊
    20 Mart 2025'te 27.80 maliyetle YKBNK aldım (tek kağıt, ful borsadayım). 30.4.2025 vadeli hedge pozisyonum %10 zarar ile kapandı.

  7. DOALR BAZLI

    Tüm mesajlarım kendi subjektif ve kişisel görüşlerimi içerir ve asla yatırım tavsiyesi değildir.

  8.  Alıntı Originally Posted by TRENDHOUND Yazıyı Oku
    Benim kafam VW ye takıldı. 2024 sonu itibariyle defter değeri 197 milyar euro idi, şimdi 200 milyar euroyu aşmıştır. Sermaye yapısı 296 milyon hisse düz, 205 milyon hisse imtiyazlı. Toplam 501 milyon hisse var. İmtiyazlı olanların oy kullanma hakları yok, sadece hisse başına 6 euro cent fazla temettü hakları var. Hisse başına DD 400 euroyu aşıyor, hisse fiyatı ise 95 euro. Burada DD ye oranla %76 gibi devasa bir iskonto var. Ayrıca hisse başına çok güzel temettü de ödüyorlar. Geçen sene 6.30 euro ödediler. Geçen sene ciro 325 milyar, net kar 10 milyar euro oldu. Acaba DD ye oranla %76 iskontolu olan VW hissesine neden talep yok da DD ye oranla %130 primli olan FROTO ya talep var?
    Sorunuzu cevaplayayım. Türkiye’de otomotiv işi daha karlı demekki ondan dolayı. Birde şunu soliyeyim analizinizi dd göre yapmışsınız dd sanayi şirketleri için dd göre hesap yapılamaz. Başka degişkenlere bakilir wv ucuz ama bu dd kaynaklı değil bakılması gereken p/s ve ev/ebitda dir bunlara görede wv ciddi ucuz ama yurtdışında otomotıv sekktoru genel ucuz stla ( stallantis mesela ) o da aynı hatta daha ucuz neden dersenız bence otomotiv sektorundekı belırsızlık( dönüşüm ve tesla etkısı) nedenıyle bu firmaların ayakta kalıp kalamayacakları sorgulanıyor. Gecmıste otomotiv isi turkıyede karlıydı. Aynen devam ederse froto için değerleme uygun dur Turkıyedekı diğer otomotivlerle kıyaslarım yurdısındakılerle degıl. Yurdısı ıcın ıse stla tercihimdir şahsi olarak. Neden ev/ebıta olarak çok daha ucuz. Ama ıste beelırsızlık nedeniyle değer gormuyor
    Not yatırım tavsıyesı degıl , şahsı goruslerımdır

Sayfa 646/656 İlkİlk ... 146546596636644645646647648 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •