Sayfa 399/994 İlkİlk ... 299349389397398399400401409449499899 ... SonSon
Arama sonucu : 7951 madde; 3,185 - 3,192 arası.

Konu: OTKAR - Otokar

  1. Ekinler boy vermeden kör buzağı topallamaz mış:)

  2.  Alıntı Originally Posted by Otokar Yazıyı Oku
    2018 mayıs ayları Altayda beklenti bitmiş hisse uzun zamandır düşüyor. hergün düşüyor borsa artıda olsa düşüyor ekside olsa düşüyor. bizlerin 4 yıllık emeğimiz gitmiş. maliyetlerimiz yukarıda kalmış hep. mayısta düşüyor haziranda düşüyor sonra birkaç hafta az bişey yükseliyor arkasından çıktığından fazla düşüyor. o sıralarda birde usd da ciddi yükseliş yaşanmış borsada genel bir düşüş var. ilk çeyrek bilançoda 28 milyon zarar yazmış sonrasında ikinci çeyrek bilanço da da yıllık karı kadar zarar yazdı iki gözümün çiçeği 78 milyondu sanırım zararı. eskiden temettü alırdık artık temettü de vermez diye düşünüyoruz. forumda bir kişi yok olumlu konuşan herkes sövüyor. arada bende sövsemde o zaman için çok iyi hatırlıyorum yazdıklarımı başlığın o zamanki kısımlarında vardır. otokar 70 liralara inmiş kimsenin maliyeti bu fiyatlarda değil satan zararına satıyor bu hisse Altay tankından ibaret değil. elimizde hiçbirşey yoksa bae zırhlı teslimatları var bükreş otobüs teslimatı var otokar bir şekilde karlılığını artıracaktır. az az da olsa her düşüşte alıyorum diye yazmıştım. bugünde aynı noktadayım. düşüşün sebebini bilmiyorum bakalım yakında bir haber düşecekmi. salgın da ikinci dalgamı bekleniyor farklı bir sıkıntımı var bilmiyorum. otokarın iş akışında bir sorun olmadıkça ihale iptali vb gibi sorun görmüyorum ilerisi için. fabrikalar kapandığında şu salgın döneminde bile iyi kar açıkladığını düşünüyorum. pek çok şirket zarar yazmışken. bunun dışında bae teslimatlar kar marjı yüksek iş ve hala devam ediyor. gürcistan ve eshot işi büyük iş olmasada ciroya katkısı olacak. ama en çok önemsediğim kısım iveco işi. otokar yıllık sattığı otobüs kadar belki de iveco için üretim yapacak. detayları bilmediğim için bunu merak ediyorum. bir de kazakistanda kurulan şirket boşuna değildir diye düşünüyorum. bae de kurulan şirketten 6 ay sonra düşmüştü 660 milyon dolarlık ihale haberi diye biliyorum. kazakistandan da iyi bir sipariş gelirse farklı fiyatlar beklerim. yarının ne getireceğini bekleyip göreceğiz. yazdıklarım yatırım tavsiyesi değildir. kimsenin gazına gelmeyin kimsenin sövdüğüne bakmayın. en iyi getirilerimi herkes söverken aldığım hisselerde elde ettim. elim gitmesede alım yapmaya söve söve de olsa düştükçe almaya devam ettiğim her hissede ciddi getiriler elde ettim. borsaya yeni başlamış otokara yeni bulaşmış ve ciddi zararda olduğunu bildiğim arkadaşlar var. bu yüzden bazı şeyleri yazmak zorunda hissediyorum kendimi. çünkü ilk başladığımızda bizlerde ciddi zarar ettik kimi zaman beklemeyip zararına verdik. farklı bi hisse aldık onu da zararına verdik derken bi çıkmazın içine girdik. herkes birikimine üç kuruş değer katmak için burada. ve beklentileri olduğu için aldığı hisse hakkında neler yazılmış forumlara giriyor. kimi hayal satıyor olmayacak rakamlar zenginlik hayali vadediyor. kimisi de hisseyi yerden yere vuruyor. adam zaten yukardan almış bakıyor herkes olumsuz şeyler yazıyor zararına satıyor. aracı kurumların fiyat beklentileri ve raporlarına çok güvenmeyin doğru zamanda verilmemiş her fiyat yazılmış her rapor çöptür. hisse zaten 175 liraya çıkmış 210 lira olacak diye rapor yayınlıyorlar. evet bu hisse 220 liralara gidebilir fakt 175 lirada yüzde 10-15 kazandırma potansiyeli aşağı düşme riski daha büyük belki de çünkü hisse 3 ayda yüzde 75 primlenmiş. 120-130 lar gibi daha güvenli alım aralıkları belirtilerek daha yüksek kar marjı olduğunda yayınlanır. herkese bol kazançlar arkadaşlar
    Merhaba, yatırım yapma amacıyla hisseyi araştırırken 2018'deki zararı merak etmiştim. Siz veya o günleri yaşamış başka yatırımcılar varsa o tarihte açıklanan zararın sebepleri neydi acaba? Bilgi verme imkanınız varsa çok sevinirim. Geçmiş yazıları okurken şans eseri denk geldi yazınız

  3. #3187
     Alıntı Originally Posted by cgknypc Yazıyı Oku
    Merhaba, yatırım yapma amacıyla hisseyi araştırırken 2018'deki zararı merak etmiştim. Siz veya o günleri yaşamış başka yatırımcılar varsa o tarihte açıklanan zararın sebepleri neydi acaba? Bilgi verme imkanınız varsa çok sevinirim. Geçmiş yazıları okurken şans eseri denk geldi yazınız
    Manipülasyona açık bir hisse veya tahta yapıcısı içeride olan bir hisse olsa dün alınan toplu taşımada ayakta yolcu kabul edilmeyecek kararı ile 4 tavan yapardı. Ossuruktan GYO şirketleri 4 tane villaya mutfak dolabı taktık haberiyle ikiye katlıyor, 50 kişinin çalıştığı yıllık 2-3 milyon TL kar yapan şirketler 20'ye katlıyor, bakalım bizim ağır abi ne yapacak bugün. Karsan ve Asuzu'yu da takip edeceğim.

    Bizim maliyet aşağılarda kaldı. Birnevi miras bırakacakmış gibi koyduk bir köşeye. Pozisyon da artırmıyoruz, Bir lot dahi satmıyoruz. Orta vadede bir gün gelecek olan sermaye artırımını bekliyorum. Bir gün hisse sayımız on katına çıkacak ve tahtamız derinleşecek. Yeni ortaklarımızın heyecanını anlıyorum ancak Otokar maalesef öyle bir hisse hiç olmadı.

  4. Lamisi cimisi yok... savunma ve toplu taşıma araçları üreten Böylesine bir şirket 449 ml USD olamaz...bu akla ve mantığa aykırı...gerisi hikaye bana. Göre...

  5. #3189
     Alıntı Originally Posted by güven06 Yazıyı Oku
    Lamisi cimisi yok... savunma ve toplu taşıma araçları üreten Böylesine bir şirket 449 ml USD olamaz...bu akla ve mantığa aykırı...gerisi hikaye bana. Göre...
    Sn. güven06, amacım polemik değil. Size de hak veriyorum. Bence de düşük değerleniyor ancak bu tahta maalesef Altay tankı sonrası toparlayamadı. 170 atağı oldu, borsadaki genel düşüşle birlikte soluğu 130'larda aldı. Tahta yapıcı 170'lerde tutunabilseydi ben de ümitli konuşacaktım. Benim tahminim 2023 seçimleri öncesi hareketlenir. Savunma sanayi ürünlerinde yurtiçi satışı yandaş BMC nedeniyle (ki BMC'nin yarısı Katar Silahlı Kuvvetleri'ni Güçlendirme Vakfı'na ait) sıfıra yakın. Adil bir rekabet ortamı oluşturulursa Otokar'dan uygun maliyetle üretim yapan hiçbir firma olamaz çünkü arkasında Koç grubunun uygun genel işletme genel yönetim maliyetleri ve tecrübeli bir tasarım ordusu var.

  6. https://youtu.be/Wi17_j_BE-s böylesi bir emek hiç te boşa gitmeyecektir...olayı sadece yurt içi olarak neden düşünüyorsunuz.... Altayla beraber çalışılan tulpar ihraç edilmeye başlandı diye biliyorum

  7. Tulpar tankı ihracat sınavında
    Tulpar hafif tankı, Avrupa'da girdiği atış testlerini başarıyla tamamladı. Tulpar, iki farklı kullanıcı tarafından test edilmeye başlandı.
    Göksel Yıldırım |
    06.03.2019
    Tulpar tankı ihracat sınavında

    Ankara
    Otokar'ın Altay ana muharebe tankını geliştirme sürecinde edindiği deneyimle ürettiği Tulpar hafif tankı, Avrupa'da girdiği atış testlerini başarıyla tamamladı. Tulpar, iki farklı kullanıcı tarafından test edilmeye başlandı.

    Otokar'ın 2018 Faaliyet Raporu'nda, şirketin savunma sanayisinde yürüttüğü çalışmaların geldiği noktaya, siparişlerde yaşanan gelişmelere ve ileriye dönük hedeflere ilişkin bilgilere yer verildi.

    Rapora göre, geçen yıl savunma harcamalarında gerçekleşen artışla küresel savunma sektörü yüzde 3,9'luk rekor büyüme gerçekleştirdi.

    Türkiye'de ise yerli ve milli imkanlarla kabiliyetlerin artırıldığı, savunma sanayisi ihracatında da küresel düzeyde önemli bir aktör olma hedefine daha da yaklaşılan bir yıl geride bırakıldı.

    Taktik tekerlekli ve paletli araç ürün ailesinin yanı sıra, kule sistemleriyle kullanıcı ihtiyaç ve beklentilerine uygun ürünler tasarlayıp geliştiren ve üreten Otokar'ın askeri ürünleri için ilgili hükümetlerin izniyle gerçekleştirdiği ihracat çalışmaları yıl boyunca devam etti.

    BAE'nin zırhlıları Sakarya'dan
    Otokar ve yerel ortağı Tawazun'un girişimiyle Abu Dabi'de kurulan Al Jasoor (Cesur) ile Birleşik Arap Emirlikleri Silahlı Kuvvetleri arasında imzalanan sözleşme kapsamında Rabdan 8x8 taktik tekerlekli zırhlı araçların seri üretimine başlandı. Toplam değeri 661 milyon dolar olan anlaşma doğrultusunda Rabdan zırhlılarının üretimi Otokar'ın Sakarya'daki fabrikasında yapılıyor.

    Rabdan araçları, fabrikada gerçekleştirilen kabul testlerinin yanı sıra, Körfez'de yapılan yüzme ve atış testlerini başarıyla geride bıraktı. İlk parti araçların kullanıcı teslimatları yıl sonunda tamamlandı. Araçlar savunma sanayisi alanında dünyanın önde gelen zırhlı araç pazarlarından Birleşik Arap Emirlikleri Silahlı Kuvvetlerinin envanterine girdi.

    Cobra II'ye radar görevi
    Tescilli NATO ve Birleşmiş Milletler tedarikçisi olan Otokar, kendi teknoloji, tasarım ve uygulamalarıyla kullanıcıların ihtiyaçlarına uygun özel çözümleriyle dost ve müttefik ülkelerin silahlı kuvvetleri ve güvenlik güçleri tarafından tercih edilmeyi sürdürdü.

    Sınıfında yüksek taşıma ve koruma kapasitesiyle dikkati çeken Cobra II zırhlı araçları için geçen yıl bir Asya ülkesinden 28,9 milyon dolarlık sipariş alındı.

    Cobra II yurt dışında olduğu kadar yurt içinde de talep gördü. Emniyet güçlerine teslimatları yapılan Cobra II, Aralık 2018'de de Türk Silahlı Kuvvetlerinde Havan Tespit Radarı konfigürasyonuyla göreve başladı.

    Altay'daki deneyimden Tulpar doğdu
    Otokar'ın zırhlı araçlar ve özellikle Altay tankı ile birlikte oluşan ana muharebe tankı tasarlama ve geliştirme konusundaki deneyimi yeni ürünlere taşındı.

    Modern ordularda keşif ve ateş destek aracı olarak etkin görev alan hafif ağırlık sınıfı tanklar, değişen muharebe koşulları ve farklılaşan tehditler dikkate alındığında, sektörde artan bir ihtiyaç olarak öne çıkıyor. Bu eğilim doğrultusunda, dünyanın çeşitli coğrafyalarındaki kullanıcıların beklentilerinden yola çıkarak deneyimini, mühendislik kabiliyetleri ve Ar-Ge imkanlarıyla birleştiren Otokar tarafından geliştirilen ve geçen yıl yapılan atış testlerini başarıyla tamamlayan Tulpar hafif tankı ilk kez Paris'te sergilendi.

    Ürün satışından teknoloji transferine
    Otokar Yönetim Kurulu Başkanı Ali Koç, şirketin savunma sanayisine yönelik faaliyetlerine ilişkin değerlendirmesinde, Birleşik Arap Emirlikleri Silahlı Kuvvetleri zırhlı araç tedarikine ilişkin sözleşmesi kapsamında geçen yıl başlayan teslimatların bu yıl da devam edeceğini söyledi.

    Bu siparişin, aynı zamanda Türkiye'nin tek kalemde imzalanan en büyük kara sistemleri ihracatı olduğuna dikkati çeken Koç, şu bilgileri verdi:

    "2018 yılında Sakarya'daki fabrikamızda başlayan seri üretimle birlikte, Rabdan 8x8 zırhlı araçları atış ve amfibik kabiliyetler dahil tüm kabul testlerini başarıyla geçti, ilk teslimatlar yıl sonunda başladı. Önümüzdeki dönemde teslimatlarına devam edilecek projenin şirketimiz için özel önemi ise Otokar'ın savunma sanayisinde artık sadece ürün üretip satan değil, bilgi birikimini ihraç eden, teknoloji transferi yapan bir konuma ulaşması oldu."

    Tulpar atış testlerini başarıyla geçti
    Fikri mülkiyet haklarına sahip olduğu taktik tekerlekli ve paletli zırhlı araçları ve kule sistemleriyle 32 dost ve müttefik ülkeye savunma sanayisi ürünleri ihraç eden Otokar'ın, geçen yıl Türk Silahlı Kuvvetleri envanterindeki araç sayısını da artırdığını vurgulayan Koç, şunları kaydetti:

    "Geçtiğimiz yıl Türkiye savunma sanayisi için gündem maddelerinden biri de Altay tankı oldu. Otokar şirketimiz, ana yükleniciliğini yaptığı Altay ana muharebe tankının tasarım, prototipleme ve kalifikasyon süreçlerinden oluşan ilk dönem projesini 2018 yılında başarıyla tamamladı. Açılan üretim ihalesinde başka bir üretici, seri imalat için görevlendirildi. Gururla tamamladığımız Altay birinci dönem projesi hiç kuşkusuz Otokar'a çok önemli bir bilgi birikimi sağladı, yeni ürün geliştirilmesi konusunda eşsiz bir deneyim kazandırdı. Otokar, paletli zırhlı araçlar alanında edindiği birikimle dünyada artan hafif tank ihtiyacı çerçevesinde, geçtiğimiz yıl Tulpar hafif tankını Fransa'da tanıttı. Araç, Avrupa'da girdiği atış testlerini başarıyla tamamlayarak iki farklı kullanıcı tarafından test edilmeye başlandı."

  8. #3192
     Alıntı Originally Posted by güven06 Yazıyı Oku
    https://youtu.be/Wi17_j_BE-s böylesi bir emek hiç te boşa gitmeyecektir...olayı sadece yurt içi olarak neden düşünüyorsunuz.... Altayla beraber çalışılan tulpar ihraç edilmeye başlandı diye biliyorum
    Hayır, Tulpar için henüz bir ihracat sözleşmesi imzalanmadı (veya cironun belirli bir oranında yani KAP'a bilgi vermeye deyecek bir bedelde imzalanmadı). Ancak, tüm uluslararası fuarlara götürüyorlar. Onlarca milyon dolarlık yatırım herhalde satışa dönecektir.

    Olayı sadece yurtiçi olarak düşünmüyorum. Ancak, Kirpi 1 ve 2'nin Türkiye satışı neredeyse binlere ulaştı. Adeti birkaç milyon dolar olan bir zırhlıdan bahsediyorum. Her yıl 200-300 adet Cobra 1 veya 2 yurtiçi satışımız olsa fena mı olurdu. Nereden baksanız karlılığa yıllık 200-250 milyon TL ilave katkısı olurdu. Bu da hissebaşı 10 lira eder.

Sayfa 399/994 İlkİlk ... 299349389397398399400401409449499899 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •