Sayfa 165/184 İlkİlk ... 65115155163164165166167175 ... SonSon
Arama sonucu : 1465 madde; 1,313 - 1,320 arası.

Konu: KRTEK - Karsu Tekstil

  1.  Alıntı Originally Posted by Antiseptik Yazıyı Oku
    Çin-Tayvan gerilimi markaları Türkiye'ye getirdi
    Çin’in Tayvan’a saldırma ihtimali üzerine harekete geçen Hugo Boss ve Lacoste gibi birçok markanın ülkedeki tedarikini 2023 itibari ile sonlandıracağı konuşuluyor. Her iki dev de söz konusu üretimi Türkiye’ye kaydırmak için Türk şirketler ile sıkı bir görüşme trafiği yürütüyor.

    https://www.dunya.com/sektorler/teks...-haberi-660665
    çok güzel bilgiler paylaşmışsınız dostum teşekürler...linki açıp okuduğunuzda tekstil sektörü ile ilgili ayrıca güzel bilgileri de görebiliyoruz...galiba bu haberin etkisi olacak ki tekstil sektörü bu gün çok hareketli...nasıl ki rusya ukraynayı işgal edince tüm batılı firmalar rusyadan çıktıysa benzer bir durum çin için de geçerlidir..firmalar aniden bu durum ile karşılaşmamak için şimdiden tedbirli davranarak , üretimlerini yavaş yavaş çinden türkiyeye kaydırıyorlar..
    ALLAH ım bana doğruyu doğru, yanlışı da yanlış olarak göster ve bana doğru ile amel etmeyi nasip et

  2. İSO 500'de tekstil ve hazır giyimin ağırlığı arttı
    Salgın ile birlikte artan talebe bağlı olarak tekstil ve hazır giyim sektörlerinden İSO ilk 500’e giren şirket sayısı arttı. Bir önceki dönem her iki sektörden 54 şirket İSO ilk 500’e girerken bu yıl bu rakam 60’a çıktı. Üretimden satışlarda içindeki payları da bir önceki yılla kıyaslandığında yüzde 4,6’dan yüzde 5’e yükseldi.
    Yener Karadeniz
    yener.karadeniz@dunya.com
    YAYINLAMA
    09 Haziran 2022 06:00
    GÜNCELLEME
    09 Haziran 2022 06:00
    İSO 500'de tekstil ve hazır giyimin ağırlığı arttı
    Yener KARADENİZ

    İstanbul Sanayi Odası’nın (İSO), Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu 2021 Araştırması geçen hafta açıklandı. İSO 500’de üretimden satışlar geçen yıl yüzde 73,8 artışla 2 trilyon TL’yi aştı. 2021 yılında ihracat yüzde 33,9 artışla 85,8 milyar dolara ulaştı. Şirketlerin faaliyet kârı ise aynı dönemde yüzde 139 artışla 342 milyar TL’ye yükseldi. Söz konusu listede tekstil ve hazır giyim sektörlerinin performansı da dikkat çekti.

    Pandemi yılı olan 2020 yılı hariç son 5 yılda İSO ilk 500'deki şirket sayısını her yıl artıran tekstil ve hazır giyim sektörleri bu yükselişini geçen yılda sürdürdü. Değişen tedarik zincirine bağlı olarak ön plana çıkan her iki sektörden geride bıraktığımız yıl İSO ilk 500 listesine giren şirket sayısı 54’ten 60’a çıktı. Listeye bu yıl 14 yeni şirket girdi. Liste’de 47 tekstil ve 13 de giyim şirketi yer aldı. Üretimden satışlarını yüzde 87 oranında artırarak 103 milyar TL’ye çıkaran her iki sektörden 60 şirketin ihracatı ise 4,3 milyar dolara yükseldi. Bir önceki dönem listeye giren 54 tekstil ve hazır giyim firmasının üretimden satışları 55 milyar TL, ihracatı ise 3,6 milyar dolar olarak gerçekleşmişti. Böylece her iki sektörün İSO 500’ün 2 trilyon TL’lik toplam üretimden satışlar içindeki payı yüzde 4,6’dan yüzde 5’e çıktı.

    İlk sırada Aksa yer alıyor
    Tekstil ve hazır giyim sektörlerinde ilk sırayı, Aksa aldı. Yalova merkezli şirket, bir önceki dönem listesine göre 8 basamak birden yükseldi. Üretimden satışları 9 milyar TL olan Aksa’nın vergi önceki karı 880 milyon TL olarak gerçekleşirken ihracatı ise 359 milyon dolara çıktı. Türkiye’nin köklü sanayi gruplarından Akkök Holding’e bağlı olan Aksa Akrilik Kimya Sanayii AŞ., 1968 yılında Türkiye’nin akrilik elyaf ihtiyacını karşılamak üzere Yalova’da kurulmuş ve 1971 yılında 5000 ton/yıl kapasiteyle üretime başlamıştı. Şirketin internet sitesinde yer alan bilgilere göre Aksa, bugün 5 kıtada, 50’den fazla ülkede 300’e yakın müşterisi bulunan bir dünya devine dönüşmüş. Bin 307 çalışanı şirket, dünyadaki en büyük, Türkiye’deki tek akrilik elyaf üreticisi konumunda bulunuyor. İSO 500 listesinde tekstil sektöründen ikinci sırada ise Gülsan Sentetik Dokuma yer alıyor. Bir önceki dönem listesinde 69’uncu sırada yer alan ve 2021’de 10 basamak gerileyen Gaziantep merkezli şirketin üretimden satışları 4,9 milyar TL olarak gerçekleşti. Söz konusu rakam bir önceki dönem listesinde 3,6 milyar TL idi. 1994 yılından bu yana dokuma ve tufting halı üreticilerine hizmet veren Gülsan’ın internet sitesinde yer alan bilgilere göre şirket, yılda 110 bin tonluk iplik üretim kapasitesiyle sektöründe dünyanın en büyük üreticisi konumunda bulunuyor.

    En fazla katılım Gaziantep'ten
    Listenin üçüncü sırasında yer alan bir diğer tekstil şirketi ise Kipaş Mensucat oldu. Son dönemde yaptığı yatırımlarla da gündemde olan Kipaş, 2021’in tamamında 4 milyar 640 milyon TL üretimden satış geliri elde etti. 139 milyon dolarlık ihracata ulaşan şirketin 5 bin 989 adet çalışanı bulunuyor. Kipaşâ€™ı 4 milyar 304 milyon TL üretimden satışlar ile 10 sıra yükselen Sanko Tekstil, 3,9 milyar üretimden satışlar ile 105. sıradaki Merinos, 3 milyar ile 146. sıradaki Kordsa, 2,8 milyar TL ile 160. sıradaki Şirikçioğlu, 2,5 milyar TL ile 182. sıradaki Karafiber Tekstil ve 2,44 milyar TL ile de 187. sıradaki Melike Tekstil izliyor. İlk sırada tekstil şirketleri yer alırken giyim kategorisinde ise Almaxtex Tekstil San. ve Tic. AŞ. 2,4 milyar TL ile ilk sırada gelirken bu firmayı 1,75 milyar TL ile Şık Makas ve 1.7 milyar TL ile Hugo Boss izledi. Öte yandan her iki sektörden de İSO 500’e 17 en fazla katılım Gaziantep’ten gerçekleşti. Listeye giren 60 hazır giyim ve tekstil şirketinin 17 tanesi Gaziantep merkezli. Gaziantep’i 11 adet ile İstanbul, 9 adet ile Kahramanmaraş, 4’er adet ile Adana ve Bursa, 3 adet ile Kayseri ve 2 adet ile de Malatya takip etti. Öte yandan bu yıl 14 adet yeni şirket listeye girme başarısı gösterdi.

    https://www.dunya.com/sektorler/teks...-haberi-660665
    ALLAH ım bana doğruyu doğru, yanlışı da yanlış olarak göster ve bana doğru ile amel etmeyi nasip et

  3. Pamuk fiyatı 63 lirayı gördü
    Eylül ayında 24 TL olan pamuk kilogram fiyatları, Haziran ayında yüzde 162 artışla 63 liraya yükseldi. Bu durumun sürdürülebilir olmadığını söyleyen sektör yetkilileri, iplik üretim maliyetlerinin satış fiyatının üstüne çıktığını ve sektörde kapasite düşürme, periyodik bakımları öne çekme gibi tedbirlerin gündeme geldiğini belirtiyor.
    Nihat Delibaşı
    nihat.delibasi@dunya.com
    YAYINLAMA
    10 Haziran 2022 06:00
    GÜNCELLEME
    10 Haziran 2022 06:00
    Pamuk fiyatı 63 lirayı gördü
    Nihat DELİBAŞI

    Tekstil ve hazır giyim sektörlerinin en önemli girdisi olan pamuk da, emtia fiyatlarındaki artıştan payını alıyor. Pandemi sonrası küresel pazarda yaşanan normalleşme ile talep artınca, İzmir Ticaret Borsası’nda (İTB) Eylül 2021’de kilosu 24 TL ile sezona başlayan, 20 Aralık’ta 38 TL’yi, Mart 2022’de ise 50 TL’yi gören pamukta fiyat, 8 Haziran itibariyle 63 TL’ye yükseldi. İTB korbeyinde oluşan pamuk fiyatı 9 aylık sürede 2,6 katına çıkmış oldu. İTB korbeyinde Ege pamuğundaki fiyat artışının devam edeceği ve fiyatın 70 TL’lere yükselebileceği iddia edildi. Pamuk fiyatlarındaki hareketlilik başta iplik üreticileri olmak üzere piyasada dengeleri sarstı. İplik fabrikalarının kapasite daralttığı, önümüzdeki günlerde izin kullandırma, bakım gibi tedbirleri devreye alarak üretime ara verme seçeneğini değerlendirdiği öğrenildi.

    Pamukta arz-talep eğrisi bozuldu
    Fiyatta yaşanan yükselişi yorumlayan İTB Yönetim Kurulu Üyesi Bülent Uçak, pamukta arz talep eğrisinin bozulduğu bir dönem yaşandığını belirterek, “tedbirli olmakta fayda var†uyarısında bulundu. Pandemi öncesi 1 dolar 38 cent olan ABD pamuğunun bugün 3,5 dolara yükseldiğini anlatan Uçak, “Pandemi döneminde ertelenen talep artışı göz ardı edilmemeli. Ancak şu andan itibaren sanayicilerin bu pamuk fiyatıyla iplik üretip, fiyat tutturması mümkün değil. Firmalar kapasite düşürmeyi ve izinleri erkene çekmeyi gündemlerine aldı. Zira, 1 birime ürettiği ipliği kimse 0.80 birime satamaz. Bu durum sürdürülebilir değil†şeklinde konuştu.

    Sanayicinin tek maliyetinin pamuk olmadığına dikkat çeken, enerji başta olmak üzere temel girdilerde yaşanan artışların yanı sıra, asgari ücretin güncellenmesinin gündemde olduğunu hatırlatan Uçak, “İthalat bağlantılı pamuklardaki gecikme karşısında talep iç piyasaya yönlenmişti. Bu durum fiyatlar üzerinde baskıyı artırdı. Pamukta ihtiyatlı olunması gereken bir dönem yaşıyoruz†diye konuştu.

    Mal satamazsak üretim yapamayız
    Uz Pamuk A.Ş. ortağı Müfit Uz ise 6 dolara ürettikleri ipliği, 5,5 dolara satmalarının mümkün olmadığını belirterek, şu bilgileri paylaştı: “Hammaddeyi satıp, fabrikayı kapatsam daha karlıyım†dedi. İplik tesislerinin 24 saat 365 gün bayram seyran dinlemeden çalıştığını vurgulayan Uz, şöyle devam etti; “Ancak mal satamazsanız nereye kadar üretim yapabilirsiniz ki? Özellikle konfeksiyon talebindeki daralmayı görebiliyoruz. Kurlar düşerse, ihracatta daralma ile talepte daha keskin bir düşüş yaşanabilir. Sektörden arkadaşlarımla konuştuğumda kapasite düşürmenin yanı sıra kurban bayramında üretime ara verip çalışanlara izin kullandırma eğilimi var. Yine fabrikaların periyodik bakımlarının öne çekilmesi ve uzaması gündemde. Tedbiri elden bırakmamak lazım.â€

    https://www.dunya.com/sektorler/teks...-haberi-660438
    ALLAH ım bana doğruyu doğru, yanlışı da yanlış olarak göster ve bana doğru ile amel etmeyi nasip et

  4. Hazır giyimde kapasite ve kârsızlığa dijital çözüm
    Hazır giyim sektörü, dolan kapasiteleri ve düşen kârlılığı dijital dönüşümle aşmak için çalışma başlattı. Bakanlık da ihtiyaç analizi için anket çalışması yapmaya başladı. Sektör temsilcileri, finansman desteği beklediği yerinde dijital dönüşüm ile mevcut kapasitenin yüzde 15 artacağını belirtti.
    Yener Karadeniz
    yener.karadeniz@dunya.com
    YAYINLAMA
    13 Haziran 2022 06:00
    GÜNCELLEME
    13 Haziran 2022 06:00
    Hazır giyimde kapasite ve kârsızlığa dijital çözüm
    Yener KARADENİZ

    Geçen yılı 23,2 milyar dolar ihracat ile kapatan, bu yıl için ise 23 milyar dolarlık hedef koyan hazır giyim ve konfeksiyon sektörü oyuncuları, dolan kapasiteleri ve düşen kârlılıklarını dijital dönüşümle aşmak için hummalı bir çalışma içinde. Sektörde faaliyet gösteren 40 bin işletmenin çatı kuruluşu olan Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) söz konusu alanda dönüşümü de içeren konular için geçen hafta Ticaret Bakanlığı yetkilileri ile yeniden bir araya geldi.

    Bakanlığın hazır giyim ve konfeksiyon sektöründe hangi alanda ne tür çözümlerle ne kadarlık fayda sağlanacağına yönelik anket çalışması başlattığı belirtildi. Sektör temsilcileri yeni yatırımlar ve mevcut tesislerde yapılacak teknolojik dönüşümle mevcut kapasiteyle yüzde 15’e kadar ilave kapasite yaratılabileceğini belirtirken, kârlılığın ise önemli oranda iyileştirilebileceğini dile getirdi. İş insanları, bu kapsamda yapılacak yatırımların geri dönüşünün uzun sürdüğü gerekçesi ile 1-2 yıl ödemesiz 5-6 yıl vadeli kredi talebinde bulundu.

    Kârlılık düştü, kapasite doldu
    Türkiye hazır giyim ve konfeksiyon sektörü, yaklaşık 40 milyar doları iç piyasa ve 20 milyar doları da ihracat olmak üzere 60 milyar dolarlık bir büyüklüğe sahip. Şubat 2022 verilerine göre sektörde 40 bin işletme bulunuyor ve bu işletmelerde 690 bine yakın da istihdam sağlanıyor. Salgın ile birlikte değişen tedarik zinciri ve artan hammadde ve emtia fiyatları nedeni ile 40 bin üretici şirket bulunmasına rağmen sektörde kapasiteler yüzde 84,1 ile 2020 şubat ayından bu yana en yüksek seviyeye çıkarken kârlılık ise tam tersi oranda hareket etti. TGSD tarafından geçen yıl yapılan araştırmaya göre sektörde kârlılık 2019’dan başlayarak düşen bir grafik çizmiş ve 2018’de 96,8 olan kârlılık endeksi 2020 aralıkta 82,2’ye, 2021 haziran ayında ise 67,65’e kadar düşmüştü.

    Hali hazırda kârlılıkta düşüşün devam ettiğini dile getiren sektör temsilcileri, hem kapasite hem de kârlılık ile ilgili sorunları bir nebze olsa da aşmanın yolunun dijital dönüşümden geçtiğini dile getirdi.

    Bakanlık ile görüşme gerçekleştirildi
    Bu dönüşümü de içeren bir takım sektörel sorunlar ile ilgili olarak geçen hafta TGSD Başkanı Ramazan Kaya ve TGSD Başkan Yardımcısı Tanzer Gözek, Ticaret Bakanı Yardımcısı Ö. Volkan Ağar ve İhracat Genel Müdürlüğü Tekstil ve Konfeksiyon Ürünleri Daire Başkanı Ahmet Onur Öztürk ile bir araya geldi. Söz konusu ziyaret ile ilgili değerlendirmede bulunan TGSD Başkanı Ramazan Kaya, salgından bu yana devam eden hammadde ve emtia fiyatlarının yüzde 100’e yaklaşan oranda arttığını bunun da şirketlerin sermaye ihtiyacını artırdığını kaydetti. Kârlılığın da bu gibi nedenler ile önemli oranda gerilediğini anlatan Kaya, “Rakamlara bakarsanız adetlerimiz artıyor ama birim fiyatlarımız olması gerektiği yerde değil. Hammadde ve emtia fiyatları yüzde 100’e varan oranda artarken bizim birim fiyatlarımız sadece yüzde 10-12 arttı. Sektörde kârsızlık var. Bizim katma değerli mal yapabilmemiz için mutlaka yerinde dijital dönüşüme ihtiyaç var. Yazılımdan tutun 3D yazıcıdan sanal gözlüklere, tabletten dijital ekranlara kadar teknolojik dönüşüm başlatmamız gerekiyor. Bunlarla ilgili de finansmana ihtiyaç var. Bu yatırımların geri dönüşü kısa değil. 1-2 yıl ödemesiz 5-6 yıl vadeli finansman desteğine ihtiyacımız var. Ya da yapacağımız yatırımı vergimizden mahsup yapalım. Bunları bakanlık yetkililerine ilettik. Onların da bu konuda çalışma yaptıklarını söylediler†diye konuştu. Verilen bilgiye göre bakanlık bu kapsamda hazır giyim ve konfeksiyon sektöründe hangi dijital dönüşümde, nelere ihtiyaç var, bu ihtiyaçlar nasıl farklılıklar yaratır gibi birçok başlıkta bir anket çalışması başlatmış. Söz konusu anket çalışmasının sonuçlarına göre de dijital dönüşüme yönelik bir paket gündeme gelecek.

    Mevcut kapasite ile yüzde 15 artış sağlanabilir
    TOBB Hazır Giyim ve Konfeksiyon Sektör Meclisi Başkanı Şeref Fayat da verimlilik esası ile tüm sektörün tamamiyle dijital dönüşüme ihtiyaç duyduğunu dile getirdi. Üretimi izlemeden satış pazarlamaya kadar her türlü aşamanın dijitale aktarılması gerektiğini belirten Fayat, “Büyük oyuncular bunu yapabiliyor ama orta ve küçük ölçekli ki Türkiye’de bunların sayısı çok daha fazla dijital dönüşüme ayıracak bütçesi yok. Dolayısıyla bunun etki ve ihtiyaç analizinin yapılması, ilgili mercilerin de bu konuda destek vermesi gerekiyor. Bu konuda ne kadar hızlı yol alınırsa verimliliği de o derece artırmış olacağız. Yerinde dijital dönüşüm ile mevcut kapasiteler ile daha fazla ürün üretecek duruma geleceğiz†dedi. Bu konuda kendi şirketinde hayata geçirilen dijital dönüşümün sonuçlarını örnek gösteren Fayat, şöyle konuştu “Şu an kişisel her bir operatörün bile verimliliğini ölçüp her an izleyebiliyoruz. Çalışanlar rakamları elektronik ortamda gördüğünde bir rekabet içine giriyor. Bunu tüm kademelere yaydığımızda verimlilikte yüzde 15- 20’ye varan oranlarda iyileştirmeler gerçekleştirmiş olduk. Bunu mevcut kapasiteler içinde yaptığımız için çok önemsiyoruz. Bu dönüşümün tüm sektör için çok hızlı bir şekilde hem eğitimi hem de finansmanının sağlanması lazım.†Fayat, çok iyi bir dijitalleşme ile tüm sektörde yüzde 15 gibi bir artışın mevcut kapasite ile sağlanabileceğini belirterek, “Bu çok önemli bir oran. Bunu kendi şirketimde çok net gördüm. Bunu tüm sektöre yaydığımızda ilave bir makine yatırımı yapmadan verimliliği artırmış olacağız. Firmanın kapasitesi ile alakalı olmak üzere 10 milyon dolarlık ihracat yapan orta ölçekli bir fi rma birkaç yüz bin dolar ile bu yatırımı yapabilir ve bu dönemde bu meblağ çok önemli bir rakam. O nedenle destek gerekiyor†ifadelerini kullandı.

    https://www.dunya.com/sektorler/teks...-haberi-660438
    ALLAH ım bana doğruyu doğru, yanlışı da yanlış olarak göster ve bana doğru ile amel etmeyi nasip et

  5. Çin-Tayvan gerilimi markaları Türkiye'ye getirdi
    Çin’in Tayvan’a saldırma ihtimali üzerine harekete geçen Hugo Boss ve Lacoste gibi birçok markanın ülkedeki tedarikini 2023 itibari ile sonlandıracağı konuşuluyor. Her iki dev de söz konusu üretimi Türkiye’ye kaydırmak için Türk şirketler ile sıkı bir görüşme trafiği yürütüyor.
    Yener Karadeniz
    yener.karadeniz@dunya.com
    YAYINLAMA
    13 Haziran 2022 06:00
    GÜNCELLEME
    13 Haziran 2022 06:00
    Çin-Tayvan gerilimi markaları Türkiye'ye getirdi

    Yener KARADENİZ

    Salgın ile başlayan tedarik zincirindeki değişim, son dönemde artan siyasi gerilim nedeniyle hızlandı. Yaklaşık 500 milyar dolarlık değere sahip olan dünya hazır giyim sektörü ihracatından yüzde 30’dan fazla pay alan Çin’in Tayvan’a yönelik saldırı ihtimali, tedarikinin önem kısmını bu ülkeden karşılayan dev markaların kararını gözden geçirmesine yol açtı. Başta Lacoste ve Hugo Boss olmak üzere orta üst segment birçok markanın, 2023 itibarıyla Çin’deki tedarikini sonlandıracağı konuşuluyor.

    Hugo Boss’un en büyük üretim tesisinin bulunduğu Türkiye’deki yöneticiler, Almanya’daki merkezi ziyaret etti. Söz konusu karar Türk yöneticilere iletildi ve bundan sonraki dönemde Türkiye’de üretime daha fazla ağırlık verileceği söylendi. Fransız Lacoste da hali hazırda Eren Holding ortaklığı ile kurulan Devanlay ile belirli bölgelerdeki üretimin bir kısmını Türkiye’den karşılıyor. Fransa’daki merkez sıkı bir görüşme trafiği yürütülüyor. Hugo Boss’un İzmir’de üretim tesisinde geçen yıldan bu yana genişleme çalışmaları devam ediyor. Hugo Boss Tekstil Sanayi Genel Müdürü Arif Kaya’nın daha önce yaptığı açıklamalarnda salgın ile birlikte Türkiye'ye önemli oranda sipariş kayması yaşanıyor. İzmir'deki tesis Hugo Boss global yapılanması içinde yüzde 35'lik paya sahip ve bu oran kısa vadede yüzde 40'a çıkacak. Şirketin global sitesinde yer alan bilgiye göre ise markanın hali hazırda en büyüğü Türkiye’de olmak üzere Almanya, Polonya ve İtalya’da kendi üretim tesisi bulunuyor. Şirket, üretimin önemli bir kısmını da dünyanın farklı bölgelerindeki tedarikçilerden sağlıyor. Bunun için de hali hazırda birçok Türk firma ile görüşmeler yürütülüyor. Lacoste ise 2021’de yayınladığı tedarikçi listesine göre 225’i doğrudan olmak üzere 481 tedarikçi ile çalışıyor. Tedarikçi sayısına göre 92 adetle Çin ilk sırada yer alırken, onu 44 tedarikçi ile Türkiye takip ediyor. Son dönemde bu rakamın Türkiye lehine değiştiği ifade ediliyor.

    Görüşmeler yürütülüyor
    Aralarında Hugo Boss’un da yer aldığı birçok lüks markanın tedarikçilerinden biri olan Biray Kumaşâ€™ın Yönetim Kurulu Başkanı Gökmen Aydınlı, Çin-Tayvan gerilimi nedeni ile orta üst segment birçok markanın önümüzdeki yıl itibari ile ülkedeki üretimini sonlandırma kararı aldığını söyledi. Aydınlı, “Bu tarz kararlar, coğrafi konumunun da avantajı sayesinde Türkiye’nin öne çıkmasını sağlıyor. Ancak böyle büyük markalara hizmet verebilecek şirket sayısı Türkiye’de ne yazık ki bir elin parmaklarını geçmez Yine de şu an birçok şirket ile görüşmeler yürütülüyor†dedi. Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Ramazan Kaya, Hugo Boss’un İzmir’deki yatırımlarını artırma kararının da bu adımda etkili olduğunu kaydetti. Üretim yapmak ile ilgili markanın kendilerine de geldiğini kaydeden Kaya, “Şirket, Çin’deki üretimin önemli bir kısmını Türkiye’ye çekti, çekmeye de devam ediyor. Lacoste ile de çalışmaya başladık. Geçen hafta da Fransa’daki merkezine gittik, görüşmelerimiz vardı. Marka ciddi bir şekilde Türkiye’ye dönüyor. Lacoste Avrupa olarak şirket, üretim üssü olma noktasında önümüzdeki dönemlerde Türkiye’yi daha fazla kullanacak†ifadelerini kullandı.

    "Bu ihtiyaçları karşılamak zor"
    Hugo Boss ve Lacoste’un yanı sıra başka birçok markanın da Çin’deki alımları azaltmaya, Türkiye’den ise artırmaya yönelik benzer kararlar aldığına yönelik duyumlarını paylaşan TOBB Hazırgiyim ve Konfeksiyon Meclisi Başkanı Şeref Fayat da "Bu markalar arasında daha önce Türkiye’den alım yapmayanlar da bulunuyor. Bu ihtiyaçları bizim ne derece karşılayabileceğimiz önemli bir soru işareti. Çünkü onların beklentileri Çin’deki fiyat kategorisinde Türkiye’de üretim yaptırmak. O da çok mümkün değil. Önce yüzde 10-15 ile başlıyorlar. Baktılar ki bir şekilde bu maliyetleri satışları karşılıyor ondan sonra alımları artırmaya çalışıyorlar. Yani bu markalar savaş ihtimaline karşı bize dönüş yapsalar bile karşılık buluyorlar mı kısmı biraz tartışmaya açık. Uğraşıyoruz ama ne kadar pay alacağız emin değilim†açıklamasında bulundu.

    https://www.dunya.com/sektorler/teks...-haberi-660665
    ALLAH ım bana doğruyu doğru, yanlışı da yanlış olarak göster ve bana doğru ile amel etmeyi nasip et

  6. ben haberlerin içeriğini de görünecek şekilde paylaştım..amacım burada bir arşivin oluşması...böylece sektör ile ilgili bilgi almak isteyecek yatırımcıların buradan faydalanmasıdır..
    ALLAH ım bana doğruyu doğru, yanlışı da yanlış olarak göster ve bana doğru ile amel etmeyi nasip et

  7. tüm bu paylaşımlarımızın özeti şudur diyebiliriz...:

    üretim çinden yavaş yavaş türkiyeye kayıyor...
    ülkemizdeki tekstil sektörünün kapasiteleri doluyor...miktar olarak satışlar artsa da brim karlılık düşüyor...bunu aşmanın yolu %15 verimlilk sağlayacak dijitalleşmedir...
    pamuk fiyatları mart ayında 50 tl yi görmüşken 8 haziranda 63 tl görüldü..( bu durumda stoğu güçlü şirketler güzel kazançlar sağlar..ciro artar...yeter ki talepler düşmesin..)
    iso 500 listesinde daha önce 54 tekstil firması varken bu gün bu rakam 60 a çıkmış..buda tekstil sektörünün büyüyüp kar ettiğini gösteriyor ..ayrıca ülkemizin ihracatından daha fazla pay almaya başlamışlar...bir çeşit sektöre kan gelmiş...
    ALLAH ım bana doğruyu doğru, yanlışı da yanlış olarak göster ve bana doğru ile amel etmeyi nasip et

  8. eskiler daha iyi bilir ama benim okuduklarımdan aklımda kalanlara göre karsu son yatırımları ciddi ve önemli miktarda idi ...yatırımlarında dijitalleşme konuları ön planda olduğunu hatırlıyorum..karsu tekstilin artan ihracat oranları taktire şayandır...ürettiği kaliteli ürünler ile avrupalıların tüm ihtiyacını karşılayabilecek nitelikte olduğunu düşünüyorum...
    ALLAH ım bana doğruyu doğru, yanlışı da yanlış olarak göster ve bana doğru ile amel etmeyi nasip et

Sayfa 165/184 İlkİlk ... 65115155163164165166167175 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •