Sayfa 399/427 İlkİlk ... 299349389397398399400401409 ... SonSon
Arama sonucu : 3416 madde; 3,185 - 3,192 arası.

Konu: DOAS - Doğuş Otomotiv

  1. Serdar hiç bilanço okudun mu hayatında. Veya şirketin faaliyetlerine açıp baktın mı? Bu foruma bile insanlar hisseye inanıp güvenip yatırım yaptıkları için gelirler. Yüzlerce hisse var ve ben hiçbirinde aya gitmiş, oraya buraya çıkmış gibi yorumlar yapmıyorum. Amaç ney onu anlamadım.

  2. BYD ile alakalı vw grubu bir aksiyon almazsa işeri çok zora girecek görünüyor... byd elektrikli otomobilde 1050 km gibi çok iddalı bir mesafeyı tek şarj garanti veriyor...

  3. Emre ÖZPEYNİRCİ'nin yazısı;
    https://x.com/eozpeynirci/status/181...hfNQ13zaA&s=19

    Çarşı karışacak‼️

    Türkiye'de yatırım kararı alan BYD, iç pazarda 3 yıl içinde ilk 3 markadan biri olmayı hedeflemiş.

    Mevcut şartlar böyle devam ederse ilk 3 değil birincilik bile rahat gelir.

    Çünkü;

    1) 2026 yılında üretim başlamadan hemen bu aydan itibaren Çin'e konan gümrük vergilerinden muaf olacaklar. Yani ithal ettikleri hiç bir elektrikli ve hibrit modele %50 (%10+40) gümrük vergisi ödemeyecekler.

    2) Kanun teklifi meclisten geçtikten kısa bir süre sonra şarj edilebilir hibrit (PHEV) modellerinin ÖTV'si %80'den 30'a inecek.

    3) Elektrikli modelleri için artık %50 gümrük vergisi ödemeyecekleri için %10'luk ÖTV avantajından yararlanacaklar.

    ‼️Yani BYD bu avantajlarla üretime başlamadan bile iç pazarda lider olabilir.

    Bu arada Türkiye'de yaklaşık 2 yıldır ÖTV matrahları güncellenmediği için tüm otobillerin (içten yanmalı) ÖTV'si %80'den başlıyor. Bu da uzun süredir yerli avantajının kalmadığını ithalatın payının %70'i aşmasıyla görüyoruz.

    Şimdi BYD'ye sağlanan bu teşviklerle 50 yıldır Türkiye'de üretim yapan yerli üretimin rekabet avantajı daha da zayıflayacak.

    Diğer Çinli rakipleri de yatırım yapmazlarsa, ek vergilerle rekabet avantajını kaybedecekler.

    Yani otomotivde çarşı iyice karışacak...

    Not: Otomotiv Sanayi Derneği (OSD) Çin'den ithal tüm otomobillere ek vergi gelmesini istemiş ve başarılı olmuştu. Ama BYD yatırımı biraz işi bozmuş gibi.

  4.  Alıntı Originally Posted by foton Yazıyı Oku
    BYD ile alakalı vw grubu bir aksiyon almazsa işeri çok zora girecek görünüyor... byd elektrikli otomobilde 1050 km gibi çok iddalı bir mesafeyı tek şarj garanti veriyor...
    buyuk şirketler her daım şapkadan buyuk tavsan cıkartır . rahat olmak lazım .

  5.  Alıntı Originally Posted by Rowing Yazıyı Oku
    buyuk şirketler her daım şapkadan buyuk tavsan cıkartır . rahat olmak lazım .
    aynen dediğiniz gibi
    kaldıki 2. çeyrek 39 bin civarı araç sattı
    illaki bunun bir karşılığı olacaktır.

  6. #3190
     Alıntı Originally Posted by value Yazıyı Oku
    Emre ÖZPEYNİRCİ'nin yazısı;
    https://x.com/eozpeynirci/status/181...hfNQ13zaA&s=19

    Çarşı karışacak‼

    Türkiye'de yatırım kararı alan BYD, iç pazarda 3 yıl içinde ilk 3 markadan biri olmayı hedeflemiş.

    Mevcut şartlar böyle devam ederse ilk 3 değil birincilik bile rahat gelir.

    Çünkü;

    1) 2026 yılında üretim başlamadan hemen bu aydan itibaren Çin'e konan gümrük vergilerinden muaf olacaklar. Yani ithal ettikleri hiç bir elektrikli ve hibrit modele %50 (%10+40) gümrük vergisi ödemeyecekler.

    2) Kanun teklifi meclisten geçtikten kısa bir süre sonra şarj edilebilir hibrit (PHEV) modellerinin ÖTV'si %80'den 30'a inecek.

    3) Elektrikli modelleri için artık %50 gümrük vergisi ödemeyecekleri için %10'luk ÖTV avantajından yararlanacaklar.

    ‼Yani BYD bu avantajlarla üretime başlamadan bile iç pazarda lider olabilir.

    Bu arada Türkiye'de yaklaşık 2 yıldır ÖTV matrahları güncellenmediği için tüm otobillerin (içten yanmalı) ÖTV'si %80'den başlıyor. Bu da uzun süredir yerli avantajının kalmadığını ithalatın payının %70'i aşmasıyla görüyoruz.

    Şimdi BYD'ye sağlanan bu teşviklerle 50 yıldır Türkiye'de üretim yapan yerli üretimin rekabet avantajı daha da zayıflayacak.

    Diğer Çinli rakipleri de yatırım yapmazlarsa, ek vergilerle rekabet avantajını kaybedecekler.

    Yani otomotivde çarşı iyice karışacak...

    Not: Otomotiv Sanayi Derneği (OSD) Çin'den ithal tüm otomobillere ek vergi gelmesini istemiş ve başarılı olmuştu. Ama BYD yatırımı biraz işi bozmuş gibi.
    Bu gümrük vergi ve ÖTV oranları ilet ki zamanlarda illa ki tekrardan değişecektir diye düşünüyorum!

  7. Doğuş Otomotiv’e (DOAS) bir yatırımcı dava açtı!
    https://rotaborsa.com/dogus-otomotiv...mci-dava-acti/

  8. #3192
    VW grubunun %50 oranında ortak olduğu katı hal pil teknolojisi üzerine AR&GE yapan QuantumScape firmasının alfa ve beta sürümü prototiplerin testleri başarılı şekilde tamamlandı.

    Yeni nesil katı hal pillerde şarj süresi %5 den %95 e 10~12 dakika, menzil %35~42 arası daha uzun.
    Seperatorlu fiziki yapı dolayısıyla kaza, çevresel felaketler v.b. nedenlerle oluşabilecek şiddetli darbelerde patlamaya ve yanmaya karşı dayanıklı.
    Bu batarya teknolojisinin bana göre en büyük avantajı ise 65.000 saat (7.5 yıl) aktif kullanım ve 1000 şarj-deşarj çevrimi sonrasında hala ilk günkü depolama kapasitesinin %92 sini koruyabilir olması. Bu bir taahhüt değil, yaşlandırma test sonuçlarının çıktısı.

    2 milyar dolar üzerinde yatırım alan firma, 11 temmuz da VW grubun pil üreticisi olan Power Co. ya yeni nesil katı hal pillerinin endüstriyelleştirilmesi ve dünya geneline yayılı üretim tesislerinde seri üretimi için lisans verdi.

    Bütün bu gelişmelerin benim de yatırımcısı olduğum Quantum Scape-e ve VW grubuna önmümüzdeki çeyrekte olmasa bile yıllarda önemli bir teknik liderlik getirececeğini düşünüyorum. Elbette fiyat avantajı olan çin menşeili EV üreticilerinin pazarı için tehdit edici değil ama özellikle bu konuda TESLA, BYD ve Mercedes den önde görünüyorlar şimdilik. Mercedes in yatırım yaptığı Factorial in benzer prototipleri henüz Haziran da test edilmeye gönderildi. Burada test süreçleri, iyileştirme ve sertifikalandırma süreçleri nedeniyle mercedes min. 1-1.5 yıl geriden geliyor.

    Dolayısıyla VW grubu bünyesindeki markaların önümüzdeki yıllarda orta üst ve premium segment araçlarda elektrikli pazarını hem platform(baz elektrikli otomobil), hem platform üzerinde koşan geniş eğlence, otonom sürüş(lidar v.b.) yazılımları hem de kullanıcıya acaba dedirtmeyen yeni nesil enerji depolama teknolojisi ile domine etmesi muhtemel.

    Doas a bir de böyle bakılabilir...

Sayfa 399/427 İlkİlk ... 299349389397398399400401409 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •