Hasılat ve Favök beklentilerimin bir tık altında net kar ise baya altında kalmış görünüyor. Esas faaliyet karını satışlarını istikrarlı bir şekilde arttıran bir Şirketi alkışlamak gerekir. Bizim bilançoyu beklerken neredeyse bir çok Şirketin bilançosuna baktım. Açmamla bir çoğunu kapatmam bir oldu. Malesef yüksek faiz ortamı bir çok Şirketin bilançolarını altüst etti. Böyle bir dönemde bu şekilde bir bilanço gayet iyi diyorum. Daha iyisi özellikle net kar tarafında olabilirdi ama buna da sağlık. Faaliyet raporunda geçen Yatırım amaçlı gayrimenkul değerlemesi bu yıl içerisinde henüz yaptırılmadığı için dönem karına etkisi olmuştur ifadesinden son çeyrekte bir değerleme olabilir gibi anladım. Mpark %26 Favök marjıyla çalışırken biz %40 Favök marjıyla çalışan bir hastane grubumuz. Umudumuz bunun ilerleyen dönemlerde fiyatlamaya yansıması .
TNZTP’nin operasyonel kârlılığı (%40 FAVÖK marjı) güçlü seyrediyor; ancak enflasyon muhasebesi ve amortisman baskısı net kârı düşürüyor. Bu nedenle net kâr düşüşü gerçek faaliyet zayıflığı değil, muhasebesel bir etki ağırlıklı. Değer yatırımcısı açısından bu, “geçici kârlılık bozulması†olarak yorumlanabilir. Fakat enflasyon muhasebesi devam ettiği sürece bu baskı sürecektir.
yeni sağlık hizmetleri lisans yönetmeliği gelmiş.........tekelleşmeye doğru gidiyor artık......isteyen hastane açıp sonra satayım diyemeyecek....hastane kurmak zorlaşacak.......
Sağlıkta yeni dönem! Herkes hastane açamayacak: Lisanlar ihaleyle satılacak..
Sağlık Bakanlığı yeni bir düzenlemeyi hayata geçiriyor. Resmi Gazete’de yayımlanan "Sağlık Hizmetleri Lisans Yönetmeliği" ile özel sağlık tesisi açılmasına yönelik lisans süreçleri; bölgesel ihtiyaçlar ve şehrin mevcut alt yapısı analiz edilerek belirlenecek. Hastane ve sağlık kuruluşlarının açılışı için lisanslar ihale ile verilecek. Belirli sayıda sağlık hizmeti lisanlı oluşturacak ve bu lisansları devredilemeyecek.
Sağlık Hizmetleri Lisans Yönetmeliği Resmî Gazete’de yayımlandı............bazı bilgiler verilmiş x de.....
Artık özel sağlık kuruluşu açmak için “lisans†zorunlu olacak.
Yani her isteyen istediği yerde hastane kuramayacak.
2ï¸âƒ£ Lisans sistemiyle sağlık sektörüne planlı bir yapı geliyor.
Sağlık Bakanlığı, her yıl hangi şehirde, hangi alanda kaç lisans verileceğini ilan edecek.
Arz planlanacak, kontrolsüz büyüme bitecek.
3ï¸âƒ£ Lisanslar açık artırma usulüyle verilecek.
Yeni hastane kurmak isteyen şirketler, ihaleye girip en yüksek teklifi vermek zorunda kalacak.
4ï¸âƒ£ Lisans devredilemeyecek.
Yani bir kişi lisans alıp başkasına satamayacak.
Bu, sektörde “lisans ticaretinin†önüne geçiyor.
5ï¸âƒ£ İhaleler en az 10 iş günü önce ilan edilecek.
Katılmak isteyenlerin önceden hazırlanması gerekecek.
Ayrıca kazananlar, lisans bedelini 10 iş günü içinde ödemek zorunda.
Ödemezse lisans iptal, teminat yanıyor.
6ï¸âƒ£ Lisans almak, ruhsat almak anlamına gelmiyor.
Lisans sadece bir “ön izinâ€.
Faaliyet izni/ruhsat süreci ayrıca yürütülecek.
7ï¸âƒ£ Bu yeni sistem, proje yönetimi ve finans disiplini gerektiriyor.
Süreç hızlı, evrak yoğun, ödeme takvimi kısa.
Küçük oyuncular için zorlayıcı olabilir.
8ï¸âƒ£ Ancak #MPARK gibi büyük ve yaygın ağ yapısına sahip gruplar için avantajlı.
Bürokratik süreçleri yönetme kapasitesi, finansal gücü ve deneyimi sayesinde
bu kuralların getirdiği yükleri daha kolay taşıyabilir.
9ï¸âƒ£ Sonuç:
Yeni yönetmelik, özel sağlık sektöründe daha planlı, daha kontrollü ve büyük ölçekli oyuncular lehine bir dönem başlatıyor.
Yer İmleri