Artan

3,63 10 18:10
15,73 10 18:10
73,80 9.99 18:10
99,10 9.99 18:10
131,00 9.99 18:10
Artan Hisseler

Azalan

208,80 -10 18:10
86,05 -9.99 18:10
1,72 -9.95 18:10
5,02 -9.87 18:10
3,42 -8.8 18:10
Azalan Hisseler

İşlem

11.186.184.212,16 18:10
10.535.484.199,25 18:10
7.558.517.350,11 18:10
6.808.187.869,30 18:10
6.140.509.840,20 18:10
Tüm Hisseler
Sayfa 1/2 12 SonSon
Arama sonucu : 8215 madde; 1 - 8 arası.

Konu: Dolarda Yükseliş Kaçınılmaz

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #1
     Alıntı Originally Posted by enki Yazıyı Oku
    Sn. rxpu rica etsem mali rezerv konusunu açarmısınız..benim aklıma zor durumlarda tarhana bulgur rezervlerimiz geliyor da ..

    Ha birde makarna..
    Türkiye'nin mevcut bütçe açığı ve kamu borcu Arjantin ve Brezilya'ya göre ciddi anlamda iyi. Özellikle Kamu borçluluğu konusunda açık ara büyük bir rezerve sahip. Yani kamunun daha fazla borçlanabilmek için alanı var. Bizdeki sorun özel sektör. Özel sektör borcumuz özellikle de döviz borcu epey yüksek.
    Bazı ekonomistler özel sektör borcunun riskinin aslında kamu borcu olduğu bu nedenle Türkiye'nin kamu borcunun bu nedenle düşük olmadığını iddia ediyorlar.
    Bu kısmen doğru olsa da özel sektörün teminat yapısı ve iç pazardaki konumu gereği kredi yükümlüsü olan firmaların sahiplerinin değişimi ile borcun önemli bir kısmı kamu borcuna evrilmekten kurtulabilecektir.

    Buradaki tek ince nokta özel sektör borç krizinin gayrimenkul krizi ile eş zamanlı alevlenmemesidir. Zira verilen kredilerde şirket bilançolarının yanı sıra çoğunlukla gayrimenkul teminatı alınmıştır. Belirtilen iki krizin aynı anda alevlenmesi durumunda teminat eksikliğinden ziyade likidite eksikliği krizi oluşabilir. Ama bu dahi çok büyük bir cehennem senaryosu olmayabilir. Söylediğim gibi özel sektör firmalarının sahiplerinin kolları kesilir, ama firmalar yeni sahipleri ile yollarına devam ederler. Artan tortu kamu borcuna evrilse dahi var olan kamu mali rezerv marjından dolayı bu marj harcanmış olur.
    En güçlü veya en zeki olan değil, DEĞİŞİME en açık olan türler hayatta kalır...Charles Darwin
    https://twitter.com/r_x_p_u

  2.  Alıntı Originally Posted by rxpu Yazıyı Oku
    Türkiye'nin mevcut bütçe açığı ve kamu borcu Arjantin ve Brezilya'ya göre ciddi anlamda iyi. Özellikle Kamu borçluluğu konusunda açık ara büyük bir rezerve sahip. Yani kamunun daha fazla borçlanabilmek için alanı var. Bizdeki sorun özel sektör. Özel sektör borcumuz özellikle de döviz borcu epey yüksek.
    Bazı ekonomistler özel sektör borcunun riskinin aslında kamu borcu olduğu bu nedenle Türkiye'nin kamu borcunun bu nedenle düşük olmadığını iddia ediyorlar.
    Bu kısmen doğru olsa da özel sektörün teminat yapısı ve iç pazardaki konumu gereği kredi yükümlüsü olan firmaların sahiplerinin değişimi ile borcun önemli bir kısmı kamu borcuna evrilmekten kurtulabilecektir.

    Buradaki tek ince nokta özel sektör borç krizinin gayrimenkul krizi ile eş zamanlı alevlenmemesidir. Zira verilen kredilerde şirket bilançolarının yanı sıra çoğunlukla gayrimenkul teminatı alınmıştır. Belirtilen iki krizin aynı anda alevlenmesi durumunda teminat eksikliğinden ziyade likidite eksikliği krizi oluşabilir. Ama bu dahi çok büyük bir cehennem senaryosu olmayabilir. Söylediğim gibi özel sektör firmalarının sahiplerinin kolları kesilir, ama firmalar yeni sahipleri ile yollarına devam ederler. Artan tortu kamu borcuna evrilse dahi var olan kamu mali rezerv marjından dolayı bu marj harcanmış olur.
    Çok önemli bir noktaya dikkat çekmişsiniz,
    Bu güzel mesaj için,
    Teşekkürler
    Nil Satis Nisi Optimum

  3. #3
     Alıntı Originally Posted by rxpu Yazıyı Oku
    Türkiye'nin mevcut bütçe açığı ve kamu borcu Arjantin ve Brezilya'ya göre ciddi anlamda iyi. Özellikle Kamu borçluluğu konusunda açık ara büyük bir rezerve sahip. Yani kamunun daha fazla borçlanabilmek için alanı var. Bizdeki sorun özel sektör. Özel sektör borcumuz özellikle de döviz borcu epey yüksek.
    Bazı ekonomistler özel sektör borcunun riskinin aslında kamu borcu olduğu bu nedenle Türkiye'nin kamu borcunun bu nedenle düşük olmadığını iddia ediyorlar.
    Bu kısmen doğru olsa da özel sektörün teminat yapısı ve iç pazardaki konumu gereği kredi yükümlüsü olan firmaların sahiplerinin değişimi ile borcun önemli bir kısmı kamu borcuna evrilmekten kurtulabilecektir.

    Buradaki tek ince nokta özel sektör borç krizinin gayrimenkul krizi ile eş zamanlı alevlenmemesidir. Zira verilen kredilerde şirket bilançolarının yanı sıra çoğunlukla gayrimenkul teminatı alınmıştır. Belirtilen iki krizin aynı anda alevlenmesi durumunda teminat eksikliğinden ziyade likidite eksikliği krizi oluşabilir. Ama bu dahi çok büyük bir cehennem senaryosu olmayabilir. Söylediğim gibi özel sektör firmalarının sahiplerinin kolları kesilir, ama firmalar yeni sahipleri ile yollarına devam ederler. Artan tortu kamu borcuna evrilse dahi var olan kamu mali rezerv marjından dolayı bu marj harcanmış olur.
    Teşekkürler bilgi için..ancak az önce baktım Arjantin'in de kamu borcu da pek fazla değil..GDP'ye oranı %50 civarı..cari açığın oranı ise bizden daha düşük..bütçe açığı ise bizden fazla..neyse boş vakitimde bu konuyu biraz daha detaylı incelemem gerekecek..

    Ancak şunu söylemeliyim ki..genelde hükümetler kamu borcunu gizlerlerler..mesela bizde varlık fonunun içinde neler olduğundan haberimiz yok..yada havaalanı, otoyol köprüler vb. burada alınan krediler devlet garantili..malum, havalar kapandığında kamuda birden bire borç birikmesi oluşabilir..yada hazine garantili belediye borçları bunlara diğer bir örnektir..neyse şimdilik bunları bilmek mümkün değildir..tekrar tşkler..

  4.  Alıntı Originally Posted by enki Yazıyı Oku
    Teşekkürler bilgi için..ancak az önce baktım Arjantin'in de kamu borcu da pek fazla değil..GDP'ye oranı %50 civarı..cari açığın oranı ise bizden daha düşük..bütçe açığı ise bizden fazla..neyse boş vakitimde bu konuyu biraz daha detaylı incelemem gerekecek..

    Ancak şunu söylemeliyim ki..genelde hükümetler kamu borcunu gizlerlerler..mesela bizde varlık fonunun içinde neler olduğundan haberimiz yok..yada havaalanı, otoyol köprüler vb. burada alınan krediler devlet garantili..malum, havalar kapandığında kamuda birden bire borç birikmesi oluşabilir..yada hazine garantili belediye borçları bunlara diğer bir örnektir..neyse şimdilik bunları bilmek mümkün değildir..tekrar tşkler..
    Ben de sana teşekkür edeyim. Şeytan ayrıntıda gizlidir.
    Samanın altından ne kadar su yürüyor aslında çok net değil kamu borçlanmalarında. Bir de sağlık , SGK bunlar da da sürprizler çıkabilir....
    Son düzenleme : asgaridr; 02-06-2018 saat: 00:52. Sebep: ifade hatası

  5. #5
     Alıntı Originally Posted by asgaridr Yazıyı Oku
    Ben de sana teşekkür edeyim. Şeytan ayrıntıda gizlidir.
    Samanın altından ne kadar su yürüyor aslında çok net değil kamu borçlanmalarında. Bir de büyük delikler var; sağlık , SGK bunlar da da sürprizler çıkabilir....
    Sağol dostum..aynen katılıyorum..dua edelim ki samanın altından fazla su yürümemiş olsun..yoksa yazdım Yunanistanın borç oranı(GDP) krizde bir gecede %100 den %180 çıkmıştı..

  6. #6
     Alıntı Originally Posted by enki Yazıyı Oku
    Teşekkürler bilgi için..ancak az önce baktım Arjantin'in de kamu borcu da pek fazla değil..GDP'ye oranı %50 civarı..cari açığın oranı ise bizden daha düşük..bütçe açığı ise bizden fazla..neyse boş vakitimde bu konuyu biraz daha detaylı incelemem gerekecek..

    Ancak şunu söylemeliyim ki..genelde hükümetler kamu borcunu gizlerlerler..mesela bizde varlık fonunun içinde neler olduğundan haberimiz yok..yada havaalanı, otoyol köprüler vb. burada alınan krediler devlet garantili..malum, havalar kapandığında kamuda birden bire borç birikmesi oluşabilir..yada hazine garantili belediye borçları bunlara diğer bir örnektir..neyse şimdilik bunları bilmek mümkün değildir..tekrar tşkler..
     Alıntı Originally Posted by asgaridr Yazıyı Oku
    Ben de sana teşekkür edeyim. Şeytan ayrıntıda gizlidir.
    Samanın altından ne kadar su yürüyor aslında çok net değil kamu borçlanmalarında. Bir de büyük delikler var; sağlık , SGK bunlar da da sürprizler çıkabilir....
    Türkiye kamu borcu GDP'nin %30'u civarında diye biliyorum.Ancak tüm yap-işlet-devret modeli ve geçiş-kullanım garantileri bütçe açıkları ve kamu borcunu makyajlamak gizlemek için kurgulanmış sistemler. O nedenle %30'luk orana %7-8'lik bir ekleme yapmak gerekli. Bu durumda dahi çok fazla sayıda ülkeye göre epey düşük bir kamu borçluluğu ve bütçe açığı var.
    Tabii politikacıların mali gevşeme konusundaki israrı sürerse (emeklilere ikramiye, geniş kesimlere dağıtılan sabit destek ödemeleri, vergi gecikme ve cezalarının affedilmesi v.b) mali görünümün orta vadede bozulması mümkün.
    Cari açıkta dünya şampiyonları arasındayız. Bu da çoğunlukla yine özel sektörden kaynaklanıyor. Bu durum en fazla tcmb üzerine baskı oluşturuyor.
    Son kertede durumumuz bir venezüelle , arjantin kadar kötü değil ama politikacıların zorlaması ile kolaylıkla o yöne evrilebilecek potansiyele sahip.
    Seçimlerden sonra mali politikaların sıkılaştırılması kaydıyla bahsi geçen ülkelere yakınsamayacağımızı düşünüyorum.
    Ancak politikacıların gidecekleri yön de eskisi gibi pek tahmin edilebilir değil. Orada da azımsanmayacak bir risk var.
    Yaşayıp göreceğiz.
    En güçlü veya en zeki olan değil, DEĞİŞİME en açık olan türler hayatta kalır...Charles Darwin
    https://twitter.com/r_x_p_u

  7. #7
    Borç yiğidin kamçısı diye gavurlarda bir atasözü var mı acaba,))))))

  8. #8
     Alıntı Originally Posted by HAKEM Yazıyı Oku
    Borç yiğidin kamçısı diye gavurlarda bir atasözü var mı acaba,))))))
    Onu bilmiyorum da, onlarda parayı veren düdüğü çalar diye bir söz var..

Sayfa 1/2 12 SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •