
Originally Posted by
erdi
Kötüyü düşünüp Ceo’nun dediklerinin doğru çıkacağını varsayalım.
%30 daralma olsun ve DOAS’da bundan %30 etkilensin. Net kar marjı da artmayıp %13,5 kalsın. 2023 net karını 20 milyar dersek , 2024 yılında da net kar %30 düşsün ve bu durumda 2024 net karı 14 milyar olur. HBK = 14 Milyar/220 = 63,63 olur.
Şu an fiyatı 310 dersek prospektif FK = 310/63,63 = 4,87 olur. En kötü senaryoda bile şu an prospektif FK, 5’in altında. Muhtemelen aracı kurumlar da Ceo’nun ön görülerine göre hedef fiyat veriyor. Çoğunun hedef fiyatı 350-400 arası. 2024 ilk çeyrek sonuçlar gelince hedef fiyatları değişir. Zaten en iyi bildikleri iş hedefleri tutturamayıp revize yapmak. Böyle rapor sokaktan geçen adam da hazırlar. Önemli olan ileriyi tahmin etmek ama Türkiye’de bu işler böyle .
Ben ise 2024 yılında 2023 yılından daha az kar edeceğini düşünmüyorum. Bence 2024 yılı toplam net kar en az 2023 kadar gelir. Bir kere araç fiyatları sabit durmuyor . 2022 yılında yaklaşık 500 bin TL olan Seat İbiza DSG 2023 yılının sonlarında 1 milyon TL’ye kadar çıktı. Bu en alt segmentte böyle. Bir de lüks segmentte artışlar daha fazla. Enflasyon düşecek deseler de o kadar kolay gözükmüyor. Burada borsanın geneli için tek sıkıntı faizin FK’sının da çok düşük olması.
Yer İmleri