Sayfa 647/657 İlkİlk ... 147547597637645646647648649 ... SonSon
Arama sonucu : 5249 madde; 5,169 - 5,176 arası.

Konu: FROTO - Ford Otosan

  1.  Alıntı Originally Posted by TRENDHOUND Yazıyı Oku
    Buradakilerin büyük çoğunluğu teknik analizci. Temel rasyoları kaale alan yok gibi. Öte yandan FROTO hissesi yatırımcı güruhun ön planda olduğu bir hisse. Enteresan ve de önemli bir detay bu.
    DOSTUM FORD YATIRMCISINI HAFİFE ALAMA DERİM BURDAKİ ARKADAŞLAR EKSERİYTLE TEMELCİDİR, tekniğe zamanlama için bakarız... gerçek şu ki teknik önden gider teknik bir nevi teyit için yoksa öngörülere göre dcf den istediğin rakamı çıkarmak zor değil dcf için sonuçta tahmine dayalı ya da piyasa rasyoalrı desen ileriye yönelik desen f/k(P/E) için hisse başı kar (EPS - Owner PS) pddd (P/B) için özkaynak F/S (P/S) için satış tahmini yapmak geçmiş büyüme medyan ortalama min max bile yapsan kolay işler değil yoksa kar bazlı dcf den nakit akışı bazlı dcf ye kadar haberdadır ford yatırımcısı bence bistin en nitelikli yatırımcısı her türlü değerleme analizi bir nevi uzayda salınım yapan boşlukta hareket eden yörüngesi olmayan bir cisim gibi analzitin yeteneği burda çok önemli tahmin gücü çok önemli istatistikte bir eyre kadar gider çoğu zman bakkal hesabı istatisitiğyener örnek özkaynak karlılığı / 10 = pddd gibi olmadı buffet gibi onalrca yatırım gursunun kendine has yönetemelri var en sevdiğim aşağıda geçmişe dönük sayfalara bakarsanız ford yatırmcınsının ne kadar niştelikli olduğunu anlrsını ki özellikle araç başı euro cinsi kar marjı hesaplayıp satış ve kar tahmini yapan bşir arkadaş vardı muazzam tahminelr yapardı işin kallbi orası aslında ford için istatistiksel yöntemelride hesaba katarak ielrye dönük tabi

    fordun 859.5 dibini 3 kere yokaldığı zmanlardan (çekince her hisse için doğru sonucu vermeyebilir bunalr takip ettiğim 30 kadar yatırım gursunun içinde bu kişilerin kendilerine has geliştiridiği yöntemlerden basitliği ve etkililiği açısndan en hoşuma giden )
     Alıntı Originally Posted by logologo Yazıyı Oku
    Muhafazakar Bir Değerleme Yöntemi Graham değerlermesi Denemesi
    Kurallar
    Güncel fiyat, son üç yılın ortalama kazançlarının 15 katından fazla olmamalıdır.

    Mevcut fiyat, son bildirilen defter değerinin 1,5 katından fazla olmamalıdır. Ancak, 15'in altındaki bir F/K, buna karşılık gelen daha yüksek bir varlık çarpanını haklı çıkarabilir. Genel bir kural olarak, F/K NIN PD/DD değeri oranıyla çarpımının 22,5'i geçmemesidir. (Bu rakam, 15 kat kazanç ve 1,5 kat defter değerine karşılık gelir. Sadece 9 kat kazanç ve 2,5 kat defter değerine vb. 22,5 sonuç olacak şekilde farklı varyasyonlar düşünülebilir.)

    İNA gibi değerleme yöntemlerinin aksine, Graham değerlemeye büyümeyi dahil etmez. Sadece defter değerine dayalı değerleme yöntemlerinin aksine, kazanç gücünü hesaba katar. Bu nedenle, Graham Sayısı defter değeri ve kazanç gücü değerlemesinin bir kombinasyonudur.

    Graham sayısı bir hisse senedini değerlendirmenin aşırı muhafazakar bir yoludur. Negatif defter değerlerine sahip şirketlere uygulanamaz.

    Önemli Noktalar
    Graham sayısı, bir yatırımcının belirli bir hisse senedi için ödemesi gereken en yüksek fiyatı belirlemek için kullanılan bir ölçüttür.
    Efsanevi değer yatırımcısı Benjamin Graham tarafından geliştirilmiştir.
    Bu rakama, şirketin hisse başına düşen kazancı ve defter değeri kullanılarak ulaşılır.
    Graham sayısı, 15 kattan fazla olmayan 'ideal' F/K oranını ve 1,5 kattan fazla olmayan PD/DD oranını temsil etmek için 22,5 faktörüyle normalleştirilir.

    (F/K) oranının 15x'in üzerinde olmaması ve PD/DD oranının 1,5x'in üzerinde olmaması gerektiği inancını hesaba katmak için hesaplamaya dahil edilmiştir (bu nedenle, 15 x 1,5 = 22,5).


    Benjamin Graham'a göre, cari fiyat son bildirilen defter değerinin 1 1/2 katından fazla olmamalıdır. Ancak, 15'in altındaki bir kazanç çarpanı, buna karşılık gelen daha yüksek bir varlık çarpanını haklı çıkarabilir. Genel bir kural olarak, çarpanın fiyat/defter değeri oranıyla çarpımı 22,5'i geçmemelidir.


    (F/K) oranının 9x'in üzerinde olmaması ve PD/DD oranının 2,5x'in üzerinde olmaması gerektiği inancını hesaba katmak için hesaplamaya dahil edilmiştir (bu nedenle, 9 x 2,5 = 22,5).



    Kaynak: https://www.investopedia.com/terms/g/graham-number.asp

    Son 3 Yıllıklandırılmış Hisse Başı Kar

    1-Yıllıklandırılmış Hisse Başı Kar: 129.27
    2-Yıllıklandırılmış Hisse Başı Kar: 142.32
    3-Yıllıklandırılmış Hisse Başı Kar: 139.80
    Ortalama = 137,13


    Son 3 Hisse Başı Kar
    2023/12: 139.80
    2022/12: 79.02
    2021/12: 25.08
    Ortalama:81,3


    Ana Ortaklığa Ait Özkaynaklar: 87.332.846.000
    Ödenmiş Sermaye 350.910.000
    Ana Ortaklığa Ait Özkaynaklar / Ödenmiş Sermaye= Mevcut Defter Değeri: 248,8753413


    Kaynak:
    https://analizim.halkyatirim.com.tr/...hisseKod=FROTO
    https://www.isyatirim.com.tr/tr-tr/a...px?hisse=FROTO


    Yıllıklandırılmış HBK ya göre:

    Graham değeri: Karekök İçinde ( 22,5 * 129,27 * 248,8753413) = 850,807

    Son 3 yılın Yıllıklandırılmış HBK nın ortalamasına göre:

    Graham değeri: Karekök İçinde ( 22,5 * 137,13 * 248,8753413) = 876,291

    Son 3 yılın HBK nın ortalamasına göre (fikir vermekle beraber dikkate almıyorum):

    Graham değeri: Karekök İçinde ( 22,5 * 81,3 * 248,8753413) = 674,726

    Üçünün Ortalaması : (850,807 + 876,291 + 674,726 ) = 800,608

    SON DEĞERİ DİKKATE ALMAZSAK
    Yıllıklandırılmış son yılın hbk na göre : 850,807

    Son 3 Yıllıklandırılmış HBK nın ortalamasına göre: 876,291

    (850,807 + 876,291) / 2 = Ortalaması: 863,549


    Sonuç
    Graham sayısı, şirketin HBK ve DEFTER DEĞERİNİ hesaba katarak bir hissenin temel değerini ölçer. Savunmacı bir yatırımcının bir hisse için ödemesi gereken fiyat aralığının üst sınırını temsil eder.


    Acaba diyorum, temel analiz yapmaya değer ya da yabancı ağırlıklı kağıtlarda bu graham değeri Dolar BAZLI FİYAT TA CHECK İN YAPILARAK işleyen dipleri bulmak için işe yarar mı? Ford 3 kere 859,5 dan dönünce düşünmeden edemedim. Tamamen tesadüfte olabilir tabi... Ereğli ve Tuprs ta da deneyeceğim bakalım ne çıkacak :D


    nOT: EREGL için ehh işte TUPRS özellikle Tuprs için pek gerçekçi sonuçlar çıkmadı DESEM ya da aracı kurumalrın verdiği hedef fiyatlara yakın çıkıyor desem daha doğru olur belki kat sayılar 22,5 değilde tarihsel medyana göre ayarlanabilir, yani tarihsel F/k medyan ve TARİHSEL PD/DD medyan şeklinde


    örnek bir temel analiz hesaplaması değerleme denemesidir. İlgili mevzuat gereği asla yatırım tavsiyesi değildir.
    Tüm mesajlarım kendi subjektif ve kişisel görüşlerimi içerir ve asla yatırım tavsiyesi değildir.

  2.  Alıntı Originally Posted by Abram Yazıyı Oku
    Sorunuzu cevaplayayım. Türkiye’de otomotiv işi daha karlı demekki ondan dolayı.....
    Haklısın. FROTO muhteşem ötesi bir şirket, bunda hemfikiriz. Yıllık cirosu 325 milyar euro olan VW FROTO nun yanında solda sıfır kalır. Zaten 47 milyar euroluk piyasa değeri VW nin ne kadar dandik bir şirket olduğunun delilidir. Yıllık cironun %15 i kadar bir piyasa değeri olur mu yahu? Gerçi ABD li FORD un da piyasa değeri cironun sadece %20 si. Piyasa değeri FROTO da olduğu gibi cironun en az %50 si olmalı. Geçenlerde longçu arkadaşımın ricası üzerine eski fiyattan 2500 TL yeni fiyattan 250 TL fiyatı haklı gösteren bir DCF analizi yaptığımı söylemiştim. Eğer bu arkadaşım eski fiyattan 2500 TL yi değil de 5000 TL yi haklı çıkar deseydi emin ol bu seviyeyi de haklı çıkaran bir analizi patlatırdım.
    20 Mart 2025'te 27.80 maliyetle YKBNK aldım (tek kağıt, ful borsadayım). 30.4.2025 vadeli hedge pozisyonum %10 zarar ile kapandı.

  3. Elmasın da kömürün de elementi aynidir: Karbon. VW ile ABD li FORD bildiğiniz kapkara taş kömürü işte, FROTO ise pırıldayan bir elmas. Her ne kadar üçünün de temel yapı taşı karbon olsa da nihai ürün çok farklı. İşte bu yüzden piyasa FROTO ya yurtdışındaki muadillerine oranla muhteşem ötesi rasyolar bahşetmiş.
    20 Mart 2025'te 27.80 maliyetle YKBNK aldım (tek kağıt, ful borsadayım). 30.4.2025 vadeli hedge pozisyonum %10 zarar ile kapandı.

  4.  Alıntı Originally Posted by logologo Yazıyı Oku
    ... FORD YATIRMCISINI HAFİFE ALMA DERİM.....
    Asla böyle bir iddiam olmadı. Her koyun kendi bacağından asılır. Borsaların "caveat emptor" prensibi ile çalıştığının bilincinde olmayanlar bunun bedelini ödemek zorundadır.
    20 Mart 2025'te 27.80 maliyetle YKBNK aldım (tek kağıt, ful borsadayım). 30.4.2025 vadeli hedge pozisyonum %10 zarar ile kapandı.

  5. Tabii zamanı geldiğinde, fırsat ortaya çıktığında yatırımcı kardeşlerimize feyk çekmek bu işin raconudur. Şortçularla arbitrajcılar zaten bu yüzden varlar. BOFA ve diğer robotların tüm gün yaptığı da non stop feyk çekmenin ta kendisidir. Piyasanın rasyonel olmadığı, sık sık şizofren bir psikopat gibi davrandığı gerçeğini de unutmayalım.
    20 Mart 2025'te 27.80 maliyetle YKBNK aldım (tek kağıt, ful borsadayım). 30.4.2025 vadeli hedge pozisyonum %10 zarar ile kapandı.

  6. Şimdi dostlar bakkal hesabı

    İlk çeyrek araç başı kar rakamımız 1600 euro, İlk çeyrek araç satış sayımız 110.00

    Yönetim 700.00 -710.00 araç satarız diyor, Bana göre zor umarım haklı çıkarlar.

    Marjları biraz daha düştü diyelim araç başı 1300 Euro olsa sene sonu euro kur tahminim en düşük 50 tl.
    Diyelim ki haklı çıktılar 710.00 araç sattılar sene sonu Euro kur 50 tl tahmini ile 46.150.000 kar demek.
    Fk 6 larda gezer bu fiyata ucuz mu pahalımı siz belirleyin yatırımınızı ona göre yapın.
    Ben 8 fk altına her yerden alırım Rabbim utandırmasın.

  7. Eski hesap 800 altından bizi mallandıran tahtacının ellerinden öpüyorum.

  8. Acaba benim malı kim taşıyor...Zamanı geldiğinde alacağım eşeğimin üstünden. Eşeklere özgürlük...
    Yorumlarım ve yazdıklarım yatırım tavsiyesi değildir. Kendime not: İt olma beyefendi ol ki ardından iyi ansınlar.

Sayfa 647/657 İlkİlk ... 147547597637645646647648649 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •