Sayfa 35/166 İlkİlk ... 2533343536374585135 ... SonSon
Arama sonucu : 1327 madde; 273 - 280 arası.

Konu: MAVI - Mavi Giyim San. ve Tic. A.Ş.

  1. #273
    Duhul
    Feb 2017
    İkamet
    https://merakneguzelsey.blogspot.com/
    Gönderi
    4,470
    hayırdır looo 44 üzerinde durdun satışlar bitti mi ne

  2. Mavi Giyim Analist Toplantısı Notları (Ziraat Yatırım)

    "2017 Yılı İçin Beklentiler Olumlu..."
    Mavi Giyim Mavi markası altında hazır giyim eşyaları ve tekstil ürünlerinin toptan
    ve perakende satışını gerçekleştirmektedir. Şirket kot pantolon ürünü satışının
    yanında kadın ve erkeklere yönelik tişörtler, gömlekler, mont ve ceketler,
    kazaklar, kot pantolon haricinde pantolonlar, etek ve elbiseler ile aksesuar ve
    ayakkabılar gibi lifestyle hazır giyim ürünleri tasarlamakta, geliştirmekte ve
    satmaktadır. Şirket üretim alanında yer almamakta, 2016 yılsonu itibariyle, 331
    monobrand (sadece Mavi markalı ürünlerin satıldığı mağazalar) mağazası, 61 uluslararası
    monobrand mağazası ve yaklaşık 5500'den fazla satış noktasından oluşan
    bir ağla faaliyet göstermektedir.
    Şirket'in satışlarının %44'ünü oluşturan kot pantolon dışında tişört (%17), gömlek
    (%13), ceket (%9), aksesuar (%6) gibi ürünleri de bulunmaktadır.
    Mavi faaliyette bulunduğu sektöre bağlı olarak Mavi'nin yıllık finansal dönemi normal
    şirketlerden farklı olarak 1 Şubat'ta başlayıp 31 Ocak'ta bitmektedir.
    Tekstilin sezon döngüsü Yaz/Bahar ve Sonbahar/Kış şeklindedir. Şu sıralar şirketin
    stoklarında kış sezonu ürünleri bulunmaktadır ve 1 sene sonrasının Yaz/Bahar
    dönemi kreasyonu planlanmaktadır.
    Ürünlerinin yaklaşık %80'ini yurt içinde ürettiren firma bu üretimin önemli bir
    kısmını Erak Giyim ve Erak Giyim'in Mısır menşeili bağlı ortaklığı Akay'a yaptırmaktadır.
    Erak Giyim'in %57,5'i Sait Akarlılar'a aittir.
    Şirket ürünlerini Türkiye, ABD, Kanada, Almanya ve Rusya gibi toplamda 35 ülkede
    satışa sunmaktadır.
    Şirket Rusya pazarının yeni kurulduğunu, Türkiye'dekine benzer bir satış ağı oluşturulduğu
    ve bu pazardan önemli beklentileri olduğunu belirtmiştir.
    Şirket, Türkiye'de kot pantolon için harcanan tutarın 2 -3 kat büyüme potansiyeli
    olduğunu ifade etmiştir.
    Şirket önümüzdeki 3-4 yıl düzenli olarak %16 aynı mağaza ciro artışı (LfL) kaydedebileceğini
    bildirmiştir. Genç nüfus, marka bilinirliliği, hızlı nüfus artışı
    ve müşterilerin isteklerini almaya ve analiz etmeye yönelik güçlü müşteri ilişkileri
    yönetimi (CRM -Kartuş Kart) bu beklenen artışın temel dayanakları olarak
    ön plana çıkmaktadır.
    Şirket satış mağazalarının metrekaresini düzenli olarak büyütmektedir. Her mağazaya
    yönelik satış stratejileri belirlenmektedir. Ayrıca şirket ortalama yıllık
    26 adet mağaza açılışı planlamaktadır.
    Mavi yaklaşık 2 haftada 1 yeni mağaza açmaktadır ve mağazalar metrekarede ortalama
    8bin TL ciro yapmaktadır. 1. çeyrek sonu itibariyle ortalama mağaza metrekaresi
    460'a yükselmiştir. (2016 sonu 447 metrekare)
    Önümüzdeki dönemde, mağaza metrekarelerinin artırılmasına bağlı olarak metrekare
    başına kira giderinin azalacağı, büyümenin devam etmesine karşın genel müdürlük
    harcamalarında artış olmayacağı ve güçlü marka yönetiminin FAVÖK marjına yaptığı
    olumlu katkının devam edeceği beklenmektedir.
    Şirket, en son 30 Nisan kapanışlı finansallarını açıklamıştır. Buna göre 2017 Şubat-Nisan
    dönemindeki ana ortaklık karı %66,2 artışla 17mn TL'ye yükselmiştir.
    Satışlar %38 artışla 428,1mn TL, satışların maliyeti %36,9 artışla 220mn TL olmuştur.
    Brüt kar %39,2 artışla 208,2mn TL olurken, brüt kar marjı 0,4 puan iyileşmeyle
    %48,6'ya yükselmiştir. Faaliyet karı %43,9 artışla 42,6mn TL, faaliyet kar
    marjı da 0,4 puan iyileşmeyle %9,9'a yükselmiştir. FAVÖK marjı ise %11,6'dan
    %13'e yükselmiştir. Net kar geçen sene aynı dönemdeki 10,2mn TL'den 2017 ilk çeyrekte
    17mn TL'ye çıkmış ve olumlu bir görüntü sergilemiştir. Net kar marjı da
    0,7 puan artışla %4 seviyesinde gerçekleşmiştir.

    "2017 Yılı İçin Beklentiler Olumlu..."
    9 Ağustos 2017


    Mavi Giyim Mavi markası altında hazır giyim eşyaları ve tekstil ürünlerinin toptan
    ve perakende satışını gerçekleştirmektedir. Şirket kot pantolon ürünü satışının
    yanında kadın ve erkeklere yönelik tişörtler, gömlekler, mont ve ceketler,
    kazaklar, kot pantolon haricinde pantolonlar, etek ve elbiseler ile aksesuar ve
    ayakkabılar gibi lifestyle hazır giyim ürünleri tasarlamakta, geliştirmekte ve
    satmaktadır. Şirket üretim alanında yer almamakta, 2016 yılsonu itibariyle, 331
    monobrand (sadece Mavi markalı ürünlerin satıldığı mağazalar) mağazası, 61 uluslararası
    monobrand mağazası ve yaklaşık 5500'den fazla satış noktasından oluşan
    bir ağla faaliyet göstermektedir.
    Şirket'in satışlarının %44'ünü oluşturan kot pantolon dışında tişört (%17), gömlek
    (%13), ceket (%9), aksesuar (%6) gibi ürünleri de bulunmaktadır.
    Mavi faaliyette bulunduğu sektöre bağlı olarak Mavi'nin yıllık finansal dönemi normal
    şirketlerden farklı olarak 1 Şubat'ta başlayıp 31 Ocak'ta bitmektedir.
    Tekstilin sezon döngüsü Yaz/Bahar ve Sonbahar/Kış şeklindedir. Şu sıralar şirketin
    stoklarında kış sezonu ürünleri bulunmaktadır ve 1 sene sonrasının Yaz/Bahar
    dönemi kreasyonu planlanmaktadır.
    Ürünlerinin yaklaşık %80'ini yurt içinde ürettiren firma bu üretimin önemli bir
    kısmını Erak Giyim ve Erak Giyim'in Mısır menşeili bağlı ortaklığı Akay'a yaptırmaktadır.
    Erak Giyim'in %57,5'i Sait Akarlılar'a aittir.
    Şirket ürünlerini Türkiye, ABD, Kanada, Almanya ve Rusya gibi toplamda 35 ülkede
    satışa sunmaktadır.
    Şirket Rusya pazarının yeni kurulduğunu, Türkiye'dekine benzer bir satış ağı oluşturulduğu
    ve bu pazardan önemli beklentileri olduğunu belirtmiştir.
    Şirket, Türkiye'de kot pantolon için harcanan tutarın 2 -3 kat büyüme potansiyeli
    olduğunu ifade etmiştir.
    Şirket önümüzdeki 3-4 yıl düzenli olarak %16 aynı mağaza ciro artışı (LfL) kaydedebileceğini
    bildirmiştir. Genç nüfus, marka bilinirliliği, hızlı nüfus artışı
    ve müşterilerin isteklerini almaya ve analiz etmeye yönelik güçlü müşteri ilişkileri
    yönetimi (CRM -Kartuş Kart) bu beklenen artışın temel dayanakları olarak
    ön plana çıkmaktadır.
    Şirket satış mağazalarının metrekaresini düzenli olarak büyütmektedir. Her mağazaya
    yönelik satış stratejileri belirlenmektedir. Ayrıca şirket ortalama yıllık
    26 adet mağaza açılışı planlamaktadır.
    Mavi yaklaşık 2 haftada 1 yeni mağaza açmaktadır ve mağazalar metrekarede ortalama
    8bin TL ciro yapmaktadır. 1. çeyrek sonu itibariyle ortalama mağaza metrekaresi
    460'a yükselmiştir. (2016 sonu 447 metrekare)
    Önümüzdeki dönemde, mağaza metrekarelerinin artırılmasına bağlı olarak metrekare
    başına kira giderinin azalacağı, büyümenin devam etmesine karşın genel müdürlük
    harcamalarında artış olmayacağı ve güçlü marka yönetiminin FAVÖK marjına yaptığı
    olumlu katkının devam edeceği beklenmektedir.
    Şirket, en son 30 Nisan kapanışlı finansallarını açıklamıştır. Buna göre 2017 Şubat-Nisan
    dönemindeki ana ortaklık karı %66,2 artışla 17mn TL'ye yükselmiştir.
    Satışlar %38 artışla 428,1mn TL, satışların maliyeti %36,9 artışla 220mn TL olmuştur.
    Brüt kar %39,2 artışla 208,2mn TL olurken, brüt kar marjı 0,4 puan iyileşmeyle
    %48,6'ya yükselmiştir. Faaliyet karı %43,9 artışla 42,6mn TL, faaliyet kar
    marjı da 0,4 puan iyileşmeyle %9,9'a yükselmiştir. FAVÖK marjı ise %11,6'dan
    %13'e yükselmiştir. Net kar geçen sene aynı dönemdeki 10,2mn TL'den 2017 ilk çeyrekte
    17mn TL'ye çıkmış ve olumlu bir görüntü sergilemiştir. Net kar marjı da
    0,7 puan artışla %4 seviyesinde gerçekleşmiştir.

    30 Nisan itibariyle şirketin net borcu 198,6mn TL'dir. Net borcun FAVÖK'e oranı
    ise 1'dir. İlerleyen dönemde bu oranın azalması şirket tarafından beklenmektedir.
    Borçların %30'u EUR, %18'i USD geri kalanı ise TL'dir. Şirketin gelirlerinin
    %18'i yurtdışı gelirlerden oluşmaktadır. Ayrıca, şirketin 1. çeyrek sonu itibariyle
    231,6mn TL'lik yabancı para açık pozisyonu bulunmaktadır. (36,5mn USD USD,
    26,8mn EUR). Ancak şirket çeşitli korunma yöntemleriyle kur riskini dengelemektedir.

    Şirket halka arz sürecinde paylaştığı beklentilerini ilk çeyrek sonuçlarının ardından
    aynen korumuştur. Ancak önümüzde dönemde bazı güncellemeler yapılabileceğinin
    sinyalleri verilmiştir. Şirket 2. çeyrek sonuçlarını (31 Temmuz itibariyle)
    Eylül ortasına doğru açıklayacağını ve akabinde bir toplantı daha gerçekleştireceğini
    bildirmiştir.
    Şirket her sene dağıtılabilir karın en az %30'unu nakit olarak dağıtmayı halka arz
    sürecinde kar dağıtım politikası olarak belirlemiştir.
    Mavi ayrıca güçlü yönetim kurulu ve danışma kurulu üyelerinin önümüzdeki dönemde
    şirket büyümesine önemli katkı sağlayacağını beklediğini açıklamıştır.
    Sonuç olarak, Mavi'nin ilk çeyrekte olumlu finansal sonuçları ardından, ikinci çeyrek
    sonuçlarının da olumlu olması beklenmektedir. Önümüzdeki dönemde şirketin
    paylaştığı beklentiler doğrultusunda hareket etmesi ve FAVÖK marjının artmaya
    devam etmesinin hisseyi olumlu yönde destekleyebilir.

    * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

    Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı
    kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, aracı kurumlar, portföy
    yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında
    imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır.
    Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların
    kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve
    getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer
    alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun
    sonuçlar doğurmayabilir.


    -DirectFN Haberler (haber@directfn.com, www.directfn.com.tr)-


  3. #276
    14 ağustos para girişi
    https://i.hizliresim.com/4Mv7g7.png
    14 ağustos para çıkışı
    https://i.hizliresim.com/YN7nlk.png

  4. Hedefin nedir mavi ???
    Eskilerden Kim Kaldı Şu Piyasada-->https://www.hisse.net/topluluk/showthread.php?t=46405
    Burada yer alan yorumlar, kişisel görüşlere dayanmaktadır. Bu nedenle, yatırım veya al/sat tavsiyesi olarak değerlendirilmemelidir.

  5. Usul usul çıkıyor . Bize de maşaAllah demek düşer ...

  6. bu kağıdın defter değeri 3.5 lira
    13, 15 kat fiyata halka ırz olmasının sebebi ne acaba ...
    yada kim neden izin verir ?

    anlatın bakalım ...lafontenden masallar...

  7. #280

Sayfa 35/166 İlkİlk ... 2533343536374585135 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •