Sayfa 292/7020 İlkİlk ... 1922422822902912922932943023423927921292 ... SonSon
Arama sonucu : 56156 madde; 2,329 - 2,336 arası.

Konu: Sanat Mozaik

1. Dedektif Sherlock Holmes ve Profesor Challenger'in yaratiicisi Iskoc yazar Arthur Conan Doyle'un olum yil donumu (7 Temmuz 1930)

"Insan zihninin, bos bir cati katina benzedigini ve insanin bu cati katinin kendi sececegi mobilyalarla doseyecegini dusunuyorum. Yalnizca bir aptal, onune gelen her bilgiyi kapar, boylece ona faydasi dokunabilecek bilgiler kalabaliklasir ya da bircok sey birbirine girer ve o bilgiye ihtiyaci oldu mu guclukler yasar. Ama becerikli ve usta bir kimse, zihnine ya da catisina bir seyler alirken son derece dikkatlidir. Isini yapmasina yardim edecek aletlerden baska hicbir seyi yoktur ama bunlari da siniflandirmis ve kusursuz bir duzene sokmustur. O kucuk odanin duvarlarinin esnek oldugunu ve her olcude genisleyebilecegini dusunmek hata olur. Emin olun ki, zaman geliyor, zihninize kattiginiz her bilgiyle onceden bildiginiz bir seyi unutuyorsunuz. Bu yuzden, onemsiz bilgilerin onemlilerin onunu tikamamasi cok buyuk onem tasiyor." Kizil Dosya

"I consider that a man's brain originally is like a little empty attic, and you have to stock it with such furniture as you choose. A fool takes in all the lumber of every sort that he comes across, so that the knowledge which might be useful to him gets crowded out, or at best is jumbled up with a lot of other things, so that he has a difficulty in laying his hands upon it. Now the skillful workman is very careful indeed as to what he takes into his brain-attic. He will have nothing but the tools which may help him in doing his work, but of these he has a large assortment, and all in the most perfect order. It is a mistake to think that that little room has elastic walls and can distend to any extent. Depend upon it there comes a time when for every addition of knowledge you forget something that you knew before. It is of the highest importance, therefore, not to have useless facts elbowing out the useful ones."

2. The Beatles'in bateristi Ringo Starr'in (Richard Starkey) dogum gunu (7 Temmuz 1940)

3. Gone with the Wind'in (Ruzgar Gibi Gecti) Scarlett O'Hara'si Vivien Leigh'in olum yil donumu (7 Temmuz 1967)

4. Itiraf ediyorum: hicbir
    Umudum yok.
    Korler bir cikaryoldan soz ediyorlar. Ben
    Goruyorum.

Lo confesso : io
    non ho nessuna speranza.
    I ciechi parlano di una via d'uscita. Io
    ci vedo.

Bertolt Brecht

5. "Insani gerekli kilan tek şey asktir kuskusuz. / L'amore è certo l'unica cosa al mondo che renda una persona necessaria." Johann W. Von Goethe, GencWerther'in Acilari

6. "Insanlarin, midelerinden daha degerli ve yuce bir seye ulasacaklari, onlari eyleme gecirmek icin midelerinden daha iyi bir guduleyicinin bulunacagi zamani iple cekiyorum. Insanin asillik ve ustunlugune olan inancimi koruyorum. Ruhsal guzellik ve ozverinin, gunumuzdeki berbat oburlugu yenecegine inaniyorum. Ve son olarak, isci sinifina guveniyorum. Bir Fransiz'in soyledigi gibi; Zamanin merdiveninde her zaman, yukari cikan tahta ayakkabilarin ve asagi inen cilali cizmelerin sesi yankilanir." Bana Gore Hayatin Anlami

"Guardo al futuro, a un tempo in cui l'uomo progredirà verso qualcosa di più degno e più alto del suo stomaco, quando ci sarà una motivazione più sottile che spinga gli uomini all'azione che quella di oggi, lo stomaco. Mantengo la mia convinzione della nobiltà e dell'eccellenza del genere umano. Credo che la dolcezza spirituale e l'altruismo avranno la meglio sulla grossolanità della gola. E ultimo di tutto, la mia fede è nella classe operaia. Come ha detto un francese, "La scala del tempo fa sempre eco alla scarpa di legno che sale, mentre lo stivale tirato a lucido discende."

7. Italyan Barok ressam ve kadinin var olma mucadelesinin simgesi Artemisia Gentileschi'nin dogum yil donumu (8 Temmuz 1593)

Giaele e Sisara (Jael and Sisera, 1620)

8. Fransiz sair ve cocuk oykuleri yazari Jean de La Fontaine'in dogum yil donumu (8 Temmuz 1621)

Bir dala konmustu karga cenaplari;
    Agzinda bir parca peynir vardi.
    Sayin tilki kokuyu almis olmali,
    Ona nagme yapmaya basladi:
    "Ooooo! Karga cenaplari, merhaba!
    Ne kadar guzelsiniz; ne kadar sirinsiniz!
    Gozum kor olsun yalanim varsa.
    Tuyleriniz gibiyse sesiniz,
    Sultani sayilirsiniz butun bu ormanin."
    Keyfinden akli basindan gitti Bay Karga'nin;
    Gostermek icin guzel sesini
    Acinca agzini, dusurdu nevalesini.
    Tilki kapip ona dedi ki: "“Efendicigim,
    Size guzel bir ders verecegim;
    Aliklar olmasa is kalmaz acikgozlere;
    Boyle bir ders de deger sanirim bir peynire.
    Karga sakin, mahcup, biraz da gec ama,
    Yemin etti artik faka basmayacagina.

Se ne stava signor Corvo sopra un albero
    con un bel pezzo di formaggio nel becco,
    quando la Volpe tratta al dolce lecco
    di quel boccone a dirgli cominciò:
    "Salve, signor Corvo, io non conosco
    uccel di voi più bello in tutto il bosco.
    Se è vero quel che si dice
    che il vostro canto è bello come son belle
    queste penne, voi siete una Fenice"
    A questo dir non sta più nella pelle
    il Corvo vanitoso:
    e volendo alla Volpe dare un saggio
    del suo canto famoso,
    spalanca il becco e uscir lascia il formaggio.
    La Volpe lo piglia e dice: "Ecco, mio caro,
    chi dell'adulator paga le spese.
    Fanne tuo pro' che forse
    la mia lezione vale il tuo formaggio"
    Il Corvo sciocco intese
    e giurò d'esser più saggio.

Sayfa 292/7020 İlkİlk ... 1922422822902912922932943023423927921292 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

• Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız