Yani bizi aydınlatsın bir zahmet. Hani borç gırtlakta ya bu konuda aydınlandık, peki ttk 367 den kurtulmak gözaltından
Çıkmak için yeterlimi sayın cinali üstad ve yancısı.
Pardon ttk 376 olacaktı.
Sadece cevap istiyorum. Yorum yapmayacağım. Teşekkür edip uyuyacağım.
Öncelikle pazar değişikliğin kararını SPK değil Borsa İstanbul'un Kotasyon Yönergesi belirler.
Borsa İstanbul A.Ş.’nin Kotasyon Yönergesi’nin 35 ve 36.maddelerinde
(Yıldız Pazar, Ana Pazar, Kolektif Yatırım Ürünleri ve Yapılandırılmış Ürünler Pazarı ve Gelişen İşletmeler Pazarından Yakın İzleme Pazarına geçiş)
Madde 35- (1) Aşağıdaki hallerde, Yıldız Pazar, Ana Pazar, Gelişen İşletmeler Pazarı’ında işlem gören paylar ile Kolektif Yatırım Ürünleri ve Yapılandırılmış Ürünler Pazarında işlem gören menkul kıymet yatırım ortaklıkları, gayrimenkul yatırım ortaklıkları ve girişim sermayesi yatırım ortaklıklarına ait paylar Yönetim Kurulu kararı ile Yakın İzleme Pazarına alınabilir. Kolektif Yatırım Ürünleri ve Yapılandırılmış Ürünler Pazarında işlem gören diğer sermaye piyasası araçları Yakın İzleme Pazarı’na alınmazlar. Yönetim Kurulu, Yakın İzleme Pazarına alma kararını vermeden önce ilgili ortaklığı durumu düzeltmesi için uyarabilir, ortaklığa süre verebilir veya uygun gördüğü diğer tedbirleri alabilir. Ortaklığın;
a) KAP’ta yayımlanan son iki yıllık bağımsız denetim raporunun olumsuz görüş içermesi veya raporda görüş bildirilmekten kaçınılması,
b) İflas erteleme başvurusunda bulunması,
c) Faaliyetlerinin makul sebepler dışında 3 aydan uzun bir süre ile durdurulması,
ç) Faaliyetlerinin makul ve zorunlu kıldığı hâller saklı kalmak kaydıyla, üst üste beş yıl sonu finansal tablolarında net dönem zararı etmesi,
d) Finansman sıkıntısına düştüğünü gösterir derecede, vadesi geçmiş finansal, ticari, kamu ya da personel borcu olması veya faaliyetlerini etkileyecek derecede icra takibine ya da hacze maruz kalması
e) Faaliyetini sürdürebilmesi için gerekli izin, lisans, yetki belgesinin iptal edilmesi veya herhangi bir sebeple hükümsüz kalması nedeniyle gayri faal kalması,
f) KAP’ta yayımlanan son yıllık bilançosunda toplam özsermaye/sermaye oranının 1/3’ün altına düşmesi durumunda, varsa sermaye artırımı/azaltımı ile ilgili sürecin saklı kalması kaydıyla, toplam özsermaye/sermaye oranı üzerinden yapılacak hesaplamalara ilave olarak, ihraççılar tarafından talebe bağlı olarak aktiflerin rayiç değerlerle yeniden değerlemesinin yapılması durumunda da toplam özsermaye/sermaye oranının yukarıda belirtilen eşiğin altında kalmaya devam etmesi,
g) KAP’ta yayımlanan son iki yıllık bilançonun her birinde, ilişkili taraflardan olan ticari olmayan alacaklarının toplam aktiflere oranının %50’yi aştığının tespit edilmesi,
ğ) Borsa tarafından geçerli kabul edilebilecek durumlar dışındaki nedenlerle, ortaklığın duran varlıklarının en az 2/3’ünün kaybı ya da finansal tabloları tam konsolide edilen ortaklıklar dışındaki bir ortaklığa devri.
(2) Bu maddenin birinci fıkrasının (f) bendi kapsamına girmeden önce, KAP’ta yayımlanan son yıllık bilançosunda toplam özsermaye/sermaye oranı 1/2’nin altına düşen ortaklıklardan, varsa sermaye artırımı/azaltımı ile ilgili sürecin saklı kalması kaydıyla, toplam özsermaye/sermaye oranı üzerinden yapılacak hesaplamalara ilave olarak, ihraççılar tarafından talebe bağlı olarak aktiflerin rayiç değerlerle yeniden değerlemesinin yapılması durumunda da toplam özsermaye/sermaye oranının yukarıda belirtilen eşiğin altında kalmaya devam etmesi durumunda, ilgili ortaklık, ayrıca Yönetim Kurulu tarafından uyarılabilir.
(3) Pazar değişikliğine ilişkin Yönetim Kurulu kararının alınmasından itibaren izleyen iş gününün sonuna kadar payların işlem sırası kapatılır, 2 nci iş günü paylar Yakın İzleme Pazarında işlem görmeye başlar.
(4) Ortaklıkların GİP’te işlem gören paylarının Yakın İzleme Pazarı’nda işlem görmesine karar verilmesi durumunda GİP’te kote edilmeyen payların bu Yönergenin 13 üncü maddesinin 3 üncü ve 5 inci fıkraları çerçevesinde Borsada satışı mümkündür. Bu durumda 13 üncü maddenin 3 üncü fıkrasında yer alan, GİP’te işlem görmeye başladığı tarihten itibaren iki yıl geçmiş olma şartı, Yakın İzleme Pazarı’na alınan paylar için de geçerli olacaktır.
Yakın İzleme Pazarından Ana Pazara, Gelişen İşletmeler Pazarına veya Kolektif Yatırım Ürünleri ve Yapılandırılmış Ürünler Pazarına geçiş
Madde 36- (1) Yakın İzleme Pazarında işlem gören paylar, bu Pazara alınma nedenlerinin ortadan kalkması, belirli bir şarta bağlı olarak bu Pazara alınması halinde belirtilen şartın yerine getirilmesi ve bu Yönergenin 35 inci maddesinin birinci fıkrasında sayılan diğer durumların oluşmaması kaydıyla, bu Yönerge’de ilgili pazar için aranan tüm kotasyon şartlarının sağlanması halinde, ortaklığın başvurusu üzerine, şartlarını sağladığı pazara alınabilir.*Söz konusu paylar, ilk etapta kotasyon şartlarını sağlasa dahi Yıldız Pazar’a alınmazlar. GİP’te işlem görmekte iken YİP’e alınan paylar, GİP’te işlem görmeye başladığı tarihten itibaren 2 yıl geçmeden kota alma şartlarını sağlasa dahi Ana Pazar’a alınmazlar. Bu paylar, 2 yıldan az bir süre geçmiş ise kota alma şartlarını sağlaması halinde GİP’e alınır.
(2) GİP’ten YİP’e geçmiş olan paylar hariç olmak üzere, bu maddenin uygulanmasında; 8 inci maddenin 1 inci fıkrasının, (b) bendinde yer alan tablodaki Ana Pazar grubu için esas alınacak “halka arz edilen payların piyasa değeri” şartı 10.000.000 TL, “halka arz edilen payların nominal değerinin sermayeye asgari oranı” şartı %10, kârlılık şartı son bir yıl ve “bağımsız denetimden geçmiş en son finansal tablolardaki özsermaye/sermaye oranı” şartı “1’den büyük” olarak, (d) bendinde yer alan süre ise 1 yıl olarak uygulanır, aynı fıkranın (e) bendinde yer alan hukukçu raporu, ortaklığın son 1 yıl içinde faaliyet konusunda değişiklik olmaması kaydıyla aranmaz.
(3) Bu kapsamdaki ortaklıkların başvurularının değerlendirilmesinde, bu Yönergenin 8 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendinde yer alan “halka arz edilen payların piyasa değeri” ile “halka arz edilen payların nominal değerinin sermayeye asgari oranı”nın hesabında, fiili dolaşımdaki paylar esas alınacak olup, başvurunun karara bağlanacağı Yönetim Kurulu toplantı tarihi ile bu Yönergenin 33 üncü maddesi kapsamında piyasa değerleri ile ilgili olarak son yapılan dönemsel değerlendirme dönemi arasında,
a) 1 aydan daha az süre olması halinde söz konusu dönemsel değerlendirmede tespit edilen değerler,
b) 1 aydan daha fazla süre olması halinde başvurunun karara bağlanacağı Yönetim Kurulu toplantı tarihinden önceki haftanın son iş gününden geriye doğru olarak hesaplanan 6 aylık ortalama değerler
dikkate alınır.
(4) Söz konusu paylar, kararın duyurulmasını izleyen 2 nci iş günü ilgili pazarda işlem görmeye başlar.
(5) Bu madde kapsamında Yönetim Kurulunca kabul edilmeyen başvurularda, karar tarihinden itibaren 1 yıl geçmeden yeniden başvuru yapılamaz....
Diğer köyde ergin23 paylaşımından alıntıdır..
SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Yönetim Kurulumuzun bugün yaptığı toplantısında;
Şirketimizin ve bağlı ortaklıklarının Sermaye Piyasası Kurulu'nun II-14.1 sayılı "Sermaye Piyasasında Finansal Raporlamaya İlişkin Esaslar Tebliği" çerçevesinde hazırlanan ve kamuya açıklanan 31.12.2017 tarihli konsolide yıllık finansal durum tablosu (bilanço) üzerinden 6102 Sayılı Türk Ticaret Kanunu'nun 376'ncı maddesi kapsamında ve Sermaye Piyasası Kurulu'nun 2014/11 sayılı Bülten'inde yayımlanmış bulunan 10.04.2014 tarih ve 11/352 Sayılı Kararı kapsamında yapılan değerlendirmede, KAP'ta yayınlanan 31.12.2017 tarihli finansal tablolarına göre sermaye kaybının %47 oranında olduğu ve Türk Ticaret Kanunu'nun 376'ncı maddesi kapsamından çıktığı tespit edilmiştir.
Bununla birlikte; Türkiye Finansal Raporlama Standartları gereğince finansal tablolarımıza yansıtılamayan 386 milyon TL'lık otellerimizin üst haklarının olumlu etkisi dikkate alındığında sermayemizin tamamının korunduğu görülmektedir.
Hocam istiyorsanız son paragrafı bir daha okuyun... özsermaye, sermayeye eşitlenmiş mi görürsünüz... Yani kap haberini yarım okuyup hemen eleştirmişsiniz...
Son paragraf aynen sermayemizi koruyoruz diyor Yani ÖZSERMAYE=SERMAYE
https://www.kap.org.tr/tr/Bildirim/674051
Yapmayın
YATIRIM TAVSİYESİ DEĞİLDİR...
Uzun uzun yazmaya gerek yok. Şirketteki son gelişmeler hisseyi yakın izleme pazarından çıkarmaya yönelik yapılmış gelişmelerdir. Bir kaç ay önce şirket batacak batmıyacak diye tartışılırdı şimdiki konulara bakarsak baya bir ilerleme var.
Yukardaki yönerge maddelerinde görünen iki madde yerine getirilmemiş görünüyor . Blançoda kar açıklanması, finansal borçlar ve icra takipleri.Bunları hallederseler gözaltından çıkar. Anladığım bu. Kanunu Yönetmeliği iyi anlayan arkadaşlar özet geçerse bizde bilgilenmiş oluruz.
Yer İmleri