Ekinler boy vermeden kör buzağı topallamaz mış:)
Ekinler boy vermeden kör buzağı topallamaz mış:)
Merhaba, yatırım yapma amacıyla hisseyi araştırırken 2018'deki zararı merak etmiştim. Siz veya o günleri yaşamış başka yatırımcılar varsa o tarihte açıklanan zararın sebepleri neydi acaba? Bilgi verme imkanınız varsa çok sevinirim. Geçmiş yazıları okurken şans eseri denk geldi yazınız![]()
Manipülasyona açık bir hisse veya tahta yapıcısı içeride olan bir hisse olsa dün alınan toplu taşımada ayakta yolcu kabul edilmeyecek kararı ile 4 tavan yapardı. Ossuruktan GYO şirketleri 4 tane villaya mutfak dolabı taktık haberiyle ikiye katlıyor, 50 kişinin çalıştığı yıllık 2-3 milyon TL kar yapan şirketler 20'ye katlıyor, bakalım bizim ağır abi ne yapacak bugün. Karsan ve Asuzu'yu da takip edeceğim.
Bizim maliyet aşağılarda kaldı. Birnevi miras bırakacakmış gibi koyduk bir köşeye. Pozisyon da artırmıyoruz, Bir lot dahi satmıyoruz. Orta vadede bir gün gelecek olan sermaye artırımını bekliyorum. Bir gün hisse sayımız on katına çıkacak ve tahtamız derinleşecek. Yeni ortaklarımızın heyecanını anlıyorum ancak Otokar maalesef öyle bir hisse hiç olmadı.
Lamisi cimisi yok... savunma ve toplu taşıma araçları üreten Böylesine bir şirket 449 ml USD olamaz...bu akla ve mantığa aykırı...gerisi hikaye bana. Göre...
Sn. güven06, amacım polemik değil. Size de hak veriyorum. Bence de düşük değerleniyor ancak bu tahta maalesef Altay tankı sonrası toparlayamadı. 170 atağı oldu, borsadaki genel düşüşle birlikte soluğu 130'larda aldı. Tahta yapıcı 170'lerde tutunabilseydi ben de ümitli konuşacaktım. Benim tahminim 2023 seçimleri öncesi hareketlenir. Savunma sanayi ürünlerinde yurtiçi satışı yandaş BMC nedeniyle (ki BMC'nin yarısı Katar Silahlı Kuvvetleri'ni Güçlendirme Vakfı'na ait) sıfıra yakın. Adil bir rekabet ortamı oluşturulursa Otokar'dan uygun maliyetle üretim yapan hiçbir firma olamaz çünkü arkasında Koç grubunun uygun genel işletme genel yönetim maliyetleri ve tecrübeli bir tasarım ordusu var.
https://youtu.be/Wi17_j_BE-s böylesi bir emek hiç te boşa gitmeyecektir...olayı sadece yurt içi olarak neden düşünüyorsunuz.... Altayla beraber çalışılan tulpar ihraç edilmeye başlandı diye biliyorum
Tulpar tankı ihracat sınavında
Tulpar hafif tankı, Avrupa'da girdiği atış testlerini başarıyla tamamladı. Tulpar, iki farklı kullanıcı tarafından test edilmeye başlandı.
Göksel Yıldırım |
06.03.2019
Tulpar tankı ihracat sınavında
Ankara
Otokar'ın Altay ana muharebe tankını geliştirme sürecinde edindiği deneyimle ürettiği Tulpar hafif tankı, Avrupa'da girdiği atış testlerini başarıyla tamamladı. Tulpar, iki farklı kullanıcı tarafından test edilmeye başlandı.
Otokar'ın 2018 Faaliyet Raporu'nda, şirketin savunma sanayisinde yürüttüğü çalışmaların geldiği noktaya, siparişlerde yaşanan gelişmelere ve ileriye dönük hedeflere ilişkin bilgilere yer verildi.
Rapora göre, geçen yıl savunma harcamalarında gerçekleşen artışla küresel savunma sektörü yüzde 3,9'luk rekor büyüme gerçekleştirdi.
Türkiye'de ise yerli ve milli imkanlarla kabiliyetlerin artırıldığı, savunma sanayisi ihracatında da küresel düzeyde önemli bir aktör olma hedefine daha da yaklaşılan bir yıl geride bırakıldı.
Taktik tekerlekli ve paletli araç ürün ailesinin yanı sıra, kule sistemleriyle kullanıcı ihtiyaç ve beklentilerine uygun ürünler tasarlayıp geliştiren ve üreten Otokar'ın askeri ürünleri için ilgili hükümetlerin izniyle gerçekleştirdiği ihracat çalışmaları yıl boyunca devam etti.
BAE'nin zırhlıları Sakarya'dan
Otokar ve yerel ortağı Tawazun'un girişimiyle Abu Dabi'de kurulan Al Jasoor (Cesur) ile Birleşik Arap Emirlikleri Silahlı Kuvvetleri arasında imzalanan sözleşme kapsamında Rabdan 8x8 taktik tekerlekli zırhlı araçların seri üretimine başlandı. Toplam değeri 661 milyon dolar olan anlaşma doğrultusunda Rabdan zırhlılarının üretimi Otokar'ın Sakarya'daki fabrikasında yapılıyor.
Rabdan araçları, fabrikada gerçekleştirilen kabul testlerinin yanı sıra, Körfez'de yapılan yüzme ve atış testlerini başarıyla geride bıraktı. İlk parti araçların kullanıcı teslimatları yıl sonunda tamamlandı. Araçlar savunma sanayisi alanında dünyanın önde gelen zırhlı araç pazarlarından Birleşik Arap Emirlikleri Silahlı Kuvvetlerinin envanterine girdi.
Cobra II'ye radar görevi
Tescilli NATO ve Birleşmiş Milletler tedarikçisi olan Otokar, kendi teknoloji, tasarım ve uygulamalarıyla kullanıcıların ihtiyaçlarına uygun özel çözümleriyle dost ve müttefik ülkelerin silahlı kuvvetleri ve güvenlik güçleri tarafından tercih edilmeyi sürdürdü.
Sınıfında yüksek taşıma ve koruma kapasitesiyle dikkati çeken Cobra II zırhlı araçları için geçen yıl bir Asya ülkesinden 28,9 milyon dolarlık sipariş alındı.
Cobra II yurt dışında olduğu kadar yurt içinde de talep gördü. Emniyet güçlerine teslimatları yapılan Cobra II, Aralık 2018'de de Türk Silahlı Kuvvetlerinde Havan Tespit Radarı konfigürasyonuyla göreve başladı.
Altay'daki deneyimden Tulpar doğdu
Otokar'ın zırhlı araçlar ve özellikle Altay tankı ile birlikte oluşan ana muharebe tankı tasarlama ve geliştirme konusundaki deneyimi yeni ürünlere taşındı.
Modern ordularda keşif ve ateş destek aracı olarak etkin görev alan hafif ağırlık sınıfı tanklar, değişen muharebe koşulları ve farklılaşan tehditler dikkate alındığında, sektörde artan bir ihtiyaç olarak öne çıkıyor. Bu eğilim doğrultusunda, dünyanın çeşitli coğrafyalarındaki kullanıcıların beklentilerinden yola çıkarak deneyimini, mühendislik kabiliyetleri ve Ar-Ge imkanlarıyla birleştiren Otokar tarafından geliştirilen ve geçen yıl yapılan atış testlerini başarıyla tamamlayan Tulpar hafif tankı ilk kez Paris'te sergilendi.
Ürün satışından teknoloji transferine
Otokar Yönetim Kurulu Başkanı Ali Koç, şirketin savunma sanayisine yönelik faaliyetlerine ilişkin değerlendirmesinde, Birleşik Arap Emirlikleri Silahlı Kuvvetleri zırhlı araç tedarikine ilişkin sözleşmesi kapsamında geçen yıl başlayan teslimatların bu yıl da devam edeceğini söyledi.
Bu siparişin, aynı zamanda Türkiye'nin tek kalemde imzalanan en büyük kara sistemleri ihracatı olduğuna dikkati çeken Koç, şu bilgileri verdi:
"2018 yılında Sakarya'daki fabrikamızda başlayan seri üretimle birlikte, Rabdan 8x8 zırhlı araçları atış ve amfibik kabiliyetler dahil tüm kabul testlerini başarıyla geçti, ilk teslimatlar yıl sonunda başladı. Önümüzdeki dönemde teslimatlarına devam edilecek projenin şirketimiz için özel önemi ise Otokar'ın savunma sanayisinde artık sadece ürün üretip satan değil, bilgi birikimini ihraç eden, teknoloji transferi yapan bir konuma ulaşması oldu."
Tulpar atış testlerini başarıyla geçti
Fikri mülkiyet haklarına sahip olduğu taktik tekerlekli ve paletli zırhlı araçları ve kule sistemleriyle 32 dost ve müttefik ülkeye savunma sanayisi ürünleri ihraç eden Otokar'ın, geçen yıl Türk Silahlı Kuvvetleri envanterindeki araç sayısını da artırdığını vurgulayan Koç, şunları kaydetti:
"Geçtiğimiz yıl Türkiye savunma sanayisi için gündem maddelerinden biri de Altay tankı oldu. Otokar şirketimiz, ana yükleniciliğini yaptığı Altay ana muharebe tankının tasarım, prototipleme ve kalifikasyon süreçlerinden oluşan ilk dönem projesini 2018 yılında başarıyla tamamladı. Açılan üretim ihalesinde başka bir üretici, seri imalat için görevlendirildi. Gururla tamamladığımız Altay birinci dönem projesi hiç kuşkusuz Otokar'a çok önemli bir bilgi birikimi sağladı, yeni ürün geliştirilmesi konusunda eşsiz bir deneyim kazandırdı. Otokar, paletli zırhlı araçlar alanında edindiği birikimle dünyada artan hafif tank ihtiyacı çerçevesinde, geçtiğimiz yıl Tulpar hafif tankını Fransa'da tanıttı. Araç, Avrupa'da girdiği atış testlerini başarıyla tamamlayarak iki farklı kullanıcı tarafından test edilmeye başlandı."
Hayır, Tulpar için henüz bir ihracat sözleşmesi imzalanmadı (veya cironun belirli bir oranında yani KAP'a bilgi vermeye deyecek bir bedelde imzalanmadı). Ancak, tüm uluslararası fuarlara götürüyorlar. Onlarca milyon dolarlık yatırım herhalde satışa dönecektir.
Olayı sadece yurtiçi olarak düşünmüyorum. Ancak, Kirpi 1 ve 2'nin Türkiye satışı neredeyse binlere ulaştı. Adeti birkaç milyon dolar olan bir zırhlıdan bahsediyorum. Her yıl 200-300 adet Cobra 1 veya 2 yurtiçi satışımız olsa fena mı olurdu. Nereden baksanız karlılığa yıllık 200-250 milyon TL ilave katkısı olurdu. Bu da hissebaşı 10 lira eder.
Yer İmleri