Alıntı Originally Posted by Ozan Erol Yazıyı Oku
thy süper bilanço yollamış, 30-endeks ağırlığı yüzde 12, yarın +5 yapsa tek başına 60 puan yukarı taşır vadeliyi, tavan olsa 120 puan.. hatırlıyorum 2005- 2006 falan atlas jet vardı, thy ancak atlas jette yer bulamazsan başvurduğun yerdi, ikinci sınıf muamelesi görürdü, zaten uçak yolculuğu o zamanlar toplumun sadece en üst yüzde10 kaymak tabakanın kullanabildiği bi ayrıcalıktı.. bugün bakıyoruz, türkiye 2.sınıf şirketi olan turkish airlines bugün dünyada top10 havayolu şirketlerinden biri haline geldi, muazzam bi başarı hikayesi yazdı ve yazmaya devam ediyor.. o şanlı lufthansa bugün thy kıskanıyor, avrupada rakibi bile yok thynin, türkiyenin bir numaralı küresel markası

benim anlamadığım bademler tarafından yönetilen bir devlet şirketinin nasıl böyle bi başarı hikayesi yazabildiği, çünkü ontolojik olarak mümkün değil.. hani koç şirketi olsa, tusiadçılardan birine ait olsa anlarım, olabilir derim, kabul ederim.. ama bademler tarafından yönetilen, normal olarak kamu kaynaklarının hortumlandığı bi arpalık olması gereken bi şirket, nasıl oluyor da çok rekabetçi bi sektörde küresel bi marka olabilir, böyle bi başarı hikayesine dönüşebilir.. teorik olarak mümkün değil.. ben bi açıklama bulamıyorum, bi açıklaması olan varsa duymak isterim..
Thy too big to fail diye nitelendirilebilecek bir şirket. Tespit çok güzel, o kadar büyük ki bademler dahi gidişatı bozamıyor ama bunda istanbul havalimanının devreye alınmasının da çok büyük etkisi var. Havacılık sektörü uluslararası standardı olan sıkı denetlenen bir sektör, öyle kafana göre iş yapma olasılığın çok çok az, en büyük etken bu. Bademler türkseli çok güzel hortumluyor ama aynısını thyde yapamıyorlar. Dinamikleri çok farklı.