Sayfa 3249/7020 İlkİlk ... 224927493149319932393247324832493250325132593299334937494249 ... SonSon
Arama sonucu : 56156 madde; 25,985 - 25,992 arası.

Konu: Sanat Mozaik

1. Ukrayna dogumlu Brezilyali yazar Clarice Lispector’un olum yildonumu (9 Aralik 1977)

“Muhtesem bir rezalet: Doguyorum. Gozlerim kapali. Tamamiyla bilincaltindan ibaretim. Gobek bagini coktan kestiler: evrende bagim kalmadi. Dusunmuyorum ama it'i hissediyorum. Gozlerimle koru korune memeyi ariyorum: koyu bir sut istiyorum. Kimse istemeyi ogretmedi bana. Ama istiyorum. Gozlerim acik, tavana bakar halde uzaniyorum. Icerisi karanlik. Titresen ben coktan sekillendi. Aycicekleri var. Uzun basaklar. Ben varim. Zamanin sig gurultusunu duyuyorum. Dunya aldirmadan sekilleniyor. Duyabiliyorsam bu, zamanin olusmasindan once var oldugum icin. Bilincim hafif ve simdi hava. Havanin ne zamani ne mekani var. Hava her seyin var olacagi bir lamekan. Yazdigim her sey havanin muzigi. Dunyanin olusmasi. Yavas yavas olacak olan yakinlasiyor. Hazir olan var. Gelecek ileride ve geride her iki tarafta da. Gelecek her zaman var olmus ve olacak olan. Zaman ortadan kalksa bile mi? Sana yazdigim sey okumak icin degil- var olmak icin. Meleksi benliklerin trampetleri yankilaniyor zamansizlikta. Ilk cicek havada aciliyor. Yeryuzu olan yer sekilleniyor. Geriye kalan hava iste, geriye kalan daimi bir degisimdeki yavas bir yangin. ‘Daimi’ sozcugu yok mu yoksa, zamanda olmadigindan? Ama patlama var. Ve benim varligim da var olmaya basliyor. Zaman basliyor mu?” Hayat Suyu

“My eyes are closed. I'm pure unconsciousness. They've already cut the umbilical cord: I'm loose in the universe. I don't think but I feel the it. With eyes closed I search blindly for the breast: I want thick milk. Nobody taught me to want. But now I want. I remain lying down with eyes open, looking at the ceiling. Inside is the darkness. An I that pulses already forms. There are sunflowers. There is tall wheat. I is. I hear the hollow boom of time. It's the world deafly forming. If I can hear that is because I exist before the formation of time. "I am" is the world. World without time. My consciousness now is light and it is air. Air has neither place nor time. Air is the non-place where everything will exist. What I am writing is the music of the air. The formation of the world. Slowly what will be approaches. What will be already is. The future is ahead and behind and to either side. The future is what always existed and always will exist. Even if Time is abolished? What I'm writing to you is not for reading-it's for being. The trumpets of the angel-beings echo in the without time. The first flower is born in the air. The ground that is earth forms. The rest is air and the rest is slow fire in perpetual mutation. Does the word "perpetual" not exist because time does not exist? But the boom exists. And this existence of mine starts to exist. Is that time starting?”

“Yaziyorum cunku dunyada yapacak baska bir seyim yok: ben arta kalanim ve insanlarin dunyasinda bana yer yok. Umutsuz ve yorgun oldugum icin yaziyorum, kendim olmanin monotonluguna artik dayanamiyorum ve eger yazmanin o hep tazelenen yeniligi olmasa sembolik olarak her gun olebilirim. Ama gizlice arka kapidan cikmaya da hazirim. Hemen her sey geldi basima, tutku da umutsuzluk da. Simdi sadece olabilecegim ama hicbir zaman olmadigim sey olmak istiyorum.” Yildiz Saati

“I write because I have nothing else to do in the world: I was left over and there was no place for me in the world of men. I write because I’m desperate and I’m tired, I can no longer bear the routine of being me and if not for the always novelty that is writing, I would die symbolically every day. But I am prepared to slip out discreetly through the back exit. I’ve experienced almost everything, including passion and despair. And now I’d only like to have what I would have been and never was.”

2. Scarface'in 36.Yili (9 Aralik 1983 tarihinde tum Amerika'da vizyona grirdi.)

"Iyi falan degilsiniz. Sadece saklanmayi, yalan soylemeyi… iyi biliyorsunuz. Benim oyle bir derdim yok. Ben hep dogruyu soylerim. Yalan soylerken bile. / Voi non siete buoni. Sapete solo nascondervi, solo dire bugie. Io non ho questo problema. Io dico sempre la verità, anche quando dico le bugie."

3. Stephen King'in ayni isimli romanindan uyarlanan, John Carpenter'in yonettigi Katil Otomobil (Christine - La macchina infernale), 9 Aralik 1983'de vizyona girdi.

4. Fransiz Modern Empresyonist ressam François Gall'in olum yildonumu (9 Aralik 1987)

Bridge over the Seine, Paris, 1950

Rue De Paris, 1950

5. Danny DeVito’nun yonettigi, Michael Douglas, Kathleen Turner ve Danny DeVito’nun rol aldigi Gullerin Savasi (The War of the Roses - La guerra dei Roses) 9 Aralik 1989’da Amerika’da vizyona girdi.

"Iki cikmaz vardir...insanin kafasini tingirtadan. Kalmayacak birini nasil tutmaya calisirsin? Ve gitmeyecek birinden nasil kurtulursun ? /There are two dilemmas... that rattle the human skull. How do you hold onto someone who won't stay? And how do you get rid of someone who won't go? / Ci sono due dilemmi... che scombussolano le meningi umane. Come fare a trattenere qualcuno che non vuole restare, e come fare a sbarazzarsi di qualcuno che non se ne vuole andare?" Gavin (Danny DeVito)

6. Tom Cruise, Jack Nicholson, Demi Moore'un rol aldigi Birkac Iyi Adam (A Few Good Men - Codice d'onore), 9 Aralik 1992'de Westwood, California'da gosterime girdi.

"Bu dunyada, her sabah selam vermek zorunda oldugun bir kadindan daha seksi birsey yoktur / There is nothing on this earth sexier, believe me, gentlemen, than a woman you have to salute in the morning." Albay Nathan R. Jessup (Jack Nicholson)

7. Italyan aktor, komedyen ve sarkici (Francesco Benenato) Franco Franchi'nin olum yildonumu (9 Aralik 1992)

8. Kubali roman ve deneme yazari, cevirmen, senarist ve elestirmen Guillermo Cabrera Infante, 9 Aralik 1997 tarihinde Miguel de Cervantes Edebiyat Odulunu kazandi.

“Hafiza, icine girilen, bazen de icinden cikilamayan baska bir labirenttir. Fakat hafizanin muhtesem, sayisiz koridorlari vardir, tek sorun sadece tek bir gercek zaman olmasidir, ki o da hatirlanan zamandir – yani tek gercek zaman makinesi simdi elimin altinda duran daktilo.”

“La memoria es otro laberinto en que se entra y a veces no se sale. Pero sonfantásticos, innúmeros, los corredores de la memoria, fuera de la que hay un solo tiempo real y es aquel que se recuerda –es decir, yo mismo ahora en que la máquina de escribir es la verdadera máquina del tiempo.”

Sayfa 3249/7020 İlkİlk ... 224927493149319932393247324832493250325132593299334937494249 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

• Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •