Alıntı Originally Posted by TRENDHOUND Yazıyı Oku
Benim kafam VW ye takıldı. 2024 sonu itibariyle defter değeri 197 milyar euro idi, şimdi 200 milyar euroyu aşmıştır. Sermaye yapısı 296 milyon hisse düz, 205 milyon hisse imtiyazlı. Toplam 501 milyon hisse var. İmtiyazlı olanların oy kullanma hakları yok, sadece hisse başına 6 euro cent fazla temettü hakları var. Hisse başına DD 400 euroyu aşıyor, hisse fiyatı ise 95 euro. Burada DD ye oranla %76 gibi devasa bir iskonto var. Ayrıca hisse başına çok güzel temettü de ödüyorlar. Geçen sene 6.30 euro ödediler. Geçen sene ciro 325 milyar, net kar 10 milyar euro oldu. Acaba DD ye oranla %76 iskontolu olan VW hissesine neden talep yok da DD ye oranla %130 primli olan FROTO ya talep var?
Sorunuzu cevaplayayım. Türkiye’de otomotiv işi daha karlı demekki ondan dolayı. Birde şunu soliyeyim analizinizi dd göre yapmışsınız dd sanayi şirketleri için dd göre hesap yapılamaz. Başka degişkenlere bakilir wv ucuz ama bu dd kaynaklı değil bakılması gereken p/s ve ev/ebitda dir bunlara görede wv ciddi ucuz ama yurtdışında otomotıv sekktoru genel ucuz stla ( stallantis mesela ) o da aynı hatta daha ucuz neden dersenız bence otomotiv sektorundekı belırsızlık( dönüşüm ve tesla etkısı) nedenıyle bu firmaların ayakta kalıp kalamayacakları sorgulanıyor. Gecmıste otomotiv isi turkıyede karlıydı. Aynen devam ederse froto için değerleme uygun dur Turkıyedekı diğer otomotivlerle kıyaslarım yurdısındakılerle degıl. Yurdısı ıcın ıse stla tercihimdir şahsi olarak. Neden ev/ebıta olarak çok daha ucuz. Ama ıste beelırsızlık nedeniyle değer gormuyor
Not yatırım tavsıyesı degıl , şahsı goruslerımdır