-
Alman ressam Carl Adolf Senff'in olum yildonumu ( 21 Mart 1863 )
Stadtrat Ledebour, 1836

Southern coastal landscape with fishermen and town in the background, 1868
-
Macar sair, roman ve deneme yazari, ressam, editor ve cevirmen Lajos Kassák’in dogum yildonumu ( 21 Mart 1887 )
Kara bir karga gibi bu gece
Nerde kaldi dikisci kucuk kiz
Nerde sabahlarin horozu
Ot horozcuk ot artik
Bitsin sessizligin korkusu
Bitsin sessizligin korkusu
Nerde kaldi dikisci kucuk kiz
Nerde ucusuyor kisa etekleri
Nerelere gideyim nerelere
Seni bulmak icin sabahtan once
Kara bir karga gibi gece

È nera come il corvo stanotte
è nera come il corvo stanotte
dove è sparita la piccola sarta
dove si trova il gallo dell’alba?
Canta fin da ora gallo mio
che io non abbia a temere nel silenzio
che io non abbia a temere nel silenzio
dove è sparita la piccola sarta
dove svolazza la sua maglia corta?
È nera come il corvo stanotte
è nera come il corvo stanotte
in che direzione devo andare
perché prima dell’alba ti possa trovare?
È nera come il corvo stanotte.
-
Italyan yazar Federigo Tozzi'nin olum yildonumu ( 21 Mart 1920 )

9 Mart
" Tanimadigim bir adama yaklastigim her sefer, bu yaklasmadan korkuyorum; bazen bir arkadasim dahi soz konusu olsa, bu boyle. Tam anlamiyla onun sahsindan degil, konusmaya baslarsa ruhumda doguracagi sonuclardan korkuyorum. Bu nedenle, bazi kisilere kesinlikle yaklasmak istemedim. Floransa’nin biraz disinda, kenar mahallelerin otesinde, sokagin birinde, bir bahcenin yesil kapisi onunden gecmem gerektigini hatirliyorum. Oraya yaklasmadan once, acik kapinin onunde dikilen bahcivani gordugum her sefer, ya gerisin geri donuyor yahut da ona yuzumu donmemeye calisarak sokagin karsi tarafindan segirtiyordum. Eger bazi insanlar bende biraktiklari silinmez izleri bilselerdi, saskinliga duserlerdi. Birbirinin ayni olan gunlere denk dusen pek cok izden yapildigimi dusundugumde, ben var miyim ya da simdi gozlerimin onunde olan bu seyler var mi diye kendime soruyorum. Ve kendime soruyorum, yasamanin ne anlami var... "

9 Marzo
" Tutte le volte che mi s’avvicina un uomo che io non conosco, ne ho paura; qualche volta, anche se si tratta di un amico. Non ho paura proprio di lui, ma delle conseguenze che ne posso derivare al mio spirito quand’egli cominci a parlare. A certe persone, per questo, non ho mai voluto essere avvicinato. Mi ricordo che io, trovandomi per una strada a pena fuori di Firenze, dopo le case del sobborgo, dovevo passare davanti al cancello verde di un orto. Tutte le volte che, prima di esserci vicino, vedevo l’ortolano fermo al cancello aperto, o tornavo in dietro o passavo dalla parte opposta della strada; evitando di voltarmi a lui. E se certe persone conoscessero le tracce inestinguibili che hanno lasciato in me, ne sarebbero stupite. Quando penso che io sono fatto di tante strisce che corrispondono ad altrettanti giorni, mi domando se esisto io o le cose che ora ho dinanzi agli occhi. E mi domando che cosa significa vivere... "
-
Fransiz yonetmen ve senarist ( Jean Marie Maurice Schérer / Maurice Henri Joseph Schérer ) Éric Rohmer'in dogum yildonumu ( 21 Mart 1920 )

" Her kadinin karsi konulmaz bir yeri vardir. Bazisinin gozleri, kiminin gogusleri, kiminin sirti. Claire’inki ise dizleri. / Je regardais les amoureux et je me disais qu’en toute femme, il y a un point plus vulnérable. La naissance du cou, la taille, les mains. Pour Claire, dans cette position, dans cet éclairage, c’était le genou. / Every woman has her most vulnerable point. For some, it's the nape of the neck, the waist, the hands. For Claire, in that position, in that light, it was her knee. "

Claire'in Dizi (Le genou de Claire - Il ginocchio di Claire, 1970 ) Yonetmen: Éric Rohmer
-
Suriyeli diplomat, sair ve yayinci Nizar Kabbani’nin (Nizar Qabbani) dogum yildonumu ( 21 Mart 1923 )

Ogret bana
Gozlerimde gozyaslarin
Ogret bana bir kalp nasil olur ?
Ve nasil ihtihar eder arzular
Ermissen
Kurtar beni bu buyuden
Bu inkardan
Askin sanki reddedistir
Nolur arindir beni bu inkardan
Gucluysen
Cikar beni bu ummandan
Cunku bilmiyorum ben yuzmeyi
Mavi dalga gozlerinde
Cekiyor beni derinliklerine
Yok maviden baska renk
Ne tecrubem var askta
Ne de bir kayigim.

Insegnami
come muore il cuore…e come si suicidano le passioni.
Se sei profeta,
liberami da questo incantesimo,
salvami da questa miscredenza.
Il tuo amore è blasfemia,
purificami…
Se sei forte…
portami via da questo mare in tempesta…
io non so nuotare
e le onde azzurre nei tuoi occhi…mi trascinano verso
l’abisso.
Io non ho esperienza nell’amore,
e non ho neanche un battello.
Se ti sono così cara, allora…prendimi la mano.
Io sono innamorata dalla testa ai piedi.
Io respiro sott’acqua…
Sev beni ukdesiz sev beni
Eriyiver cizgilerinde elimin
Sev beni
Bir hafta birkac gun birkac saat sev beni
Ben onemsemem ebediyeti...

Amami senza preoccupazioni e
perditi nelle linee della mia mano
Amami per una settimana,
per qualche giorno o solo per qualche ora
non mi interessa l'eternitá...
-
Italyan sair Alda Merini'nin dogum yildonumu ( 21 Mart 1931 )

Baharin yirmibirinde geldim dunyaya
bilmiyordum deli dogmanin,
topragi acmanin
sebep olabilecegini firtinaya.
Bu yuzden tatli Proserpina
gorur yagmuru otlarin uzerinde,
buyuk narin bugday tanelerinde
ve hep aglar aksamlari
Bu onun duasi belki de.

Seni bekliyorum ve her gun
Kendimi biraz daha sonduruyorum.
Senin yuzunu unuttum.
Bana, umutsuzlugum yokluguna denk mi diye soruyorlar.
Hayir, daha da fazlasi:
Benim umutsuzlugum
Sana nasil hediye edecegimi bilemedigim
Kadim bir olum hareketi
-
Belcikali yazar Raoul Vaneigem'in dogum gunu ( 21 Mart 1934 )
" Dunun somurgecilik karsitlari, bugunun genellesmis somurgeciligini insanilestirmeye calisiyorlar. Onlar, genellesmis somurgeciligin en akilli bekci kopegi oldular. Nasil mi? : Gecmis zalimliklerin dogurdugu sonuclara havlayarak. "

" Les ennemis du colonialisme d'hier humanisent le colonialisme généralisé du pouvoir; ils s'en font les chiens de garde de la manière la plus habile qui soit : en aboyant contre toutes les séquelles de l'inhumanité ancienne. "
" ...insanin kendi varolusuna iliskin anlayisi hicbir zaman boyle hizli bir deger yitimine ugramamisti. Ozgurlugun ve refahin egemenligini kurma vaadi—evrene meydan okuyan bu vaat—, aristokrasinin tutku ve maceralayla zenginlestirebildigi ve nihayet herkes girebildiginde hizmetci odalarina bolunmus bir saraydan pek farkli olmadigi anlasilan bir yasamin vasatligini daha hissedilir kiliyordu. "

" ...sur le marché des valeurs humaines, dans la conception de l'existence, pareille dévaluation fut à ce point ressentie. La promesse, —jetée comme un défi à l'univers—d'instaurer le règne de la liberté et du bienêtre, rendait plus sensible encore la médiocrité d'une vie que l'aristocratie avait su enrichir de passions et d'aventures et qui, enfin accessible à tous, n'était plus guère qu'un palais loti en chambres de bonnes. "
-
Fransiz aktris Françoise ( Paulette Louise ) Dorléac 'in dogum yildonumu ( 21 Mart 1942 )

Gönderi Kuralları
- Yeni konu açamazsınız
- Konulara cevap yazamazsınız
- Yazılara ek gönderemezsiniz
- Yazılarınızı değiştiremezsiniz
-
Forum Rules
Yer İmleri