Ulusoy Elektrik Yatırımcı Sunumu, Ağustos 2017
http://www.ulusoyelektrik.com.tr/Upl...umu-2q2017.pdf
Arkadaşlar, yatırımcı sunumunu detaylı olarak okudum. Temel olarak bakıldığında, 2017/6 bilanço ve faaliyet raporunda önce çıkan finansal oranları-verileri İngilizce�ye çevirerek grafik ve tablolarla yatırımcılara anlatmaya çalışmışlar.
Önemli gördüğüm sayfaları kısaca özetlemeye çalışacağım. Yaklaşık 2 saatimi aldı, ama kıymetli ortaklarımız için değer diye düşünüyorum
Sayfa 5: Bu slaytta, şirketle ilgili öne çıkan hususlar şöyle özetlenmiş:
-2.çeyrekte satışlar önemli düzeyde arttı,
-Brüt Kar Marjı %28,5�e yükseldi,
-Hükümet enerji yatırımlarına öncelik veriyor,
-Yeni rekabet şartlarına göre iç piyasada şirket güçlü bir pozisyona sahiptir,
-Elektrik dağıtım şirketlerinin ciddi yatırımları var,
Şirket çeşitlendirilmiş bir ihracata sahiptir,
Önümüzdeki çeyrekler için güçlü siparişler alınmış durumda.
Sayfa 8: Bu slaytta elektrik dağıtım şirketlerinin yatırım bütçelerinin 2016-2020 dönemi için 18,4 milyar TL olduğu, 2016 yılında 3,7 milyar TL yatırım yapıldığı ve 2017�de en az 4 milyar TL yatırım yapılmasının beklendiği vurgulanmış.
Ayrıca, Ulusoy�un dağıtım şirketlerine yaptığı satışların, 2017 2.çeyrekte önceki yılın aynı çeyreğine göre %71 artarak 31,1 milyon TL olduğu belirtilmiş.
Sayfa 9: Bu slaytta, distribütör satışlarının, 2017 2.çeyrekte önceki yılın aynı çeyreğine göre %97 artarak 20,9 milyon TL olduğu belirtilmiş.
Sayfa 10: Bu slaytta, doğrudan yapılan satışların, 2017 2.çeyrekte önceki yılın aynı çeyreğine göre %135 artarak 31,8 milyon TL olduğu belirtilmiş. Ayrıca, bu satışların özellikle yenilenebilir enerji alanındaki projelere yapıldığı ifade edilmiş.
Sayfa 11: Bu slaytta, yurtiçi satışların müşteri segmentlerine göre dağılımı verilmiş.
Buna göre, 2017 2.çeyrekte yapılan 83,8 milyon TL�lik yurtiçi satışların dağılımı şöyle:
- %25 distribütörler
- %37 elektrik dağıtım şirketleri
- %38 doğrudan satışlar
Sayfa 12: Bu slaytta, ihracat yapısı değerlendirilmiş.
-Şirketin çeşitlendirilmiş ve sürdürülebilir ihracata sahip olduğu,
-Dağıtım trafolarının ihraç pazarları için itici güç olduğu,
-Endonezya�da sertifika sürecinin tamamlandığı,
-Orta Doğu ve Kuzey Afrika pazarlarında toparlanma olduğu,
-2017 1.çeyrekte, Ürdün, Fas, Türkmenistan, Litvanya, Cezayir, Sudan, Irak, Moritanya, Filistin ve daha 17 ülkeye ihracat yapıldığı,
-2017 2.çeyrekte, Irak, Kosova, Sudan, Finlandiya, Kazakistan, Özbekistan, Litvanya, Moritanya, Fransa, İran ve daha 19 ülkeye ihracat yapıldığı,
Belirtilmiş. Ayrıca, bu sayfada ihracatın ülkelere göre yüzdesi pasta grafikle gösterilmiş.
Sayfa 13: Bu slaytta, ihracat gelirleri değerlendirilmiş. 2017 ilk 6 ayda ihracatın, önceki yılın aynı dönemine göre %73 artarak 35,9 milyon TL olduğu gösterilmiş.
Sayfa 14: Bu slaytta, yerel ve küresel rakiplerin isimleri söylenmiş. Elko isimli yerli firmanın iflas ederek piyasadan çekildiği, Elimsan isimli firmanın ise 2016 yılında 157 milyon TL�lik satış yaptığı belirtilmiş. Ulusoy�un Pazar payının da %40�tan %60�a yükseldiği ifade edilmiş.
Küresel düzeydeki rakipler ise Siemens, Schneider, ABB ve Ormazabal.
Sayfa 16: Bu slaytta, dağıtım trafosu satış sayıları ve gelirleri gösterilmiş. Bu ürünün ortalama birim fiyatının 5.800 USD yada 20.527 TL olduğu söylenmiş. 2017 yılının ikinci çeyreğinde 699 adet, 2017 ilk 6 ayda ise toplamda 872 adet dağıtım trafosu üretimi gerçekleştirildiği ve 2017 ilk 6 ayda bu üründen 17,9 milyon TL�lik bir satış yapıldığı ifade edilmiş.
Sayfa 17: Bu slaytta, 2017 yılında alınan siparişler gösterilmiş.
İç piyasa için, 2017 ilk çeyrekte 72 milyon, ikinci çeyrekte ise 107,2 milyon TL�lik sipariş alınmış.
İhracat için, 2017 ilk çeyrekte 19 milyon, ikinci çeyrekte ise 21,5 milyon TL�lik sipariş alınmış.
Sayfa 18: Bu slaytta, finansal raporda yer alan gelir tablosu ve finansal oranların İngilizcesi verilmiş.
Sayfa 19: Bu slaytta, 2017 ikinci çeyrekte satışların %98 artarak 50,2 milyon TL�den 99,5 milyon TL�ye yükseldiği belirtilmiş.
Sayfa 24-25: Bu slaytlarda, 2012 yılından itibaren her çeyrekteki satış hasılatları milyon TL olarak grafikle gösterilmiş. Buna göre;
-Şirketin satışlarında, 1.çeyrek en zayıf dönem iken, 4.çeyrek en güçlü dönemdir.
-2012 yılından itibaren hesaplandığında, 1.çeyrek yıllık toplam satışların ortalama %19,9�unu oluşturur iken, 4.çeyrek toplam satışların ortalama %32,8�ini oluşturmuştur.
Sayfa 26: Bu slaytta, satışlardaki çeyrekten çeyreğe büyüme oransal olarak verilmiş. Mevsimselliğe rağmen, büyüme momentumunun güçlü olmaya devam ettiği vurgulanmış.
Sayfa 27: Bu slaytta, şirketin ortaklık yapısının, halka arz öncesi, halka arz sonrası ve şu an itibariyle nasıl olduğu gösterilmiş. Şu an için, şirketin %88,8�i Ulusoy ailesine ait, %11,2 si ise halka açık.
Yer İmleri