Sayfa 2742/7020 İlkİlk ... 174222422642269227322740274127422743274427522792284232423742 ... SonSon
Arama sonucu : 56156 madde; 21,929 - 21,936 arası.

Konu: Sanat Mozaik

1. Italyan yonetmen, senarist ve aktor Amadeo 'Duccio' Tessari'nin olum yildonumu (6 Eylul 1994)

2. Amerikali roman ve senaryo yazari ve film yonetmeni James Clavell’in olum yildonumu (6 Eylul 1994)

“Firtinanin siddetini hissediyordu adam. Uc gun icinde karaya erisemezlerse olup gideceklerini de biliyordu. Bu seferde cok insan kaybettik, diye dusundu. Olu bir filonun bas kilavuzuyum ben. Bea gemiden sadece biri kaldi.. Bu geminin yuz yedi kisilik personelinden de sadece yirmi sekiz kisi. Iclerinden de yalniz onu yuruyebilecek halde. Digerleri olmek uzere. Kaptanimiz da bunlarin arasinda. Yiyecek bitti. Su da oyle sayilir.Kalan su aci ve pis.”

“The gale tore at him and he felt its bite deep within and he knew that if they did not make landfall in three days they would all be dead. Too many deaths on this voyage, he thought, I’m Pilot-Major of a dead fleet. One ship left out of five—eight and twenty men from a crew of one hundred and seven and now only ten can walk and the rest near death and our Captain-General one of them. No food, almost no water and what there is, brackish and foul.”

3. Japon film yonetmeni, film yapimcisi, senarist Akira Kurosava'nin olum yildonumu (6 Eylul 1998)

"Iyi bir senaryo yazabilmek icin buyuk yazarlarin romanlari ve oyunlarini okumak gerekir. Neden buyuk olduklarini dusunmeniz yararli olacaktir. Okurken duygulariniz yogunlastiginda bunun sebebini incelemelisiniz. Olaylari ve karakterleri anlatirken yazarin ne derece bir tutkuyla olaya yaklastigini ya da nasil bir titizlikle gostermek durumunda oldugunu anlayabilmelisiniz. Bu incelikleri kavrayana kadar tekrar tekrar okumalisiniz. Isim yapmis filmleri izlemeniz yararli olacaktir. Buyuk senaryolari okuyup buyuk yonetmenlerin teorilerine kulak vermelisiniz. Eger amaciniz bir film yonetmeni olmaksa, once senaryo konusunda uzman olmalisiniz."

"In order to write scripts, you must first study the great novels and dramas of the world. You must consider why they are great. Where does the emotion come from that you feel as you read them? What degree of passion did the author have to have, what level of meticulousness did he have to command, in order to portray the characters and events as he did? You must read thoroughly, to the point where you can grasp all these things. You must also see the great films. You must read the great screenplays and study the film theories of the great directors. If your goal is to become a film director, you must master screenwriting."

4. Amerikali yazar Stephenie Meyer, Alacakaranlik serisinin ayni isimli ilk romanini 6 Eylul 2005'te Little, Brown and Company araciligiyla yayimladi.

"Bella, eger sana zarar verirsem yasayamam. Bunun bana nasil iskence ettigini tahmin edemezsin." Basini egdi, yine utanmisti. "Seni oyle hareketsiz, bembeyaz,soguk dusunmek... Bir daha kizarmayacagini bilmek... Benimle ilgili bir seyler hissettiginde gozlerindeki piriltiyi goremeyecek olmak... Buna dayanamazdim." Alacakaranlik

"Bella, I couldn't live with myself if I ever hurt you. You don't know how it's tortured me." He looked down, ashamed again. "The thought of you, still, white, cold…to never see you blush scarlet again, to never see that flash of intuition in your eyes when you were though my pretenses...it would be unendurable.You are the most important thing to me now. The most important thing to me ever."

5. Italyan tenor ('Big Luciano' / 'The King of High C's') Luciano Pavarotti'nin olum yildonumu (6 Eylul 2007)

Adimi kimse bilmeyecek!
    hayir hayir
    onu senin agzina soyleyecegim
    isik parildadigi zaman!
    ve benim opucugum sessizligi eritecek
    seni benim yapan.

https://www.youtube.com/watch?v=cWc7vYjgnTs

6. Amerikali cocuk kitaplari yazari Madeleine L'Engle’in olum yildonumu (6 Eylul 2007)

“Ben senden fazlasini anlamam fakat ogrendigim tek bir sey varsa o da senin kimse icin bir sey anlamana gerek olmadigidir.” Kirilma Noktasi

7. Colin Firth, Geoffrey Rush ve Helena Bonham Carter'in rol aldigi biyogragi-tarih-drama Zoraki Kral (The King's Speech - Il discorso del Re) 6 Eylul 2010'da Colorado, Telluride Film Festival'in gosterime sunuldu.

8. 1 Akademi Odul adayligi bulunan, 2 Golden Globe Odullu Amerikali sinema ve tv aktoru Burton Leon 'Burt' Reynolds'in olum yildonuu (6 Eylul 2018)

Sayfa 2742/7020 İlkİlk ... 174222422642269227322740274127422743274427522792284232423742 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

• Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •