Sayfa 2447/7020 İlkİlk ... 144719472347239724372445244624472448244924572497254729473447 ... SonSon
Arama sonucu : 56156 madde; 19,569 - 19,576 arası.

Konu: Sanat Mozaik

  1. "Birini seviyorsan, yarin ona sole de; 'Gokyuzu bembeyaz.'Eger o bensem soyle cevap veririm; 'Ama bulutlar kapkara.' Boylece birbirimizi sevdigimizi anlariz. / Si vous aimez quelqu'un vous lui dit demain: 'le ciel est blanc.' Si c'est moi je reponds 'mais les nuages sont noirs.' On saura comme ça qu’on s’aime."





    Kopru Ustu Asiklari (Les Amants du Pont-Neuf / The Lovers on the Bridge, 1991) Yonetmen: Leos Carax

  2. Tanka naziminda siirler yazan Japon sair Ki no Tsurayuki’nin olum yildonumu (30 Haziran 945)

    Onu dusununnce
    Dayanamiyorum, gidecegim…
    Kis gecesi olsa da
    Nehir ruzgari dondursa da
    Yagmur kuslari aglasa da…



    Thoughts of her
    Unendurable, I go there…
    The winter’s night’s
    River-wind is chill
    And plovers are crying…

  3. Fransiz ressam Simon Vouet'nin olum yildonumu (30 Haziran 1649)

    L'indovino (The Fortuneteller, 1617)


  4. Ingiliz sair, oyun yazari ve The Scriblerus Club (Londra merkezli yazarlar kulubu) uyesi John Gay’in dogum yildonumu (30 Haziran 1685)



    "Hayat bir saka; her sey bunu gosteriyor diye dusunurdum bir zamanlar; simdiyse biliyorum. / La vita è scherzo, tutto mostrarlo può; io lo pensavo, ora lo so."



    “Golge, dogusunu isiga borcludur.”

  5. Savaslar, portreler ve oryantalist temalarin Fransiz ressami Horace Vernet’nin dogum yildonumu (30 Haziran 1789)

    Mazeppa e i lupi (Mazeppa and the Wolves, 1826)


  6. Unlu manzara ressami ve Salon des Artistes Francais'in uzun sure Juri uyeligini yapan Fransiz Antoine Guillemet'nin dogum yil donumu (30 Haziran 1841)

    La spiaggia di Villers (La plage de Villers - Beach at Villers, 1912)


  7. Fransiz yazar Georges Duhamel’in dogum yildonumu (30 Haziran 1884)

    "Zemin katinda evimizi delen koridor, kapidan itibaren bir in gibi karanlikti. Sayisiz adimlar taslari asindira asindira koridorda adeta boydan boya bir oluk vucude getirmistir. Ayakkabilarin getirdigi camurlu sular bu olugun icinde birikirdi. Bu sular evin yikanmasindan kalmis degildi. Kapici kadin bir sey yikayamiyacak kadar yaslidir.

    Benim icin kasvetli bir yer olan bu koridor, ruhumuzun bir parcasi haline gelen yerlerden biridir. Butun sevinclerim, butun umitsizliklerim, butun hiddetlerim oradan gecmislerdir. Gecerken duvarlarinda silinmez izler, rutubetin lekelerinden baska lekeler, yalniz benim duyabildigim keskin kokular, adimlarimi agirlastiran, icimi huzunle dolduran bin turlu puruzlu hatiralar birakmislardir.

    Iscilerin bu koridoru, bir ehramin icindeki mezar gibi, evin altina gomdukleri o eski gundenberi, butun nisyanlarin sebebi olan gunes orayi bir daha gormedi. Belki bunun icindir ki; bizim koridorun ici sayisiz hayaletlerle dolududur. Bu koridoru itiyatlarimiz arasina karisan bazi hastaliklari sever gibi, uykusuz gecelerde bir duvara boyanan cicekleri sever gibi severim.

    Kis aksamlari kaldirimdaki havagazi lambasinin benim koridorumun duvarinda resmettigi olgun isikli mustatili severim. Evimin karni olan bu koridorda kuranderlerle birlikte gezinen mutevazi ve tatsiz kokuyu severim. Eger bes yuz sene sonra tekrar hayata gelirsem bu kokuyu dunyanın butun kokulari arasinda taniyacagim. Bana gulmeyin; sevdikleriniz arasinda belki daha kirli ve daha ''itiraf edilmez' seyler vardir.

    Insana yepyeni bircok neseler veren, bin turlu arzular duyuran bir gezintiden, ruhu yikayan guzel bir gunduz eve dondugum zaman koridorum, yakama yapisir ve bana der: ''Dikkat! Sen her zaman bir Salavin kalacaksin''. Bu ihtar butun sogukluguna ragmen benim icin hayirlidir. Cunku insanin kendi hakkinda vehme kapilmasi beyhudedir. Goruyorsunuz ya koridor, anlattigim vakaya bile tesir ediyor. Beni geciktiriyor, hikayemi sogutuyor, beni felce ugratiyor; o vaka gunu de az kalsin beni felce ugratacakti." Gece Yarisi Itirafi



    "Le couloir qui perfore notre maison, au ras du sol, est sombre dès la porte, comme un terrier. D'innombrables pas en ont usé le dallage, au milieu, si bien qu'il semble, dans toute sa longueur, creusé d'une rigole où séjourne l'eau fangeuse apportée là par les souliers. Ce n'est pas un reste des eaux de lavage: la concierge est vieille et ne lave jamais.

    Ce corridor, est, pour moi, un lieu poignant, un de ces endroits qui font partie de notre âme. Toutes mes joies, toutes mes détresses, toutes mes fureurs ont dû passer par ce laminoir. Elles ont laissé aux parois des traces indélébiles, des taches autres que celles qu'y imprime l'humidité, des odeurs farouches que je suis seul à percevoir, mille souvenirs rugueux qui ralentissent toujours mon allure et m'abreuvent de mélancolie.

    Le soleil, cause de tout oubli, n'a jamais revu ce corridor, depuis le jour perdu dans le passé où les maçons l'enfouirent sous la maison comme un tombeau égyptien sous une pyramide. C'est peut-être pourquoi le couloir est si grouillant de fantômes. Je l'aime, comme on aime ces maladies qui font partie de nos habitudes, comme on aime les fleurs peintes sur la muraille pendant les nuits où l'on ne dort pas. J'aime le rectangle de clarté blême que, par les soirs d'hiver, le bec de gaz du trottoir découpe sur la paroi de mon corridor.

    J'aime l'odeur humble et fade qui rôde, avec les courants d'air, dans cet intestin de ma maison. Si je ressuscite dans cinq cents ans, je reconnaîtrai cette odeur entre toutes les odeurs du monde. Ne vous moquez pas de moi; vous chérissez peut-être des choses plus sales et moins avouables.

    S'il m'arrive de rentrer d'une de ces promenades où l'on a goûté maintes choses nouvelles, éprouvé mille désirs, s'il m'arrive de revenir d'une belle journée comme d'un bain purificateur, mon corridor me tombe sur les épaules et me dit: 'Attention! Tu n'es jamais qu'un Salavin'. Cet avertissement me glace, mais il m'est salutaire, car c'est bien inutile de se donner illusion sur soi-même. Vous le voyez, jusque dans mon récit le corridor agit; il me retarde, il refroidit mon histoire; il me paralyse ainsi qu'il faillit me paralyser ce jour-là, le jour de mon aventure."

  8. Ingiliz ressam Stanley Spencer'in dogum yil donumu (30 Haziran 1891)

    Serra e Giardino( Greenhouse and Garden, 1937)


Sayfa 2447/7020 İlkİlk ... 144719472347239724372445244624472448244924572497254729473447 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •