
Originally Posted by
rxpu
1. madde ne yazıkki teknik açıdan olmazsa olmaz. Zira pisa testi sonuçlarında OECD içinde orta öğretim öğrencilerimiz son sırada yer alıyor. OECD dışında ise sanırım 55. sıradayız (test yapılan toplam 70 ülke civarı olmalı). Katma değerli üretim ile cari fazla veren ülkeler istisnasız pisa testinde ilk 10-15 içinde olan ülkeler.Yani 30 sene sonraki tabloda çok iç açıcı değil. Bundan dolayı katma değerli imalatla sorunu çözmeliyiz yaklaşımı bence orta vadeli bir çözüm dahi değil. Ama kendimizi avutmak için isterseniz suya sabuna dokunmadan öyleymiş gibi konuşalım, katma değerli üretimle yapısal reformları gerçekleştirelim deyip, sıyrılalım işin içinden.
O nedenle cari açığın düşürebilmesi için ne yazıkki reel ücretlerin geriletilmesi ve dövizinde yüksek kalması gerekiyor. Bu sorun bizden kaynaklanıyor. Hiç öyle dış mihrak mış mihrak falan demiyelim. Dış mihrak eğitim çağındaki çocukların katıldığı pisa sınavını manipule mi ediyor?. Çok mu başarılı ve yaratıcı üretken bir gençlik yetişiyor?. Tam tersine uzun yıllar biz kendi geleceğimizi garantiye alacak çocukları seçilecekleri sınavlarda haince soruları sızdırarak eleyip liyakatsız olanları hak etmedikleri yerlere yerleştirmişiz. Sanırım böyle bir hainliği kendi kendine yapan dünya yüzeyinde başka bir ülke yoktur.
Çalışma çağına gelecek gençliğin var olan eğitim seviyesi ile suni olarak (asgari ücrete devlet eliyle müdahale) reel ücretleri popülist yaklaşımla yüksek tutmaya çalışmak kısa vadede işsizliği ciddi oranda arttıracak orta ve uzun vadede de ilerlediğimiz her aşamada sistemi bir domuz bağı gibi boğmaya başlayacaktır.
Yapısal reformların ve acı reçetenin istisnasız olarak uygulanmasından başka çare yoktur.
Yer İmleri