Artan

99,00 10 18:10
16.477,50 10 18:10
134,20 10 18:10
71,50 10 18:10
291,50 10 18:10
Artan Hisseler

Azalan

87,30 -10 18:10
512,00 -9.94 18:10
11,87 -9.94 18:10
56,95 -6.64 18:10
32,60 -6.48 18:10
Azalan Hisseler

Ýþlem

25.705.427.996,65 18:10
25.126.837.234,00 18:10
19.159.886.780,88 18:10
15.041.630.827,90 18:10
14.530.506.819,80 18:10
Tüm Hisseler
Arama sonucu : 4777 madde; 1 - 8 arasý.

Konu: BTCIM - Batý Çimento

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. 31. Bilanço tarihinden sonraki olaylar (devamý)
    Bununla birlikte Þirket’in "Müteselsil Kefil" sýfatýyla taraf olduðu, Grup þirketlerinden Batýçim Enerji Elektrik Üretim A.Þ.’nin yaklaþýk 8 Milyon ABD Dolarý'na denk olan mevcut kredilerinin refinanse edilmesi amacýyla 10 Mart 2022 tarihinde kredi tadil sözleþmesi imzalanmýþtýr.
    Diðer taraftan, Grup’un Aydýn Ýli, Söke ilçesinde yer alan üretim tesisleri çevresinde yer alan maddi duran varlýklar altýndaki 2021 yýlsonu itibarýyla SPK lisanslý gayrimenkul deðerleme uzmanlarýnca yapýlan güncel deðerleme çalýþmasý uyarýnca yeniden deðerleme modeli altýnda yaklaþýk 158 Milyon TL tutarýnda taþýnan deðeri ile sunulan arsa ve arazilere iliþkin olarak, 2021 yýlý içinde, Söke OSB tarafýndan kamulaþtýrma þerhi konulmuþtur.
    Grup yönetimi, bunun üzerine, kamulaþtýrma þerhine istinaden, kamulaþtýrma bedeli üzerinde pazarlýk görüþmeleri yürütmeye baþlamýþtýr. Söke OSB’de faaliyetleri olan bazý yatýrýmcýlarýn, kamulaþtýrma þerhine raðmen, ilgili taþýnmazlar için satýn alma ilgilerini Þirket yönetimine iletmiþ olup, tüm alternatifler Þirket Yönetimi tarafýndan deðerlendirilmektedir.
    Ancak, 10.02.2022 tarihinde; Aydýn Yatýrým Ýzleme ve Koordinasyon Baþkanlýðý tarafýndan Söke 2. Asliye Hukuk Mahkemesi’nin 10.02.2022 tarih 2022/35 esas sayýlý Ýlgili Ýdarenin Yazýlý Talebi yazýlarý ile 2942 Sayýlý Kamulaþtýrma Kanunu’nun 31/b maddesi gereðince, söz konusu arsa ve arazilere, kamulaþtýrma þerhi üzerinde bir de satýþ yasaðý þerhi konmuþ olup; ilgili taþýnmazlar ile ilgili 31/b maddesi kapsamýnda ipotek ve satýþ yasaðý halen devam etmektedir




    10-11 milyon usd bir deðer var satýlýrsa bira borç yükü azalýr....

  2.  Alýntý Originally Posted by CARÝ Yazýyý Oku
    31. Bilanço tarihinden sonraki olaylar (devamý)
    Bununla birlikte Þirket’in "Müteselsil Kefil" sýfatýyla taraf olduðu, Grup þirketlerinden Batýçim Enerji Elektrik Üretim A.Þ.’nin yaklaþýk 8 Milyon ABD Dolarý'na denk olan mevcut kredilerinin refinanse edilmesi amacýyla 10 Mart 2022 tarihinde kredi tadil sözleþmesi imzalanmýþtýr.
    Diðer taraftan, Grup’un Aydýn Ýli, Söke ilçesinde yer alan üretim tesisleri çevresinde yer alan maddi duran varlýklar altýndaki 2021 yýlsonu itibarýyla SPK lisanslý gayrimenkul deðerleme uzmanlarýnca yapýlan güncel deðerleme çalýþmasý uyarýnca yeniden deðerleme modeli altýnda yaklaþýk 158 Milyon TL tutarýnda taþýnan deðeri ile sunulan arsa ve arazilere iliþkin olarak, 2021 yýlý içinde, Söke OSB tarafýndan kamulaþtýrma þerhi konulmuþtur.
    Grup yönetimi, bunun üzerine, kamulaþtýrma þerhine istinaden, kamulaþtýrma bedeli üzerinde pazarlýk görüþmeleri yürütmeye baþlamýþtýr. Söke OSB’de faaliyetleri olan bazý yatýrýmcýlarýn, kamulaþtýrma þerhine raðmen, ilgili taþýnmazlar için satýn alma ilgilerini Þirket yönetimine iletmiþ olup, tüm alternatifler Þirket Yönetimi tarafýndan deðerlendirilmektedir.
    Ancak, 10.02.2022 tarihinde; Aydýn Yatýrým Ýzleme ve Koordinasyon Baþkanlýðý tarafýndan Söke 2. Asliye Hukuk Mahkemesi’nin 10.02.2022 tarih 2022/35 esas sayýlý Ýlgili Ýdarenin Yazýlý Talebi yazýlarý ile 2942 Sayýlý Kamulaþtýrma Kanunu’nun 31/b maddesi gereðince, söz konusu arsa ve arazilere, kamulaþtýrma þerhi üzerinde bir de satýþ yasaðý þerhi konmuþ olup; ilgili taþýnmazlar ile ilgili 31/b maddesi kapsamýnda ipotek ve satýþ yasaðý halen devam etmektedir




    10-11 milyon usd bir deðer var satýlýrsa bira borç yükü azalýr....
    https://www.milliyet.com.tr/emlak/31...tadan%20kalkar.


    Özel mülkiyete sahip bir taþýnmazýn, devlet tarafýndan kamu yararý gözetilerek el konulmasýna kamulaþtýrma adý verilir. Kamulaþtýrma ile bir taþýnmazýn bir kýsmýna ya da tamamýna el koyulabilir. Kamulaþtýrma ile devlet mülkiyetine geçen taþýnmazýn bedeli mülk sahibine ödenir.

    31/B þerhi nedir?
    Kamulaþtýrma Kanunu’nun 31/B maddesine göre, þerh konulmuþ bir taþýnmazýn mülkiyeti iradeye aittir. Þerhin konulmasýndan sonra taþýnmaza iliþkin devir, temlik ve diðer haklarýn mülk sahipleri lehine tesisi ortadan kalkar.

    Tapuda 31/b þerhi
    31/B þerhi kamulaþtýrma kararý kesinleþmiþ taþýnmazlarýn, tapuda þerhler sütununa þerh konulmasý ile olur. Bu kapsamda taþýnmazýn baþka birine devri engellenir. Þerh konulmuþ bir taþýnmazda ayni ve þahsi haklar ortadan kalkmakla birlikte, taþýnmaz imar uygulamalarýna konu olabilir. Bir taþýnmazýn üzerinde 31/B þerhinin olmasý, o taþýnmaza iliþkin parselasyon yapýlmasýna engel teþkil etmez. Bu taþýnmazlarýn parselasyon iþlemi, diðer kamulaþtýrma ile elde edilmiþ parsellerle ayný þekilde uygulanýr. Kamulaþtýrmanýn temel amaçlarýndan olan kamu yararýnýn tesisi ilkesi sebebiyle, taþýnmazlar imar uygulamasýna girdikleri þekilde çýkarlar ve DOP adý verilen Düzenleme Ortaklýk Payý alýnmaz.Tamamý üzerinde kamulaþtýrma yapýlan bir taþýnmazdaki 31/B þerhi, parselasyon iþleminden sonra yeni parsel ve ada numarasýyla taþýnýr. Malik konumundaki özel kiþiler þekil itibariyle malik olup, mülkiyet haklarý iradeye tesis edilmiþtir. Belirli bir bölümü, kýsmi olarak kamulaþtýrýlmýþ bir taþýnmazýn üzerinde, kamulaþtýrma dýþýnda býrakýlmýþ alanlarda maliklerin haklarý devam eder. Bu nedenle 31/B þerhinin dýþýnda kalan kýsýmlarý için maliklerin talebi olmaksýzýn idare resen ifraz iþlemi ile þerhi, sadece kamulaþtýrýlacak kýsma taþýr.

    31/b þerhi kaldýrýlmasý
    Ýdare tarafýndan konulan kamulaþtýrma þerhlerinin kaldýrýlmasýnda idarenin onayý gerekir. Tapu müdürlüðü mülk sahibinin tek taraflý iradesine dayanarak þerhi kaldýrmaya yetkili deðildir. Ayrýca mülk sahiplerinin þerhin kaldýrlmasý için idareye dava açma haklarý da saklýdýr.

    31/b þerhi terkini
    Terkin bir iþlemi sonlandýrmak ya da düzeltmek için tapu müdürlüðünce yapýlan bir iþlemdir. Kamulaþtýrma Kanuna göre 31/b þerhi terkini idarenin yazýlý onayý ile yapýlýr.


    Günaydýn,

    1-SÖKE fabrika satýþý fýrsatýný eski Yönetim kaçýrdý.(KÝPTAÞ)

    2-LÝMAN satýþýný fýrsatýný kaçýrdý.(HABAÞ)

    3-Þimdide kamulaþtýrma ile gelen fýrsatý YENÝ YÖNETÝM bakalým nasýl deðerlendirecek...
    Þu anki durum daha kritik artýk 3-5 bakýlacak vaziyet çoktan geçti...Yük çok aðýr...

    HES ler para kazanýyor þuan ama PARA kazanan ürünü almak ister alýcý...para kazanmayan iþi ne yapsýn...
    Bunlarda satýþ için deðerlendirilmeli, Beton tesislerinin ARSALARI kupon arsa gibi...
    LÝMAN halka arz,
    Beton halka arz,
    %4 batý sökedeki BATI hisse satýþý...

    Þuan durum mal satýp para kazan borç kapa çoktan geçti....

    Yönetim durumun farkýnda gereðini yapacaktýr...
    Baþarýlar...



    Bir kur ataðýný daha BATI'nýn kaldýrabileceðini sanmýyorum....

Yer Ýmleri

Yer Ýmleri

Gönderi Kurallarý

  • Yeni konu açamazsýnýz
  • Konulara cevap yazamazsýnýz
  • Yazýlara ek gönderemezsiniz
  • Yazýlarýnýzý deðiþtiremezsiniz
  •