Sayfa 3414/7020 İlkİlk ... 241429143314336434043412341334143415341634243464351439144414 ... SonSon
Arama sonucu : 56156 madde; 27,305 - 27,312 arası.

Konu: Sanat Mozaik

1. “Hicbir zaman bir kadini gercekten tanimak istemedim. Hicbiriyle kalmak istemedim. Bir kadinin cekiciligini tutkulu bir iliski icin degil, bir erkekle uzun sureli bir iliskiye girmek icin evlilik gibi ornegin ya da en azindan birliktelik sonucta bir cesit huzur, sahiplik elde etmek icin kullandigimi dusunuyordum. Beni korkutan buydu grande amoureuse'un arkasina gizlenen, askta guvenlik arayan bir kucuk burjuva. Beni sana ceken sey, senin hep metres olarak kalman. Arzuyu ve yogunlugu devamli kiliyorsun. Butun ask savasindan kendini esit hissetmeyince cekiliyorsun. Ayrica, beni sana baglayan sey sana verebilecegim zevk degil. Duygusal olarak tatmin olmadigin zaman bunu reddediyorsun. Oysa sen her seye yatkinsin, her seye. Bunu hissediyorum. Yasama aciksin. Seni actim. Ilk kez kadinlari yasama, aska acma gucum oldugu icin uzgunum. Vucutla iletisime gecmeyi reddedip, tum varliga ulasmanin diger yollarini aradiginda seni oyle seviyorum ki. Zevke olan direnisimi kirmak icin her seyi yaptin. Evet, ilk basta bu gucu benden cekmene dayanamiyordum. Gucumu kaybediyormusum gibi geliyordu...” Anaïs Nin, Venus Ucgeni

“I never wanted to really know a woman. I never wanted to stay with one. My feeling was always that a woman used her charms not for the sake of a passionate relationship but to win from a man some durable relationship – marriage, for instance, or at least companionship – to win, finally, some kind of peace, possession. It was this that frightened me – the sense that behind the grande amoureuse lay concealed a little bourgeoise who wanted security in love. What attracts me to you is that you have remained the mistress. You maintain the fervor and the intensity. When you feel unequal to the great battle of love, you stay away. Another thing, it is not the pleasure I can give you which attaches you to me. You repudiate it when you are not emotionally satisfied. But you are capable of all things, of anything. I feel that. You are open to life. I opened you. For the first time I regret my power to open women to life, to love. How I love you when you refuse to communicate with the body, seeking other means to reach into the entire being. You did everything to break down my resistance to pleasure. Yes, at first, I could not bear this power you had to withdraw. It seemed to me that I was losing my power…”

2. Netflix, kadrosunda Tuba Buyukustun, Cem Yigit Uzumoglu, Selim Bayraktar, Birkan Sokullu, Osman Sonant, Damla Sonmez, Ushan Cakir, Tolga Tekin'in bulundugu ve Fatih Sultan Mehmet'in hayatini konu alan Rise of Empires: Ottoman belgesel dizisinden Turkce altyazili fragman yayinladi.

3. Marvel Studios, 1 Mayis'ta vizyona girecek, Scarlett Johansson'li Black Widow'un yeni fragmanini yayinladi.

4. Sony ve Columbia Pictures, Vin Diesel, Guy Pearce, Eiza Gonzalez'in rol aldigi veoldurulen denizci Ray Garrison'in bir bilim adami tarafindan nanoteknoloji yardimiyla hayata dondurulmesini konu edinen Bloodshot'in yeni fragmaninin yayinladi.

5. "Karanlikta her yerde olacagim. Baktigin her kosede. Ac insanlar doysun diye kavga verildiginde orada olacagim. / ll be all around in the dark - I'll be everywhere. Wherever you can look - wherever there's a fight, so hungry people can eat, I'll be there.” Tom Joad (Henry Fonda)

Gazap Uzumleri (The Grapes of Wrath, 1940) John Ford

6. "Bosluk ve can sikintisi seytandan bile daha kotu. / Eviler than the Devil. Boredom makes men to villains." Thomas Wake (Willem Dafoe)

The Lighthouse (2019) Robert Eggers

7. Some goodfellas

8. Fransiz politik filozof Charles de Secondat, Baron de Montesquieu’nun dogum yildonumu (18 Ocak 1689)

“DogruIuk ortadan kaIktimi, yukseIme tutkusu bazi yurekIerde yer buIabiIir, cimriIik ise butun yurekIeri sarar, istekIer konu degistirir, dun soyIenen bugun soyIenmez oIur, yasaIar icinde ozgurken, yasaIara karsi ozgur oImak istenir, her yurttas sahibinin evinden kacmis bir koIe gibidir. AhIak ogudu baski, kuraI, boyunduruk oIur, dikkatin yerini korku aIir. Eskiden herkesin maIi kamunun hazinesi iken simdi kamunun hazinesi sunun bunun maIi oIur. Bu durumda artik cumhuriyet cansiz bir bedendir ve artik gucIu oIan kendisi degiI, birkac yurttastir ve herkes kendi cikari pesindedir.”

“Lorsque cette vertu cesse, l’ambition entre dans les cœurs qui peuvent la recevoir, et l’avarice entre dans tous. Les désirs changent d’objets : ce qu’on aimait, on ne l’aime plus. On était libre avec les lois, on veut, être libre contre elles. Chaque citoyen est comme un esclave échappé de la maison de son maitre. Ce qui était maxime, on l’appelle rigueur ; ce qui était règle, on l’appelle gêne ; ce qui était attention, on l’appelle crainte. C’est la frugalité qui y est l’avarice, et non pas le désir d’avoir. Autrefois le bien des particuliers faisait le trésor public ; mais, pour lors, le trésor public devient le patrimoine des particuliers..”

"Sahte mutluluk, insanlari kati yurekli, azametli yapar, ama bu insandan insana gexmez. Gerxek mutluluk ise insanlari yumusak, hassas yapar ve bu mutluluk her zaman paylasilir."

"Le bonheur faux rend les hommes durs et superbes, et ce bonheur ne se communique point. Le vrai bonheur les rend doux et sensibles, et ce bonheur se partage toujours."

Sayfa 3414/7020 İlkİlk ... 241429143314336434043412341334143415341634243464351439144414 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

• Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •