
Originally Posted by
bitpire
arkadaşım ben mühendisim maliyet analizi de uzmanlık dallarımdan biri. motor hariç değil. bir arabanın en pahalı donanımları;
- motor
- şanzıman
- abs
- esp
- diğer elektronik kontrollerdir. vs
geri kalanı şase sac ve lastiktir kabaca. şanzımanı şu anda bilemiyorum bir ara reno meganda bir seride trde kendi dizaynı şanzımanları denedi patladı diye biliyorum. o yukarıda yazdıklarımın hepsi, ithaldir. zaten otomatikse onlar külliye ithal.
burada stratejik olmayan biyel, segman, piston vs vs üretilir ancak bunların da hepsi yabancı bağlantılı,patent korumalı ürünlerdir sacın bile çoğu ithal. . sen burada tırmalayıp üretir, bunları üretmek için devasa enerji santral yatırımları, makine parkı yaparsın, çoğunu bunu sana üretme izni veren işverene ödersin. yurtdışına ihraç edersin motor üreten bunları sana geri satar. böylece yaptığın 100 birim ihracatın 80-90 minimum birimi ithal edersin. yoksa bmwye de porscheye de parça üretiliyor bursada
buzdolabında en büyük maliyet kompresördür gerisi ıvır kıvırdır,
elektronikte diyottan karta ithaldi, paneli işlemciyi falan saymıyorum. şu anda durum nedir hakim değilim bildiğim değişen bir şey yok batı cephesinde.
ayrıca bu kadar sanayi fetişi de iyi değildir. bana kalırsa tuzaktır. açıklarım ama yazmaya mecalim yok.
Yer İmleri