Sayfa 2770/7020 İlkİlk ... 177022702670272027602768276927702771277227802820287032703770 ... SonSon
Arama sonucu : 56156 madde; 22,153 - 22,160 arası.

Konu: Sanat Mozaik

1. Sri Lanka asilli Kanadali sair ve roman yazari Michael Ondaatje'nin dogum gunu(12 Eylul 1943)

"Perdenin ardindaki zifiri karanliga daldi Patrick. Feneri yakinca godrdugu ilk sey, boslukta sallanan ayaklar oldu. Fenerin isigini simli giysinin eteginden yukariya dogru kaydirdi. Tahta tutamagi ve ipleri bir su borusuna baglanmis bir kral asili duruyor havada. Tum kuklalar birkac su borusuna baglanmis, havada sallaniyorlar. Feneri nereye dondurse, artik kuklaya degil dinlenen insanlarinkine benzeyen kollara ve yuzlere degiyor isigi. Bir tip oyununda donup kalmislar sanki. Kral ve suspus olmus maiyeti. Bir Uzakdogu gelenegi. Mogol Krali Akbar ne zaman gongunu caldirsa, kralin maiyeti - o sirada ne yapiyor olurlarsa olsunlar- olduklari yerde donar kalirlarmis. Kralin kaprisi iste. Herkes heykel gibi dururken, o da aralarinda dolasir, giysilerini ve ne yapmakta olduklarini filan yakindan incelermis. Kili oynayanin kafasi ucurulurmus. Mutfaklara, cephaneliklere, birbirlerine dokunmak uzereyken donup kalmis asiklarin sevistigi yatak odalarina girer cikar, sofranin ustunde soguyup giden yemeklere bazen ac ac bazen de bezgin bezgin bakan heykellesmis maiyetinin oturdugu masalarin cevresinde dolanir, yalnizca sahinlerin tuneklerinde huysuzlanip silkindikleri sahinciler kogusuna bile ugrarmis." Aslan Postuna Burunmek

"He walked into pitch darkness. When he turned on the flashlight he saw swaying feet. He moved the light up the brocade robe - a king hung up there, the strings and wood handle attached to a pipe. Three or four ceiling pipes held all of the puppets in mid-air. He swung the amber beam from side to side, and everywhere he turned, the light picked out faces and arms that no longer looked like puppets but relaxed humans, a shadow conference. It was a king's court, silent - a custom of the East. Whenever the royal gong struck, the court of the Moghul prince Akbar remained frozen at whatever they were doing. It was the whim of a monarch during which time he moved among his retainers and subjects to study their dress and activity. Movement meant execution. He walked into kitchens, armouries, bedrooms where lovers would lie frozen on the verge of touching, walked past dining-tables where the court sat hungry or bored looking at the cooling food, stepped into the quarters of falconers where only the birds moved and fussed on their perches."

2. Italyan cizgi roman sanatcisi (Maurilio Manara) Milo Manara'nin dogum gunu (12 Eylul 1945)

3. Matrix filminde kotu adam Cypher'e hayat veren Italyan asilli Amerikali sinema ve televizyon aktoru Joseph Peter 'Joe' Pantoliano'nun dogum gunu (12 Eylul 1951)

"Bu biftegin var olmadigini biliyorum. Bunu agzima koydugumda, Matrix'in beynime bunun, sulu ve lezzetli oldugunu soyledigini biliyorum.Dokuz yildan sonra, ne fark ettigimi biliyor musun? Cehalet erdemdir. / I know this steak doesn't exist. I know that when I put it in my mouth, the Matrix is telling my brain that it is juicy and delicious. After nine years, you know what I realise? Ignorance is bliss."

4. Lassie dizisi, CBS kanalinda 12 Eylul 1954 tarihinde yayinlanmaya basladi.

5. Bonanza dizisi, NBC kanalinda 12 Eylul 1959 tarihinde yayinlanmaya basladi.

6. Turk sair, yazar, gazeteci, arastirmaci ve tiyatro oyuncusu (Sukru) Sunay Akin’in dogum gunu (12 Eylul 1962)

Carmiha gerildigi yasta Isa'nin
    avuclarimdan tutan
    iki cocukla civiliyim yasama
    ask bardagini calkaladigim su olmak
    kirilacak esya tasiyan
    bir kamyon gibi gidiyor Agrima
    Kendi kendime konustugum saniliyor
    hep yanimdadir oysa
    giderken biraktigin yuz havlun
    bozdun saklambac oyununu ama
    bana gizlendigim yerden
    cik demeyi unuttun
    Her gece yatmadan okudugum
    bir kitap olmani isterdim
    kirardim isiklari sondurmeden
    yarim kalan sayfanin ucunu
    ki sen buna tenim kirisiyor
    yaslaniyorum derdin
    Yoklugundan geri kalan colde
    attigim her adimda
    gozlerimden dokulur
    horgucumde tadidigim sular
    sevgilisinin golgesinden uzak
    colde aglayan deve olur
    Hava kararirken usulca
    bir zenci olup
    kaliyorum Salacak kiyisinda
    ve Kiz Kulesi
    Ku Klux Klan
    gibi duruyor karsimda

At the age when Jesus was crucified,
    I find myself nailed to life
    by two children holding my hands ‚
    a burden as difficult to bear
    as a truck overloaded with breakable goods ‚
    rinsed clean away with the dregs of love.
    You think I'm just talking to myself.
    But what's always with me
    is the face cloth you left behind.
    You spoilt our game of hide-and-seek ‚
    you forgot to tell me to come out
    from my hiding place.
    Each night I go to bed
    wishing you were the book I was reading ‚
    the page I'd crease and leave unread
    before turning off the lights.
    To which you'd reply,
    My skin is getting creased.
    I'm growing old.
    Every step I take
    across the desert of your absence,
    tears spill from my eyes,
    from the waters I have borne on my back.
    Far from the shadow of its mate,
    the desolate camel dies alone in the desert.
    As night descends,
    I too turn black.
    Stranded on the shore of Salacak,
    Kiz Kulesi, Leander's Tower,
    looms across the water
    like a threat.

7. Italyan yonetmen Sergio Leone'nin yonettigi, Clint Eastwood, Gian Maria Volontè, Marianne Koch'un rol aldigi spagetti western Bir Avuc Dolar (A Fistful of Dollars - Per un pugno di dollari) 12 Eylul 1964'de Firenze'de gosterime girdi.

8. Amerikali yazar ve is adami James Frey'in dogum gunu (12 Eylul 1969)

"On iki Oyuncu. Bedenen gencler ama kadim bir gecmisten geliyorlar. Binlerce yil once yaratildilar ve secildiler. O gunden beri hazirlaniyorlar. Dogaustu degiller. Ne ucabilir ne de kursunu altina cevirebilirler. Olum geldiginde onlarin da yapacak bir seyleri yok. Onlar icin de, hepimiz icin de. Onlar Dunya'nin mirascilari ve Buyuk Kurtulus Bulmacasi'ni cozmeliler. Biri yapmali yoksa hepimiz yok oluruz.

On iki bin yil once geldiler. Insanligi yaratip kurallar koydular. Altina ihtiyaclari vardi ve onlar icin ilk medeniyetleri insa ettiler. Istedikleri seyi aldıklarında gittiler. Fakat gitmeden once, bir gun tekrar geri geleceklerini, o gun bir oyun oynanacagini soylediler. Bu oyun gelecegimizi belirleyecekti." Endgame: Cagri

"Twelve Players. Young in body, but of ancient people. All of humanity is descended from their lines. They were created and chose thousands of years ago. They have been preparing everyday since. They are not supernatural. None can fly, or turn lead to gold, or heal themselves. When death comes, it comes. For them, for all of us. They are the inheritors of the Earth, and the Great Puzzle of Salvation is theirs to solve. One of them must do it, or we will all be lost.

Twelve thousand years ago, they came. They descended from the sky amid smoke and fire, and created humanity and gave us rules to live by. They needed gold and they built our earliest civilizations to mine it for them. When they had what they needed, they left. But before they left, they told us someday they would come back, and when they did, a game would be played. A game that would determine our future."

Sayfa 2770/7020 İlkİlk ... 177022702670272027602768276927702771277227802820287032703770 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

• Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •