Sayfa 173/441 ÝlkÝlk ... 73123163171172173174175183223273 ... SonSon
Arama sonucu : 3523 madde; 1,377 - 1,384 arasý.

Konu: TOASO - Tofaþ Oto Fabrikalarý

  1. ANALÝZ-Otomotiv Sektörü(Ziraat Yatýrým)

    Ziraat Yatýrým Menkul Deðerler ( http://www.ziraatyatirim.com.tr ) Tarafýndan Hazýrlanan Analiz Raporu:

    "ODD verilerine göre 2018 yýlý Aralýk ayýnda toplam hafif araç satýþlarý yýllýk %43 gerilemeyle 77.706 adet oldu...

    Otomotiv Distribütörleri Derneði (ODD) 2018 Aralýk ayý yurtiçi perakende satýþ rakamlarýný açýkladý:

    Buna göre yurtiçi otomobil satýþarý %39, hafif ticari araç satýþlarý ise %53,9 azalmýþtýr. Toplam hafif araç satýþlarý ise %43 düþüþle 77.706 adet olarak gerçekleþmiþtir. Bu düþüþte özellikle geçen yýlýn ayný dönemine göre %43,4 düþüþ kaydeden ithal otomobil satýþlarý önemli etkiye sahiptir.

    Aralýk verisiyle birlikte 2018 yýlý tamamlanmýþtýr. 2018'de toplam yutiçi hafif araç satýþlarý %35,1 düþüþle 620.937 adet seviyesine gerilemiþtir.

    Otomobilde Aralýk ayýnda ithalat oraný %63,3, hafif ticari araçta ise %48 olarak gerçekleþmiþtir. 2018 yýlý genelinde ise ithalat oraný otomobilde %66,4 olurken, hafif ticari araçtaki oran %50,1 seviyesindedir.

    Ford Otosan'ýn ve TOFAÞ'ýn yurtiçi yerli hafif araç satýþlarý Aralýk ayýnda sýrasýyla %55,2 ve %31,9 azalmýþtýr.

    Ford Otosan'ýn ve TOFAÞ'ýn ithal hafif araç satýþlarý Aralýk ayýnda sýrasýyla %55,4 ve %51,3 azalmýþtýr. Doðuþ Otomotiv'in ithal hafif araç satýþlarý da %42,1 gerilemiþtir.

    Aralýk ayýnda Ford Otosan'ýn pazar payý bir önceki yýlýn ayný ayýna göre 2,6 puan azalýrken, Doðuþ Otomotiv ve TOFAÞ'ýn pazar payý ise 2,2 ve 0,3 puan artmýþtýr. 2018 yýlýnda ise Ford Otosan'ýn ve TOFAÞ'ýn pazar paylarýnda 1,1'er puanlýk azalýþlar olurken Doðuþ Otomotiv'in pazar payýndaki azalma 0,8 puan olmuþtur.

    2018 yýlý yurtiçi toplam hafif araç satýþýndaki %33,7'lik düþüþe en negatif etkiyi marka bazlý olarak Volkswagen, Fiat ve Ford yaparken Honda, Volvo ve DS pozitif etki eden markalar olarak sýralanmaktadýr. "
    Çalýþ, çalýþ ileri, çalýþan kalmaz geri...

  2.  Alýntý Originally Posted by Desperado Yazýyý Oku
    Satýþlarýn %75'i yurtdýþýna ihracat ... üstelik al ya da öde ile garantili satýþlar...

    ötv'si olsun düþen satýþlar olsun ... kalan %25 satýþ üzerinden kopuyor bu yaygara tofaþ özelinde bakýlacaksa...

    De ki sýfýra düþtü, bundan sonra Türkiye'de araç satmayacak tofaþ (ki bu son zamlarla artýk 2019 sonunda 100 bin liranýn altýnda yerli üretim tofaþtan baþka da pek bir araç kalmaz memlekette, halkýn çok büyük çoðunluðunun alabileceði modeller çok kýsýtlý artýk ama her neyse)...

    Yine de bu fiyata düþmemesi lazýmdý... Ýç piyasadaki daralma, bu seneki yerel pazar ne olursa olsun, çok abartý þekilde fiyatlandý bu hissede... Cironun %25'i yarýya inse etkisi 12.5 olur, hisse düþmüþ zirvesinden %50... Bunun hesap kitap yapacak bir tarafý yok þu noktada...
    Þunu kaçýrýyorsun...bu al ya da öde anlaþmalarý, ister istemez kar marjý düþük satýþlardýr...yani ölçek ekonomisi gereði, kapasitenin %70 i baþa baþ noktasý ile, yani karsýz satýlýyordur...70-75..75-80 gibi bantlarda...yukarý gittikçe kar marjý artýyordur...hava yollarýnda da böyledir...kapasite bir yere kadar karsýz biletlerle doldurulur..sonra kapasite kullanýmý arttýkça kar artar.

    Neyse, bu iþin uzmaný gibi konuþmayayým...ama biraz mühendislik, biraz iþletme, biraz ekonomi heopsinden biraz anladýðýmý düþündüðüm için yorum yapýyorum.

    Bu arada ilk 2 parça alýmý yaptým 15,6 ve 16,6 dan...8 parça daha alým yapabilirim..iþler çok kötüleþmese...(yani bir sonraki alýmým 14,6 dan da olabilir, 17,6 dan da).

    Yukarý yönlü en büyük risk(beklenti)..ötv indirimlerinin seçim sonrasý kalýcý hale gelmesi.

    Aþaðý yönlü en büyük risk ab nin durgunluða girmesi...ancak bu durumda ab parasal sýkýlaþma adýmlarýný durdurabilir...bizi olumsuz etkileyebilecek boyutta, ab ve abd için esas resesyon riski 2019 dan çok 2020 de gelir gözüküyor.

    Ýþin güzel yaný..otomotiv sektörü için en kötü ya geride kaldý, ya da ilk çeyrekte geride kalacak görüþü oluþuyor bende...borsamýz yukarý yönlü kopup gitmese de 90-100 bin bandýnda takýlýr 2019 eylül e kadar...bu durumda otomotiv lerde endeksten daha iyi performans gösterir bence...son çeyrek ortam müsait olursa, yýl sonu rallisi gelebilir...o zamana kadar sabredenler mükafatýný alabilir.

  3. Bu arada...iþten gönüllü çýkarmalar ne kadar üzücü olsa da..kapitalist sitemin olmazsa olmazý...krizler bu nedenle þirketler için fýrsatlar da oluþturuyor...maddi durumu nispeten iyi, yaþý ilerlemiþ, emekliliði gelmiþ ya da gelmek üzere olan kiþiler genelde motivasyonu düþüktür...bu kiþilerin iþten ayrýlmasý þirket için hayýrlý olur...tabii ki arada, zor durumda kalacak olan iþini kaybedenler de olacaktýr...bildiðim kadarýyla koç grup þirketleri bu konuda çok acýmasýz deðil.

    iþler toparlamaya baþlayýnca da yeni mezun, enerjik gençler üçte bir ücretle iþe baþlar...hatta kriz sonrasý iþe baþlayan bu gençler þirketin motivasyonu en yüksek kesimi olur...deðiþim dönüþüm için mükemmel zamanlar yani bu zamanlar.

  4.  Alýntý Originally Posted by Cautionary Yazýyý Oku
    Bu arada...iþten gönüllü çýkarmalar ne kadar üzücü olsa da..kapitalist sitemin olmazsa olmazý...krizler bu nedenle þirketler için fýrsatlar da oluþturuyor...maddi durumu nispeten iyi, yaþý ilerlemiþ, emekliliði gelmiþ ya da gelmek üzere olan kiþiler genelde motivasyonu düþüktür...bu kiþilerin iþten ayrýlmasý þirket için hayýrlý olur...tabii ki arada, zor durumda kalacak olan iþini kaybedenler de olacaktýr...bildiðim kadarýyla koç grup þirketleri bu konuda çok acýmasýz deðil.

    iþler toparlamaya baþlayýnca da yeni mezun, enerjik gençler üçte bir ücretle iþe baþlar...hatta kriz sonrasý iþe baþlayan bu gençler þirketin motivasyonu en yüksek kesimi olur...deðiþim dönüþüm için mükemmel zamanlar yani bu zamanlar.
    O sizin dediðiniz öyle deðil artýk yeni gelen elemanlarýn abartmýyorum %90 ý verimsiz sadece bir operasyonda çalýþmak istiyor fazla sýkýþtýrmaya gelmiyor hemen þikayete baþlýyor ve emin olun þirkete eski eleman kadar sahip çýkmýyor.

    HUAWEI KII-L21 cihazýmdan hisse.net mobile app kullanarak gönderildi.

  5.  Alýntý Originally Posted by Cautionary Yazýyý Oku
    Þunu kaçýrýyorsun...bu al ya da öde anlaþmalarý, ister istemez kar marjý düþük satýþlardýr...yani ölçek ekonomisi gereði, kapasitenin %70 i baþa baþ noktasý ile, yani karsýz satýlýyordur...70-75..75-80 gibi bantlarda...yukarý gittikçe kar marjý artýyordur...hava yollarýnda da böyledir...kapasite bir yere kadar karsýz biletlerle doldurulur..sonra kapasite kullanýmý arttýkça kar artar.
    .
    Son zamanlarýn en dusuk satýþlarý 3. ceyrekteydý adet bazýnda, krýz de aný vurduðu ýcýn ve tesvýkler de 4. çeyrekte geldýgýnden adet bazýnda cok dustu… Halýyle AL ya da Ode ýsledýyse en cok bu son çeyrekte ýslemýs olmalý...

    Acýklanan son býlancodan bu 3. ceyregýn, sadece 3. ceyregýn, brut ve net kar yuzdelerýne baktým... brütte %16,7... nette %7,2

    Karsýlastýrma ýcýn de gecen sene 3. çeyreðe baktým, hem satýþlar adet bazýnda oldukça ýyýydý hem de donemsellýk etkýsý olmasýn dýye…. Brutte oran %11.5, nette %7.4...

    Rakamlar bu teorýyý doðrulamýyor yaný, Al ya da Ode anlaþmasýnýn detayýný býlmýyoruz ama kar yuzdesýnde anlamlý býr dususe yol açmamýþ son açýklanan 3. çeyrekte... 4. çeyrekte dusurur mu düþürmez mý onu da açýklanýnca goruruz...
    Markets may remain irrational longer than you can remain solvent.

  6.  Alýntý Originally Posted by ahmet306 Yazýyý Oku
    Tofaþý aylardýr ilk kez +%4 görüyorum, bakalým bu sefer kimlerin eline verecekler.
    Aylardir ilk kez ust uste 3 gun artida, hayret nerede cakacaklar acaba

  7. Tutunamadý bi 17 üstünde

  8. Acelemiz yok, bekleriz.

    Lenovo K33a48 cihazýmdan hisse.net mobile app kullanarak gönderildi.

Sayfa 173/441 ÝlkÝlk ... 73123163171172173174175183223273 ... SonSon

Yer Ýmleri

Yer Ýmleri

Gönderi Kurallarý

  • Yeni konu açamazsýnýz
  • Konulara cevap yazamazsýnýz
  • Yazýlara ek gönderemezsiniz
  • Yazýlarýnýzý deðiþtiremezsiniz
  •