Sayfa 262/7020 İlkİlk ... 1622122522602612622632642723123627621262 ... SonSon
Arama sonucu : 56156 madde; 2,089 - 2,096 arası.

Konu: Sanat Mozaik

1. Italyan asilli Amerikali Aktor James Gandolfini'nin olum yil donumu (19 Haziran 2013)

2. "Sen bir martisin. Sempanze bu konuda hakli ama sadece bu konuda. Hepimiz seni seviyoruz, Sansli. Seni seviyoruz, cunku sen bir martisin, cok sevimli bir martisin hem de. Sen bir kedi oldugunu haykirdiginda karsi cikmiyoruz, cunku bizim gibi olmak istemen bize gurur veriyor, ama sen farklisin ve biz senin farkli olmani seviyoruz. Annene yardim edemedik, ama sana edebiliriz. Yumurtadan ciktigindan beri seni koruduk. Seni bir kediye donusturmeyi dusunmeden sana butun sevecenligimizi verdik. Seni bir marti olarak seviyoruz. Senin de bizi sevdigini, bizim senin dostlarin, ailen oldugumuzu hissediyoruz ve bil ki senin sayende biz, gogsumuzu gururla kabartan bir sey ogrendik: Farkli bir varligi begenmeyi, sevmeyi ve ona saygi gostermeyi. Bize benzeyenleri kabullenmek ve sevmek cok kolaydir, ama farkli biriyle bu cok zordur ve sen bunu basarmamizda bize yardım ettin. Sen bir martisin ve martilarin yazgısini izlemek zorundasin. Ucmalisin. Bunu basardiginda, Sansli, mutlu olacaksin, boylece senin bize karsi duygularin ve bizim sana karsi duygularimiz daha yogun ve guzel olacak, cunku birbirinden tamamiyla farkli varliklar arasindaki bir sevgi olacak bu." Luis Sepulveda, Martiya Ucmayi Ogreten Kedi

"Sei una gabbiana. Su questo lo scimpanzé ha ragione, ma solo su questo. Ti vogliamo tutti bene, Fortunata. E ti vogliamo bene perché sei una gabbiana, una bella gabbiana.Non ti abbiamo contraddetto quando ti abbiamo sentito stridere che eri un gatto, perché ci lusinga che tu voglia essere come noi, ma sei diversa e ci piace che tu sia diversa.Non abbiamo potuto aiutare tua madre, ma te sì.Ti abbiamo protetta fin da quando sei uscita dall'uovo.Ti abbiamo dato tutto il nostro affetto senza alcuna intenzione di fare di te un gatto.Ti vogliamo gabbiana.Sentiamo che anche tu ci vuoi bene, che siamo i tuoi amici, la tua famiglia, ed è bene tu sappia che con te abbiamo imparato qualcosa che ci riempie di orgoglio: abbiamo imparato ad apprezzare, a rispettare e ad amare un essere diverso.È molto facile accettare e amare chi è uguale a noi, ma con qualcuno che è diverso è molto difficile, e tu ci hai aiutato a farlo.Sei una gabbiana e devi seguire il tuo destino di gabbiana. Devi volare. Quando ci riuscirai, Fortunata, ti assicuro che sarai felice, e allora i tuoi sentimenti verso di noi e i nostri verso di te saranno più intensi e più belli, perché sarà l'affetto tra esseri completamente diversi."

3. "Ben bu kadina asik oldum. Bir anda farkina vardi. Suphe yok. Buz soguktur, gul kirmizi. Ve bu ask beni surukleyip bir yerlere goturmeye calisiyor; oyle guclu bir akinti ki ondan kendimi korumam neredeyse olanaksiz. Bana tek bir secme hakki bile verilmis degil cunku. Suruklenip goturuldugum yer bugune degin hic gormedigim ozel bir dunya olabilir. Belki de cok tehlikelidir. Orada gizlenmis olan seyler beni derinden, oldurucu sekilde yaralayabilir. Simdi sahip oldugum her sey elimden cikip gidebilir. Ama artik donus yok. Kendimi bu akintiya birakmak disinda bir sey yapamam. Yanıp kul olsam da, yok olup gitsem de." Haruki Murakami, Sputnik Sevgilim

"E così, mi sono innamorata di questa donna, Sumire lo capì con certezza. Non sto sognando: il ghiaccio è freddo e le rose sono rosse. E sento che questo amore mi porterà da qualche parte. Ma non posso sottrarmi alla sua forte corrente. Non ho nessuna possibilità di scelta. Il luogo dove mi condurrà è un mondo diverso, che non ho mai visto. Potrebbe trattarsi anche di un luogo pericoloso. Le cose che vi si annidano potrebbero ferirmi in modo profondo, irrimediabile. Potrei perdere tutto quello che adesso ho. Ma non posso più tornare indietro. Non mi resta che affidarmi alla corrente che vedo davanti a me. Anche a costo di finire travolta, anche a costo di scomparire."

4. "Tabii, beyin katisiksiz bir karanlik icinde kilitlidir,çocuklar, diyordu o ses. Kafatasinin icindeki berrak sivinin icinde yuzer, hic isik gormez. Ama buna ragmen, zihninde yarattigi dunya isiklarla doludur. Agzina kadar renklerle ve hareketle dolup tasar. Peki cocuklar, en ufak bir isik zerresi olmadan yasayan beyin nasil olur da bizim icin isik dolu bir dunya yaratir?" Anthony Doerr, Goremedigimiz Tum Isiklar

"he brain is locked in total darkness, of course,children, says the voice. It floats in a clear liquid inside the skull, never in the light. And yet the world it constructs in the mind is full of light. It brims with color and movement. So how, children, does the brain, which lives without a spark of light, build for us a world full of light?"

5. AFI tarafindan belirlenen tum zamanlarin en iyi aktorleri listesinde 3. sirada yer alan, Amerikali tiyatro ve sinema oyuncusu James Maitland Stewart'in dogum yil donumu (20 Haziran 1908)

6. 20.Yuzyilin onemli sinema oyuncularindan, Avustralya asilli Amerikali Aktor Errol (Leslie Thomson) Flynn'in dogum yil donumu (20 Haziran 1909)

7. Amerikali sarkici, soz yazari ve oyuncu Lionel Richie'nin dogum gunu (20 Haziran 1949)

8. Golden Globe ve Emmy odullu Amerikali Aktor John Goodman'in dogum gunu (20 Haziran 1952)

Sayfa 262/7020 İlkİlk ... 1622122522602612622632642723123627621262 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

• Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •