Sayfa 4352/7020 İlkİlk ... 335238524252430243424350435143524353435443624402445248525352 ... SonSon
Arama sonucu : 56156 madde; 34,809 - 34,816 arası.

Konu: Sanat Mozaik

1. Amerikali hard rock grubu Guns N' Roses, ilk cikis albumu Appetite for Destruction’i 21 Temmuz 1987’de Geffen etiketiyle piyasaya surdu. (Dunyanin en cok satan debut albumu. 18 kez platin sertifikasi aldi ve dunya genelinde 28 milyon kopya satildi.)

https://www.youtube.com/watch?v=OOFiIJi0UgY

2. Efsane Amerikali heavy metal grubu Dio, 4.studyo albumu Dream Evil’i 21 Temmuz 1987’de Warner Bros. (Kuzey Amerika), Vertigo (Diger ulkeler) etiketleriyle piyasaya surdu.

3. Amerikali gitar ustasi ve besteci Joe Satriani, 4. Studyo albumu The Extremist'i 21 Temmuz 1992'de Relativity Recordsnetikeyiyle piyasaya surdu.

4. J. K. Rowling, serinin son romani Harry Potter ve Olum Yadigarlari'ni (Harry Potter and the Deathly Hallows - Harry Potter e i Doni della Morte) 21 Temmuz 2007'de Bloomsbury araciligiyla yayimladi ve kitap 24 saatte dunya uzerinde 11 milyon kopya satti.

"Vaktiyle alacakaranlikta issiz, dolambacli bir yolda seyahat eden uc erkek kardes varmis. Kardesler gide gide, yuruyerek gecilemeyecek kadar derin, yuzulemeyecek kadar da tehlikeli bir nehre gelmis. Ancak bu kardesler sihirsel sanatlar konusunda bilgiliymis, onun icin sadece asalarini sallamislar ve emniyetsiz sularda bir koprunun gorunmesini saglamislar."

"There were once three brothers who were travelling along a lonely, winding road at twilight. In time, the brothers reached a river too deep to wade through and too dangerous to swim across. However, these brothers were learned in the magical arts, and so they simply waved their wands and made a bridge appear across the treacherous water."

5. Quentin Tarantino'nun yonettip rol aldigi, kadrosunda Kurt Russell, Zoë Bell, Rosario Dawson'in bulundugu Olum Gecirmez (Death Proof) 21 Temmuz 2007 tarihinde vizyona girdi.

6. Amerikali roman yazari, editor ve Profesor Edgar Lawrence Doctorow’un olum yildonumu (21 Temmuz 2015)

“Sozgelimi Emma Goldman, Seattle'da bir IWW toplantisinda, isci sinifindan gelme Evelyn Nesbit'in, yoksul erkeklerin kizlariyla kiz kardeslerinin zenginlerin zevki adina nasil kullanildiklarini yasamiyla gosteren bir ders olusturdugunu soylemisti. Onu dinleyen erkekler, kahkahalari basmislar, yakasi acilmadik laflar savurmuslar, samata etmislerdi. Ustelik bunlar militan isciler, kendi durumlarinin bilincine varmis sendikacilardi. Goldman, Evelyn'e bir mektup yolladi: SIK SIK bana kitlelerin nasil olup da birkac kisi tarafindan somurulmeye razi olduklari soruluyor. Yanit, kendilerini onlarla bir tutabileceklerine kandirdiklarindan. Isci, senin resmin basili gazetesini evine, karisina, bitkin dusmus, bacaklarindaki damarlar disari firlamis hizmet hayvanina goturuyor, adaleti dusleyecegine zengin olmayi dusluyor.”

“In Seattle, for instance, Emma Goldman spoke to an I. W. W. local and cited Evelyn Nesbit as a daughter of the working class whose life was a lesson in the way all daughters and sisters of poor men were used for the pleasure of the wealthy. The men in her audience guffawed and shouted out lewd remarks and broke into laughter. There were militant workers, too, unionists with a radical awareness of their situation. Goldman sent off a letter to Evelyn: I am often asked the question How can the masses permit themselves to be exploited by the few. The answer is By being persuaded to identify with them. Carrying his newspaper with your picture the laborer goes home to his wife, an exhausted workhorse with the veins standing out in her legs, and he dreams not of justice but of being rich.”

“Bu gece bu odada simdiki sevgilimi gordun, ama iki eski sevgilimde vardi. Hepimiz iyi dostuz. Kalici olan dostluktur. Paylasian idealler, bir insanin kisiliginin butunune duyulan saygi. Neden kendi ozgurlugunu benimsemiyorsun? Yasamak icin neden ille birine tutunman gerekiyor?”

“In this room tonight you saw my present lover but also two of my former lovers. We are all good friends. Friendship is what endures. Shared ideals, respect for the whole character of a human being. Why can’t you accept your own freedom? Why do you have to cling to someone in order to live?”

7. "Ama yasamak, bir tepenin yamacinda ruzgarla salinan bir bugday tarlasiydi. Yasamak, gokyuzunde dolanan bir atmacaydi. Tahilin savruldugu, samanlarin ucustugu harman yerinde, tozlar icinde duran toprak testideki suydu yasamak. Bacaklarinin arasindaki bir atti yasamak; bir bacaginin altindaki karabinaydi, bir tepeydi, bir koyakti, bir dereydi kenarinda, vadinin uzak kiyisinda, tepelerin otesindeki agaclarin uzandigi."

"But living was a field of grain blowing in the wind on the side of a hill. Living was a hawk in the sky. Living was an earthen jar of water in the dust of the threshing with the grain flailed out and the chaff blowing. Living was a horse between your legs and a carbine under one leg and a hill and a valley and a stream with trees along it and the far side of the valley and the hills beyond.”

8. “Were you up there?”

“No. I haven’t been anywhere. I’ve been here all the time operating. Look, baby, this is your old tooth-brushing glass. I kept it all the time to remind me of you.”

“To remind you to brush your teeth.”

“No. I have my own too. I kept this to remind me of you trying to brush away the Villa Rossa from your teeth in the morning, swearing and eating aspirin and cursing harlots. Every time I see that glass I think of you trying to clean your conscience with a toothbrush.” Rinaldi came over to the bed. “Kiss me once and tell me you’re not serious.”

“I never kiss you. You’re an ape.”

“I know, you are the fine good Anglo-Saxon boy. I know. You are the remorse boy, I know. I will wait till I see the Anglo-Saxon brushing away harlotry with a toothbrush.”

“Put some cognac in the glass.”

We touched glasses and drank. Rinaldi laughed at me.

“I will get you drunk and take out your liver and put you in a good Italian liver and make you a man again.

Ernest Hemingway, Silahlara Veda

Sayfa 4352/7020 İlkİlk ... 335238524252430243424350435143524353435443624402445248525352 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

• Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •