HİSSE DEĞERLENDİRMESİ-Ak Yatırım, Mavi Giyim'i 50 TL hedef fiyat ve 'Endeksin Üzerinde Getiri' önerisiyle araştırma kapsamına aldı
Ak Yatırım, Mavi Giyim'i 50 TL hedef fiyat ve 'Endeksin Üzerinde  Getiri' önerisiyle araştırma kapsamına aldı.
   Ak Yatırım'ın ( http://www.akyatirim.com.tr ) konu ile ilgili  raporunda şu değerlendirme yapıldı: 
   "Mavi Giyim hissesini 50 TL olarak belirlediğimiz 12 aylık hedef  fiyatı ve “Endeksin Üzerinde Getiri” önerisiyle araştırma kapsamımıza  alıyoruz. Ağustos ayından sonra yaşanan zorlu ekonomik koşullara  rağmen, 2018 yılı ikinci yarısında devam eden yeni müşteri edinimleri  ve güçlü marka algısıyla şirketin operasyonel performansının güçlü  kalmaya devam edeceğini düşünüyoruz. Şirketin 29 Kasım’da açıklanacak  olan 3Ç18 sonuçlarının da hisse için katalizör olmasını ve hisseyi  desteklemesini bekliyoruz.  2019 tahminlerimiz üzerinden 5,2x FD/FAVÖK  ile işlem gören Mavi hisseleri gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerdeki  benzer şirketlerin sırasıyla 8,0x ve 10,4x olan ortalama FD/FAVÖK  çarpanlarına göre iskontolu işlem görmektedir.
   Mavi için 2017-2022 döneminde yıllık ortalama %24 ciro ve 26%  FAVÖK artışı öngörüyoruz. Ciro büyümesine en önemli katkının, (i)  benzer satış alanlarındaki satışların büyümesi, (ii) e-ticaret yoluyla  satışların hızlanması ve (iii) yurtiçi ve yurtdışında yeni mağaza  açılışları ile sağlanacağını tahmin ediyoruz. FAVÖK tarafındaki  artışın ise, (i) mağaza kira kontratlarındaki iyileştirmeler, (ii)  daha iyi lojistik ve indirimli satış planlaması ve yönetimi ile (iii)  mağaza büyüklüğündeki artışa paralel gelişecek birim sabit maliyet  düşüşü ve güçlenen operasyonel kaldıraçtan kaynaklanacağını  düşünüyoruz. 
   Perakende operasyonları ciro büyümesinde önemli olmaya devam  edecek. Özel bilanço dönemi nedeniyle Temmuz 2018’de biten 2Ç18  itibariyle, şirketin perakende satışları yurtiçi satışların %78’ini  oluşturmaktadır. Mavi 2014-2017 yılları arasında yıllık ortalama 26  yeni mağaza açarak 2017 sonu itibariyle 287 mağazaya ulaştı. 2018’in  ilk yarısında şirket 7 yeni mağaza açarak Temmuz sonunda mağaza  sayısını 294’e çıkardı. 2018-2022 yıllarında Mavi’nin toplam 85 yeni  mağaza açmasını ve 2018-2020 yıllarında var olan mağazalara da yıllık  5 bin metrekare ekleme yapmasını öngörüyoruz.  
   Mavi’nin satışları içinde e-ticaret payının düşük olmasına rağmen,  online satışlar ciddi bir büyüme potansiyeline işaret etmektedir.  Online satışların Mavi’nin satış gelirleri içindeki payı 2015-16-17 ve  2018’in ilk yarısında sırasıyla %1,3-%1,7-%2,2 ve %2,4 oldu. 2023  yılında Mavi’nin gelirlerinin %6’lık kısmının e-ticaretten gelmesini  bekliyoruz. Bu ciddi artışın en önemli sebebi olarak müşteriye  ulaşmayı kolaylaştıran çok kanallı perakende çalışmaları ve “Amazon”  gibi diğer satış kanallarından yapılacak satışları görüyoruz." 
https://www.akyatirim.com.tr/apps/pd...3f69624055.pdf
				
			 
			
		 
			
				
			
				
			
			
				Çalış, çalış ileri, çalışan kalmaz geri...
			
			
		 
	
Yer İmleri