-
Ingiliz asilli Alman siyaset felsefecisi, yazar ve filozof Houston Stewart Chamberlain’in dogum yildonumu ( 9 Eylul 1855 )

7 Ekim 1923 tarihinde Adolf Hitler’e yazdigi mektuptan alinti:
Saygideger ve Sevgili Herr Hitler:
Benim icin konusmanin ne kadar zor oldugunu gordukten sonra, bu hamleye sasirmaniz son derece dogal. Ama icimdeki, size birkac kelime etme durtusune engel olamiyorum.
Agustos 1914'te bu sinsi hastaligin darbesini ilk yedigim o kader belirleyici gunden bu yana uyumadigim kadar uzun ve dinlendirici bir uyku uyumama sebep olan sizin, halki uykusundan ve yavan rutinlerinden uyandirmakta bu kadar olaganustu bir basariya sahip olmanizin nedenini merak ediyordum. Simdi varliginizin tanimlayici ozelliginin tam da bu olduguna inaniyorum; gercek bir uyandirici ayni zamanda gercek bir huzur vericidir.
Bana huzur vermenizin gozleriniz ve el hareketlerinizle cok alakasi var. gozunuz neredeyse bir el gibi hareket ediyor: insani yakaliyor ve bir daha da birakmiyor ve herhangi bir anda konusmanizi tek bir kisiye odaklamak gibi ozel bir nitelige sahipsiniz. Ellerinize gelince, oyle ifadeli hareket ediyorlar ki adeta gozlerinizle yarisiyorlar. Boyle bir adam aci ceken zavalli bir ruha huzur verir! Bilhassa da kendini anavatan'in hizmetine adadiginda…

Sehr geehrter und lieber Herr Hitler.
Sie haben alles Recht, diesen Überfall nicht zu erwarten, haben Sie doch mit eigenen Augen erlebt, wie schwer ich Worte auszusprechen vermag. Jedoch ich vermag dem Drange, einige Worte mit Ihnen zu sprechen, nicht zu widerstehen.
Es hat meine Gedanken beschäftigt, wieso grade Sie, der Sie in so seltenem Grade ein Erwecker der Seelen aus Schlaf und Schlendrian sind, mir einen so langen erquickenden Schlaf neulich schenkten, wie ich einen ähnlichen nicht erlebt habe seit dem verhängnisvollen Augusttag 1914, wo das tückische Leiden mich befiel. Jetzt glaube ich einzusehen, daß dies grade Ihr Wesen bezeichnet und sozusagen umschließt: der wahre Erwecker ist zugleich Spender der Ruhe.
Aber, ich weiche ab von meinem Thema, denn ich wollte nur von Ihnen sprechen. Daß Sie mir Ruhe gaben, liegt sehr viel an Ihrem Auge und an Ihren Handgebärden. Ihr Auge ist gleichsam mit Händen begabt, es erfaßt den Menschen und hält ihn fest, und es ist Ihnen eigentümlich, in jedem Augenblicke die Rede an einen Besonderen unter Ihren Zuhörern zu richten, — das bemerke ich als durchaus charakteristisch. Und was die Hände anbetrifft, sie sind so ausdrucksvoll in ihren Bewegungen, daß sie hierin mit Augen wetteifern. Solch ein Mann kann schon einem armen geplagten Geist Ruhe spenden! Und nun gar, wenn er dem Dienste des Vaterlandes gewidmet ist…
-
Fransiz ressam, pastellist, gravurcu, illustratur ve profesor Charles Louis Maurice Eliot’un dogum yildonumu ( 9 Eylul 1862 )
Le Faucheur, 1888 ( musée d'art et d'histoire de Saint-Brieuc )

Les Vieilles Gens, 1892 ( musée d'art moderne et contemporain de Strasbourg )
-
Ispanyol Post - Empresyonist ressam Francisco Nicolás Iturrino González'in dogum yildonumu ( 9 Eylul 1864 )
Cattle Fair in Salamanca, circa 1898

The Bath ( Seville ), circa 1908
-
Alman ressam Ernst Oppler’in dogum yildonumu ( 9 Eylul 1867 )
Drei Mädchen im Laubengang, 1909

Boxkampf ( im Berliner Sportpalast ) 1920. Israel Museum, Jerusalem
-
Alman ressam Johann Martin von Rohden’in olum yildonumu ( 9 Eylul 1868 )
Wasserfall bei Tivoli, 1800 – 1810 ( Hamburger Kunsthalle )

Wasserfälle bei Tivoli, 1819 ( Museum der bildenden Künste Leipzig )
-
Amerikali sair Adelaide Crapsey’in dogum yildonumu ( 9 Eylul 1878 )

Dinle.
Cansiz ve kuru bir sesle,
Gecen hayaletlerin adimlari misali,
Donmus kurumus yapraklar, koparlar agactan
Ve duserler.

Nicin
Sizler O’na karsi
Boyle kotulukler tertiplersiniz ? ‘ ‘ Cunku
Guzeldir O, latiftir.
Bu yuzden! ‘
-
Avusturyali ressam Victor Karl Hammer’in dogum yildonumu ( 9 Eylul 1882 )
Vanité; Nu dans un intérieur florentin, XXe siècle

Grundlseer Bäuerin in alter Tracht ( Schanzl Flora ) , 1933
-
Italyan ressam Alfredo Ricci’nin olum yildonumu ( 9 Eylul 1889 )
Fanciullo, XIX secolo

Portrait of a Nobleman, 1883
Gönderi Kuralları
- Yeni konu açamazsınız
- Konulara cevap yazamazsınız
- Yazılara ek gönderemezsiniz
- Yazılarınızı değiştiremezsiniz
-
Forum Rules
Yer İmleri