Artan

3,41 10 18:10
1.696,00 9.99 18:10
141,20 9.97 18:10
347,50 9.97 18:10
15,45 9.96 18:10
Artan Hisseler

Azalan

159,30 -10 18:10
6,50 -9.97 18:10
239,70 -9.97 18:10
25,06 -9.6 18:10
16,16 -9.21 18:10
Azalan Hisseler

İşlem

16.011.289.690,56 18:10
7.843.375.681,31 18:10
7.646.611.942,40 18:10
7.587.858.680,90 18:10
7.447.980.680,90 18:10
Tüm Hisseler
Sayfa 756/756 İlkİlk ... 256656706746754755756
Arama sonucu : 6045 madde; 6,041 - 6,045 arası.

Konu: FROTO - Ford Otosan

  1. 1959'dan beri hissedeyim, ekrana ne zaman baksam 90 küsür lira. Ne zaman 120 olur bu?

  2. BYD işi ne durumda, hani fabrika kuruyor ortalığı kasıp kavuruyordu. bir haber vardı 1.5 milyar $ vergi indiriminden devlete zarar yazmış. fabrika da macaristana

  3.  Alıntı Originally Posted by Oralet_Osman Yazıyı Oku
    1959'dan beri hissedeyim, ekrana ne zaman baksam 90 küsür lira. Ne zaman 120 olur bu?
    bu hissenin önünü kesmişler, arkadan destek lazım.

  4. 99.40 dan okuttuğum hisselerimi 94.50 den yerine koydum. Temettü parasıyla da ford almıştım. dolayısıyla hisse sayım inanılmaz arttı. (Tabi bana göre)
    yatırım tavsiyesi değildir.

  5. 2026 dan itibaren enflasyon muhasebesi kaldırıldı. Bu durum frotoya yarar mı diye geminiye sordum. Cevap aşağı da…†Ford Otosan'ın (FROTO) 2024 yılı 9 aylık (3Ç24) finansal sonuçları üzerinden bu kıyaslamayı yapmak, enflasyon muhasebesinin etkisini net bir şekilde anlamamızı sağlar.
    Şirketin açıkladığı veriler şu şekildedir:
    • Enflasyon Muhasebesi Uygulanmış Net Kâr (TMS 29): Yaklaşık 20,1 milyar TL.
    • Enflasyon Muhasebesi Olmasaydı (Cari Değerlerle) Net Kâr: Yaklaşık 43,1 milyar TL olacaktı.
    Neden Bu Kadar Büyük Bir Fark Var?
    Aradaki yaklaşık 23 milyar TL'lik farkın temel sebepleri şunlardır:
    1. Amortisman Giderleri: Enflasyon muhasebesi ile şirketin devasa fabrikaları ve makineleri (duran varlıkları) bugünkü değerine yükseltildi. Bu da kağıt üzerinde çok daha yüksek "amortisman gideri" yazılmasına neden oldu ve net kârı aşağı çekti.
    2. Parasal Pozisyon Kaybı: Şirketlerin elindeki nakit ve benzeri varlıklar enflasyon karşısında değer kaybettiği için "parasal pozisyon kaybı" olarak kârı törpüleyen bir kalem olarak yansır.
    3. SMM (Satılan Malın Maliyeti): Stoklar güncel değerlerle maliyetlendirildiği için brüt kâr marjı, eski yönteme göre daha düşük görünür.
    Özetle: Ford Otosan gibi yoğun yatırım yapan ve yüksek stokla çalışan sanayi devlerinde enflasyon muhasebesi, "muhasebesel" olarak kârı olduğundan çok daha düşük gösterir. 2026'da bu sistemin kalkması, Ford Otosan'ın bilançosunda bu "baskılanmış" kârın tekrar yukarı yönlü (cari değerlere yakın) görünmesini sağlayacaktır.
    Bu durum, şirketin nakit akışını veya gerçek gücünü değiştirmez ancak hisse başı kâr ve F/K oranı gibi rasyoların yatırımcılar nezdinde çok daha cazip görünmesine
    yol açabilir.â€
    Özetle harika lurmuşâ€¦.
    Bugün öğleden sonra banka satıp sanayiye geçenler… bundan dolayı geçmişler..
    Yıllardır beklenen o 140-150 lik hedef fiyatlar gerçekleşebilir mi göreceğiz.
    yatırım tavsiyesi değildir.

Sayfa 756/756 İlkİlk ... 256656706746754755756

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •