Sayfa 6226/7020 İlkİlk ... 52265726612661766216622462256226622762286236627663266726 ... SonSon
Arama sonucu : 56156 madde; 49,801 - 49,808 arası.

Konu: Sanat Mozaik

1. Dunyaya acilali seni gordu gozlerim
    Senden baskasina bir duvar ordu gozlerim
    Yasayan bir guzellik gormedim senden baska
    Senin aydinliginda bakar gordu gozlerim.

Da quando si sono aperti al mondo,hanno visto te, I miei occhi
    Hanno cinto di muro tutte le altre cose ,tranne che te, I miei occhi
    Non ho visto nessun'altra bellezza vivente come la tua
    Guardono e vedono dentro la tua luminosità, I miei occhi.

2. Islam peygamberi Hazreti Muhammed'in sahabesi ve Dort Halife'nin ilki Hazreti Ebu Bekir’in olum yildonumu ( MS 23 Agustos 634 )

" Ey Allah'im ! Beni benden iyi tanirsin. Ben de kendimi insanlardan daha iyi tanirim. Beni, onlarin zannettiginden daha hayirli kil. Onlarin bilmedikleri [ kusurlarimi ] affet. Onlarin soylediklerinden beni sorumlu tutma! / Oh Allah, Tu mi conosci meglio di quanto io conosca me stesso, e mi conosco meglio di questa gente che mi loda. Rendimi migliore di quel che pensano di me, e perdona i miei peccati che loro non conoscono, e non ritenermi responsabile di ciò che dicono. "

" Su dort ozelligi tasiyan Allah'in iyi kullarindandir: Tovbe edene sevinen, gunahkarin bagislanmasini dileyen, kotuye ( islahi icin ) dua eden, iyiye yardimda bulunan. "

" Four are the signs of goodness: rejoicing at a person's repentance, praying for the guidance of one who has turned his back to the right path, seeking forgiveness for the sinner and helping the doer of good. "

3. Gunumuzde Iran sinirlari icinde olan Maku sehri yakininda yer alan Caldiran Ovasi'nda 23 Agustos 1514'te Osmanli padisahi ( Yavuz Sultan Selim ) I. Selim ile Safevi hukumdari Sah Ismail arasinda yapilan Caldiran Meydan Muharebesi, Osmanli Ordusu'nun kesin zaferiyle sonuclandi. / Battle of Chaldiran between Ottoman and Safavid forces is fought near Choy, in today's North-Western Iran. It would be a remarkable victory for Ottoman Sultan Selim I, marking the first expansion in Eastern Anatolia. / Il 23 Agosto 1514 Nella battaglia di Chaldiran le truppe del sultano Selim I sconfiggono l'esercito safavide dello Shah Ismail I. / 23 août 1514 Victoire décisive de l’Empire ottoman sur les Perses à la bataille de Tchaldiran.

4. Italyan ressam Sebastiano Filippi’nin olum yildonumu ( 23 Agustos 1602 )

Giudizio finale, XVI secolo

Bastianino Sagrada Familia con San Juanito 1569

5. Italyan ressam Felice Boselli’nin olum yildonumu ( 23 Agustos 1732 )

Natura morta con melagrane, zucche, fichi e fiori, 1700 ( Museo Glauco Lombardi, Parma )

Mercante di pollame e pesce, 1700 ( Museo del Louvre )

6. Fransiz doga tarihcisi, bilim adami ve zoolog Georges Cuvier’in dogum yildonumu ( 23 Agustos 1769 )

" Neden kimse fosillerin, tek baslarina bile Dunya'nin olusumuna yonelik bir teoriye gebe oldugunu gormedi ve neden kimse, fosiller olmaksizin hic kimsenin yerkurenin birbirini takip eden caglardan olustugunu hayal edemeyecegini dusunemedi ? " Yerkurenin Yuzeyindeki Devrimler Uzerine Soylev: Hayvanlar Alemi'ndeki Degisimler

" Comment ne voyait-on pas que c’est aux fossiles seuls qu’est due la naissance de la théorie de la terre ; que sans eux l’on n’aurait peut-être jamais songé qu’il y ait eu dans la formation du globe des époques successives et une série d’opérations différentes ? "

7. Fransiz ressam Charles-Joseph Natoire’nin olum yildonumu ( 23 Agustos 1777 )

Psyché à sa toilette, 1735 ( Nouvelle-Orléans, New Orleans Museum of Art )

Adam et Ève chassés du Paradis terrestre, 1740 ( Metropolitan Museum of Art )

Sayfa 6226/7020 İlkİlk ... 52265726612661766216622462256226622762286236627663266726 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

• Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •