Artan

277,75 10 18:10
54,45 10 18:10
291,50 10 18:10
11,78 9.99 18:10
39,64 9.99 18:10
Artan Hisseler

Azalan

19,17 -10 18:10
42,00 -9.99 18:10
58,85 -9.95 18:10
7,81 -9.92 18:10
100,00 -9.83 18:10
Azalan Hisseler

İşlem

8.423.783.298,90 18:10
8.279.675.248,75 18:10
7.897.836.716,17 18:10
7.784.719.756,22 18:10
7.554.836.368,50 18:10
Tüm Hisseler
Sayfa 570/570 İlkİlk ... 70470520560568569570
Arama sonucu : 4559 madde; 4,553 - 4,559 arası.

Konu: ALARK - Alarko Holding A.Ş.

  1.  Alıntı Originally Posted by 0101 Yazıyı Oku
    Teşekkürler sn. Wuhanlı.
    Rica ederim..


    Yolcu uçağını kargo uçağına dönüştürme süreci, uçağın modeli, yaşı ve dönüşüm firmasına göre değişmekle birlikte, genellikle 3 ila 6 ay arasında sürer. Bu süre, iç mekanın sökülmesi, kargo kapısı eklenmesi, zemin güçlendirmesi ve yangın/güvenlik sistemlerinin güncellenmesi gibi adımları kapsar.Detaylı Süreç ve Süre Tahminleri:Standart Dönüşüm Süresi: Çoğu kaynakta (örneğin, Boeing 737 veya Airbus A320 gibi modeller için) 4-6 ay belirtiliyor. Bu, pandemi sonrası artan taleplerle birlikte standart bir süreç haline gelmiş.
    Örnekler:Boeing 767 gibi geniş gövdeli uçaklarda, dönüşüm 3-5 ay alabilir ve kokpit güncellemeleri dahil edildiğinde uzayabilir..


    İngiliz Ortağı ile Dönüşüm Kapasitesi

    Alfor Aviation, Alarko ile aynı anda (paralel olarak) 8 adet yolcu uçağını kargo uçağına dönüştürebilir. Bu kapasite, 31 Ekim 2025'te imzalanan bir Aircraft Conversion Agreement (Uçak Dönüştürme Sözleşmesi) ile resmiyet kazandı.

  2.  Alıntı Originally Posted by Wuhanlı Ejder Yazıyı Oku
    Rica ederim..


    Yolcu uçağını kargo uçağına dönüştürme süreci, uçağın modeli, yaşı ve dönüşüm firmasına göre değişmekle birlikte, genellikle 3 ila 6 ay arasında sürer. Bu süre, iç mekanın sökülmesi, kargo kapısı eklenmesi, zemin güçlendirmesi ve yangın/güvenlik sistemlerinin güncellenmesi gibi adımları kapsar.Detaylı Süreç ve Süre Tahminleri:Standart Dönüşüm Süresi: Çoğu kaynakta (örneğin, Boeing 737 veya Airbus A320 gibi modeller için) 4-6 ay belirtiliyor. Bu, pandemi sonrası artan taleplerle birlikte standart bir süreç haline gelmiş.
    Örnekler:Boeing 767 gibi geniş gövdeli uçaklarda, dönüşüm 3-5 ay alabilir ve kokpit güncellemeleri dahil edildiğinde uzayabilir..


    İngiliz Ortağı ile Dönüşüm Kapasitesi

    Alfor Aviation, Alarko ile aynı anda (paralel olarak) 8 adet yolcu uçağını kargo uçağına dönüştürebilir. Bu kapasite, 31 Ekim 2025'te imzalanan bir Aircraft Conversion Agreement (Uçak Dönüştürme Sözleşmesi) ile resmiyet kazandı.
    Bu iş için lisans almak vs uzun zaman alfı, çok ciddi bir organizasyon, bir de yapılan işin riski var. 2-3 milyon USD için hiç kimse bu risklere girmez...tahminim uçak başı en azından 7-8 m USD kar.

  3. İş Yatırım sayfasında model hisse fiyatı değerlemesine batarya ve havacılık alanlarını dahil etmediğini yazmış. Ekonomik çerçeve belli olursa belki bundan sonra ederler. Mofel portföye konulmasının önündeki en büyük engel - elektrik alanı regülasyonlara tabi ve Cenal'ın durumu olumlu/olumsuz belirsizlik içediği için- bu sektördeki yoğunlaşma ve yine tarımın henüz geriden gelmesi göstrtilmiş. Kargo uçak projeksiyonları için teşekkürler..

  4.  Alıntı Originally Posted by noreply Yazıyı Oku
    İş Yatırım sayfasında model hisse fiyatı değerlemesine batarya ve havacılık alanlarını dahil etmediğini yazmış. Ekonomik çerçeve belli olursa belki bundan sonra ederler. Mofel portföye konulmasının önündeki en büyük engel - elektrik alanı regülasyonlara tabi ve Cenal'ın durumu olumlu/olumsuz belirsizlik içediği için- bu sektördeki yoğunlaşma ve yine tarımın henüz geriden gelmesi göstrtilmiş. Kargo uçak projeksiyonları için teşekkürler..
    Dönüşüm sureci ve teslimatlar aciklamalara gore 6 ayı gecmeyecektir..gelen bilgiler hangar da ayni anda 8 ucagin donusturebilecegi yönünde..
    O zaman 6 ay icinde para hesaba geçer.
    2026 ilk çeyreğinde olmasa bile ikinci ceyrekte kargo uçağı etkisi görülecek..
    Ucak başına 20 milyon usd kar hesaplanıyor en kötü ..hadi 15 diyelim..
    15 x 8 =120 milyon usd
    Yarisi bize kaliyor 60 milyon usd..
    Temkinli olalim 50 milyon diyelim..
    En dip fiyat ta Asagi yukari 2 milyar tl..fena rakam degil..

    Bu isi kıvırırsa sirket ,yılda 8 uçaklada kalmaz..

  5.  Alıntı Originally Posted by Wuhanlı Ejder Yazıyı Oku
    Dönüşüm sureci ve teslimatlar aciklamalara gore 6 ayı gecmeyecektir..gelen bilgiler hangar da ayni anda 8 ucagin donusturebilecegi yönünde..
    O zaman 6 ay icinde para hesaba geçer.
    2026 ilk çeyreğinde olmasa bile ikinci ceyrekte kargo uçağı etkisi görülecek..
    Ucak başına 20 milyon usd kar hesaplanıyor en kötü ..hadi 15 diyelim..
    15 x 8 =120 milyon usd
    Yarisi bize kaliyor 60 milyon usd..
    Temkinli olalim 50 milyon diyelim..
    En dip fiyat ta Asagi yukari 2 milyar tl..fena rakam degil..

    Bu isi kıvırırsa sirket ,yılda 8 uçaklada kalmaz..
    Bu rakamlar fazla iyimser. Bu yeni bir is kolu, tabii ki henuz ciro/favok/net kar olcegini bilemeyiz. Ancak ayaklari yere basan tahminler yapmak lazim sonrasinda hayal kirikligi yasamamak adina. Soyle dusunun, tarima 400-500M $ para harcadik ve 15m$ net kari birakalim Favok bile gorduk mu tartisilir. Ayrica dunya uzerinde 6 ayda 120M$ net kar uretecek bir is olsa o ise giren yigit cok olurdu.

    Benim arastirmalarim ucak basina 15M $ net karin zor oldugunu gosteriyor ve 6 ayda 8 ucak biter mi soru isareti. Havacilikta Airworthiness diye bir bela vardir. Aylar suren denetimlerle ucaklara yapilan isler onaylanir. Benim iyimser tahminim 6 ay sonra belki ucak donusum alt yapisi hazirlanmis olur. Her ucak icin de 6-8 hafta islem suresi dersek 2026 sonu 4 ucak teslim edilirse bence mukemmel is olur.

  6. #4558
    Duhul
    Feb 2017
    İkamet
    Andromeda Nova386 12'22'84'
    Yaş
    65
    Gönderi
    7,507
    Açıklamalar için Teşekkürler iki arkadaşa da itibar puanı sistem verdirmiyor kusura bakmayın.



     Alıntı Originally Posted by Whisperer Yazıyı Oku
    Govde tipine gore kabaca kargo donusum ucretleri:

    Narrow-body (e.g. 737-800, A321) ~ US$4 m - US$6 m
    Wide-body (e.g. 767-300ER, A330-300) ~ US$14 m - US$20 m
    Large wide-body (e.g. 777-300ER and similar) ~ US$30 m - US$40 m+

    Bu aciklamada ucak tip yer almiyor ama ilerleyen gunlerde ortaya cikar muhtemelen. Genis govdeli ucaklar uzerinden hareketle, 20m$ ve %15 Favok marjiyla ucak basina 3m$ Favok alinabilir. 8 ucak icin 24m$ gibi kaba bir tahmin olabilir. %10/15/20 marjlarda genis govdeli icin tahmini ebitdalar:

    Revenue / aircraft EBITDA margin EBITDA for 8 aircraft
    US$15,000,000 10% US$12,000,000
    US$15,000,000 15% US$18,000,000
    US$15,000,000 20% US$24,000,000
    US$20,000,000 10% US$16,000,000
    US$20,000,000 15% US$24,000,000
    US$20,000,000 20% US$32,000,000

    Sirketin yarisi Alarko'ya ait diye hatirliyorum, sonradan degistiyse bilmiyorum.


     Alıntı Originally Posted by Wuhanlı Ejder Yazıyı Oku
    Tahmini Kâr Hesabı

    Sözleşmenin kârını doğrudan hesaplamak için resmi verilere ihtiyaç var (örneğin, toplam sözleşme bedeli ve maliyetler). Kamuoyuna açık bilgi olmadığı için, sektör standartlarına dayalı bir tahmin yapabiliriz. Yolcu-kargo dönüşüm maliyetleri uçak tipine göre değişir (dar gövde veya geniş gövde), ancak Alarko'nun 2023'te odaklandığı büyük gövdeli uçaklar (wide-body) dikkate alınırsa:Sektör Ortalama Maliyet ve Gelir:Dar gövdeli (örneğin Boeing 737 veya A320): Dönüşüm maliyeti uçak başına 12-15 milyon USD.

    kokpitteyiz.com

    Geniş gövdeli (örneğin Boeing 777 veya A330): Maliyet uçak başına 30-50 milyon USD (daha karmaşık modifikasyonlar nedeniyle, zemin güçlendirme, kargo kapısı ekleme, sertifikasyon vb.).

    Hizmet sağlayıcı (Alarko gibi) için kâr marjı: Tipik olarak %15-25 (iş gücü, malzeme, lisanslama ve hangar maliyetleri düştükten sonra). Bu, sözleşme bedelinin %20'si civarı net kâr anlamına gelebilir.

    8 Uçak İçin Tahmin:Varsayım: Geniş gövdeli uçaklar (Alarko'nun uzmanlık alanı). Uçak başına dönüşüm geliri ~40 milyon USD (sektör ortalaması).
    Toplam sözleşme geliri: 8 × 40 milyon USD = 320 milyon USD (yaklaşık 10,9 milyar TL, 1 USD=34 TL kuruyla).
    Maliyet tahmini: Uçak başına 32-35 milyon USD (malzeme %40, iş gücü %30, diğer %30).
    Toplam kâr: %20 marj ile 64 milyon USD (yaklaşık 2,2 milyar TL).

    Bu tahminler spekülatif; gerçek kâr, uçak tipi (henüz belirtilmemiş), döviz kuru dalgalanmaları, tedarik zinciri maliyetleri ve ek lisans ücretlerine bağlı olarak değişebilir. Örneğin, dar gövdeli olursa toplam kâr 20-30 milyon USD'ye düşebilir


    Sektör Bağlamı: E-ticaret ve pandemi sonrası kargo talebi nedeniyle dönüşüm pazarı büyüyor. Yıllık 150-200 uçak dönüşümü bekleniyor, bu Alarko için stratejik fırsat.

    http://kokpitteyiz.com
    AL / SAT / YAT / TUT yada Turşu kur tavsiyesi değildir, sadece FaL ve dedikodu.

  7. Biz bu tarihe kadar lisans alındığını bile bilmezken adamlar lisansı almış bir de üstüne sipariş almışlar 8 uçaklık.Lisans alındığını niye KAP'a atmamışlar aşkolsun yönetim.Adamlar resmen şirketi gizliyorlar saklıyorlar.

Sayfa 570/570 İlkİlk ... 70470520560568569570

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •