
Originally Posted by
rxpu
Türkiye yüksek teknoloji ve katma değerli ürünlerin satış adetleri ve ciroları açısından zayıf bir ülke. Bunda alım gücünün nispi olarak düşük olması, nüfus azlığı ve sosyolojik nedenler yatıyor.
Çinli katma değerli bir ürününü ilk önce iç piyasaya sürüyor iç piyasa büyüklüğü 1.2 milyar kişi, bu büyük ölçekte maliyetlerini düşürme şansı oluyor. Daha sonra tasarım ve üretim maliyeti neredeyse sıfırlanmış ürünler yurtdışına yok pahasına ihrac edilse bile kar getirebiliyor. Günümüzde tüm kazançlar ölçek büyüklüğünden kazanılır durumda. Bu ölçek büyüklüğünü de belirleyen unsur paktlar birlikler ve *siyasi güç*.
Avrupa ve Amerika da benzer bir şekilde işliyor. Avrupa'da üretilen katma değerli bir ürün 350 milyon yüksek alım gücüne sahip alıcıya açılıyor, yani break-even dediğimiz noktayı geçmek Türkiye'ye göre çok daha kolay oluyor.Konu çok teknik ticari detaylar içerdiği için çok uzatmak istemiyorum ama bu durum yüksek eğitimli insan profilinden sonra katma değerli imalatı etkileyen en önemli unsur. Ne yazık ki bu da ülkemizde sağlanamıyor.
Yer İmleri