Prix Femina Odullu Fransiz yazar ve yonetmen Alexandre Jardin'nin dogum gunu (14 Nisan 1965)
" SIK SIK, olume meydan okuma amaciyla dolasmaya gittigi Ker Emma mezarliginda bir gun, mutlu, yasli bir kadinla karsilasir. Kadin bir yandan kocasinin mezar tasini temizlerken bir yandan da onunla konusur, yasama sevincinden soz acar, C vitamini tabletleri sunar ona. Adi Maude Sauvage'dir. Bulusma sozu verirler. Kadinin her seyi cosku seline bogusu, onu da sevince bogar. Bir aksam mezarlik cikisinda, onu alelacele oper, sevgilerinin solmasina zaman kalmadan olumun onlari alacagindan hic kuskusu yoktur. "
" Au cimetire de Ker Emma, dans lequel il vagabondait souvent comme pour braver la mort, il rencontra une femme ge et heureuse. Tout en nettoyant la spulture de son mari, elle lui parla de sa joie dtre en vie et lui offrit des tablettes de vitamine C. Elle sappelait Maude Sauvage. Ils se donnrent des rendez-vous. Sa capacit dmerveillement lmerveillait. Il lembrassa frntiquement un soir, au sortir du cimetire, rassur de savoir quils y retourneraient les pieds devant avant que leur passion ne stiolt. "
" Geceyarisi yaklasiyordu, odamda tek basimaydim, gidip Fanfan'i gorme istegimi ortadan kaldiracak bir roman bile yoktu elimin altinda. Ama oteki yarim, eger davranislarimla kendimi ele verirsem, bu guzelim ask baslangiclarinin verdigi esriklige elveda demis olacagimi yineleyip duruyordu bana; peki, ama havada asili gibi kalakalan istek anlari askin en tatli yani degil midir? "
" Comme minuit approchait, seul dans ma chambre je ne dcouvris aucun roman capable de dissiper mon envie de re****dre Fanfan. Mais lautre moiti de moi-mme ne cessait de me rpter que si je me dclarais par emportement, je pourrais dire adieu livresse de ces prludes ; et ces instants o le dsir est comme suspendu ne sont-ils pas le miel de lamour ? "
" Bir kadinin kalbiyle oynanmaz.Cok guzel seydir kadin! Inan bana, birilerine baglanmayanlar yalnizca figuranlardir, gercek oyuncular degildirler.Turumuzun yuzkarasidirlar.Erkek olmak bir ayricaliktir.Ona layik olmak gerekir. "
" Il est interdit de jouer avec le cœur d’une femme. C’est trop beau, une femme ! Crois-moi, ceux qui ne s’engagent pas ne sont que des figurants, pas des acteurs. Ils font honte à notre espèce. Etre homme est un privilège. Il faut en être digne. "
Yer İmleri