Taha Bey merhaba,
*
10 Kasım akşamı açıklanması planlanmıştır
*
*
Saygılarımla,
*
BİLANCO TARİHİ...
Taha Bey merhaba,
*
10 Kasım akşamı açıklanması planlanmıştır
*
*
Saygılarımla,
*
BİLANCO TARİHİ...
HAYIRLISI OLSUN..8 UCAK SİPARİŞİ ALMIŞIZ..COK HIZLI GİRDİ ŞİRKET BU PIYASAYA..
İngiltere’de
kurulu bağlı ortaklığımız Alfor Aviation and Technical Services Limited (“Alfor
Aviation”) ile uluslararası bir havacılık şirketi arasında, 31.10.2025
tarihinde Aircraft Conversion Agreement (Uçak Dönüştürme Sözleşmesi)
imzalanmıştır.
Sözleşme
kapsamında, Alfor Aviation tarafından 8 (sekiz) adet yolcu uçağının kargo
uçağına dönüştürülmesi hizmetleri belirlenen teknik şartlar ve teslim takvimi
doğrultusunda gerçekleştirilecektir. Bu kapsamda yürütülecek faaliyetler, Alfor
Aviation’ın uçak dönüştürme alanındaki yetkinliğini güçlendirmekte ve
uluslararası pazardaki konumunu pekiştirmektedir.
Kamuoyunun bilgisine sunarız.
Anlaşılan rakam,hangi havayolu sirketi (dhl-ups-fedex vs ) ,sipariş teslim tarihi neden aciklanmiyor acaba..
Ulan bir işimiz de tam olsun be..
Govde tipine gore kabaca kargo donusum ucretleri:
Narrow-body (e.g. 737-800, A321) ~ US$4 m - US$6 m
Wide-body (e.g. 767-300ER, A330-300) ~ US$14 m - US$20 m
Large wide-body (e.g. 777-300ER and similar) ~ US$30 m - US$40 m+
Bu aciklamada ucak tip yer almiyor ama ilerleyen gunlerde ortaya cikar muhtemelen. Genis govdeli ucaklar uzerinden hareketle, 20m$ ve %15 Favok marjiyla ucak basina 3m$ Favok alinabilir. 8 ucak icin 24m$ gibi kaba bir tahmin olabilir. %10/15/20 marjlarda genis govdeli icin tahmini ebitdalar:
Revenue / aircraft EBITDA margin EBITDA for 8 aircraft
US$15,000,000 10% US$12,000,000
US$15,000,000 15% US$18,000,000
US$15,000,000 20% US$24,000,000
US$20,000,000 10% US$16,000,000
US$20,000,000 15% US$24,000,000
US$20,000,000 20% US$32,000,000
Sirketin yarisi Alarko'ya ait diye hatirliyorum, sonradan degistiyse bilmiyorum.
Tahmini Kâr Hesabı
Sözleşmenin kârını doğrudan hesaplamak için resmi verilere ihtiyaç var (örneğin, toplam sözleşme bedeli ve maliyetler). Kamuoyuna açık bilgi olmadığı için, sektör standartlarına dayalı bir tahmin yapabiliriz. Yolcu-kargo dönüşüm maliyetleri uçak tipine göre değişir (dar gövde veya geniş gövde), ancak Alarko'nun 2023'te odaklandığı büyük gövdeli uçaklar (wide-body) dikkate alınırsa:Sektör Ortalama Maliyet ve Gelir:Dar gövdeli (örneğin Boeing 737 veya A320): Dönüşüm maliyeti uçak başına 12-15 milyon USD.
kokpitteyiz.com
Geniş gövdeli (örneğin Boeing 777 veya A330): Maliyet uçak başına 30-50 milyon USD (daha karmaşık modifikasyonlar nedeniyle, zemin güçlendirme, kargo kapısı ekleme, sertifikasyon vb.).
Hizmet sağlayıcı (Alarko gibi) için kâr marjı: Tipik olarak %15-25 (iş gücü, malzeme, lisanslama ve hangar maliyetleri düştükten sonra). Bu, sözleşme bedelinin %20'si civarı net kâr anlamına gelebilir.
8 Uçak İçin Tahmin:Varsayım: Geniş gövdeli uçaklar (Alarko'nun uzmanlık alanı). Uçak başına dönüşüm geliri ~40 milyon USD (sektör ortalaması).
Toplam sözleşme geliri: 8 × 40 milyon USD = 320 milyon USD (yaklaşık 10,9 milyar TL, 1 USD=34 TL kuruyla).
Maliyet tahmini: Uçak başına 32-35 milyon USD (malzeme %40, iş gücü %30, diğer %30).
Toplam kâr: %20 marj ile 64 milyon USD (yaklaşık 2,2 milyar TL).
Bu tahminler spekülatif; gerçek kâr, uçak tipi (henüz belirtilmemiş), döviz kuru dalgalanmaları, tedarik zinciri maliyetleri ve ek lisans ücretlerine bağlı olarak değişebilir. Örneğin, dar gövdeli olursa toplam kâr 20-30 milyon USD'ye düşebilir
Sektör Bağlamı: E-ticaret ve pandemi sonrası kargo talebi nedeniyle dönüşüm pazarı büyüyor. Yıllık 150-200 uçak dönüşümü bekleniyor, bu Alarko için stratejik fırsat.
http://kokpitteyiz.com
8 ucaklik harika bir başlangıç, cok güzel bir anlaşma ancak bu kadar cılız duyurulur.
Neredeyse KAP duyurusu için verdiğimiz rahatsızlik için özür dilecekler ..
5 kuruşluk sirketler 100 bin eur luk anlaşma yapar ,destan gibi KAP geçer, bizimkiler utana sıkıla..
Teşekkürler sn. Wuhanlı.
![]()
Yer İmleri