Artan

224,40 10 12:40
43,38 9.99 12:40
46,46 9.99 12:40
59,45 9.99 12:40
88,05 9.99 12:40
Artan Hisseler

Azalan

39,02 -31.54 12:40
9,63 -9.92 12:40
304,00 -9.32 12:40
17,57 -8.82 12:40
1,26 -6.67 12:40
Azalan Hisseler

İşlem

3.204.291.990,36 12:40
3.019.761.418,75 12:40
2.910.312.366,10 12:40
2.538.916.739,60 12:40
2.187.864.357,74 12:40
Tüm Hisseler
Arama sonucu : 7963 madde; 1 - 8 arası.

Konu: OTKAR - Otokar

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. Arkadaşlar bu kur artişi otkarin gecen sene aldigi tek kalemdeki en buyuk ihracat rakamini tl olarak bilancosunu hareketlendirecektir diye düsunuyorum ki € ve $ olarak aldigimiz siparisler de dahilllll.ayrica bizim altay tankı yalan oldu gibi iki.hukumet zamanında koça ihaleyi vermiş olsaydı şu anda banttan indirgiyorduk.ama kuru inat var ya .nedeyim allah sonumuzu hayır edeeeee

    SM-N920C cihazımdan hisse.net mobile app kullanarak gönderildi.

  2.  Alıntı Originally Posted by sularınprensi Yazıyı Oku
    Arkadaşlar bu kur artişi otkarin gecen sene aldigi tek kalemdeki en buyuk ihracat rakamini tl olarak bilancosunu hareketlendirecektir diye düsunuyorum ki € ve $ olarak aldigimiz siparisler de dahilllll.ayrica bizim altay tankı yalan oldu gibi iki.hukumet zamanında koça ihaleyi vermiş olsaydı şu anda banttan indirgiyorduk.ama kuru inat var ya .nedeyim allah sonumuzu hayır edeeeee

    SM-N920C cihazımdan hisse.net mobile app kullanarak gönderildi.
    Sayın ..suprensi, Tankı neyle yapacaksın? İnat etmedin Koça verdin ihaleyi, şasiyi yaptı, paletleri ve namluyu montajladı çıkarıp Parka dizdi. İçlerinde Motor yok. motor yerine büyükadadaki terkedilmiş fayton atlarınımı kaşacaksın?..... Almanya TMU MT 883 tip Motoru vermedi bunu biliyormusun bilmiyormusun? Koç hiçbir zaman " Devlet için elini taşın altına koymamıştır." Eskişehir fabrikasında Ford Truck model kamyonun motoru %100 yerli tasarım ve üretim olmasına rağmen, Tank motor geliştirme ihalesine girmedi. Tümosan falan girdi onlarda beceremedi. Velhasıl, Koç hazırcıdır, Anadolu tabiriyle; "yanmış ocak, kalkmış bacak arar.." Herkese hayırlı ve bol kazançlı günler dilerim...

  3.  Alıntı Originally Posted by ODUN ADAM Yazıyı Oku
    Sayın ..suprensi, Tankı neyle yapacaksın? İnat etmedin Koça verdin ihaleyi, şasiyi yaptı, paletleri ve namluyu montajladı çıkarıp Parka dizdi. İçlerinde Motor yok. motor yerine büyükadadaki terkedilmiş fayton atlarınımı kaşacaksın?..... Almanya TMU MT 883 tip Motoru vermedi bunu biliyormusun bilmiyormusun? Koç hiçbir zaman " Devlet için elini taşın altına koymamıştır." Eskişehir fabrikasında Ford Truck model kamyonun motoru %100 yerli tasarım ve üretim olmasına rağmen, Tank motor geliştirme ihalesine girmedi. Tümosan falan girdi onlarda beceremedi. Velhasıl, Koç hazırcıdır, Anadolu tabiriyle; "yanmış ocak, kalkmış bacak arar.." Herkese hayırlı ve bol kazançlı günler dilerim...
    Kardeş yazdıkların tamamen senin yorumların.Eger tank ihalesi verilseydi alman mtu motoru koç a verilcekti.Lafin kısası bizdeki yandaşcilik anlayışı olduğu sürece biz hala bir adım ilerleyemeyiz.şimdi son dakika haberinide ileteyim.abd f35 satişlarinida türkiye ye karşı durdurdu.hani milletin milli zannettiği atak helikopterinin motoruda abd ye takılarak pakistana ihraaci yasaklandı.lafin kısası hak edene emek harcayana ihale verilmeli yandaş a değil diye düşüñuyorum.ytd

    SM-N920C cihazımdan hisse.net mobile app kullanarak gönderildi.

  4.  Alıntı Originally Posted by sularınprensi Yazıyı Oku
    Kardeş yazdıkların tamamen senin yorumların.Eger tank ihalesi verilseydi alman mtu motoru koç a verilcekti.Lafin kısası bizdeki yandaşcilik anlayışı olduğu sürece biz hala bir adım ilerleyemeyiz.şimdi son dakika haberinide ileteyim.abd f35 satişlarinida türkiye ye karşı durdurdu.hani milletin milli zannettiği atak helikopterinin motoruda abd ye takılarak pakistana ihraaci yasaklandı.lafin kısası hak edene emek harcayana ihale verilmeli yandaş a değil diye düşüñuyorum.ytd

    SM-N920C cihazımdan hisse.net mobile app kullanarak gönderildi.
    Çok muhterem kardeşim, aynı şeyleri farklı kelimelerle söylüyoruz. Siz haklısınız. Bende diyorum ki: Tank moturunu neden dış kaynaklı alalım da takalım? ( bak siz ne güzel demişsiniz Atak helikpteri ile ilgili taspiti) Koç kadar sermayesi ( insan- Makine-teçhizat-para) olmayan Tümosan, BMC Tank motoru geliştirme üretme ihalesine giriyor da neden Koç girmiyor diyorum? Kıçımız başkasının kucağında olduktan sonra ha koç yapmış ha yandaş yapmış bence fark yok. Hem sonra Almanya Koça neden veriyorda Başkalarına vermiyor? zaten tankın ana sahibi TC Savunma Sanayii Müsteşarlığı ve ihaleler, ithalat ihracak SSM garantörlüğünde yürütülüyor. Hülasa Ben Aynen sizin Atak da dediğiniz gibi Motorunda yerli olması taraftarıyım. Sağlıklı ve bol kazançlı günler dilerim..

  5.  Alıntı Originally Posted by ODUN ADAM Yazıyı Oku
    Çok muhterem kardeşim, aynı şeyleri farklı kelimelerle söylüyoruz. Siz haklısınız. Bende diyorum ki: Tank moturunu neden dış kaynaklı alalım da takalım? ( bak siz ne güzel demişsiniz Atak helikpteri ile ilgili taspiti) Koç kadar sermayesi ( insan- Makine-teçhizat-para) olmayan Tümosan, BMC Tank motoru geliştirme üretme ihalesine giriyor da neden Koç girmiyor diyorum? Kıçımız başkasının kucağında olduktan sonra ha koç yapmış ha yandaş yapmış bence fark yok. Hem sonra Almanya Koça neden veriyorda Başkalarına vermiyor? zaten tankın ana sahibi TC Savunma Sanayii Müsteşarlığı ve ihaleler, ithalat ihracak SSM garantörlüğünde yürütülüyor. Hülasa Ben Aynen sizin Atak da dediğiniz gibi Motorunda yerli olması taraftarıyım. Sağlıklı ve bol kazançlı günler dilerim..
    Koç tank motoru yapabilecek bilgi, birikim ve teknolojiye sahip olmadığı için girmemiş olabilirmi motor ihalesine ? bence olabilir.

    İhaleyi açanlar tarafından fazla düşünülmeden açılan ihalelere girilecek diye bir kural yok, onların görmediğini ihaleye girmeyi düşünen görür ve girmeyebilir. Tümosanın daha önce aldığı ihalede olanları biliyoruz.

    Keza tank motorunu kamyon motoru ilede bir tutmazssınız -ki koç daha yeni tam olarak patenti ve herşeyi kendine ait motor üretebildi.
    Tank motorları yüksek kapasiteli ve dahada önemlisi askeri sınıf özelliklere sahip motorlardır. Dayanması gereken koşullar ve bu doğrultuda geçmesi gereken testler farklıdır. Harekat sırasında bunun devir daim pompası bozuldu servis çağıralım gelsin yapsın diyemezsiniz. Buda olabilir ama arıza ihtimalinin minimum olması için yüksek kaliteli malzemeler kullanılır dolayısıyla da yüksek teknoloji gereklidir.
    Somut örnek vereyim; Güney Kore ağır iş makinlarıda dahil bir çok otomotiv markasına sahip motor ve aktarma organlar dahi kendi patentli ürünler üretir yada ürettirir.
    Bu seneye kadar Korenin milli tanklarında Alman MTU motor ve Alman Renk şamzıman kullanıldığını biliyormuydunuz? Geçen sene ihalesi daha önce verilen ve yapılan motor testlerden başarılı olarak geçebilmiş ve bu sene banttna çıkacak tanklarına yerli motor kullanabilecekler. ama aynı başarıyı şanzımanda gösteremediler ve yerli güç aktarma grubu testlerde başarılı olamadı ve güç aktarma organları bu yılki partide de Alman olacak. Her şey Güney Kore gibi yüksek teknoloji ve tecrübeye sahip bir ülke olsanızda ol deyince olmuyor kısacası. Belli bir seviyeye gelinmesi gerek.

    Kısacası Koç neden girmedi dediniz ya bence belirttiğim sebeplerden girmedi. Tabi şimdilik, ileride mutlaka o seviyelere gelinecektir.

  6. #6
     Alıntı Originally Posted by ODUN ADAM Yazıyı Oku
    Çok muhterem kardeşim, aynı şeyleri farklı kelimelerle söylüyoruz. Siz haklısınız. Bende diyorum ki: Tank moturunu neden dış kaynaklı alalım da takalım? ( bak siz ne güzel demişsiniz Atak helikpteri ile ilgili taspiti) Koç kadar sermayesi ( insan- Makine-teçhizat-para) olmayan Tümosan, BMC Tank motoru geliştirme üretme ihalesine giriyor da neden Koç girmiyor diyorum? Kıçımız başkasının kucağında olduktan sonra ha koç yapmış ha yandaş yapmış bence fark yok. Hem sonra Almanya Koça neden veriyorda Başkalarına vermiyor? zaten tankın ana sahibi TC Savunma Sanayii Müsteşarlığı ve ihaleler, ithalat ihracak SSM garantörlüğünde yürütülüyor. Hülasa Ben Aynen sizin Atak da dediğiniz gibi Motorunda yerli olması taraftarıyım. Sağlıklı ve bol kazançlı günler dilerim..
    Sn. ODUN ADAM,

    BMC, Ethem Sancak tarafından Katar'lılara satıldığı günden beri Otokar hangi kamu ihalesini aldığını yazabilirmisiniz. Altay tankı ihalesi de Otokar'ın elinden alınıp hayatında hiç tank yapmamış bir firma olan BMC'ye verilmiştir ancak sözleşme görüşmelerine halen devam edilmektedir. 2018 yılı Otokar zırhlı satışlarında dramatik düşüşler tüm ihalelerin BMC'ye verilmesiyle yaşanmıştır.

    Madalyonun tersinden bakalım. Şimdi siz yazmışsınız ya motoru da Koç geliştirseydi diye. Tankı geliştirdi ama ihale yandaşa verildi. Motoru da Otokar geliştirip BMC'ye mi versinler seri üretimini. Bunu mu kastediyorsunuz?

  7.  Alıntı Originally Posted by mzffr Yazıyı Oku
    Sn. ODUN ADAM,

    BMC, Ethem Sancak tarafından Katar'lılara satıldığı günden beri Otokar hangi kamu ihalesini aldığını yazabilirmisiniz. Altay tankı ihalesi de Otokar'ın elinden alınıp hayatında hiç tank yapmamış bir firma olan BMC'ye verilmiştir ancak sözleşme görüşmelerine halen devam edilmektedir. 2018 yılı Otokar zırhlı satışlarında dramatik düşüşler tüm ihalelerin BMC'ye verilmesiyle yaşanmıştır.

    Madalyonun tersinden bakalım. Şimdi siz yazmışsınız ya motoru da Koç geliştirseydi diye. Tankı geliştirdi ama ihale yandaşa verildi. Motoru da Otokar geliştirip BMC'ye mi versinler seri üretimini. Bunu mu kastediyorsunuz?
    Sayın Muzaffer bey,
    Bazı temel bilgilerde mutabık kalırsak birbirimizi anlayabiliriz.
    1-Tank TC devleti Silahlı Kuvvetleri için yapılacaktır. Başka zümre ve sınıf veya kişiler için değil.
    2-Altay tankının fikrii Mülkiyeti (intellectual property ) TC Savunma Sanayii Müsteşarlığına aittir. (yani Tanka ait Ürün, imalat, montaj, test tanımlama ve tasarımlarının sahibidir.)
    3- Otokar Tankı üretmede piyasa tabiriyle fason işlem yapmaktadır. ( yani Ürün, imalat, montaj, test tanımlama ve tasarımlarının sahibi değil yalnızca uygulayıcısıdır. )
    Bunlardan dolayı; yandaşmış , koçmuş, allemmiş, kalemmiş… bizi ilgilendirmez. Buna takılmıyalım. Eğer tankın fikri mülkiyeti Otokara ( koça ) ait olsaydı İhale BMC veya başka birine verilme durumu SIFIR -0 – olurdu. Düşünki bir parçanın patenti başkasına ait olunca ondan izin almadan ve ödeme yapmadan o parçayı üretemezsin ve başka birine ürettiremezsin.
    Demek istediğim bir konu daha varki daha önce yazdım sanırım: Koç ( Otokar ) BMC, TÜMOSAN, FMC NUROL, veya başka biri gibi atak davramıyor. “Ben bu işi alayım, başarayım, Motorunu falan tasarlayım , geliştireyim, üreteyim…. “ diye öne çıkmıyor. Sadece ihalelere gireyim Para kazanayım diyor. Milli projelerde daha atak davranması beklenir..Bu işe gönüllü olması gerekir…Gönülsüz adama iş yaptıramazsınız… Anadolu da bir deyim vardır: “iti döve döve koyuna gönderirseniz, uluya uluya sürüye kurt getirir..”
    Sağlıklı ve bol kazançlı günler dilerim…

  8. #8
     Alıntı Originally Posted by ODUN ADAM Yazıyı Oku
    Sayın Muzaffer bey,
    Bazı temel bilgilerde mutabık kalırsak birbirimizi anlayabiliriz.
    1-Tank TC devleti Silahlı Kuvvetleri için yapılacaktır. Başka zümre ve sınıf veya kişiler için değil.
    2-Altay tankının fikrii Mülkiyeti (intellectual property ) TC Savunma Sanayii Müsteşarlığına aittir. (yani Tanka ait Ürün, imalat, montaj, test tanımlama ve tasarımlarının sahibidir.)
    3- Otokar Tankı üretmede piyasa tabiriyle fason işlem yapmaktadır. ( yani Ürün, imalat, montaj, test tanımlama ve tasarımlarının sahibi değil yalnızca uygulayıcısıdır. )
    Bunlardan dolayı; yandaşmış , koçmuş, allemmiş, kalemmiş… bizi ilgilendirmez. Buna takılmıyalım. Eğer tankın fikri mülkiyeti Otokara ( koça ) ait olsaydı İhale BMC veya başka birine verilme durumu SIFIR -0 – olurdu. Düşünki bir parçanın patenti başkasına ait olunca ondan izin almadan ve ödeme yapmadan o parçayı üretemezsin ve başka birine ürettiremezsin.
    Demek istediğim bir konu daha varki daha önce yazdım sanırım: Koç ( Otokar ) BMC, TÜMOSAN, FMC NUROL, veya başka biri gibi atak davramıyor. “Ben bu işi alayım, başarayım, Motorunu falan tasarlayım , geliştireyim, üreteyim…. “ diye öne çıkmıyor. Sadece ihalelere gireyim Para kazanayım diyor. Milli projelerde daha atak davranması beklenir..Bu işe gönüllü olması gerekir…Gönülsüz adama iş yaptıramazsınız… Anadolu da bir deyim vardır: “iti döve döve koyuna gönderirseniz, uluya uluya sürüye kurt getirir..”
    Sağlıklı ve bol kazançlı günler dilerim…
    Sn. ODUN ADAM,

    Öncelikle yapıcı mesajınız için teşekkür ederim. Kısaca kendi yorumlarımı paylaşayım;

    - Tank, Silahlı Kuvvetler'imiz için yapılıyor sonrasında da inşallah müttefik ülkerelere ihraç edilecek.
    - IP hakları yeni ismi ile SSB'nin. Bu model, yavaş olsa da çok doğru işliyor ve son yıllarda yavaşlığı ortadan kaldıracak adımlar atıldı.
    - Yukarıdaki konularda hemfikiriz ancak Otokar'ın fason işlem yaptığı iddiası yanlış. Fason işlem tasarım verileri başka bir otorite tarafından verildiğinde sadece imalatı resim ve modeller üzerinden yapmaya denir. Otokar, Devlet'ten parasını almak suretiyle Arge yapmıştır. IP hakları SSB'dedir ancak Otokar ürünü tasarlamış, prototip üretimini, test ve doğrulamalarını yapmış, kabul faaliyetlerini başarıyla tamamlamıştır. Tasarım yapan firmaya fason üretimci diyemeyiz.
    - Gönüllülük esasına gelince; serbest piyasa ekonomisi ile yönetilen ülkelerde ticari işletmelerin gönüllü olarak bir takım işlere soyunmaları riskler ihtiva eder. Örneğin, Koç'un RMK firması Milgem projesinin ihalesini almıştır, birçok insan kaynağı ve altyapı yatırımı yapmıştır ama hükümet ihaleyi hukuksuz bir şekilde RMK'nın elinden almıştır. Siyaseti ekonominin kılcal damarlarına kadar işlediği, liyakatın neredeyse tamamiyle yok sayıldığı ülkemizde bu gönüllülük söylemleri, Anadolu tabirleri profesyonelce yönetilen Şirket'ler için fazlaca birşey ifade etmez. Emin olun şu an gönüllü tasarım proje yapıyor görünen firmaların hepsi fazlasıyla karşılıklarını almaktadır.

    Sonuç itibariyle; Koç'a pahalı fiyat verdi makyajıyla verilmeyen Altay tankı ihalesinde maliyetler iki katına çıkmıştır. Üç katına çıkmayacağının da garantisi yoktur. BMC ile hala sözleşme imzalanamamış olmasının sebebi ise bence Otokar'ın SSB'den destek almadan kendi özkaynaklarıyla geliştirdiği (ki bu rakamın 500 milyon TL olduğu söyleniyor) parçaların IP haklarını Otokar'ın kendi bünyesinden tutmaya devam etmesidir. İnşallah bir orta yol bulunur da tüm kamu ihalelerinin verildiği BMC sadece Altay tankında konsorsiyum lideri olarak görev alarak tankı Otokar'a yaptırır.

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •