Sayfa 6165/7020 İlkİlk ... 51655665606561156155616361646165616661676175621562656665 ... SonSon
Arama sonucu : 56156 madde; 49,313 - 49,320 arası.

Konu: Sanat Mozaik

1. Warren Beatty, Faye Dunaway ve Michael J. Pollard’in basrollerini paylastigi aksiyon -biyografi - suc Bonnie ve Clyde ( Bonnie and Clyde - La storia di Bonnie e Clyde ), promiyerini 13 Agustos 1967’de New York City, New York’ta yapti.

2. Pakistan asilli Ingiliz yazar ve roman yazari Kamila Shamsie’nin dogum gunu ( 13 Agustos 1973 )

“ Bir orumcek vardi, bir de onun golgesi. Iki aile. Orumcek dansinin iki farkli versiyonu. Asraf-Tanakalar, Weiss-Burton'lar : Ikisinin hikayelerinin birlesimi bir bomba hikayesiydi, rihtimda vurulup oldurulen bir adamin hikayesiydi, kayip bir vatanin hikayesiydi, goz ardi edilen celik yelegin, dunyanin en buyuk gucunden tek basina kacisin hikayesiydi. ”

“ There was the spider, and there was its shadow. Two families, two versions of the spider dance. The AshrafTanaka, the Weiss-Burtons-their story together the story of a bomb, the story of a lost homeland, the story of a man shot dead by the docks, the story of body armour ignored, of running alone from the world's greatest superpower. ”

“ Truman. Churchill. Stalin, Japon Imparatoru. Benim hikayelerim buyuk resmin icinde cok kucuk kaldi, onun minnacik birer parcasi oluverdi. Nagazaki bile.... yetmis bes bin olu ; savasta olen yetmis iki milyonun sadece kucuk bir kesiri gibi. Onun kucucuk bir bolumu. Binde birden biraz daha fazlasi. Binde birlik bir dilim icin kiyamet koparmaya ne gerek var ki ? ”

“ Truman, Churchill,Stalin, the Emperor. My stories seemed so small, so tiny a fragment inthe big picture. Even Nagasaki - seventy-five thousand dead; it's just afraction of the seventy-two million who died in the war. A tiny fraction. Just over .1 per cent. Why all this fuss about .1 per cent ? ”

3. Brezilyali sair Murilo Mendes’in dogum yildonumu ( 13 Agustos 1975 )

Bu yuzyilin baslarinda dogmadim ben.
    Sonsuzluk icinde dogdum.
    Ust uste birikmis binlerce hayattan dogdum.
    Ust uste bir yigin huzunden dogdum.
    Iyilikle kotulugu tanimak icin geldim dunyaya
    Iyiyi kotuden ayirmak icin geldim.
    Sevilmeden sevmek icin geldim.
    Cocuklari avutmak icin geldim.
    Zengin olmak icin
    Baska zenginleri yikmak icin gelmedim.
    Atalarimin bana biraktigi
    Bu huzunden ve sikintidan kurtulmak icin geldim.
    Zamanin gucluklerine katlanmaya
    Ve geldigim sonsuzluktaki ilkeyi dogrulamaya geldim.
    Seytani taslamaya geldim.
    Esin meleklerine bosvermeye geldim.
    Insanligin sesinin tek ses kalacagini
    Iscilerin ve patronlarin sesini bastiracagini
    Soylemeye geldim.
    Beni yaratani yavas yavas tanimaya geldim,
    Gorunce gozlerim kor olmasin diye.

I wasn't born in the beginning of this century:
    I was born on eternity's plane,
    I was born from a thousand superimposed lives
    I was born from tenderness unfurled a thousand strong
    I've come to learn good and evil
    And to separate evil from good.
    I've come to love and to be unloved.
    I've come to ignore the great and comfort the small.
    I haven't come to build my own wealth
    Or to destroy the wealth of others.
    I've come to quell the formidable weeping
    Previous generations vouchsafed me.
    I've come to experience doubt and contradiction.
    I've come to suffer the influences of time
    And to affirm the eternal beginning from whence I came.
    I've come to hand out inspiration to the muses.
    I've come to announce that the voice of humankind
    Will muffle the voices of siren and machine,
    And that the essential word of Jesus Christ
    Will tame the words of boss and worker.
    I've come to know God my creator little by little.

4. Sean Penn, Jennifer Jason Leigh, Judge Reinhold ve Forest Whitaker’in basrollerini paylastigi komedi Ridgemont Lisesinde Hizli Gunler ( Fast Times at Ridgemont High - Fuori di testa ), 13 Agustos 1982’de Amerika’da vizyona girdi.

5. Fransa dogumlu Amerikali roman yazari Julien ( Hartridge ) Green’in olum yildonumu ( 13 Agustos 1998 )

“ Islemedigim bu gunahi islemeyi korkunc arzuluyorum. Bedenin acligi nedir bilemezsin. Bazen tenimle ayrilmis oldugum duygusuna kapiliyorum, icimde biri aci cekecek, digeri onun aci cekisini izleyecek iki insan varmis gibi sanki. ”

“ Je désire horriblement ce péché que je ne commets pas. Tu ne sais pas ce que c’est cette faim du corps. J’ai quelquefois l’impression d’être séparé d’avec ma chair, et c’est comme s’il y avait en moi deux personnes, dont l’une souffrirait, et l’autre regarderait souffrir. ”

6. Ingiliz heavy metal grubu Iron Maiden, 15.studyo albumu The Final Frontier’i 13 Agustos 2010’da EMI Records etiketiyle piyasaya surdu.

7. Dogum Gunu Cocugu

8. Basrolunde Tom Hanks’in yer aldigi Finch filminden ilk gorsel yayinlandi. Miguel Sapochnik'in yonettigi film, 5 Kasim'da Apple TV+'ta yayinlanacak.

Filmde Hanks, gunesin sebep oldugu korkunc bir olaydan kurtulan birkac kisiden biri olan Finch ismindeki robotik bir muhendisini canlandiriyor.

Sayfa 6165/7020 İlkİlk ... 51655665606561156155616361646165616661676175621562656665 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

• Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •