Sayfa 686/994 İlkİlk ... 186586636676684685686687688696736786 ... SonSon
Arama sonucu : 7951 madde; 5,481 - 5,488 arası.

Konu: OTKAR - Otokar


  1. Cevap için teşekkürler syn otokar. Pd si 6,5 milyara düşmüş bir dünyaca saygın zırhlı araç üreticisi;ciddi know-how u ve marka değeri olan bir şirket. 460 lar köpük fiyattı bana göre. 250 civarı an itibari ile uygundur. Yıl sonu kar rakamı 900-1000 mio arası olup bakiye sipariş artarsa mükemmel olur.

    Herkese bol kazançlar saygılar.

  2.  Alıntı Originally Posted by Otokar Yazıyı Oku
    Sn gueno benim de bildiğim bi halt yok temel veya teknik anlamda. Varsa üçkuruşluk bi bilgimiz saklamadan sakınmadan kimseyi yanıltmaya çalışmadan paylaşmaya çalışıyorum .

    Otokarın 70 lira fiyatlarından bu yana forumda yazarım. Satma niyetimin olmadığını o günlerde de yazıyordum bugünlerde de düşüncem de herhangi bir değişiklik yok. Bu fiyattan bağımsız bir durum benim için. Satmıyorum ama her yıl ek alım yaptığım dönemler oluyor. Böyle yüzdesel olarak büyük düşüşlere saklıyorum ek alım zamanlarını. En dipten alayım gibi bi kaygım yok. Ben aldıktan sonra hiç düşmesin diye bir derdim de yok. Belli orandaki düşüşler bana daha güvenli alım aralıkları sunuyor. Zirveye giderken herhangi bir fiyattan alsam herkesin yakın dönemde karda olduğu yerde alım yapmış olurum ve satış başladığında kısa zamanda sert düşüşlere yakalanma ihtimalim artar. Elimdeki nakti doğru kullanmamış olurum. Belli bir düşüşten sonraysa düşüşlerdeki keskinlik azalır. Portfoydeki eski lotlar düşüşten yeterince nasibini alsa da maliyetleri düşük olduğu için o kısmı sorun etmiyorum yeni alacaklarımı da bu yöntemle alarak olabildiğince düşük maliyetli kalmaya çalışıyorum.

    Şimdi hisse yüzde 40 düşmüş zirveden diye hisse almak da çok doğru değil. Bu konuyla ilgili peter linch kitabında çok düştü daha da düşmez demenin ve çok çıktı daha çıkmaz demenin en büyük yanılgılardan biri olduğunu söylüyor ve polaroid hisselerinin hazin sonundan örnek veriyor. Polaroid hissesi 140 dolardan 0,2 cente kadar düşmüş ve şirket iflas etmiştir. Her ne kadar iflas etmiş bir şirketi örnek vermek doğru olmasada bir şirketin çok düşmüş olması daha fazla düşmeyeceği anlamı taşımıyor.

    Ben daha önceki paylaşımlarda belirttiğim siparişler anlaşmalardan dolayı karlılığının artmaya devam edeceğini düşünüyorum. Tabiki ara dönem bilançolarında dalgalanmalar düşüşler olabilir ama yıllık toplam karda sonuçlar otokarın lehine olacaktır düşüncesindeyim. Bugün kur artıyor ve faizler yüksek seyrediyor sadece iç piyasaya satış yapan döviz bazlı geliri olmayan bir otobüs pazarı lideri şirket olsa düşüncelerim tam tersi olabilir mevcut koşullarda. Sadece iç piyasaya satış yapmıyoruz. Sadece otobüs satmıyoruz. Şirketin cirosunda ihracatın payı yüzde 80 e yakın. İç piyasadaki ve bulunduğu sektörlerdeki olası daralmalara karşı yeterince güçlü bir bakiye sipariş ve anlaşma ağı mevcut. Doların artışına vatandaş olarak üzülsemde şirket doların artışından pozitif etkileniyor. Kur ataklarına karşı cirodaki ihracatın payının yüksek oluşu doğal koruma sağlıyor. Benim sorun olarak gördüğüm bi durum yok kısaca.

    Fakat son iki aylık satış adetleri ilk çeyrekteki aylık satış adetlerinden zayıf gibi sanki. Bu konuda şirketin üretim yapısını bilmek gerektiğini düşünüyorum. Bu konuda çok bilgim yok. Yani şirket bir zırhlıyı, bir büyük otobüsü kaç günde üretebiliyor ve aynı anda kaç zırhlının üretimi başlıyor. Örneğin bir zırhlıyı 45 günde üretiyorsa kimi aylarda hiç üretim olmaması ve dolayısıyla da hiç satış olmaması gayet doğal. Mesela mayısta 1 zırhlı satışı var oysa şirketin 110 milyon dolar afrika ve bae arma sipaişleri var. Üretim yoksa teslimatta yok satışta yok görünüyor kısaca. Zaten cirodaki çeyreklik dalgalanmalar olabilir deme sebebim bu. Zırhlı üretimi teslimatı yüksekse ciro yüksek düşükse düşük.


    Bugün forumları, sosyal medyayı veya farklı platformları incelesek pişmanlıklar dolu. Oysa ne güzel paylaşımlar vardı hergün tavan çekerken 400 üstü fiyatlarda her mecrada. Herkesin keyfi yerindeydi, herkes uzun vadeciydi. Herkes iveco üretimini, herkes siparişleri, tulparı konuşuyordu, herkes karlılığı konuşuyordu. şubatta yılsonu kar açıklandığında twitterda gündem bile olmuştu otokar. Varmı bugün bunları konuşan. Ben açıkçası göremiyorum. Sövenden sayandan geçilmiyor ortalık. Yani yanıltır insanları bu mecralar, yanıltır yorumlar. 2018 mayıs ayına gidip bakın en düşük fiyat seviyesinde sövenden sayandan geçilmiyor forumda o günlerde farklı değildi.

    Bu açıdan herkesin kendi analiziyle yatırım yapması hiçbir bilgisi yoksa da yatırım yapmaması en sağlıklı olanı

    Bizlere zirvede fiyat hareketleriyle sarhoş mutluluğu yaşatanlarla, gene fiyat hareketleriyle düşüş ve diplerde karamsarlığı yaşatanlar aynı simsarlar, aynı kan emiciler yani spekülatörler.

    Yazdıklarımı yatırım tavsiyesi olarak almayın arkadaşlar. Selametle kalın...
    Sizi tebrik ederim, gerçekten çok kaliteli bir yatırımcısınız. Şuanda otokar yatırımcısı olmamama rağmen başlığı keyifle takip ediyorum. Forumun en kaliteli başlıklarından biri.

    İnsanlar çok kısa vadelerde çok yüksek beklentiler içerisine giriyor ve şirketin işlerinden ziyade fiyata odaklanıyor. Fiyat düşüyorsa, yönetimi suçluyorlar. Akıl tutulması gerçekten Öncelikle şirketin ürettiği kara bakmak gerek. Geçen yıl hissem vardı şirkette ama hızlı yükselişte sonraki bilançodaki kar artışlarını öngöremediğim için fiyatın şiştiğini düşünüp satıp kar almıştım. Sonra harika 2 bilanço geldi ve fiyat yükselmeye devam etti. Şimdi neredeyse yine o eski fiyatlarına geldi. Borsada çok fazla ucuz şirket var ama ucuz ve ortalama bir şirket yerine makul bir fiyatta iyi bir şirket almanın çok daha iyi bir seçenek olduğunu düşündüğüm için otkar ile yeniden ilgilenmeye başladım şimdi.

    1. çeyrekte pek kar üretmeyen bir şirket olmasına rağmen bu yıl 1. çeyrek iyi kar getirmiş. Geçen yılın son çeyreği muazzam bir kar artışı yaşamış. Benim için önemli olan bunun ne derecede devam edeceği ve kardaki artışın ne olacağı. Yukarıda arkadaşın belirttiği gibi 900-1m civarı bir kar gelecekse hisse başına kabaca 40tl kar üreten bir şirket olacak. Prospektif FK 6,8 eder. Böyle bir şirket için gayet makul. Arkadaşın dediği tahmin de çok uçuk ve hayalci bir tahmin de değil üstelik. Ancak ben tahmin etmekte zorlanıyorum. 1-2 hafta önce size de sormuştum hatta Şirketin beklentisi var mı diye faaliyet raporuna da göz attım bir şey bulamadım. Bazı şirketlerde bunu hesaplamak çok kolay oluyor yada zaten şirket en muhafazakar şekliyle bir tahmin paylaşıyor. Otokar için kar tahmini yapmak belki başkaları için kolay olabilir ama benim kalitem ona yetmiyor

    Ben şahsen karlılığın devamlılığına ve artışına odaklanıyorum. Fiyat iner çıkar. Kar düzenli yükseliyorsa fiyat da dönemsel olarak inip çıksa bile yukarı trendini orta ve uzun vadede korur. Sosyal medyada fiyat düştü diye şirkete dair ileri geri konuşanlar zaten bu dönemde muhtemelen borsayı terk edecektir. Bu arkadaşlar en ufak bir kayıpta başkalarını suçlamak yerine durup kendilerini sorgularsa (belki çok fahiş fiyat ödediler, belki hiç şirkete bakmadılar, belki de herhangi bir sorun yok), şirketi tekrardan inceleme ihtiyacı duyup haberlere bakarsa, raporlar okursa (belki şirketin işleri bozuluyor, belki belli riskler belirdi, belki de işlerde hiçbir sorun yok) vs. borsada kalıcı olabilirler. Umarım bu tarz insanların sayısı çok az olmaz.




  3. #5487
     Alıntı Originally Posted by cgknypc Yazıyı Oku
    Sizi tebrik ederim, gerçekten çok kaliteli bir yatırımcısınız. Şuanda otokar yatırımcısı olmamama rağmen başlığı keyifle takip ediyorum. Forumun en kaliteli başlıklarından biri.

    İnsanlar çok kısa vadelerde çok yüksek beklentiler içerisine giriyor ve şirketin işlerinden ziyade fiyata odaklanıyor. Fiyat düşüyorsa, yönetimi suçluyorlar. Akıl tutulması gerçekten Öncelikle şirketin ürettiği kara bakmak gerek. Geçen yıl hissem vardı şirkette ama hızlı yükselişte sonraki bilançodaki kar artışlarını öngöremediğim için fiyatın şiştiğini düşünüp satıp kar almıştım. Sonra harika 2 bilanço geldi ve fiyat yükselmeye devam etti. Şimdi neredeyse yine o eski fiyatlarına geldi. Borsada çok fazla ucuz şirket var ama ucuz ve ortalama bir şirket yerine makul bir fiyatta iyi bir şirket almanın çok daha iyi bir seçenek olduğunu düşündüğüm için otkar ile yeniden ilgilenmeye başladım şimdi.

    1. çeyrekte pek kar üretmeyen bir şirket olmasına rağmen bu yıl 1. çeyrek iyi kar getirmiş. Geçen yılın son çeyreği muazzam bir kar artışı yaşamış. Benim için önemli olan bunun ne derecede devam edeceği ve kardaki artışın ne olacağı. Yukarıda arkadaşın belirttiği gibi 900-1m civarı bir kar gelecekse hisse başına kabaca 40tl kar üreten bir şirket olacak. Prospektif FK 6,8 eder. Böyle bir şirket için gayet makul. Arkadaşın dediği tahmin de çok uçuk ve hayalci bir tahmin de değil üstelik. Ancak ben tahmin etmekte zorlanıyorum. 1-2 hafta önce size de sormuştum hatta Şirketin beklentisi var mı diye faaliyet raporuna da göz attım bir şey bulamadım. Bazı şirketlerde bunu hesaplamak çok kolay oluyor yada zaten şirket en muhafazakar şekliyle bir tahmin paylaşıyor. Otokar için kar tahmini yapmak belki başkaları için kolay olabilir ama benim kalitem ona yetmiyor

    Ben şahsen karlılığın devamlılığına ve artışına odaklanıyorum. Fiyat iner çıkar. Kar düzenli yükseliyorsa fiyat da dönemsel olarak inip çıksa bile yukarı trendini orta ve uzun vadede korur. Sosyal medyada fiyat düştü diye şirkete dair ileri geri konuşanlar zaten bu dönemde muhtemelen borsayı terk edecektir. Bu arkadaşlar en ufak bir kayıpta başkalarını suçlamak yerine durup kendilerini sorgularsa (belki çok fahiş fiyat ödediler, belki hiç şirkete bakmadılar, belki de herhangi bir sorun yok), şirketi tekrardan inceleme ihtiyacı duyup haberlere bakarsa, raporlar okursa (belki şirketin işleri bozuluyor, belki belli riskler belirdi, belki de işlerde hiçbir sorun yok) vs. borsada kalıcı olabilirler. Umarım bu tarz insanların sayısı çok az olmaz.
    Ben de geçen sene eylülden beri Otokar ortağıyım. Şirketin kapasite kullanım oranının düşük olması ve yeni hikayeler barındırması sebebiyle almıştım. Dediğiniz gibi kâr tahmin etmek bence imkansıza yakın otokarda. En büyük sebebi de sipariş bazlı çalışıyor olması.
    Beni motive eden noktalar;
    - Her an sipariş gelebilme potansiyeli.
    - Pandemi döneminde mobilitenin azalması kaynaklı otobüs satışlarının azalması, pandemi sonrasında satış artış beklemem.
    - Klasik Iveco hikayesi
    - Savunma tarafındaki sıçrayışlar
    Bakalım fiyatı daha da düşebilir mi düşebilir ama o durumda üzülmek yerine daha fazla lota sahip olabilmek cazip gelmeli.
    Bol kazançlar

  4. Sn cgknypc bir karlılık tahmininde bulunmak rakam olarak yatırımcıyı yanıltabilir. Çünkü zaten karlılığı satın alıyoruz. Şirketler dinamik varlıklar pekçok durumdan hızlı etkilenebiliyor durumları. Örneğin geçen gün fabrikanın bir bölümünde küçük bir yangın çıktığyla ilgili haberler yapıldı. O durum üretimi etkileyebilecek seviyede de olabilirdi ve çok fazla etkilenebilirdi bundan şirket. Olası aksaklıklar ve olumsuz durumlarda karlılıkta düşüşte yaşanabilir her ne kadar karlılığın artacağına dair izlenimler fazla olsada. Bundan dolayı en güzeli aylık satış verilerini teslimatları ve siparişlerin durumunu takip etmek.

    Fiyat ve değeriyle ilgili şunları diyebilirim. Hisse fiyatı ve değeri farklı kavramlar ve bu iki değerleme arasında kimi zaman uçurum olabiliyor.

    Şimdi bu şirket ne kadar iyi bir şirket olursa olsun fiyatı düşüyorsa pekçok yatırımcı için kötüdür. Oysa en güzel getiriler iyi şirketlere düşüş dönemlerinde yapılan yatırımlardan elde ediliyor. Mesela ben 80 liradan 40 liraya düştü diye ttrak aldım. Ama aldıktan kısa süre sonra 25 liraya düştü ve yüzde 40 zararda göründü portfoy. Sonra 25 liradan yükseliş bir başladı 250 liraya çıktı hisse ve 15 lirada temettü verdi. 40 liradan 25 liraya düştüğünde portfoyde bi süre zarar görünmesinin bi önemi varmı bugün peki. Ya da o günlerde ederi 25 lira olduğu içinmi oraya düştü bu şirket. Değeri 25 lira olsa aradan 1 sene geçtikten sonra 15 lira temettü verecek gücü olmazdı şirketin. O gün 40 liralardayken iyi şirkettir dedik ama yüzde 40 düşüş yiyen yatırımcı hani iyi şirketti bu şirket diye düşünmedimi veya iyi şirkettir diyenlere karşı farklı düşünceler beslememişmidir sanki. Kottan çıktığı gün tavan yapan 3 şirket var yıl içinde. Yatırımcı hissenin tavan yaptığı günün akşamında parasını sıfırladı. Aslında hiçbir değeri yok şirketin ama fiyat tavan çekiyor.

    Bir başka örnek tüpraş. Tüpraşın sadece rup yatırımı 2.5 milyar dolar. Şirketin tesisinin inşası, arazilerin değeri, opet ortaklığı, yaptığı diğer yatırımları hiç saymıyorum. Bugün piyasa değeri 2.7 milyar. Şirketi bugün yeniden inşa etmeye kalksan 10 milyar dolara anca inşa edersin ama piyasa 2.7 milyar dolar fiyat biçiyor ve uzun zamandır da bu aralıklarda fiyatlanıyor. Tüpraş önemsiz bir şirketmi peki. Tüpraş yarın dükkanı kapattım üretim yok dese hayat durur ülkede. Kimse arabasını çalıştırıp işe gidemez. Ucuzmu ucuz fakat piyasa pandemi bahanesine zarar ediyor bahanesine fiyatlamıyor şirketi. Bi süre sonra fiyatllayıp fiyatlamayacağını da bilmiyoruz.

    Şimdi otokarın değeri nedir ne değildir. Gördüğü zirve köpüktür bundan dolayı düştü düşüyor demek mevcut fiyat seviyesinde ve düşüş sürecinde rahatlık sunar insana. Biri çıkıp deseki gördüğü fiyat hakkıydı hatta değeri daha yukarılardı; mevcut durumda ve mevcut yatırımcı kitlesiyle kendisini rahatsız edebilecek bir söylemde bulunmuş olur. Çünkü hisse fiyatındaki düşüş dönemlerinde olumlu yorum yapan insanlara da farklı niyetle bakıyor özellikle son dönem piyasayla yeni tanışmış insanlar. Bu yüzden aslında hiç yorum yapmamak aslında en sağlıklı olanı.

    Bir şirketin fiyatının hızlı yükselmesi bile yeter kimi zaman hızla tekrar belli bir miktar düşmesi için. Çünkü herkes hızlıca katlamıştır parasını ve parasını kısa sürede katlamış olmak yeterlidir insanların satış yapması için ederine değerine bakmadan.

    Otokarın değerini anlamak için geriye doğru bakmak yeterli. Kriz yılını baz alıp 2008-2009 yıllarındaki fiyatlarla karşılaştırma yanılgısı da yaratmadan. 2011 yılında bu aylarda düzeltilmemiş yani temettü düşülmemiş fiyatı 10-15 lira aralığında. Düşmüş haliyle 20-25 kat değer kazanmış. Her yıl temettü dağıtmış. Bahsettiğim yıllarda dolar yaklaşık 1.8-2 aralığında. Endeks 2013 yılından sonra dolar bazlı değer kaybederken otkar her türlü değer kazanmış. Elbette çok düştüğü yıllar veya hiç kazandırmadığı kaybettirdiği yıllarda olmuş. Şunu diyenlerde olabilir şirket zaten yeterince değerlenmiş 10 yıl içinde bundan sonra değer kazanması zor. Tabi herkesin düşüncesine saygı duyarım. Belki haklılık payları da olabilir. Fakat şirketin anlaşmalarına bakınca sürdürelebilir büyüme adımlarına bakınca 10 yılda düşe kalka benzer bir performans neden sergilemesin ki diyorum kendi kendime. Tabiki 10 yıllık sürede ne düşüşler ne çıkışlar ne krizler ne olaylar olacak. Bunlara sabredebilmek bile bambaşka mesele. Pekçok kişide sabredemeyecek zaten. Zaman ne gösterecek zamanla göreceğiz. Yazdıklarım yatırım tavsiyesi değildir.

    Selametle...

Sayfa 686/994 İlkİlk ... 186586636676684685686687688696736786 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •