Sayfa 1343/7020 İlkİlk ... 3438431243129313331341134213431344134513531393144318432343 ... SonSon
Arama sonucu : 56156 madde; 10,737 - 10,744 arası.

Konu: Sanat Mozaik

1. Amerikali yazar ve elestirmen Orson Scott Card’in dogum gunu (24 Agustos 1951)

“Herkes Hitlerin ordusu yuzunden guce sahip oldugunu dusunur, cunku oldurmeye cok heveslilerdi ve bu kismen dogru, cunku gercek dunyada, guc her zaman olum tehdidi ve serefsizlik uzerine kurulmustur. Ama cogunlukla, gucu, kelimelerle elde etti, dogru zamanda dogru kelimelerle.” Ender'in Oyunu

“Everyone thinks Hitler got to power because of his armies, because they were willing to kill, and that's partly true, because in the real world power is always build on the threat of death and dishonor. But mostly he got to power on words, on the right words at the right time.”

“Zeck bir ara onun sozunu kesip, babasindan bir alinti yapti. ‘Yaradilis Kitabi, Musa'nin yapabildigi en iyi isi gostermis, Dunya'nin yuvarlak oldugunu bile bilmeyen insanlara evrimi anlatmistir."

‘Sen evrime inaniyor musun? O zaman yaratilan ilk insanin Adem olmasina ne diyorsun?’

‘Adem ismi cok anlamına gelir,’ dedi Zeck. ‘O primatlar klaninda bir suru erkek vardi, Tanri onlardan birini secti, ona Ruhuyla dokundu ve onun icine insan ruhunu yerlestirdi. Ilk konusabilen ve digerlerine de isim veren Adem'di, digerleri de ona benziyordu ama onlar insan degildi cunku Tanri onlara insan ruhu vermemisti...’ " Savas Okulunda Yilbasi

Zeck interrupted her, quoting Father. ‘The book of Genesis represents the best job that Moses could do, explaining evolution to people who didn't even know the Earth was round.’

‘You believe in evolution? Then what about Adam as the first man?’

‘The name Adam means many,' said Zeck. ‘There were many males in that troop of primates, when God chose one of them and touched him with his Spirit and put the soul of a man inside. It was Adam who first had language and named the other primates, the ones that looked like him but were not human because God had not given them souls…’ "

2. Amerikalı yazar, blog yazari, yapimci, aktor, editor ve egitimci John Green’in dogum gunu (24 Agustos 1977)

“Seni seviyorum. Seviyorum. Seni seviyorum ve dogru seyleri soylemek gibi basit zevklerden kendimi mahrum etmeye pek meyilli degilim. Seni seviyorum ve sevginin bosluga atilan bir ciglik oldugunu ve unutulmanin kacinilmazligini, herkesin olume mahkum oldugunu ve tum cabamizin toza donusecegi bir gunun gelecegini biliyorum ve gunesin elimizdeki tek dunyayi yutacagini da biliyorum ve seni seviyorum.”

"I'm in love with you, and I'm not in the business of denying myself the simple pleasure of saying true things. I'm in love with you, and I know that love is just a shout into the void, and that oblivion is inevitable, and that we're all doomed and that there will come a day when all our labor has been returned to dust, and I know the sun will swallow the only earth we'll ever have, and I am in love with you.”

“Kimi zaman bir kitap okursunuz ve o kitap icinizi tuhaf bir coskunlukla doldurur ve paramparca olmus dunyanin, hayatta olan tum insanlarin o kitabi okumadan tekrar bir araya gelmeyecegini hissedersiniz. Kimi zaman da insanlara soyleyemediginiz kitaplar vardir, oyle guzel ve nadir ve sizin olan kitaplardir ki sevginizi ilan etmek ihanetmis gibi hissettirir.” Ayni Yildizin Altinda

“Sometimes, you read a book and it fills you with this weird evangelical zeal, and you become convinced that the shattered world will never be put back together unless and until all living humans read the book. And then there are books which you can’t tell people about, books so special and rare and yours that advertising your affection feels like a betrayal.”

3. Rus kısa oyku- roman yazarı ve gazeteci Sergey Dovlatov’un olum yildonumu (24 Adustos 1990)

“Ozgurlugun beni ilgilendirmeyen felsefi bir dusunce oldugunu biliyordum. Cunku bizim gibi yari tutsaklara felsefe yapmak lukstur. Caninin istedigi yere gidebiliyor musun? Iste sana ozgurluk!” Bavul

“I know that freedom is a philosophical concept. That doesn't interest me. After all, slaves aren't interested in philosophy. To go wherever you want – now that's freedom!”

“Oda berbat gorunuyordu. ‘Burası bana yakismaz’demeliydim. Ama yine de entelektuel biriyim herhalde ki o siirsel sozleri soyledim: ‘Pencereler guneye mi bakiyor?’ " Puskin Tepeleri

“The room was even more disgusting. To be honest, I was at a bit of a loss. If only I could have simply said: ‘I’m afraid this won’t work.‘ But it appears I am genteel after all. And so I said something lyrical: ‘The windows face south?’ ”

4. Fransiz roman ve deneme yazari Michel Butor’nun olum yildonumu (24 Agustos 2016)

“Her sanat eserinde ustesinden gelinmis bir intihar tesebbusu vardir. Eser, sadece digerlerine karsi direnebilmek icin degil, ayrica insanin kendisiyle arasinda modus vivendi bulmasi icindir de, bu baskasi olan benle. “

“Il y a dans toute œuvre d'art une tentation surmontée du suicide. L'œuvre est là non seulement pour permettre de résister à autrui, mais pour trouver un "modus vivendi " avec soi.”

(Modus Vivendi:Latince: Yasama tarzi/ Modus vivendi bulmak: Cekismeli taraflar arasinda bir anlasma saglamak)

5. Romali yazar ve filozof Gaius Plinius Secundus’un (Plinio il Vecchio - Pliny the Elder) olum yildonumu (25 Agustos 79 MS)

“Yalnizca insan ciplak olarak dunyaya fiırlatildigi gunde aglar ve inler. Hicbir canli ondan cok gözyasina bogulmaz. Hem de yasamin henuz baslangicinda. O unlu ilk gulumseme ise her cocukta en erken 40 gunden sonra gorulur.”

“But only man is cast forth on the day of his birth naked on the bare earth, to the accompaniment of crying and whimpering. No other creature is more given to tears—and that right at the beginning of life. The well-known first smile occurs, at the earliest, only after forty days in any child.”

6. Italyan matematikci ve astronom Galilei Galileo, 25 Agustos 1609’da, unlu yeni yaptigi teleskobunu Venedikli milletvekillerine ve tuccarlara tanitti.

7. Ingiliz oyun ve deneme yazarı Thomas Dekker’in olum yildonumu (25 Agustos 1632)

“Yas da sevgi gibidir saklanmaz.”

“Krallar ihaneti sever, ama hainlerden nefret eder.”

8. Alman filozof, dinbilimci, sair ve edebiyatci Johann Gottfried von Herder’in dogum yildonumu (25 Agustos 1744)

“Akil, mantikli bir yasamin amacini, ancak gercegi dusunmede, guzeli duymada, iyiyi istemede bulur.”

“Senin kaderin karakterinin bir yansimasi ve sonucudur.”

“Biz kendi yarattigimiz bir dunyada yasiyoruz.”

Sayfa 1343/7020 İlkİlk ... 3438431243129313331341134213431344134513531393144318432343 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

• Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •